Jump to content

ograniczenia >3,5t


misman
 Share

Recommended Posts

W zasadzie to nie ma działu "ogólnego" do zadawania takich pytań, a że bardziej skłaniam się w kierunku Dodge'a w poszukiwaniach, to zadam pytanie tutaj. Zresztą widzę, że własciciele Fordów też tu zaglądają ;-)

Zasadniczo rozpatruję wstępnie zakup "dużego" pick-up'a, czyli 2500 (na 3500 to chyba nie starczy świnek do mordowania :shock: ). Doczytałem, że 2500 już wychodzi z DMC powyżej 3,5t, w związku z czym mam pytanie do posiadaczy takich klamotów:

Jak się żyje z taką masą ?

W sensie, jak sobie radzicie z wszelkimi szykanami typu: zakaz ruchu >3,5t, ograniczenia prędkości 50/70/80 (miasto/niezabudowany/autostrada) etc. Czy to przypomina życie na krawędzi, kurczowe trzymanie gruszki CB, strach przed inspekcją etc ? Oczywiście trochę ubarwiłem, ale chyba wiadomo, o co z grubsza chodzi. Jakie są odczucia odnośnie parkowania w mieście ? Gabaryt pewnie życia nie ułatwia...

Czy ma ktoś z Was chwile słabości i plany sprzedaży klamota, bo z wszelkimi ograniczeniami, staje się zupełnie nieużyteczny, przeszkadza jako samochód na codzień ?

Pytam, bo zastanawiam się, czy nie kupić modelu (wychodzi, że najpopularniejszego) 1500, który mieści się poniżej 3,5t DMC.

Co panowie proponuja w tej materii ?

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

W naszym pięknym kraju 90% 2500, czy 3500 łapie się do 3,5t. Pod zakazami np 2,5 to musi być już wybitnie wredna menda żeby się tego czepić. Kiedyś na forum był poruszany temat czy rejestrować do 3,5t czy powyżej 3,5t. Moje subiektywne zdanie na obecną chwilę i stan prawny trzymać się rękoma i nagami limitu do 3,5t. Przecież interesuje nas to co auto może a nie to co zapisane w papirkach. Zalety do 3,5t to

1 prawko "B"

2 nawet jak masz ładowności w papierach tylko parę kg to za przeładowanie zapłacisz "normalny " mandat a jesli to auto pow. 3,5t to kary za przeładowanie idą w tys zł.

3 łatwiejszy do "zorganizowania" przegląd techniczny ;-)

4 nie oddajesz haraczu w postaci podatku od sam ciężarowych

5 na koniec łatwiej odsprzedać takie auto, które jest ciężarowe, a jednak nie jest :lol: .

I wiele innych których tak na szybko nie przytaczam

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Link to comment
Share on other sites

No dobra, ale jeśli będę chciał kupić 2500, to czy da się mu.. hmm.. zmniejszyć DMC na jakimś przeglądzie ? Jeśli już jest np zarejestrowany, i przekracza ?

Czy wobec tego w ogóle nie należy rozpatrywać aut powyżej 3,5t ?

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie wierzę, że nikomu nie doskwierają tytułowe ograniczenia. Chyba że wszyscy jeżdżą wersja 1500/f-f150 i nie dotyczy.

Może i się zdecyduję na 1500, w światele takiego stanu... Co mnie denerwuje - w obecnym Jeepie mam na haku wbite 3300 kg. RAM 1500 ma standardowo (z czym spotkałem się w przeglądzie ofert) w granicach 2500... To normalne ? Czy też trzeba "da się" zmienić ?

Jaka byłaby maksymalna obciążalność 1500 ? Nie mówię o katalogowej, tylko realnej ;) bez szkody dla pojazdu, rzecz jasna..

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Jeśli chodzi o hak to rzeczywiście ram 1500 jest trochę pokrzywdzony, ja mam 2700 DMC według przepisów. Oczywiście spokojnie możesz zapiac przyczepe 3,5 tony i nic się nie stanie.

I gwarantuje ci ze jazda będzie znacznie przyjemniejsza niż Jeepem z DMC 3300 kg.

 

Jeśli auto już jest zarejestrowane to tylko zmiana techniczna pojazdu np. słabszy most i opinia rzeczoznawcy pozwala na zmianę DMC pojazdu.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o hak to rzeczywiście ram 1500 jest trochę pokrzywdzony, ja mam 2700 DMC według przepisów. Oczywiście spokojnie możesz zapiac przyczepe 3,5 tony i nic się nie stanie.

I gwarantuje ci ze jazda będzie znacznie przyjemniejsza niż Jeepem z DMC 3300 kg.

 

Jeśli auto już jest zarejestrowane to tylko zmiana techniczna pojazdu np. słabszy most i opinia rzeczoznawcy pozwala na zmianę DMC pojazdu.

 

Dokładnie jak Sebastian O. pisze.

Moje wcześniejsze dywagacje odnoszą się do "dziewiczych" na naszej ziemi.

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Link to comment
Share on other sites

Jest zatem szansa, żeby sprowadzić sobie 2500/f-250 i zarejestrować go sobie DO 3,5t ? Tylko i wyłącznie diagnosta o tym decyduje ?

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Jest zatem szansa, żeby sprowadzić sobie 2500/f-250 i zarejestrować go sobie DO 3,5t ? Tylko i wyłącznie diagnosta o tym decyduje ?

 

Przy przegladzie zerowym decyduje diagnosta, w moim przypadku to sam musiałem mu podawać wszytskie dane dotyczące masy własnej i DMC , ładowność i hak wyszedł mu z programu po wrowadzeniu danych. Ramik stał na lawecie i tylko sobie na niego popatrzyli.

Oczywiście światełka miałem przerobione, no i wersja 1500.

 

 

Myśle że przy przeglądzie zerowym podasz takie dane żeby sie miescil do 3,5 t DMC.

Jakiś zaufany diagnosta też by sie przydał ;-).

Link to comment
Share on other sites

Nie wierzę, że nikomu nie doskwierają tytułowe ograniczenia. Chyba że wszyscy jeżdżą wersja 1500/f-f150 i nie dotyczy.

Może i się zdecyduję na 1500, w światele takiego stanu... Co mnie denerwuje - w obecnym Jeepie mam na haku wbite 3300 kg. RAM 1500 ma standardowo (z czym spotkałem się w przeglądzie ofert) w granicach 2500... To normalne ? Czy też trzeba "da się" zmienić ?

Jaka byłaby maksymalna obciążalność 1500 ? Nie mówię o katalogowej, tylko realnej ;) bez szkody dla pojazdu, rzecz jasna..

 

przemyśl jeszcze sprawe komforu jazdy , w 1500 , mozna powiedziec ze podrózujesz jak w limuzynie ( kierowca i pasazer z przodu ;-) )

a co do pełnej ramy 2500 i wyzej , to ..... poprostu wypróbuj :mrgreen:

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Link to comment
Share on other sites

Podoba mi się idea sztywnego mostu z przodu ;) Poza tym, wolę mieć bardziej pancerne auto :mrgreen: , nawet kosztem komfortu. A lektura forum nasuwa wnioski, że 2500 jest mocniejszą konstrukcją.

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podoba mi się idea sztywnego mostu z przodu ;) Poza tym, wolę mieć bardziej pancerne auto :mrgreen: , nawet kosztem komfortu. A lektura forum nasuwa wnioski, że 2500 jest mocniejszą konstrukcją.

Jak kupować pickupa to tylko 2500/250 i wyżej...nie ma problemu z zarejestrowaniem ich do 3,5t...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tylko po co jak nie wykorzystamy jego możliwości, spalanie mniejsze w 1500/150 , osiagi lepsze, komfort jak w limuzynie :mrgreen:

Nie wiem jak Ty, ale ja dość mocno wykorzystuje możliwości 250 a 150 byłaby dla mnie za słaba a i komfort nie jest jakoś powalająco większy niż w 250 więc coś twoja teoria kuleje :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

taaa, widze że na codzień wykorzystujesz 1000 Nm momentu obrotowego do ciągania ciężkich kilkutonowych przyczep :mrgreen: , na pace bez ustanku conajmiej 700 kg sprzętu i do tego ciężki teren bo tak można uznać nasze dziurawe drogi gdzie wersje 1500/150 nie dadzą sobie rady z niezależnym zawiasem z przodu :mrgreen:

 

wersje 2500/250 i w góre kupiłbym tylko ze wzgledu na silnik diesla, ale to wszystko pod moje wymagania a każdy ma inne ;-)

Link to comment
Share on other sites

... a ja mam Rama mimo, że caddy by mi wystarczył, a 2500 lub 3500 kupiłbym z tego samego powodu co kupiłem 2.5 lata temu 1500, bo mi się podoba i chcę takim wozić powietrze.

I to powinna być główna idea tego forum. Czysta niczym nie stłamszona zajawa na pick-up'a :twisted: Przynajmniej ja tak mam, bo tego typu pojazdu nie potrzebuję wcale :mrgreen:

wake up - pick up

Link to comment
Share on other sites

Ja nie potrzebuję evo ani motocykla i paru innych rzeczy też...a że lubię to mam...jakby każdy jeździł tym co mu potrzeba 90% populacji jeździłoby smartem :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Smarta na Rama i do miasta hehe :-D

Na tysiącpińcet nie ma szans :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.