Skocz do zawartości

Jak podkręcić 5,9 V8 w Ramie


Fiechu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka!!!

Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r.

Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika.

Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice.

Co zrobić, od czego zacząć ...........................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka!!!

Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r.

Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika.

Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice.

Co zrobić, od czego zacząć ...........................

Ten silnik jest stworzony do takich modyfikacji i w stanach ludziska wyciągają z tych silników ponad 500KM i jest to tańsze niż modyfikowanie Hemi, ale nadal nie należy do tanich. Jeśli chcesz szybko go podkręcić bez ingerencji w sam silnik, to zakup mu Superchargera i uzyskasz jakieś 100KM na bezpiecznym doładowaniu 6-8PSI. Potrzebny Ci będzie zestaw SC z intercoolerem, nowe wtryski i mapa silnika. Firmy sprzedajace takie cuda oferują takie zestawy za ok. 5000$. Montaż dość prosty i możliwy samodzielny. Polecam, sam już byłem o krok od zakupu, ale niestety tuż przed zakupem wypadły mi poważne wydatki, ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa. :twisted:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka!!!

Od jakiegoś czasu mam Dodga Rama 1500 5,9 z 2003r.

Po pierwszym zachwycie wydaje mi się, że można by wycisnąć coś więcej z tego silnika.

Jechałem Ramem Tritransa i jego hemi idzie zdecydowanie szybciej - 100 koni robi różnice.

Co zrobić, od czego zacząć ...........................

 

Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać.

Świece dawno wymieniałeś ??

Wiadomo wszystko zalezy od grubości portfela :-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest fajnie zmotany.

Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać.

Świece dawno wymieniałeś ??

Filtr, wydech, świece dodadzą mu nieco elastyczności, ale na poprawę osiągów bym nie liczył.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest fajnie zmotany.

Nie znam za bardzo tego silnika ale na początek można by zacząć od zmiany dolotu na jakiś K&N. Zawsze się będzie lepiej oddychać.

Świece dawno wymieniałeś ??

Filtr, wydech, świece dodadzą mu nieco elastyczności, ale na poprawę osiągów bym nie liczył.

 

Też tak sobie myślę.

 

 

 

Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż ;-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwosci modyfikacji sa przeogromne, wszystko zależy co chcesz osiągnąć i jakim kosztem. Najlepiej napisz ile chcesz przeznaczyć kasy na ten cel. Do extremalnych modyfikacji 5.9 magnum jest lepszy i tańszy od 5.7 hemi. Jego zalety to prostota i trwałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiechu sprzedawaj taczkę i kupuj mojego RAMa ;) luty-marzec będzie gotowy na sprzedaż
Widze , że na dobre przymierzasz sie do V10... dobrze dobrze, tak trzymać

 

Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego :-)

Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze :-P

 

Co do 5.9 to może coś jak chip tunning ?? nie wiem jak to w rzeczywistości się sprawuje.

 

http://www.chiptuning.co.nz/cars-dodge.html

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że zakup Superchargera do tego silnika mija się z celem bo jak właduję 5000$ żeby mieć 350 km to chyba lepiej kupić od razu Rama z hemi i po problemie.

Myślałem raczej, że jest opcja żeby go podciagnać do tych 300 km jakims chip tuningiem ale nie mam wiedzy na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiechu, tzw chiptuning, remaping.... zwał jak zwał, najlepiej sprawdza się w silnikach doładowanych. Nie twierdzę, że wolnossącym nie daje nic, ale jak byśmy oparli się o hamownię to różnica w przyroście mocy silnika doładowanego będzie delikatnie mówiąc znaczna. W wolnossącym będzie to raptem kilka koni i ewentualne przesunięcie krzywej przebiegu momentu obrotowego, co przełoży się na pozytywne odczucia tak zwanej dupohamowni :)

2006 CTD HD MegaCab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał dobrze mówi. O ile w Hemi czy innych nowoczesnych silnikach jakiśtam zysk będzie o tyle w silnikach magnum nic nie poczujesz przy takim mastodoncie.

 

Wydaje mi sie, że zakup Superchargera do tego silnika mija się z celem bo jak właduję 5000$ żeby mieć 350 km to chyba lepiej kupić od razu Rama z hemi i po problemie.

Myślałem raczej, że jest opcja żeby go podciagnać do tych 300 km jakims chip tuningiem ale nie mam wiedzy na ten temat.

To zależy co chcesz uzyskać. Jeśli tylko te 100 czy 150KM to oczywiście, że lepiej od razu kupić Hemi, ale jak chcesz kręcić więcej to magnum jest lepszy do tych celów. Co prawda hemi ma to do siebie że jest lepsza charakterystyka napełniania komór spalania co daje się odczuć przy wyższych obrotach, ale to jedyna realna przewaga. W Twoim wypadku SC to faktycznie bezsens. Jeśli nie chcesz kłopotów i wiecznego grzebania w zmotanym samochodzie to sprzedaj magnum i kup hemi... jeśli rajcuje Cię podkręcanie samochodu to zostań przy swoim i motaj, ale na silniku się nie skończy.

 

Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego

Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze

Cieszy mnie takie podejście. Od razu pomyśl o motaniu, bo dopiero wtedy zaczyna się prawdzwia zabawa. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 2 gen i różnicę w cenie wydał z miejsca na motanie.... mozliwości CTD i V10 są na prawdę ogromne. Poza tym 3 gen jest jak mrówków :-P , a tak , jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jak będę zmieniał to na V10 albo Cummins z naciskiem na V10. Po prostu spróbowałem HEMIka i teraz chcę spróbować czegoś innego

Nie ukrywam że dźwięk Cumminsa przyprawia mnie o dreszcze

Cieszy mnie takie podejście. Od razu pomyśl o motaniu, bo dopiero wtedy zaczyna się prawdzwia zabawa. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 2 gen i różnicę w cenie wydał z miejsca na motanie.... mozliwości CTD i V10 są na prawdę ogromne. Poza tym 3 gen jest jak mrówków :-P , a tak , jak kupisz 2 gen będziesz się wyróżniał z tłumu.

 

Właśnie dlatego chciałbym zamienić na 2500 bo chyba łatwiej jest pobawić się w motanie. Poza tym jestem w trakcie negocjacji z moją małżonką :-) bo za nic nie chce wypuścić 1500tki :-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego chciałbym zamienić na 2500 bo chyba łatwiej jest pobawić się w motanie. Poza tym jestem w trakcie negocjacji z moją małżonką bo za nic nie chce wypuścić 1500tki
To jak macie kase to zostawcie 1500 i kup starego V10 RegularCab i motaj.

 

Z tłumu to by się wyróżniał w I generacji.
2 gen jest mało a 3 na kopy u nas w kraju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.