Skocz do zawartości

Kontrolka brake i ABS


fisherr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Dziś podczas jazdy w pewnym momencie zauważyłem, że pojawia się i znika kontrolka ABS oraz słyszałem załączanie się przekaźnika, ale po pewnym czasie zaświeciła się na stałe a zaraz po niej kontrolka BRAKE. Świecą teraz cały czas a przez to nie mam ani funkcji absu bo sprawdziłem oraz świateł stopu (jest tylko dodatkowe - na szczęście, dobre i to), brak wstecznego światła a także tempomatu.

Jeszcze nie sprawdzałem bezpieczników czy to może być to?, a może koniec klocków?

Myślałem, że może kabelek się urwała ale jest ok bo nic nie dynda.

 

Proszę o jakieś podpowiedzi.

Daniel

Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany

Mitsubishi L200 2,5 DiD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ABS i tempomatu sugeruje uszkodzenie (lub brak kontaktu) któregoś z czujników ABS. W przypadku świateł (zwłaszcza wstecznego) zacząłbym od sprawdzenia żarówek i połączeń w kostkach tylnych lamp.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wsteczny to lampa jest ledowa ale widzę że to jakoś brak zasilania bo nie załącza się też kamerka cofania (może to jakiś czujnik albo bezpiecznik). Jeśli chodzi o bezpiecznik tak mi się wydaje że odpowiadający za BRAKE to jest ok.

A czy brak świateł głównych stop może być również przyczyną tego ABS.

 

[ Dodano: 2016-01-26, 12:44 ]

Połowicznie udało mi się rozwiązać problem. Był spalony bezpiecznik nr 14 i tak jak Japacz mówił to muszę sprawdzić połączenie lampy bo to może przez nią się stało.

Dzięki za podpowiedź.

Daniel

 

[ Dodano: 2016-01-26, 18:32 ]

Nie znalazłem jeszcze przyczyny zwarcia ale poszukam dalej.

Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany

Mitsubishi L200 2,5 DiD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trochę dla mnie dziwne jest, że nie masz obu świateł stop na ogonie, a jest na kabinie... Może coś zostało zmienione w związku z przeróbką świateł na nasze? (btw. zakładam, że masz kierunki przerobione na pomarańczowe?) Sprawdziłeś, czy dochodzi w ogóle napięcie do tylnych lamp?

 

Czujniki ABS teoretycznie można sprawdzić przez gniazdo OBD (powinno wywalić błąd). Profilaktycznie można sprawdzić połączenia/kostki elektryczne choć jeśli nie było uszkodzenia mechanicznego to tam rzadko coś nawala. Można też zmierzyć ich oporność jak już będą odpięte (nie wiem z pamięci jaka ma być wartość ale wszelkie różnice pomiędzy mogą dać jakieś podejrzenie). Można wreszcie je zdemontować i przeczyścić końcówki i tarczki sygnałowe bo na pewno będzie na nich mnóstwo pyłu z hamulców i innych metalicznych śmieci.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

wracam do tematu jak bumerang.

Podczas ostatnich mrozów chciałem sobie trochę "pojeździć" i dojeżdżając do skrzyżowania ponownie zapaliły się kontrolki oraz brak co za tym idzie ABS i pozostałych rzeczy. Znów bezpiecznik ale jak tylko włożyłem nowy od razu palił się podczas testu po przekręceniu stacyjki. Nie było mokro żebym mógł mówić że się jakaś woda dostała. Teraz jest jakoś ok. Może ktoś coś podpowie?

Daniel

Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany

Mitsubishi L200 2,5 DiD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trzeba zacząć od znalezienia schematu.

Jak pali cały czas bezpiecznik od ABS to bez schematu co można to odpiąć pompę ABS wsadzić bezpiecznik i zobaczyć czy pali dalej jak pali to kabe do pompy jak nie pali to pompa albo coś za pompą

 

tylko jak odepniesz pompę to później może być konieczność pokasowania błędów

to taki sam samochód jak ford albo coś innego z czego jest więcej schematów ?

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Dziwna dla mnie sprawa. Po tym jak spalil sie bezpiecznik kilku krotnie jeden za drugim bylo juz dobrze (nic nie robilem), teraz samochod stal 2-3 tygodnie nie jezdzony i uruchamiany na dworze w mrozie i przysypany sniegiem i wczoraj odpalilem zeby sprawdzic jak tam z nim i po pewnym czasie od odpalenia znow sie spalil bezpiecznik bez jazdy bez niczego poprostu na postoju. Juz szukam schematu zeby moze posprawdzac "po nitce do klebka".

Pozdrawiam Daniel

Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r - sprzedany

Mitsubishi L200 2,5 DiD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik F14 jest od aktywowania modułów/podzespołów (+12V) po zapłonie.

Między innymi zasila ABS, tempomat, wsteczny, klipa itd. Trudno będzie ustalić który element robi zwarcie, skoro nie pali bezpiecznika od razu. Na początek przejrzeć dokładnie wiązkę, a jak nic nie znajdziesz to chyba odłączać po kolei elementy aż przestanie palić bezpiecznik.

 

W załączniku na początek masz schemat F14 i pompy ABS

ford abs2.rar

www.mpgserwis.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.