Jump to content

Ram 2500 2000r hamulce przednie trzymają


Bruum
 Share

Recommended Posts

Witam! Może ktoś przerabiał takie cóś u siebie.

Objawy-mocno ciepła lub nawet gorąca felga po przejechaniu powiedzmy parudziesięciu km. Gorąca tarcza. Podejżewałem, że np. może grzać zdychająca wyjąca a na koniec i "strzelająca" piasta. Po wymianie grzanie takie samo.

Wyraźnie trzymający hamulec poczas obracania ręcznego uniesionego koła. Ciężko to idzie po prostu.

Klocki hamulcowe, podobno jakieś niezłe (w/g zuzcaru) połowa zużycia po 12000km.

No i sygnowanego przez Miśka średniego zużycia paliwa w trasie -12,5l nie udało się osiągnąć-styl "dziadziunio w skódce 105l" i jakieś 13,5l.

Poczyszczone tłoczki, prowadnice itp. (zużycie klocków symetryczne-takie samo zewn/wewn więc nie prowadnice).

Teoria głosi, że wycofanie tłoczków w hamulcach tarczowych odbywa się za pomocą podciśnienia w układzie wywoływanego przez cofany sprężyną tłoczek pompy hamulcowej. Czy tak samo jest w ramidle? Mam u siebie tarcze przód i bębny tył.

W manualu jest poniższy, przepraszam za sformułowane, ustęp (str 280):

 

COMBINATION VALVE

DESCRIPTION

The combination valve contains a pressure differ-

ential valve and switch, metering valve and a rear

brake

proportioning

valve

on

1500

and

early

2500/3500 models with rear drum brakes. The combi-

nation valve/rear brake proportioning valve are not

repairable and must be replaced as an assembly.

 

The pressure differential switch is connected to the

brake warning lamp.

The

metering

valve

on

the

1500

and

early

2500/3500 models with rear drum brakes is used to

balance brake action between the front disc and rear

drum brakes.

The proportioning valve on the 1500 and early

2500/3500 models with rear drum brakes is used to

balance front-rear brake action at high decelerations.

OPERA TION

PRESSUREDIFFERENTIAL SWITCH

The switch is triggered by movement of the switch

valve. The purpose of the switch is to monitor fluid

pressure in the separate front/rear brake hydraulic

circuits.

A decrease or loss of fluid pressure in either

hydraulic circuit will cause the switch valve to shut-

tle forward or rearward in response to the pressure

differential. Movement of the switch valve will push

the switch plunger upward. This closes the switch

internal contacts completing the electrical circuit to

the warning lamp. The switch valve may remain in

an actuated position until repair restores system

pressures to normal levels.

METERINGVALVE(1500 Model)(and early

2500/3500 models with rear drum brakes)

The valve holds-off the initial pressure to the front

disc brakes until the rear brake shoes retracting

springs are overcome. The valve is designed to main-

tain front brake fluid pressure at 241-517 kPa (35-75

psi) until the hold-off limit of 310-689 kPa (100 psi)

is reached. At this point, the metering valve opens

completely permitting full fluid apply pressure to the

front disc brakes. This reduces front brake lining

wear during low deceleration stops.

PROPORTIONINGVALVE(1500 Model)(and early

2500/3500 models with rear drum brakes)

The valve allows normal fluid flow during moder-

ate braking. The valve only controls fluid flow during

high decelerations brake stops, when a percentage of

rear weight is transferred to the front wheels.

DIAGNOSIS AND TESTING- COMBINA TION

VALVE

Pressure Differential Switch

(1) Have helper sit in drivers seat to apply brake

pedal and observe red brake warning light.

(2) Raise vehicle on hoist.

(3) Connect bleed hose to a rear wheel cylinder

and immerse hose end in container partially filled

with brake fluid.

 

(4) Have helper press and hold brake pedal to floor

and observe warning light.

(a) If warning light illuminates, switch is operat-

ing correctly.

(b) If light fails to illuminate, check circuit fuse,

bulb, and wiring. The parking brake switch can be

used to aid in identifying whether or not the brake

light bulb and fuse is functional. Repair or replace

parts as necessary and test differential pressure

switch operation again.

(5) If warning

light

still

does

not

illuminate,

switch is faulty. Replace combination valve assembly,

bleed brake system and verify proper switch and

valve operation.

 

Niezbyt dobrze czuję slang "okołomechaniczny" więc nie mam pewności czy w dobrym rejonie szukam. Jest to element niewystępujący w układzie klasycznym.

A może ktoś to już przerabiał?

A może booster (hydrauliczne wspomaganie) rwie się samo do roboty?

 

pzdr kj

 

p.s.

Jak to będzie brzmiało po amerykańsku, że hamulce trzymają :?:

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

p.s.

Jak to będzie brzmiało po amerykańsku, że hamulce trzymają :?:

 

Front brakes sticking , ewentualnie dragging.

 

Odrzucając zatarte tłoczki, które sprawdziłeś - Przewody hydrauliczne mogły się zapaść, albo czymś zapchać (za słabe podciśnienie,żeby cofnąć tłoczki), albo właśnie hydro booster, albo zasyfiony płyn hamulcowy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.