Jump to content

Benzyna za 1.14 zł ! Już jest !


GlongV8
 Share

Recommended Posts

Brytyjska firma Cella Energy otrzymała syntetyczne paliwo, którego cena rynkowa określona została na 1,5 dolara za galon, czyli ok. 1,14 zł za litr. W dodatku paliwo to może być stosowane we współczesnych autach bez konieczności ich przerabiania.

 

Nowoczesne paliwo powstało po kilku latach prowadzenia ściśle tajnych prac w laboratorium Rutherford Appleton. Kierownikiem projektu był prof. Stephen Bennington, który współpracował z naukowcami z University College London oraz uniwersytetem w Oxfordzie.

 

 

Technologia oraz materiały wykorzystywane do produkcji nowego paliwa pozwalają obecnie na osiągnięcie rynkowej ceny na poziomie 1,5 dolara za galon, czyli ok. 1,14 zł za litr i uniezależnienie się od zmian ceny ropy naftowej na światowych giełdach. Co więcej, w wyniku spalania syntetycznej benzyny do atmosfery nie jest emitowany dwutlenek węgla, ponieważ paliwo opiera się nie na węglu, a na wodorze.

 

Ogromną zaletą, która może przyczynić się do rozpowszechnienia nowego paliwa, jest fakt, że można je stosować w już jeżdżących samochodach z silnikami spalinowymi, bez konieczności ich przerabiania.

 

Jak mówi Stephan Voller, dyrektor Cella Energy, technologia produkcji tego paliwa opiera się na użyciu materiałów o wysokiej energii, wobec których stosuje się technikę nanostrukturalnego elektrorozpraszania. Są to jednak szczątkowe informacje, ponieważ szczegóły utrzymywane są w ścisłej tajemnicy.

 

Jakie są szanse na to, byśmy w niedalekiej przyszłości mogli tankować takie niedrogie i czyste paliwo do naszych samochodów? Niestety niewielkie. Bo nawet jeśli uda się firmie Cella Energy nie ugiąć przed monopolem koncernów paliwowych, to na masową produkcję i rozpowszechnienie potrzeba będzie wielu lat. Zapewne nie ma też co liczyć, że utrzymałaby się cena 1,14 zł za litr. Po obłożeniu paliwa podatkami i marżami może się okazać, że koszty wzrosną do poziomu konwencjonalnej benzyny.

 

Czyli co z tego że jest tanie paliwo skoro i tak wychodzi że będzie drogie.Człowiek sam sobie szykuje los potępieńca.I ofiary losu z kosmosu.

Dlatego UFO widząc jaki człowiek jest otępiały.Nie zamierza z nami się kontaktować.Bo jesteśmy gupią i ograniczoną rasą nastawioną na wyniszczenie samych siebie.Mamy czystsze paliwo i tańsze w końcu.Ale po uj. go stosować.Niech wojna o ropa trwa.Tylko nie wiadomo jak się skończy.I czy będzie jeszcze się miała dla kogo kończyć.

 

A chciałem napisać no comment.

Link to comment
Share on other sites

kilka lat temu to czytałem i cisza..:

 

Wynalazłem technologię ekologiczną i ekonomiczną, która pozwala zamienić odpady z tworzyw sztucznych na składniki służące do produkcji paliwa wysokiej jakości. Mam nadzieję, że rozwiąże ona problem recyklingu i zapotrzebowania na energię w skali ogólnoświatowej. Coraz więcej krajów interesuje się "T Technology" – powiedział Wirtualnej Polsce wynalazca Zbigniew Tokarz, który jako pierwszy Polak w historii otrzymał Złoty Medal w IV edycji EEP Awards – nagrodę przyznawaną dla najbardziej innowacyjnej technologii w dziedzinie ochrony środowiska. "T Technology" zdobyła najlepsze noty pośród jury ekspertów z 16 krajów Unii Europejskiej. Wynalazca odebrał nagrodę podczas targów Pollutec 2006 w Lyonie.

 

Jak doszło do zbudowania reaktora służącego do przetwarzania odpadów z tworzyw sztucznych?

 

Zbigniew Tokarz: Historia powstania tego urządzenia ma już ok. siedem lat. Pracowałem nad nim z grupą kolegów w mojej firmie Technologie Ekologiczne. Udało mi się wyprzedzić technologicznie i innowacyjnie międzynarodowe koncerny i rządowe instytuty badawcze z wielu krajów. Gospodarka odpadami to poważny problem, jeśli uświadomimy sobie skalę zjawiska, np. w Polsce rocznie produkuje się ok. półtora miliarda ton odpadów z tworzyw sztucznych. Jak wiadomo, wszystkie tworzywa powstają z ropy naftowej. W moim urządzeniu nie zachodzi nic innego jak odwrócenie tego procesu. Wyjątkowość technologii polega na tym, że dzięki niej można – w sposób całkowicie ekologiczny - przetwarzać odpady wprost z wysypisk - zanieczyszczone, nieprzygotowane i nie poddane sortowaniu. Oznacza to, że do recyklingu nie musimy dodatkowo dopłacać. A co otrzymujemy? Składniki służące do powtórnej produkcji zarówno nowych opakowań, paliw silnikowych (w rafinerii można je rozdzielić na benzynę, olej napędowy oraz resztki w postaci oleju średniego i ciężkiego) oraz oleju opałowego do systemów grzewczych. "T Technology" nadaje się do przetwarzania nawet skomplikowanych chemicznie tworzyw sztucznych - np. zderzaków, opon, części telewizorów.

Jak wygląda to urządzenie od strony technicznej?

 

- Do wnętrza urządzenia podawane są odpady, które w środku są ogrzewane aż do stopienia. Następnie są podgrzewane do temperatury 390 stopni Celsjusza i w tej temperaturze zachodzi proces zerwania łańcuchów węglowodorowych na krótsze. Potem zachodzi proces destylacji czyli odparowania lotnych węglowodorów, a – w układzie zewnętrznym – ich skroplenia. Ciekawostką jest, że proces topienia i depolimeryzacji następuje w jednej masie reakcyjnej. Instalacja jest zgodna z najnowszymi rozporządzeniami UE w dziedzinie ochrony środowiska.

Co było najtrudniejsze w budowie tego urządzenia?

 

- Największym problemem była sama materia, z którą pracujemy. Tworzywa źle przewodzą ciepło, a my musieliśmy zapewnić transport tego ciepła, by następowało topienie tworzyw. Jeżeli ogrzejemy je nadmiernie, to substancja się zwęgli. Jak mocno tworzywa blokują przepływ ciepła każdy może się przekonać nakładając na rękę kilka plastikowych torebek. Są one bardzo dobrym izolatorem. Drugim problemem było zapewnienie szczelności urządzenia, żeby nic się nie przedostało do atmosfery. Chciałem, żeby urządzenie było skuteczne pod względem procesu depolimeryzacji - odpowiedniej wymiany ciepła. Myślę, że to wszystko się udało: urządzenie przetwarza miesięcznie ok. 400 ton odpadów plastikowych na ok. 200 ton składników służących do produkcji paliw płynnych. Jego koszt to ok. 3 mln zł.

 

 

REKLAMA Czytaj dalej

 

 

 

Czy to urządzenie jest już w sprzedaży?

 

Moja firma Technologie Ekologiczne z siedzibą w Bełchatowie sprzedaje to urządzenie w Polsce z dużym powodzeniem. W Polsce pracuje obecnie dziewięć najnowszych instalacji, które mogą posiadać markę T Technology, a kolejne są w budowie. Dział Marketingu zaprezentował nasze rozwiązanie na największych targach oraz wziął aktywny udział w najważniejszych konferencjach branży ochrony środowiska na świecie, które odbyły się w ubiegłym roku w Niemczech, Chinach, Włoszech i Francji. Dzięki temu jesteśmy obecnie marką rozpoznawalną w wielu kręgach inwestorów. Dla zapewnienia standaryzacji produkcji uruchamiamy produkcję w specjalistycznych zakładach Pintera na Węgrzech, razem z amerykańską firmą uruchomiliśmy produkcję naszego systemu na rynki azjatyckie w koncernie TBS w Indiach. Obecnie prowadzimy rozmowy z inwestorami z ponad 40 krajów świata.

 

Konkurs "AWARD Environmental Innovation for Europe" jest organizowany co roku przez stowarzyszenie EEP (Europejskie Stowarzyszenie Prasy Ekologicznej), a oceniany wspólnie przez dziennikarzy EEP oraz inżynierów i ekspertów zrzeszonych w EFAEP. Nagrodą dla zwycięzcy konkursu jest promocja rozwiązania w całej Europie, w ponad 100 000 egzemplarzy czasopism drukowanych w 17 językach europejskich.

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi na to że tak naprawdę mamy juz wszystko żeby było lepiej.Ale uja to obchodzi.Kilku ludzi z powodzeniem blokuje wszystkie innowacje paliwowe.Siedzą na worach kasy ciągle im mało.

 

Ten temat to moje ostatnie przemyślenia.Mamy syntetyczną żywność,syntetyczną krew.Mamy technologie robienia wszystkiego syntetycznie.To gdzie jest urwa paliwo syntetyczne.Czemu tylko jesteśmy zasypywani syntetycznym żarciem wcale nie tanim?

 

Japończycy na końcu wojny II światowej.Produkowali paliwa w swoich domach.

 

Teraz mamy 2011 r.Technologie ,komputery a nadal żeby się poruszać po ziemi i niebie musimy grzebać się w ziemi.Szukac nowych zródeł ropy. Czarnego gówna powstałego przez przeobrażenie szczątków roślinnych i zwierzęcych.Zasysamy padline zwierzęcą i roślinną zgniłke do naszych pojazdów.Podziękujmy dinozaurom.Człowiek powinien dziękowac dinozaurom ze może teraz wozic dupe w samochodach.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.