Bruum Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Witam! Może ktoś przerabiał takie cóś u siebie. Objawy-mocno ciepła lub nawet gorąca felga po przejechaniu powiedzmy parudziesięciu km. Gorąca tarcza. Podejżewałem, że np. może grzać zdychająca wyjąca a na koniec i "strzelająca" piasta. Po wymianie grzanie takie samo. Wyraźnie trzymający hamulec poczas obracania ręcznego uniesionego koła. Ciężko to idzie po prostu. Klocki hamulcowe, podobno jakieś niezłe (w/g zuzcaru) połowa zużycia po 12000km. No i sygnowanego przez Miśka średniego zużycia paliwa w trasie -12,5l nie udało się osiągnąć-styl "dziadziunio w skódce 105l" i jakieś 13,5l. Poczyszczone tłoczki, prowadnice itp. (zużycie klocków symetryczne-takie samo zewn/wewn więc nie prowadnice). Teoria głosi, że wycofanie tłoczków w hamulcach tarczowych odbywa się za pomocą podciśnienia w układzie wywoływanego przez cofany sprężyną tłoczek pompy hamulcowej. Czy tak samo jest w ramidle? Mam u siebie tarcze przód i bębny tył. W manualu jest poniższy, przepraszam za sformułowane, ustęp (str 280): COMBINATION VALVE DESCRIPTION The combination valve contains a pressure differ- ential valve and switch, metering valve and a rear brake proportioning valve on 1500 and early 2500/3500 models with rear drum brakes. The combi- nation valve/rear brake proportioning valve are not repairable and must be replaced as an assembly. The pressure differential switch is connected to the brake warning lamp. The metering valve on the 1500 and early 2500/3500 models with rear drum brakes is used to balance brake action between the front disc and rear drum brakes. The proportioning valve on the 1500 and early 2500/3500 models with rear drum brakes is used to balance front-rear brake action at high decelerations. OPERA TION PRESSUREDIFFERENTIAL SWITCH The switch is triggered by movement of the switch valve. The purpose of the switch is to monitor fluid pressure in the separate front/rear brake hydraulic circuits. A decrease or loss of fluid pressure in either hydraulic circuit will cause the switch valve to shut- tle forward or rearward in response to the pressure differential. Movement of the switch valve will push the switch plunger upward. This closes the switch internal contacts completing the electrical circuit to the warning lamp. The switch valve may remain in an actuated position until repair restores system pressures to normal levels. METERINGVALVE(1500 Model)(and early 2500/3500 models with rear drum brakes) The valve holds-off the initial pressure to the front disc brakes until the rear brake shoes retracting springs are overcome. The valve is designed to main- tain front brake fluid pressure at 241-517 kPa (35-75 psi) until the hold-off limit of 310-689 kPa (100 psi) is reached. At this point, the metering valve opens completely permitting full fluid apply pressure to the front disc brakes. This reduces front brake lining wear during low deceleration stops. PROPORTIONINGVALVE(1500 Model)(and early 2500/3500 models with rear drum brakes) The valve allows normal fluid flow during moder- ate braking. The valve only controls fluid flow during high decelerations brake stops, when a percentage of rear weight is transferred to the front wheels. DIAGNOSIS AND TESTING- COMBINA TION VALVE Pressure Differential Switch (1) Have helper sit in drivers seat to apply brake pedal and observe red brake warning light. (2) Raise vehicle on hoist. (3) Connect bleed hose to a rear wheel cylinder and immerse hose end in container partially filled with brake fluid. (4) Have helper press and hold brake pedal to floor and observe warning light. (a) If warning light illuminates, switch is operat- ing correctly. (b) If light fails to illuminate, check circuit fuse, bulb, and wiring. The parking brake switch can be used to aid in identifying whether or not the brake light bulb and fuse is functional. Repair or replace parts as necessary and test differential pressure switch operation again. (5) If warning light still does not illuminate, switch is faulty. Replace combination valve assembly, bleed brake system and verify proper switch and valve operation. Niezbyt dobrze czuję slang "okołomechaniczny" więc nie mam pewności czy w dobrym rejonie szukam. Jest to element niewystępujący w układzie klasycznym. A może ktoś to już przerabiał? A może booster (hydrauliczne wspomaganie) rwie się samo do roboty? pzdr kj p.s. Jak to będzie brzmiało po amerykańsku, że hamulce trzymają :?: Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wafel Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 p.s. Jak to będzie brzmiało po amerykańsku, że hamulce trzymają :?: Front brakes sticking , ewentualnie dragging. Odrzucając zatarte tłoczki, które sprawdziłeś - Przewody hydrauliczne mogły się zapaść, albo czymś zapchać (za słabe podciśnienie,żeby cofnąć tłoczki), albo właśnie hydro booster, albo zasyfiony płyn hamulcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.