Jump to content

[FORD F150] Wahania obrotów


orzech
 Share

Recommended Posts

Witam.

Moje pytanie dotyczy Forda F150 5.4 2004. Po odpaleniu i na rozgrzanym silniku w pozycji P obroty spadają do wartości 550rpm auto delikatnie drży i potrafi zgasnac na wolnych obrotach. Momentami obroty podskakują do 1200rpm i spadają do poziomu około 600rpm.

Wymienione uszczelki kolektora, przepustnicy, wtryskiwaczy, świece rok temu. Pokazuje p171 i p174 oraz O2 sensor signal stuck bank 1 i 2.

Szukać lewego powietrza czy może TPS zaczyna klękac???

W pliku screen z Torque na wolnych obrotach.

 

Liczę na waszą pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

P0171 i P0174 to jest wtrysk paliwa

P1171 Rotor Sensor Fault - to jest błąd czujnika silniczka przepustnicy

P1174 Cam Sensor Fault - to jest błąd czujnika wałka rozrządu

O2 sensor signal stuck bank 1 i 2. To sondy lambda

Dolegliwości wozu pasują do tych błędów, generalnie może wystarczy przepustnicę wyczyścić, to nie jest trudne. Są nawet takie specyfiki w sprayu, niestety nie pamiętam nazwy.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Sebo i Parker za zainteresowanie :)

Myślę o lewym powietrzu ale z ta pompą. Sebastian to mi dałeś do myślenia.

 

 

Znalazłem ze pompa paliwa posiada moduł pompy i to się lubi zdupić. Musze zanurkować.Od góry kolektora coś jakby fukało :)

Od tego chyba trzeba zacząć. A podczas rozruchu jest tak jakby świst sekundowy i znika. Czy to może być przez slabe aku?

Link to comment
Share on other sites

Zaglądnij w ten link poniżej, kolega "kaktus30" się z tym zmagał. Ma prawo paść , zamontowali to w takim dupiatym miejscu, że wszystko na ten czujnik chlapie. Jak robiłem konserwacje to też zwróciłem uwagę, że ten mój czujnik już wygląda jak "spleśniały kawał Camembert'a ".

http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=3941

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Najzabawniejsze ze wszystko wskazuje na lewe powietrze. Po spryskaniu plakiem między przepustnica a komputerem chodzi lepiej.

Czy jest to mozliwe ze zestaw uszczelek pod kolektor przepustnice wtryskiwaczy itp trafił szlag?

 

Wymienione na nowe początkiem 2015 roku.

 

[ Dodano: 2016-11-25, 19:41 ]

Wyjaśniło się. Źle zamontowany kolektor po wymianie uszczelek. Węże nie powciskane do końca. Uszczerbki na uszczelce kolektora plus uwalona wtyczka. Przy okazji odswieżona i poprawiona fabryka. Wymieniony sterownik pompy paliwa.

 

Prawie opanowane.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.