Jump to content

Przedni hak do holowania


Malin
 Share

Recommended Posts

No i zakopałem się........ nic dziwnego tej zimy, choć przyznam że przy wielkości tego autka fakt ten mnie zaskoczył. Ale sam sobie jestem winien.

 

Tofałem, tofałem, tofałem aż mi się tylnie ośka na załamaniu skarpy i śniegu powiesiła. Walka była nie mała i mocno się rozgrzałem szuflując, ale SAM w pojedynkę auto wyrwałem.

 

Było by łatwiej, gdybym miał z przodu hak, bo wyrwałbym autko swoim JEEPkiem. Ale jakże mi było nie fajnie jak się okazało że nie mam gdzie zaczepić kinetyka :evil:

 

No i po chwili poszukiwań znalazłem odpowiednie rozwiązanie w ojczyźnie Rama

HAK

ale może ktoś z Was już ćwiczył polonijne rozwiązanie?

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

 

Oooo właśnie :) dzięki...

 

[ Dodano: 2010-12-30, 20:35 ]

Bardzo dobre i proste rozwiązanie, ale czy nie lepiej byłoby umocować haków pionowo ew. dalej ich wysunąć, ciężko będzie mocować szekle i zderzak przy szarpaniu może się rysować.

 

Fakt. W pionie nie ma szans, ale oczka bym wysunął....

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że wersje 2500 i 3500 mają podobne zaczepy. Zastanawia mnie dlaczego w 1500 z tego zrezygnowano. Być może goście z Chryslera stwierdzili, że w "cywilnej" wersji 1500 nikt nie pakuje się w miejsca, z których trzeba się później wyciągać. Jednakże moim zdaniem gdzieś musi być jakiś uchwyt. Każdy samochód powinien go mieć - nawet po to, aby móc go skądś odholować.

 

0701or_15_z+2006_dodge_ram_power_wagon+right_front.jpg

 

Tutaj nawet lepiej widać, ale jako że zdjęcie duże, to wrzucam sam link: http://image.8-lug.com/f/29711684/1101_8l_07+2006_dodge_ram_2500+left_front_angle.jpg

 

Najlepiej w ogóle zmienić zderzak - szczególnie w zimie się przydaje ;)

0902st_05_z+2006_dodge_ram_3500_mega_cab+wheels.jpg

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

mam 2500 z rocznika 04' i jakoś nie zaobserwowałem zaczepów na linę z przodu, jedynie w wersji Power Wagon takie haki widnieją (niżej zdjęcie poglądowe), z tego co się orientuję na ebay.com zauważyłem bardzo podobne gotowe haki do samodzielnego montażu, do wszystkich wersji 1500, 2500 i 3500.

powerwagon.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że wersje 2500 i 3500 mają podobne zaczepy. Zastanawia mnie dlaczego w 1500 z tego zrezygnowano. Być może goście z Chryslera stwierdzili, że w "cywilnej" wersji 1500 nikt nie pakuje się w miejsca, z których trzeba się później wyciągać. Jednakże moim zdaniem gdzieś musi być jakiś uchwyt. Każdy samochód powinien go mieć - nawet po to, aby móc go skądś odholować.

Owszem, powinien. I może mieć, z tym, że za dopłatą :mrgreen: W moim starym eFie też nie było haka do holowania z przodu. Były natomiast miejsca na ramie, gdzie można było takowe przykręcić i takie haki znajdowały się na liście "ekstrasów". Trzeba było tylko wyciąć otwory w zderzaku i w komplecie z hakami był do tego nawet specjalny szablon :-)

Amerykanie po prostu mają takie podejście do tematu. W przypadku samochodów użytkowych kupujesz po prostu "bazę", którą już w salonie wyposażasz w to, co będzie ci potrzebne. I tak jedni zamawiają haki, niższe przełożenia, blokady, dodatkowe chłodnice itp., a inni wrzucają niskoprofilowe gumy i spoilery do samego asfaltu... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj rozpocząłem motanie haka poprzez zakup stalowego płaskownika - 25 zł brutto. Jest szansa że jutro dospawamy oka/zaczepy jeśli uda mi się je zdobyć od magika. Malowanko, wierconko, przykręcanko, podcięcie zaślepki - postaram się ładniej niż amerykański motacz i jest szansa że za moment problem braku zaczepu z przodu odejdzie w zapomnienie :raca:

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

A ja się przyglądam i w sumie nie wiem, po co ten płaskownik. Przecież widać, że są tam gotowe miejsca do przykręcenia gotowych haków. Ja skupiłbym się raczej na zmotaniu/kupieniu czegoś podobnego do seryjnych haków i przykręceniu tego w dedykowane miejsce.

post-158-15323754958287_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam rocznik 2006 i wygląda to troszkę inaczej.

 

Mój Jeepowy mechanior od motania stwierdził, że mocowanie do mojej konstrukcji samych zaczepów, raczej do mocnych nie będzie należeć. Więc inwestycja 25 złotych jest jego zdaniem uzasadniona.

 

Ale przyznam, że też kombinowałem samo dokręcenie i cześć. U mnie mocowanie wypadło by na końcu profilowanej, nie za grubej blachy. Na ryunku od Japacza, wygląda to solidniej.

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

Na rysunku są łapy do przykręcenia zderzaka chromowanego. Nie wiem jak plastikowy jest przykręcany (mój wisi na opaskach plastikowych ;-) ) wiem, że ma usztywnienie plastikowe, które prawdopodobnie przykręca się właśnie do tych łap. Same łapy także są przykręcane do ramy.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops: Schemat który wkleiłem przedstawia ramę od wersji HD (2500/3500). Poszperałem trochę w necie i faktycznie w Ramach 1500 z roczników 2006-2009 fabryczne haki holownicze wyglądają podobnie to tego rozwiązania "home made", które przedstawił @mercg. Tym nie mniej całość jest mocowana do przygotowanych w ramie otworów. Zestaw kosztuje w granicach 145 -165 USD i jest do nabycia np. tutaj (numer części 82209854) albo na ebay i wygląda jak na zdjęciu poniżej. Zatem płaskownik jest faktycznie dobrym pomysłem, natomiast do niego raczej nic bym nie spawał tylko przykręcił jakieś solidne haki, szekle albo uszy. Jeśli całość zmieści się w budżecie 165 dolców (plus koszty wysyłki) to gra jest warta świeczki ;-)

 

EDIT Drug: Przepraszam Japacz za edycję, ale linki podświetlam w każdej wypowiedzi wszystkim na niebiesko, dopóki SebastianO tego nie pozmienia, bo linki są niewidoczne.

post-158-15323754963603_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

No i zmienia się koncepcja haka....

 

Mój mechanior, motacz stwierdził że jednak nie założy mi patentu z płaskownikiem, a przytwierdzi haki do zakończenia ramy. Będą zdjęcia.......

 

Czyli w zasadzie będzie coś, co JAPACZ pokazywał na rysunkach, ale home made, a nie OEM...

 

[ Dodano: 2011-01-13, 08:49 ]

No i hak gotowy.

 

Wiem, że ostatecznie długość oka może powodować uwagi, ale nie chcieliśmy robić za długiego ucha, żeby go nie osłabiać. Im dłuższe, tym łatwiej wygiąć. Szekla zapewne nie wejdzie, ale hak wchodzi bez problemu, a do niego jest zapięta szekla.

post-460-15323754964242_thumb.jpg

post-460-15323754965006_thumb.jpg

post-460-15323754965863_thumb.jpg

post-460-1532375496671_thumb.jpg

post-460-15323754967833_thumb.jpg

post-460-15323754968593_thumb.jpg

post-460-15323754969592_thumb.jpg

post-460-15323754970475_thumb.jpg

post-460-15323754971553_thumb.jpg

post-460-15323754972633_thumb.jpg

post-460-15323754973611_thumb.jpg

post-460-15323754974341_thumb.jpg

post-460-15323754975131_thumb.jpg

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.