japacz Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Ford przedstawił paletę modelową serii F na 2011 rok. Z zainteresowaniem zacząłem grzebać w informacjach, bo chodziły plotki, że po raz pierwszy w "małych" eFach pojawi się "mały" diesel (4.4 litra hehehe :mrgreen:). A tu proszę - same benzyniaki, dwie V8 (5.0 i 6.2) i dwie V6 (3.5 i 3.7). Przy czym widać nacisk na promowanie najnowszej V6 3.5 EcoBoost z doładowaniem. I faktycznie, jeśli spojrzeć na parametry to silnik może nie powala mocą (365 KM) ale za to moment wynosi już słuszne 570 Nm, a przede wszystkim (dzięki turbinie o zmiennej geometrii) jest już osiągalny przy 2500 obrotów. To parametry porównywalne do 6.2 V8! A przy tym podobno dużo niższe zużycie paliwa... Wiem, że no replacement for displacement ale trzeba przyznać, że coś jednak się zmienia w świadomości amerykanów... Największy silnik w nowym Explorerze to właśnie ten 3.5 Eco, a V8 wogóle nie ma w ofercie... Polecam - obejrzyjcie sobie test firmowany twarzą Mike'a Rowe'a - znanego z Discovery speca od "brudnych robót" :-) Zdaję sobie sprawę, że to reklama i komercja ale wyniki dają do myślenia (zwłaszcza testy porównawcze z Dodge i Chevy :mrgreen:) Może nadchodzi zmierzch wielkich widlastych ósemek czy dziesiątek? Z drugiej strony lepszy taki EcoBoost niż fullsize pickup na prąd... Co o tym sądzicie? A przy okazji - dobrze, że przynajmniej w klasie Heavy Duty duże silniki trzymają się mocno. No i że Ford dalej rządzi (przynajmniej w Stanach) :kasztan: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 W sumie to ja się nie martwię czy downsizing będzie postępował czy też nie. Najważniejsza jest dla mnie cana paliw - Pb i LPG. I tak nie lubię nowych samochodów i raczej bym żadnego z nich nie kupił więc co za różnica :-P . A Dodge i Cummins też zmniejsza pojemność i przeszedł na V8 zdradzajęc tym samym tradycje, przeszedł na silniki modularne V8 i V6.... żenada :evil: ... kompromisy i półśrodki :evil: a fuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.