RegulaminRegulamin  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload  PORTAL

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka brake i ABS
Autor Wiadomość
fisherr 

Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-01-24, 01:22   Kontrolka brake i ABS

Witam Kolegów.
Dziś podczas jazdy w pewnym momencie zauważyłem, że pojawia się i znika kontrolka ABS oraz słyszałem załączanie się przekaźnika, ale po pewnym czasie zaświeciła się na stałe a zaraz po niej kontrolka BRAKE. Świecą teraz cały czas a przez to nie mam ani funkcji absu bo sprawdziłem oraz świateł stopu (jest tylko dodatkowe - na szczęście, dobre i to), brak wstecznego światła a także tempomatu.
Jeszcze nie sprawdzałem bezpieczników czy to może być to?, a może koniec klocków?
Myślałem, że może kabelek się urwała ale jest ok bo nic nie dynda.

Proszę o jakieś podpowiedzi.
Daniel
_________________
Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r
Mitsubishi L200 2,5 DiD
 
 
     
japacz 
Moderator


Pomógł: 51 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 1339
Skąd: Sverige...
Wysłany: 2016-01-25, 13:33   

Brak ABS i tempomatu sugeruje uszkodzenie (lub brak kontaktu) któregoś z czujników ABS. W przypadku świateł (zwłaszcza wstecznego) zacząłbym od sprawdzenia żarówek i połączeń w kostkach tylnych lamp.
_________________
Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)
Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
 
 
     
fisherr 

Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-01-25, 14:40   

Jeśli chodzi o wsteczny to lampa jest ledowa ale widzę że to jakoś brak zasilania bo nie załącza się też kamerka cofania (może to jakiś czujnik albo bezpiecznik). Jeśli chodzi o bezpiecznik tak mi się wydaje że odpowiadający za BRAKE to jest ok.
A czy brak świateł głównych stop może być również przyczyną tego ABS.

[ Dodano: 2016-01-26, 12:44 ]
Połowicznie udało mi się rozwiązać problem. Był spalony bezpiecznik nr 14 i tak jak Japacz mówił to muszę sprawdzić połączenie lampy bo to może przez nią się stało.
Dzięki za podpowiedź.
Daniel

[ Dodano: 2016-01-26, 18:32 ]
Nie znalazłem jeszcze przyczyny zwarcia ale poszukam dalej.
_________________
Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r
Mitsubishi L200 2,5 DiD
 
 
     
japacz 
Moderator


Pomógł: 51 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 1339
Skąd: Sverige...
Wysłany: 2016-01-27, 12:18   

No właśnie trochę dla mnie dziwne jest, że nie masz obu świateł stop na ogonie, a jest na kabinie... Może coś zostało zmienione w związku z przeróbką świateł na nasze? (btw. zakładam, że masz kierunki przerobione na pomarańczowe?) Sprawdziłeś, czy dochodzi w ogóle napięcie do tylnych lamp?

Czujniki ABS teoretycznie można sprawdzić przez gniazdo OBD (powinno wywalić błąd). Profilaktycznie można sprawdzić połączenia/kostki elektryczne choć jeśli nie było uszkodzenia mechanicznego to tam rzadko coś nawala. Można też zmierzyć ich oporność jak już będą odpięte (nie wiem z pamięci jaka ma być wartość ale wszelkie różnice pomiędzy mogą dać jakieś podejrzenie). Można wreszcie je zdemontować i przeczyścić końcówki i tarczki sygnałowe bo na pewno będzie na nich mnóstwo pyłu z hamulców i innych metalicznych śmieci.
_________________
Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)
Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...
 
 
     
fisherr 

Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-01-17, 09:10   

Witam,
wracam do tematu jak bumerang.
Podczas ostatnich mrozów chciałem sobie trochę "pojeździć" i dojeżdżając do skrzyżowania ponownie zapaliły się kontrolki oraz brak co za tym idzie ABS i pozostałych rzeczy. Znów bezpiecznik ale jak tylko włożyłem nowy od razu palił się podczas testu po przekręceniu stacyjki. Nie było mokro żebym mógł mówić że się jakaś woda dostała. Teraz jest jakoś ok. Może ktoś coś podpowie?
Daniel
_________________
Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r
Mitsubishi L200 2,5 DiD
 
 
     
zyga

Pomógł: 20 razy
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 549
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-17, 11:23   

chyba trzeba zacząć od znalezienia schematu.
Jak pali cały czas bezpiecznik od ABS to bez schematu co można to odpiąć pompę ABS wsadzić bezpiecznik i zobaczyć czy pali dalej jak pali to kabe do pompy jak nie pali to pompa albo coś za pompą

tylko jak odepniesz pompę to później może być konieczność pokasowania błędów
to taki sam samochód jak ford albo coś innego z czego jest więcej schematów ?
_________________
tdi engines are for senior citizens
 
 
     
MKmario 
Admin


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 153
Skąd: GWE
Wysłany: 2017-02-01, 00:14   

ABS najczęściej wywala blad od tylnego czujnika na moście, zacznij od niego, sa dostępne w Polsce bez problemu, najczęściej jest to wina samej wiazki i zlacza nie czujnika
_________________
FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW
 
 
     
fisherr 

Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-02-13, 00:19   

Cześć.
Dziwna dla mnie sprawa. Po tym jak spalil sie bezpiecznik kilku krotnie jeden za drugim bylo juz dobrze (nic nie robilem), teraz samochod stal 2-3 tygodnie nie jezdzony i uruchamiany na dworze w mrozie i przysypany sniegiem i wczoraj odpalilem zeby sprawdzic jak tam z nim i po pewnym czasie od odpalenia znow sie spalil bezpiecznik bez jazdy bez niczego poprostu na postoju. Juz szukam schematu zeby moze posprawdzac "po nitce do klebka".
Pozdrawiam Daniel
_________________
Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r
Mitsubishi L200 2,5 DiD
 
 
     
MPGserwis 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 5
Skąd: żory
Wysłany: 2017-02-14, 19:43   

Bezpiecznik F14 jest od aktywowania modułów/podzespołów (+12V) po zapłonie.
Między innymi zasila ABS, tempomat, wsteczny, klipa itd. Trudno będzie ustalić który element robi zwarcie, skoro nie pali bezpiecznika od razu. Na początek przejrzeć dokładnie wiązkę, a jak nic nie znajdziesz to chyba odłączać po kolei elementy aż przestanie palić bezpiecznik.

W załączniku na początek masz schemat F14 i pompy ABS

ford abs2.rar
Pobierz Plik ściągnięto 180 raz(y) 123,15 KB

_________________
www.mpgserwis.pl
 
 
     
fisherr 

Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-02-15, 08:42   fisherr

Tak jak piszesz wlasnie ten bezpiecznik pali. Ale pali sie juz na wstepie jak tylko przekrece kluczyk do tak zwanego testu.
_________________
Lincoln MARK LT 5,4., 2006 r
Mitsubishi L200 2,5 DiD
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group