Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie jeżeli takowe tu są :-D .

Może ktoś doświadczony w tych kwestiach trochę łopatologicznie wyjaśnić zawiłości rodzajów rozliczeń pickupów na firmę? Mam Google ale czym wiecej czytam tym bardziej zamotany jestem. Za i przeciw kupna wozu na firmę kontra prywatny wóz wrzucony w środki trwałe kontra jakaś inna kombinacja (np pickup pełna prywata a Cieńkocieńko Van jako generator faktur).

Uprzedzę ew. złośliwości :-P , o pickupie myślę od paru lat a nie dlatego że chcę się nim lansować i tylko vat na pace wozić.

Dodatkowo kwestia bujania się z lawetą i temat autka na firmę a wymagań co do tacho przy składzie ponad 4,5t DMC (prawko nie problem, mam B,C,E). Działalność nie będzie miała nic wspólnego z transportem.

Konstruktywne zjebki przyjmę na klatę bez płakania :kasztan:

Camaro jest, teraz czas na coś większego

  • Administrator
Opublikowano

Pickup jest pojazdem ciezarowym VAT-3 , możesz odliczać VAT od zakupu paliwa i czesci.

Od samego zakupu Pickupa tez możesz odliczyć VAT jeśli jest faktura z vatem 23 % .

Są problemy z urzędem celnym który różnie przeliczania długość paki do przestrzeni pasażerskich i nalicza akcyzę, ale to w przypadku aut sprowadzanych z poza uni.

 

Jeśli pickup jest zarejestrowany do 3,5 t to z zestawem do 7 t nie potrzebujesz Tachografu .

Pod warunkiem ze pickup takiego Tachografu nie posiada.

Opublikowano
Jeśli pickup jest zarejestrowany do 3,5 t to z zestawem do 7 t nie potrzebujesz Tachografu . Pod warunkiem ze pickup takiego Tachografu nie posiada.

 

niestety od oplat sie nie ucieknie i bedziesz potrzebowal viaTOLL niestety kazdy pojazd badz zestaw pojazdow powyzej 3,5 t poruszajacy sie po drogach go potrzebuje, a co gorsza ostatnio slyszalem pogloski ( i mam nadzieje ze to tylko pogloski) ze jest pomysl wprowadzenia tego systemu na kazdy pojazd ale oby sie tak nie stalo...

Opublikowano

viaTOLL akurat za mocno mnie nie zaboli bo z lawetą to będzie od święta a normą jazda solo i byle by był jak najbliżej 3,5t dmc ale nie więcej (a to nie problem w naszym kraju). Nawet 300-400kg oficjalnej ładowności mi styknie na moje potrzeby.

Camaro jest, teraz czas na coś większego

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.