fisherr Opublikowano 24 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Witam Kolegów. Dziś podczas jazdy w pewnym momencie zauważyłem, że pojawia się i znika kontrolka ABS oraz słyszałem załączanie się przekaźnika, ale po pewnym czasie zaświeciła się na stałe a zaraz po niej kontrolka BRAKE. Świecą teraz cały czas a przez to nie mam ani funkcji absu bo sprawdziłem oraz świateł stopu (jest tylko dodatkowe - na szczęście, dobre i to), brak wstecznego światła a także tempomatu. Jeszcze nie sprawdzałem bezpieczników czy to może być to?, a może koniec klocków? Myślałem, że może kabelek się urwała ale jest ok bo nic nie dynda. Proszę o jakieś podpowiedzi. Daniel Cytuj Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany Mitsubishi L200 2,5 DiD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 25 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Brak ABS i tempomatu sugeruje uszkodzenie (lub brak kontaktu) któregoś z czujników ABS. W przypadku świateł (zwłaszcza wstecznego) zacząłbym od sprawdzenia żarówek i połączeń w kostkach tylnych lamp. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fisherr Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Jeśli chodzi o wsteczny to lampa jest ledowa ale widzę że to jakoś brak zasilania bo nie załącza się też kamerka cofania (może to jakiś czujnik albo bezpiecznik). Jeśli chodzi o bezpiecznik tak mi się wydaje że odpowiadający za BRAKE to jest ok. A czy brak świateł głównych stop może być również przyczyną tego ABS. [ Dodano: 2016-01-26, 12:44 ] Połowicznie udało mi się rozwiązać problem. Był spalony bezpiecznik nr 14 i tak jak Japacz mówił to muszę sprawdzić połączenie lampy bo to może przez nią się stało. Dzięki za podpowiedź. Daniel [ Dodano: 2016-01-26, 18:32 ] Nie znalazłem jeszcze przyczyny zwarcia ale poszukam dalej. Cytuj Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany Mitsubishi L200 2,5 DiD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 No właśnie trochę dla mnie dziwne jest, że nie masz obu świateł stop na ogonie, a jest na kabinie... Może coś zostało zmienione w związku z przeróbką świateł na nasze? (btw. zakładam, że masz kierunki przerobione na pomarańczowe?) Sprawdziłeś, czy dochodzi w ogóle napięcie do tylnych lamp? Czujniki ABS teoretycznie można sprawdzić przez gniazdo OBD (powinno wywalić błąd). Profilaktycznie można sprawdzić połączenia/kostki elektryczne choć jeśli nie było uszkodzenia mechanicznego to tam rzadko coś nawala. Można też zmierzyć ich oporność jak już będą odpięte (nie wiem z pamięci jaka ma być wartość ale wszelkie różnice pomiędzy mogą dać jakieś podejrzenie). Można wreszcie je zdemontować i przeczyścić końcówki i tarczki sygnałowe bo na pewno będzie na nich mnóstwo pyłu z hamulców i innych metalicznych śmieci. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fisherr Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam, wracam do tematu jak bumerang. Podczas ostatnich mrozów chciałem sobie trochę "pojeździć" i dojeżdżając do skrzyżowania ponownie zapaliły się kontrolki oraz brak co za tym idzie ABS i pozostałych rzeczy. Znów bezpiecznik ale jak tylko włożyłem nowy od razu palił się podczas testu po przekręceniu stacyjki. Nie było mokro żebym mógł mówić że się jakaś woda dostała. Teraz jest jakoś ok. Może ktoś coś podpowie? Daniel Cytuj Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany Mitsubishi L200 2,5 DiD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyga Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 chyba trzeba zacząć od znalezienia schematu. Jak pali cały czas bezpiecznik od ABS to bez schematu co można to odpiąć pompę ABS wsadzić bezpiecznik i zobaczyć czy pali dalej jak pali to kabe do pompy jak nie pali to pompa albo coś za pompą tylko jak odepniesz pompę to później może być konieczność pokasowania błędów to taki sam samochód jak ford albo coś innego z czego jest więcej schematów ? Cytuj tdi engines are for senior citizens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 ABS najczęściej wywala blad od tylnego czujnika na moście, zacznij od niego, sa dostępne w Polsce bez problemu, najczęściej jest to wina samej wiazki i zlacza nie czujnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fisherr Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Cześć. Dziwna dla mnie sprawa. Po tym jak spalil sie bezpiecznik kilku krotnie jeden za drugim bylo juz dobrze (nic nie robilem), teraz samochod stal 2-3 tygodnie nie jezdzony i uruchamiany na dworze w mrozie i przysypany sniegiem i wczoraj odpalilem zeby sprawdzic jak tam z nim i po pewnym czasie od odpalenia znow sie spalil bezpiecznik bez jazdy bez niczego poprostu na postoju. Juz szukam schematu zeby moze posprawdzac "po nitce do klebka". Pozdrawiam Daniel Cytuj Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany Mitsubishi L200 2,5 DiD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MPGserwis Opublikowano 14 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Bezpiecznik F14 jest od aktywowania modułów/podzespołów (+12V) po zapłonie. Między innymi zasila ABS, tempomat, wsteczny, klipa itd. Trudno będzie ustalić który element robi zwarcie, skoro nie pali bezpiecznika od razu. Na początek przejrzeć dokładnie wiązkę, a jak nic nie znajdziesz to chyba odłączać po kolei elementy aż przestanie palić bezpiecznik. W załączniku na początek masz schemat F14 i pompy ABS ford abs2.rar Cytuj www.mpgserwis.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fisherr Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Tak jak piszesz wlasnie ten bezpiecznik pali. Ale pali sie juz na wstepie jak tylko przekrece kluczyk do tak zwanego testu. Cytuj Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany Mitsubishi L200 2,5 DiD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.