Jump to content

Kilka pytań o RAM'a Hemi IV generacji.


herbatkowy
 Share

Recommended Posts

Witam, mocno wpadł mi w oko RAM IV i jak tylko pofinansuje rzeczy ważniejsze niż taka fanaberia jak RAM to będę pewnie takiego auta szukać, w związku z tym mam kilka pytań do znawców. Sporo przeczytałem o RAM'ie ale wciąż mam niejasne informacje. Interesuje mnie przede wszystkim:

 

(Pytam o RAMy wyprodukowane po 2010 roku bo tylko takie będę brać po uwagę):

 

1.Jak jest z trwałością napędów, elektroniki, samego silnika (ponoć jest pancerny), jak z dostępnością części u nas w Polsce? Samochodem nie mam zamiaru pracować, niczego konkretnego dźwigać przewozić, od tego mam prawdziwą ciężarówkę, nie mam też zamiaru nim jeździć jakoś mocno w terenie.

 

2.Czy ten silnik sobie radzi z tą budą? Moja beemka to nie jest jakiś szatan ale te 7 sekund do setki ma, dobrze byłoby żeby RAM też tak jeździł. Nie zrozumcie mnie źle, ja sobie zdaję sprawę z tego że to jest półciężarówka, ale to jest jednak 400 koni więc można już rozmawiać o "osiągach".

 

3. Jak działa w praktyce to MDS, kiedy chodzi na 4 garach a kiedy na 8? Nie jest to uciążliwe ?

 

4.Wiem że to najgorsze pytanie jakie można zadać ale jak ze spalaniem? Nie ukrywajmy, dla każdego myślącego człowieka (nawet bogacza) ma to mniejsze lub większe znaczenie. Dajmy na to jakie jest spalanie w trasie przy 120km/h? Przy takiej prędkości chodzi na 4 czy 8 garach? Ogólnie jestem zwolennikiem gazu, paliwo jak każde inne a różnica w kosztach ogromna, nie wyobrażam sobie lać do takiego smoka czystej benzyny po 5zł.

 

5.Czy ogólnie tym samochodem da się jechać na wakacje z rodzinką i nie zmęczyć się jazdą?

 

6. Można w Polsce kupić jakiś sensowny egzemplarz? Czy większość to powypadki zza Oceanu?

 

Aa zapomniałbym mój znajomy ogólnie ma takiego RAM'a 2013 5.7 Hemi, oglądałem go nie raz nie dwa ale nigdy nie było czasu pogadać o samym aucie, a teraz nasze kontakty się urwały i nie chcę zbytnio dopytywać go o samochód, tym bardziej że to człowiek zabiegany jak prezydent USA a i ma ostatnio sporo problemów życiowych.

 

Dzięki za ewentualne odpowiedzi, pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

rama nie mam więc nie pełnie

#1 jak z każdą inna marka, szklanka zimnej wody przed zakupem, i pomoc kogoś kto wie co i gdzie sprawdzić, są rodzynki a są też parchy powiązane na sznurki

Z tą pancernością jest tak, że jak ktoś dbał to będziesz zadowolony, jak druciarz to przejdziesz swoją drogę przez mękę i dopiero będziesz zadowolony :) większość części jest bezproblemowo dostępna w PL mówię o eksploatacyjnych jak tarcze klocki itd zresztą możesz sobie wejść na allegro czy do jakiś sklepów z częściami do amcar i będzie obraz co jest jak na dłoni, w bardziej nietypowych sprawach zostaje sprawnie działające rockauto czy tez serwis fiata

 

#2 https://www.0-60specs.com/ram-1500-0-60-times/

te 400 koni to robi robotę dopiero jak zapniesz na hak 2,5 tonowa przyczepę, jak będziesz już miał pickupa to po krótkim czasie sam dojdziesz do tego, że bardziej od przyspieszenia liczy się droga hamowania

 

#4 dolna granica to chyba 16l w drugą stronę no limit

 

#5 pickup ma to do siebie, że nie jest opisany jako 2+2 z przodu jest fajnie z tyłu oparcia są bardziej pionowo i dłuższe podróże dla tylnych pasażerów są bardziej męczące niż dla tych co grzeją dupsko na przednich

 

#6 da się tylko trzeba cierpliwości i nauczyć się trzeba nie sortowania ogłoszeń od najtańszych

 

#7 napraw relację z kolegą wyjdzie wam to na dobre :) zaoszczędzicie na przesyłkach z US

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

#3 - warunki : temperatura silnika minimum 45'C

obroty minimum 1100

prędkość około 40km/h a nawet bywa mniej

max prędkość i przy 160 się włączy :)

nie usłyszysz i nie poczujesz na oryginalnym wydechu , uciążliwości tu żadnej nie widzę

Corvette C4 86 383 stroker

Fiat Doblo 1.9 TD

Corvette C4 88

..i zawsze jakiś Hemiacz :)

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę RAMem 2015 od prawie roku.

Duża kabina, duża paka, pełny bak, 4 osoby (dwie dorosłe dwoje dzieci) + bagaż. auto waży 2850-2900kg

na światłach robi wstyd nie jednej bemce.

Więc jak na półciężarówkę osiągi są super.

 

Ad1. Części dostępne w serwisie Dodga, Jeep, Fiat. Nic nie kupione ale bo nie było potrzeby.

Ad2. Radzi sobie.

Ad3. Ja nie wyczuwam momentu załączania MDS... na orlenie owszem

Ad4. Jak się chce to zejdziesz do 12l/100km - ale po co? Chcesz aby PKS cię wyprzedził. Jazda zgodnie z przepisami +10% spalanie w granicach 14L/100km.

Ad5. Da się jechać na wakacje. Super komfort, dużo miejsca. Warunek paka przykryta na bagaż - to oczywiste jest.

Ad6. ja oglądałem kilka... wszystkie miały być bez wypadkowe. Każdy był po wypadku.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja latam REBELEM 2016 5,7 i powiem tak, funkcja ECO działa tak, że poza gangiem nie wiesz kiedy się 4 odłączają /załączają. Spalanie 12-14 jak lece na Mazury, w Wawa 18. to takie z normalnej jazdy. Np obwodnica i 120 to 13l pokazuje.

Aha jeśli możesz to polecam pneumatykę...genialne.

Znam dwóch którzy mają ponad 100t km i zawieszenie sprawne, zero napraw.

W serwisie amerykańców powiedzieli jasno...Chcesz miec spokoja banie to kup RAM1500 po 2014r, polifta. F150 i Silverado stoją w serwisie na naprawach, nie sa awaryjne jakoś specjalnie ale bywają.... a Ramy nie , tylko na serwisach.

Poliftowe Ramy mają wykończenie lepsze, liźnięte włoską ręką...naprawdę jest super. Ustawiona geometria i dobre opony i 20" czy 17" i jedzie idealnie, żadnego trzęsienia czy ściągania. Jak kupisz REBELA, to masz wydech ze stali nierdzewnej, taki sportowy, gada cudnie tylko w nim słychać bardziej jak na 4 cylindrach pracuje, ale tez w okolicy 90kmh. Nie jest to głośniej czy ciszej, jest inny gang, tylko tyle. Nie słychać tego we wszystkich innych ramach 1500 5.7hemi

REBELs WORLD

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ad1. Jeżdżę RAMikiem z 2012 rok auto zakupione w Sulejówku jako nowe auto, w serwisie bywam tylko na wymianę oleju i filtrów. Wymieniałem tarcze, klocki maleństwo w gazie od 2015 roku.

Ad2. Silnik radzi sobie baz zarzutów jak już koledzy pisali nie jedna BM..ka na światłach czyta napisy na klapie

Ad3. MDS działa fajnie przy równej jeździe odłącza cylindry bez czucia kontrolka na tablicy jest jedynym odbiciem tego faktu. U mnie działa do 140 km/h, często jeżdżę po drogach szybkiego ruchu i pożyteczna funkcja.

Ad4. Spalanie to już inna bajka gazu wciąga od 20-25L zależy gdzie znajduje się gaz w odległości od podłogi :)

Ad5. Moja rodzina chce jeździć tylko RAMEM na wyjazdu, zamykana paka, biorę rowery (odkręcam przednie koło i na leżąco pod przykryciem) dwie duże walichy i w drogę. Wjadę na każdy krawężnik i bezdrożem pod miejsce docelowe.

Ad6. Mój do sprzedania w listopadzie 2017.

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

ROK PRODUKCJI 2012

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.