Jump to content

Jak podkręcić 5,9 V8 w Ramie


Fiechu
 Share

Recommended Posts

Hejka!!!

Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r.

Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika.

Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice.

Co zrobić, od czego zacząć ...........................

Link to comment
Share on other sites

Hejka!!!

Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r.

Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika.

Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice.

Co zrobić, od czego zacząć ...........................

Ten silnik jest stworzony do takich modyfikacji i w stanach ludziska wyciągają z tych silników ponad 500KM i jest to tańsze niż modyfikowanie Hemi, ale nadal nie należy do tanich. Jeśli chcesz szybko go podkręcić bez ingerencji w sam silnik, to zakup mu Superchargera i uzyskasz jakieś 100KM na bezpiecznym doładowaniu 6-8PSI. Potrzebny Ci będzie zestaw SC z intercoolerem, nowe wtryski i mapa silnika. Firmy sprzedajace takie cuda oferują takie zestawy za ok. 5000$. Montaż dość prosty i możliwy samodzielny. Polecam, sam już byłem o krok od zakupu, ale niestety tuż przed zakupem wypadły mi poważne wydatki, ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa. :twisted:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Hejka!!!

Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r.

Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika.

Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice.

Co zrobić, od czego zacząć ...........................

 

Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać.

Świece dawno wymieniałeś ??

Wiadomo wszystko zalezy od grubości portfela :-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Ten jest fajnie zmotany.

Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać.

Świece dawno wymieniałeś ??

Filtr, wydech, świece dodadzą mu nieco elastyczności, ale na poprawę osiągów bym nie liczył.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Ten jest fajnie zmotany.

Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać.

Świece dawno wymieniałeś ??

Filtr, wydech, świece dodadzą mu nieco elastyczności, ale na poprawę osiągów bym nie liczył.

 

Też tak sobie myślę.

 

 

 

Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż ;-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Mozliwosci modyfikacji sa przeogromne, wszystko zależy co chcesz osiągnąć i jakim kosztem. Najlepiej napisz ile chcesz przeznaczyć kasy na ten cel. Do extremalnych modyfikacji 5.9 magnum jest lepszy i tańszy od 5.7 hemi. Jego zalety to prostota i trwałość

Link to comment
Share on other sites

Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż
Widze , że na dobre przymierzasz sie do V10... dobrze dobrze, tak trzymać

 

Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego :-)

Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze :-P

 

Co do 5.9 to może coś jak chip tunning ?? nie wiem jak to w rzeczywistości się sprawuje.

 

http://www.chiptuning.co.nz/cars-dodge.html

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie, że zakup Superchargera do tego silnika mija się z celem bo jak właduję 5000$ żeby mieć 350 km to chyba lepiej kupić od razu Rama z hemi i po problemie.

Myślałem raczej, że jest opcja żeby go podciagnać do tych 300 km jakims chip tuningiem ale nie mam wiedzy na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Fiechu, tzw chiptuning, remaping.... zwał jak zwał, najlepiej sprawdza się w silnikach doładowanych. Nie twierdzę, że wolnossącym nie daje nic, ale jak byśmy oparli się o hamownię to różnica w przyroście mocy silnika doładowanego będzie delikatnie mówiąc znaczna. W wolnossącym będzie to raptem kilka koni i ewentualne przesunięcie krzywej przebiegu momentu obrotowego, co przełoży się na pozytywne odczucia tak zwanej dupohamowni :)

2006 CTD HD MegaCab

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Michał dobrze mówi. O ile w Hemi czy innych nowoczesnych silnikach jakiśtam zysk będzie o tyle w silnikach magnum nic nie poczujesz przy takim mastodoncie.

 

Wydaje mi sie, że zakup Superchargera do tego silnika mija się z celem bo jak właduję 5000$ żeby mieć 350 km to chyba lepiej kupić od razu Rama z hemi i po problemie.

Myślałem raczej, że jest opcja żeby go podciagnać do tych 300 km jakims chip tuningiem ale nie mam wiedzy na ten temat.

To zależy co chcesz uzyskać. Jeśli tylko te 100 czy 150KM to oczywiście, że lepiej od razu kupić Hemi, ale jak chcesz kręcić więcej to magnum jest lepszy do tych celów. Co prawda hemi ma to do siebie że jest lepsza charakterystyka napełniania komór spalania co daje się odczuć przy wyższych obrotach, ale to jedyna realna przewaga. W Twoim wypadku SC to faktycznie bezsens. Jeśli nie chcesz kłopotów i wiecznego grzebania w zmotanym samochodzie to sprzedaj magnum i kup hemi... jeśli rajcuje Cię podkręcanie samochodu to zostań przy swoim i motaj, ale na silniku się nie skończy.

 

Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego

Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze

Cieszy mnie takie podejście. Od razu pomyśl o motaniu, bo dopiero wtedy zaczyna się prawdzwia zabawa. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 2 gen i różnicę w cenie wydał z miejsca na motanie.... mozliwości CTD i V10 są na prawdę ogromne. Poza tym 3 gen jest jak mrówków :-P , a tak , jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu.
Link to comment
Share on other sites

Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego

Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze

Cieszy mnie takie podejście. Od razu pomyśl o motaniu, bo dopiero wtedy zaczyna się prawdzwia zabawa. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 2 gen i różnicę w cenie wydał z miejsca na motanie.... mozliwości CTD i V10 są na prawdę ogromne. Poza tym 3 gen jest jak mrówków :-P , a tak , jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu.

 

Właśnie dlatego chciałbym zamienić na 2500 bo chyba łatwiej jest pobawić się w motanie. Poza tym jestem w trakcie negocjacji z moją małżonką :-) bo za nic nie chce wypuścić 1500tki :-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Właśnie dlatego chciałbym zamienić na 2500 bo chyba łatwiej jest pobawić się w motanie. Poza tym jestem w trakcie negocjacji z moją małżonką bo za nic nie chce wypuścić 1500tki
To jak macie kase to zostawcie 1500 i kup starego V10 RegularCab i motaj.

 

Z tłumu to by się wyróżniał w I generacji.
2 gen jest mało a 3 na kopy u nas w kraju.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.