Jump to content

[06 Ram] Stukanie z przodu przy skrecaniu. Krzyżak ?przegub?


v8city
 Share

Recommended Posts

Hej !

 

Chyba nabawiłem się pierwszej poważniejszej usterki ? awarii ? Przynajmniej poziom hałasu jaki to robi wygląda poważnie.

 

Zaczęło się niewinnie - piasta strasznie mi hałasowała więc dałem do wymiany. Niestety mój ulubiony warsztat USA nie miał czasu. Dałem do kogoś kto nie specjalizuje się w autach USA XXL. Gość wymienił piastę, tarcze i klocki. Co mnie zaniepokoiło to jego zeznanie, że palnikiem i młotkiem 3h się męczył.... Wszystko zapieczone...blebleble...

Wyjechałem z warsztatu, przejechałem z 100 km i zaczęło się. Na początku przy cofaniu słyszałem po włączeniu biegu (nie zawsze ) bardzo mocne metaliczne uderzenie, gdzieś na wysokości reduktora . wału a moze nawet tylnej części mostu (bardzo mocne metaliczne uderzenie). Po następnych 100 km doszło do tego mocne hałasowanie w momencie kiedy dodaje gazu w zakręcie (nawet kiedy musnę pedał gazu jadąc 10 na godzinę)

 

Wszystkie te objawy poprzedzało dziwne zachowanie kół. Po wyjechaniu ze wspomnianego warsztatu koła zaczęły przy manewrach na parkingu zachowywac się jakby reduktor / mechanizm roznicowy wariował (piszczały i nie kręciły się równo)

 

Moje pytania :

 

Czy mechanik który wymieniał tarcze i piastę mógł aż tak bardzo spieprzyć ? Nie chcce chłopowi wyrzutów bezpodstawnie robić.

 

Czy objawy znane wam ? Co to za cholerstwo (nie ma to jak on-line diagnoza)

 

Ostatnio tak sobie myślałem - 5 lat z RAMem i nigdy w warsztacie więcej niż 1k zł nie zostawiłem...Coś czuje, że wydatki mnie czekają.... :/

 

Pozdrawiam Brać Pikapową !

You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it's not gentlemanly.

 

2006 Dodge 5.7 Hemi Ram Quad Cab

Link to comment
Share on other sites

Jesli palnikiem grzal mogl smar w przegubie wytopic i wyplynal np do gumy.

Rownie dobrze walac mlotkiem mogl cos uszkodzic, jesli przegub to pol biedy, gorzej jak w moscie cos poszlo od np wybijania półosi. Sama wymiana piasty nie jest jakos skomplikowana i kazdy mechanik z podstawowa wiedza to zrobi.

Uszkodzony przegub mozna dosc szybko zdiagnozowac, ale do wymiany cala półoska wtedy. Jak bys juz szukal to zamow Cardone HD, ja kupilem jedna w Polsce chyba Emi czy jakos tak, po nie dlugim czasie byla znow do wymiany. Cardone golym okiem widac ze jest solidniejszy

Dodam tylko ze u mnie uszkodzona tez byla półoś wewnetrzna, ta w moscie. Wczesniej jakis utalentowany majster zakladal półoś zewnetrzna i wcisnal bez zakladania pierscienia-zawleczki. Luzny kielich przegubu uszkodzil frezy po obu stronach.

 

Pozdrawiam

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.