Fiechu Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Hejka!!! Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r. Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika. Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice. Co zrobić, od czego zacząć ........................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Hejka!!!Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r. Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika. Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice. Co zrobić, od czego zacząć ........................... Ten silnik jest stworzony do takich modyfikacji i w stanach ludziska wyciągają z tych silników ponad 500KM i jest to tańsze niż modyfikowanie Hemi, ale nadal nie należy do tanich. Jeśli chcesz szybko go podkręcić bez ingerencji w sam silnik, to zakup mu Superchargera i uzyskasz jakieś 100KM na bezpiecznym doładowaniu 6-8PSI. Potrzebny Ci będzie zestaw SC z intercoolerem, nowe wtryski i mapa silnika. Firmy sprzedajace takie cuda oferują takie zestawy za ok. 5000$. Montaż dość prosty i możliwy samodzielny. Polecam, sam już byłem o krok od zakupu, ale niestety tuż przed zakupem wypadły mi poważne wydatki, ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa. :twisted: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Hejka!!!Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r. Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika. Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice. Co zrobić, od czego zacząć ........................... Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać. Świece dawno wymieniałeś ?? Wiadomo wszystko zalezy od grubości portfela :-) Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Ten jest fajnie zmotany. Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać. Świece dawno wymieniałeś ?? Filtr, wydech, świece dodadzą mu nieco elastyczności, ale na poprawę osiągów bym nie liczył. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Ten jest fajnie zmotany. Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać. Świece dawno wymieniałeś ?? Filtr, wydech, świece dodadzą mu nieco elastyczności, ale na poprawę osiągów bym nie liczył. Też tak sobie myślę. Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż ;-) Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Mozliwosci modyfikacji sa przeogromne, wszystko zależy co chcesz osiągnąć i jakim kosztem. Najlepiej napisz ile chcesz przeznaczyć kasy na ten cel. Do extremalnych modyfikacji 5.9 magnum jest lepszy i tańszy od 5.7 hemi. Jego zalety to prostota i trwałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż Widze , że na dobre przymierzasz sie do V10... dobrze dobrze, tak trzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż Widze , że na dobre przymierzasz sie do V10... dobrze dobrze, tak trzymać Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego :-) Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze :-P Co do 5.9 to może coś jak chip tunning ?? nie wiem jak to w rzeczywistości się sprawuje. http://www.chiptuning.co.nz/cars-dodge.html Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiechu Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Wydaje mi sie, że zakup Superchargera do tego silnika mija się z celem bo jak właduję 5000$ żeby mieć 350 km to chyba lepiej kupić od razu Rama z hemi i po problemie. Myślałem raczej, że jest opcja żeby go podciagnać do tych 300 km jakims chip tuningiem ale nie mam wiedzy na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał_CTD Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Fiechu, tzw chiptuning, remaping.... zwał jak zwał, najlepiej sprawdza się w silnikach doładowanych. Nie twierdzę, że wolnossącym nie daje nic, ale jak byśmy oparli się o hamownię to różnica w przyroście mocy silnika doładowanego będzie delikatnie mówiąc znaczna. W wolnossącym będzie to raptem kilka koni i ewentualne przesunięcie krzywej przebiegu momentu obrotowego, co przełoży się na pozytywne odczucia tak zwanej dupohamowni :) Cytuj 2006 CTD HD MegaCab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Michał dobrze mówi. O ile w Hemi czy innych nowoczesnych silnikach jakiśtam zysk będzie o tyle w silnikach magnum nic nie poczujesz przy takim mastodoncie. Wydaje mi sie, że zakup Superchargera do tego silnika mija się z celem bo jak właduję 5000$ żeby mieć 350 km to chyba lepiej kupić od razu Rama z hemi i po problemie. Myślałem raczej, że jest opcja żeby go podciagnać do tych 300 km jakims chip tuningiem ale nie mam wiedzy na ten temat. To zależy co chcesz uzyskać. Jeśli tylko te 100 czy 150KM to oczywiście, że lepiej od razu kupić Hemi, ale jak chcesz kręcić więcej to magnum jest lepszy do tych celów. Co prawda hemi ma to do siebie że jest lepsza charakterystyka napełniania komór spalania co daje się odczuć przy wyższych obrotach, ale to jedyna realna przewaga. W Twoim wypadku SC to faktycznie bezsens. Jeśli nie chcesz kłopotów i wiecznego grzebania w zmotanym samochodzie to sprzedaj magnum i kup hemi... jeśli rajcuje Cię podkręcanie samochodu to zostań przy swoim i motaj, ale na silniku się nie skończy. Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze Cieszy mnie takie podejście. Od razu pomyśl o motaniu, bo dopiero wtedy zaczyna się prawdzwia zabawa. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 2 gen i różnicę w cenie wydał z miejsca na motanie.... mozliwości CTD i V10 są na prawdę ogromne. Poza tym 3 gen jest jak mrówków :-P , a tak , jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze Cieszy mnie takie podejście. Od razu pomyśl o motaniu, bo dopiero wtedy zaczyna się prawdzwia zabawa. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 2 gen i różnicę w cenie wydał z miejsca na motanie.... mozliwości CTD i V10 są na prawdę ogromne. Poza tym 3 gen jest jak mrówków :-P , a tak , jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu. Właśnie dlatego chciałbym zamienić na 2500 bo chyba łatwiej jest pobawić się w motanie. Poza tym jestem w trakcie negocjacji z moją małżonką :-) bo za nic nie chce wypuścić 1500tki :-) Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu. Z tłumu to by się wyróżniał w I generacji. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Właśnie dlatego chciałbym zamienić na 2500 bo chyba łatwiej jest pobawić się w motanie. Poza tym jestem w trakcie negocjacji z moją małżonką bo za nic nie chce wypuścić 1500tki To jak macie kase to zostawcie 1500 i kup starego V10 RegularCab i motaj. Z tłumu to by się wyróżniał w I generacji. 2 gen jest mało a 3 na kopy u nas w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.