Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

3generacja Ramika - reduktor z elektrycznym przelaczaniem 2H-4WD AUTO-4HI-4LO

Chce zobaczyc ktoredy cieknie, troche go ubylo po jezdzeniu 4x4

 

Jakim plynem go zalac?

Poprzedni (chyba juz europejski) jest jakis zielony

5.7L ECONOMY PACK

Opublikowano
Poprzedni (chyba juz europejski) jest jakis zielony

To jest chyba ATF 2 płyn zielony

 

Do mojego reduktora 271D zalecany jest wedle serwisówki ATF 4 Mopara, kolor płynu czerwony (ten sam co wlewa się do wspomagania), do mojego reduktora wchodzi dokładnie 1.9l.

 

Do Twojego reduktora wchodzi albo 1.9 albo 1.6 litra nie wiem jaki symbol ma Twój reduktor.

Opublikowano

reduktor to 246

 

Ten sam reduktor (New Process Gear) byl wkladany do GMC/Chevroletow.

Jak sie okazalo po poszukiwaniach tryb Auto 4x4 jest bardziej wymagajacy co do wlasciwosci uzywanego oleju (nie jest to Full Time 4WD jak np. w Jeepach). Przynajmniej tak twierdzi Google.

 

Fluidchanges031.jpg

 

W rezultacie tylko GM sprzedaje rekomendowany przez siebie samych (GM) 8-) plyn do tego modelu. Nazywa sie to Auto Trak II i juz do mnie jedzie.

 

Co prawda Ram smigal bez problemu jeszcze kilka tygodni temu w trybie 4WD AUTO i nie mial trudnosci z zalaczaniem przodu, ale nie wiem co tam wlano poprzednio, a w user manual Dodge dla tego rocznika stoi:

Transfer Case – NVG 246 Only MOPAR NVG 246 Automatic Transmission Fluid or equivalent.

Co moze jednoczesnie oznaczac wszystko i nic 8-) Zapewne tylko serwisanci Chryslera posiadaja tajemna wiedze co wlac i pewnie leja to co akurat firma przyslala na polki.

 

Wymyslilem, zeby zalac od nowa - podczas jezdzenia troche wycieklo i poduszka skrzyni oraz belka ramy byly mokre od tego oleju - byc moze ze tylko wyrzygal nadmiar przez odpowietrzenie, albo i nie... tak czy inaczej musze wlac na nowo, bo jest malo i zeby zobaczyc czy dalej leci.

 

 

 

Fluidchanges004.jpg

5.7L ECONOMY PACK

Opublikowano

Sądzę, że wystarczy zwykły olej ATF 4 jakiejkolwiek firmy. GM, Mopar jak zwykle są przereklamowane a amerykanie nie wyobrażają sobie serwisować auta inaczej jak mówi serwisówka... ;-)

Opublikowano
... a amerykanie nie wyobrażają sobie serwisować auta inaczej jak mówi serwisówka... ;-)

Hmm... nie tylko amerykanie. Większość cywilizowanej Europy też tak robi. Ale polskiej kulturze technicznej jak wiadomo bliżej do Afryki czy innej Syberii... :roll:

Dlatego 70 - 80% tego co jeździ po naszch drogach i co można znaleźć w ogłoszeniach wygląda tak jak wygląda...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano
... a amerykanie nie wyobrażają sobie serwisować auta inaczej jak mówi serwisówka... ;-)

Hmm... nie tylko amerykanie. Większość cywilizowanej Europy też tak robi. Ale polskiej kulturze technicznej jak wiadomo bliżej do Afryki czy innej Syberii... :roll:

Dlatego 70 - 80% tego co jeździ po naszch drogach i co można znaleźć w ogłoszeniach wygląda tak jak wygląda...

 

aleś odwalił kazanie do wiernych , przeczytaj swój text , jeszcze raz jutro , na trzeżwo :mrgreen: ;-)

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.