Jump to content

Pickup na firmę


Duch_gdansk
 Share

Recommended Posts

Panowie i Panie jeżeli takowe tu są :-D .

Może ktoś doświadczony w tych kwestiach trochę łopatologicznie wyjaśnić zawiłości rodzajów rozliczeń pickupów na firmę? Mam Google ale czym wiecej czytam tym bardziej zamotany jestem. Za i przeciw kupna wozu na firmę kontra prywatny wóz wrzucony w środki trwałe kontra jakaś inna kombinacja (np pickup pełna prywata a Cieńkocieńko Van jako generator faktur).

Uprzedzę ew. złośliwości :-P , o pickupie myślę od paru lat a nie dlatego że chcę się nim lansować i tylko vat na pace wozić.

Dodatkowo kwestia bujania się z lawetą i temat autka na firmę a wymagań co do tacho przy składzie ponad 4,5t DMC (prawko nie problem, mam B,C,E). Działalność nie będzie miała nic wspólnego z transportem.

Konstruktywne zjebki przyjmę na klatę bez płakania :kasztan:

Camaro jest, teraz czas na coś większego

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Pickup jest pojazdem ciezarowym VAT-3 , możesz odliczać VAT od zakupu paliwa i czesci.

Od samego zakupu Pickupa tez możesz odliczyć VAT jeśli jest faktura z vatem 23 % .

Są problemy z urzędem celnym który różnie przeliczania długość paki do przestrzeni pasażerskich i nalicza akcyzę, ale to w przypadku aut sprowadzanych z poza uni.

 

Jeśli pickup jest zarejestrowany do 3,5 t to z zestawem do 7 t nie potrzebujesz Tachografu .

Pod warunkiem ze pickup takiego Tachografu nie posiada.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pickup jest zarejestrowany do 3,5 t to z zestawem do 7 t nie potrzebujesz Tachografu . Pod warunkiem ze pickup takiego Tachografu nie posiada.

 

niestety od oplat sie nie ucieknie i bedziesz potrzebowal viaTOLL niestety kazdy pojazd badz zestaw pojazdow powyzej 3,5 t poruszajacy sie po drogach go potrzebuje, a co gorsza ostatnio slyszalem pogloski ( i mam nadzieje ze to tylko pogloski) ze jest pomysl wprowadzenia tego systemu na kazdy pojazd ale oby sie tak nie stalo...

Link to comment
Share on other sites

viaTOLL akurat za mocno mnie nie zaboli bo z lawetą to będzie od święta a normą jazda solo i byle by był jak najbliżej 3,5t dmc ale nie więcej (a to nie problem w naszym kraju). Nawet 300-400kg oficjalnej ładowności mi styknie na moje potrzeby.

Camaro jest, teraz czas na coś większego

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.