Jump to content

charakterystyki silników


misman
 Share

Recommended Posts

Na tym forum parę dni temu natknąłem się na linka, który prowadził do jakiejś strony, gdzie były umieszczone obok siebie wykresy charakterystyk silników 3,7 , 5,2 , 5,9 oraz 5,7 .

Kopię na forum już drugi dzień, i nie mogę tego zlokalizować. Jakby ktoś mógł uprzejmie podrzucić, to byłbym wdzięczny...

 

Dodatkowe pytanie: waham się między wyborem auta z silnikiem 5,9 a 5,7 hemi. Oprócz tego, że za 5,7 trzeba dać więcej kasy :mrgreen: , to jakie są za lub przeciw jednemu lub drugiemu ? Hemi mocniejszy, to wiem. Nowsza technologia. Ale czy różnice w mocy są aż tak bardzo zauważalne, aby usprawiedliwić wydatek dwukrotnie większy na hemi, zamiast 5,9 ? No i nowsza buda w hemi... Czy warto ? Po założeniu większych kół, dajmy na to 35'' to każdy się ześlimaczy, pytanie tylko w jakim stopniu wpłynie to negatywnie na trakcję pojazdu, przy założeniu pozostawienia seryjnych przełożeń.

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ale czy różnice w mocy są aż tak bardzo zauważalne, aby usprawiedliwić wydatek dwukrotnie większy na hemi, zamiast 5,9 ?
Są i warto dać więcej kasy za Hemi, a III gen do 2006 ma bardzo prostą konstrukcję zawieszenia, mimo, że przód jest niezależny. Opony 35" napewno pogorszą osiągi i zwiększą obciążenia zarówno w jednym i drugim silniku, ale Hemi ma osiągi ponad przeciętnej osobówki, a 5,9 jeżdzi jak średniej klasy dostawczak. 5.9 to oczywiście bardzo dobry silnik i nadal jest mocny, doskonale sprawdza się przy ciągnięciu przyczep jak i pod załadunkie, ale osiągów to on za dobrych nie ma.

 

http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=577

http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=661

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Jeśli są felgi 20 calowe to wysokość koła jest w standarcie 33cale, wiec zmiana na 35 nie będzie dużym pogorszeniem osiagow, gorzej jak fabrycznie były 17 felgi.

 

 

Oczywiście można założyć felgi 17 cali na miejsce 20 calowych i dać oponki 35 cali.

Mowa o III generacji.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Na tym forum parę dni temu natknąłem się na linka, który prowadził do jakiejś strony, gdzie były umieszczone obok siebie wykresy charakterystyk silników 3,7 , 5,2 , 5,9 oraz 5,7

 

może to: http://dodgeram.info/2001/engines.html

 

 

Co do wyboru silnika... zależy jak chcesz eksploatować smochód i co od niego oczekujesz. 5.9 magnum ma mniejszą moc , ale moment max taki sam a co za tym idzie przyspieszenie słabsze , ale uciąg nie mniejszy. 2 gen i 5.9 jest o wiele prostrzy i bardziej niezawodny. Wszysko zależy od tego ile chcesz kasy wydać. Ja osobiscie jestem zwolennikiem zarósno 2 generacji Rama jak i silników magnum, więc wybrałbym 2gen 5.9 :-P

Link to comment
Share on other sites

Na tym forum parę dni temu natknąłem się na linka, który prowadził do jakiejś strony, gdzie były umieszczone obok siebie wykresy charakterystyk silników 3,7 , 5,2 , 5,9 oraz 5,7

 

może to: http://dodgeram.info/2001/engines.html

 

 

Co do wyboru silnika... zależy jak chcesz eksploatować smochód i co od niego oczekujesz. 5.9 magnum ma mniejszą moc , ale moment max taki sam a co za tym idzie przyspieszenie słabsze , ale uciąg nie mniejszy. 2 gen i 5.9 jest o wiele prostrzy i bardziej niezawodny. Wszysko zależy od tego ile chcesz kasy wydać. Ja osobiscie jestem zwolennikiem zarósno 2 generacji Rama jak i silników magnum, więc wybrałbym 2gen 5.9 :-P

 

 

No własnie o tego linka mi chodziło, dzięki :calus: :mrgreen:

 

Główne moje oczekiwania od auta: na pendzynę, najlepiej V8, w miarę niepsujący się, w miarę wygodny, w miarę szybki :mrgreen: I w miarę ekonomiczny :mrgreen: :-P

Przyspieszenie i tak się zepsuje, bo zamierzam obuć szrota w jakieś 35". Kasy chciałbym wydać jak najmniej, zatem w kryterium mieści się II gen. z silnikiem 5,9 benzyna. Dodatkowy plus: sztywny most z przodu. Prostota układów jezdnych i napędowych ma pewne atuty podczas późniejszego serwisowania.

Z analizy potrzeb i środków wychodzi układ jak wyżej. Hemi kusi, ale szkoda mi wyskakiwać z takiej kasy, żeby dostać co prawda nowszą technologię, ale z droższymi częściami i bardziej skomplikowanym serwisem. V10 odpada, bo w ciągu dwóch lat przepalę drugi taki samochód, licząc tylko różnicę w ilości spalanaego paliwa :mrgreen:

Poza tym do 5,9 części powinno być od cholery, chociażby alternatywnie z Jeepa. Więc i ceny powinny być niskie.

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Jeśli są felgi 20 calowe to wysokość koła jest w standarcie 33cale, wiec zmiana na 35 nie będzie dużym pogorszeniem osiagow

Nie do końca, bo na 20" felgach koło fabrycznie ma 31,7 cala.

 

 

przy 20 calowych felgach rozmiar opony 275/60r20 wysokość koła wynosi 33'' dokładnie 32"99 cala

przy 17 calowych felgach rozmiar opony 245/70r17 wysokość koła wynosi 30'' dokładnie 30'50 cala

 

Są napewno rożne przełożenia w mostach do odpowiednich kół. Napewno tzeba sprawdzac naklejke na drzwiach lub slupku kierowcy ktora mowi na jakich kolach auto wyjechalo z fabryki. I nie dziwie sie jak ktos pisze ze jego Ram Hemi nie "jedzie", jesli kupil go z kolami fabrycznymi 17 " i zaklada 20 ".

Link to comment
Share on other sites

własnie o tego linka mi chodziło

 

Hm. Tylko nie ma tam 5,7 (a wydawało mi się, że był). Ma ktoś wykres charakterystyki dla 5,7 Hemi ? Chciałbym sobie odnieść do 5,9 magnum, ile i czego tracę w konkretnym zakresie pracy, dla każdego przypadku z osobna

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeśli są felgi 20 calowe to wysokość koła jest w standarcie 33cale, wiec zmiana na 35 nie będzie dużym pogorszeniem osiagow

Nie do końca, bo na 20" felgach koło fabrycznie ma 31,7 cala.

 

 

przy 20 calowych felgach rozmiar opony 275/60r20 wysokość koła wynosi 33'' dokładnie 32"99 cala

przy 17 calowych felgach rozmiar opony 245/70r17 wysokość koła wynosi 30'' dokładnie 30'50 cala

 

Są napewno rożne przełożenia w mostach do odpowiednich kół. Napewno tzeba sprawdzac naklejke na drzwiach lub slupku kierowcy ktora mowi na jakich kolach auto wyjechalo z fabryki. I nie dziwie sie jak ktos pisze ze jego Ram Hemi nie "jedzie", jesli kupil go z kolami fabrycznymi 17 " i zaklada 20 ".

 

Mi takie dane wyskoczyły w BullyDogu jak ustawiałem koła i też byłem zdziwiony no więc wziąłem miarkę calową i wyszło mi to samo 31,7 cala. Na przelicznikach dostępnych w internecie na każdym wychodzi co innego.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

misman, Cummins jest faktycznie drogi, ale V10 już sporo tańszy i nie pali aż tyle co się wszystkim zdaje, a jak zapolujesz na manuala to już wogóle będzie dobrze. Realne spalanie powinno być o wiele mnijesze niż podawałem kiedyś. Po prostu mój bombowiec za dużo palił, ale teraz po gruntownym romoncie wróci wszystko do normy. Paradoksalnie Ramy nie palą więcej niż Jeepy :shock: i sam, nie wiem dla czego tak jest. . Poza tym jeśli będziesz chciał zapodać większy obów to dopiero wtedy wyjdą prawdzwiwe zalety V10 , tzn nie dostanie zadyszki i nie będzie dużo więcej palił i nic się nie rozleci. Z manualną skrzynią i na 37" bamboszach średnia powinna wyjść ok 20... czyli podobnie jak ZJ5.9 na 33" . Poza tym V10 to nic innego jak dłuższy o 2 cylindry 5.9 i wiele części jest wymiennych z 5.9. Na dzieńdobry dostajesz samochód w którym nie musisz nic wymieniać na mocniejsze , i wszystko jest o wiele bardziej pancerne niż w 1500 , poza tym 1500 nie występują z manualną skrzynią biegów, poza tym fabrycznie wszystkie heavy duty są wyższe na zawieszeniu o jakieś 2-3" od 1500.

No i ten moment obrotowy :twisted: .... jak wciskasz gaz na 2500rpm to już normalnie przyspiesza.

Link to comment
Share on other sites

Z manualną skrzynią i na 37" bamboszach średnia powinna wyjść ok 20...

Mam wrażenie, że to tylko Twoje marzenie Paweł, no chyba, że 25 to jest ok. 20. Ja obstawiam, że z 25l to schodzić nie będzie, tymabardziej, że mój 5,7 Hemi w zasadzie z 22l nie schodzi, no chyba, że w długiej trasie. Co innego jest możliwość osiągnięcia minimalnego spalania, a co innego jest spalanie codzienne bez dbania i myślenia ciągle o tym parametrze. Ja wiem i ty wiesz, że Hemi może zejść dużo mniej niż 22l, ale nie po to kupowałem Rama żeby oszczędzać na paliwie, a więc uważam, że jeśli ktoś kupi V10 to musi się raczej liczyć ze spalaniem 25-30l niż liczyć na to, że uda mu się jeździć tak delikatnie, żeby mu spalił 20l.

 

Teraz Paweł wytoczy armaty i mnie zastrzeli :-D hehe

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Mam wrażenie, że to tylko Twoje marzenie Paweł, no chyba, że 25 to jest ok. 20
Poczytaj trochę co piszą za oceanem to zobaczysz, wychodzi na to że średnia to ok 10mpg :-P . 25-30 to palił mój i to po Warszawce. Poza tym nie ma co porównywać, hemikiem jeździ się zupełnie inaczej, to znaczy szybciej. Margines bezpieczeństwa jest zupełnie inny, szczególnie na dużych terenowych laczkach o wysokim profilu. Mi w mieście nie przekraczał zazwyczaj 30, a powinno być ok 25, zatem średnia to ok 22, więc z manualem będzie ok 20. Jeśli się butuje taki samochód to inna sprawa.

:mrgreen:

 

BTW Też mi się kiedyś wydawało że normalnie mi spala a okazało się że powinien mniej. No i zapomniałem że to odczyty z kompa a mój zawyża spalanie o ok 10% :-P

 

 

 

 

nie taki diabeł straszny...... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Bull, mnie już czasem spalanie jeepa frustruje, a ty mi sugerujesz kupno ośmiu litrów w benzynie :mrgreen:

Po drugie primo: niemal nie ma V10 na rynku, a jedyny jaki ostatnio widziałem, to kosztował prawie pięć dych :roll:

Trzecie primo: naprawdę sama _różnica_ do dopłaty w paliwie mnie zamorduje, muszę zachować odrobinę rozsądku w tym wielkogabarytowym, wielkosilnikowym, hamerykańckim szaleństwie :mrgreen: I tak w rodzinie dziwnie na mnie patrzą, i na moje auta :mrgreen:

Nie ściągnę auta z hameryki, nie mam doświadczenia, nie mam kontaktów, boję się postawić taką kasę na jedną kartę, kupować kota w worku i wpłacać kasę z góry osobie, której nigdy na oczy nie widziałem. Nie będę kupował auta bezdotykowo. Choćby je nawet sam papież sprzedawał... :roll:

Lepszy rubel w garści, niż dolar na dachu :mrgreen:

Potrzebuję taczkę, nie mam ochoty wydawać kupy kasy, nie potrzebuję ostatniego modelu, nie chcę szrota. Być może będę długo szukał.

 

[ Dodano: 2011-01-31, 22:15 ]

10mpg

 

10 mpg = 16km / 3,8 l =~ 24l/100km . Na gazie to jeszcze +20% =~ 29l/100km LPG.

Tak, wiem, nie chodzi o spalanie w tych autach. Ale przy moich przebiegach... Nie jestem aż tak zciśnieniowany na V10 :mrgreen: Równie dobrze mogę jeździć pojazdem opancerzonym SKOT, ekonomia będzie podobna :mrgreen:

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

No tak, to pozostaje Ci 1500 5.9 ;-) , bo cummins zawsze wyjdzie drożej w eksploatacji.

 

Ale zastanów się dobrze nad sprowadzeniem, na 100% wyjdzie taniej, w US półtonówki są bardzo tanie. Takiego z 2000 roku i silnikiem 5.9 można kupić za 5000$ i to w bardzo dobrym stanie, a u nas ceny są jakieś z sufitu wzięte.

Link to comment
Share on other sites

No tak, to pozostaje Ci 1500 5.9 ;-) , bo cummins zawsze wyjdzie drożej w eksploatacji.

 

Ale zastanów się dobrze nad sprowadzeniem, na 100% wyjdzie taniej, w US półtonówki są bardzo tanie. Takiego z 2000 roku i silnikiem 5.9 można kupić za 5000$ i to w bardzo dobrym stanie, a u nas ceny są jakieś z sufitu wzięte.

 

Juz pisałem, że dla mnie ten wariant raczej odpada... :-/

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.