Skocz do zawartości

[RAM 2500] Problem ze skrzynią biegów HD


Jonko

Rekomendowane odpowiedzi

witaj jonko!

Jakis czas temu ramik zaczal wywalac mi ciagle check engine i traci moc...wlacza sie w tryb awaryjny,wiec zatrzymuje sie wylaczam go i ponownie odpalam i znowu jakis czas jest dobrze,czasami 5 min a czasami 10 min albo wogole godzine i znow dzieje sie to samo...wkurza mnie to nie zmiernie bo nie ma jazdy;( ogolnie auto jezdzi bardzo dobrze,nie ma problemu z moca,skrzynia itp dopoki nie wlaczy sie w tryb awaryjny...Dosc juz mialem tego wszystkiego wiec pojechalem do servisu,podlaczyli pod kompa i komp wyczytal dwa bledy zawor egr i czujnik predkosci na tylnim moscie...wiec prosze wymienic...wyjechalem od nich zrobilem okolo 150 km i bylo wszystko git,juz myslalem ze to jest to ale nie...nastepnego dnia juz po 5 min jazdy znowu poczulem delikatne szarpniecie i oczywiscie check swiecacy na desce....to juz mnie na maksa zdenerwowalo do servisu...podlaczyli go pod kompa i komp wyczytuje zawor egr....sprawdzili go jednak jest wszystko poprawnie zamontowane i nie moze byc to...wykasowali mi blad,mechanik z podlaczonym kompem jezdzil ze mna godzine po miescie bo az w to nie wierzyl jak to mozliwe ze check ciagle powraca..jak na zlosc nic sie nie dzialo i ramik byl czysty jak Lza...3 godz pozniej znowu to samo...mechanik mowi ze raczej jest to jakas czesc mechaniczna badz gdzies cos nie laczy ale nie ma pojecia co to moze byc...a komp ponoc wyczytuje nie to co trzeba...olej w skrzynce ogolnie sprawdzilem i jest ok,nigdzie nie ma tez przecieku a tak wogole to wymienilem ja cala nowa w servisie4 lata temu tak wiec juz sam nie wiem co to do cholery jest...jak ktos ma jakis pomysl to prosze o ratunek pozdrawiam aha jest to 1500 ramik 5,7 hemi 2005 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam.

Mam podobne problemy z Dodge Ram 1500 2006 4,7L. Przy zmianie biegów gdy przechodzę z prawej do lewej przeskakując R czasami czuć delikatne szarpnięcie. A drugi objaw jaki zauważyłem to w pozycji D jak jadę delikatnie wciskając gaz przy 3 biegu lekko szarpnie ale nie zawsz, gdy ruszam od zera wciskając ostrzej gaz efektu na 3 nie ma wcale lub jest znikomy, po wciśnięciu przycisku dźwigni zmiany biegów w pozycję O/D OFF efekt ustępuje zupełnie. Podłączyłem komputer łącząc się przez silnik wskazało błąd P0700 jak na załączonym foto. Nie da się skasować usterki ani też połączyć poprzez układ napędowy. Może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł co zrobić lub zna jakiegoś speca w obrębie Opola.

IMG_20201124_122829610_compress5.jpg

Edytowane przez rakieta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zacząłbym od sprawdzenia luzów w układzie napędowym, krzyżaki, wał, a nawet wałek atakujacy czy nie ma zbyt dużego luzu, często chłopaki zgłaszali urwane wały napędowe, ale głowie było to w 5,7 hemi. 

 

Jeśli masz skrzynie 5 biegową to jest 545RFE  na ebay możesz znaleźć do niej części, kity,  taki zestaw może pomóc lub usnąć usterka, ale ja tego nie gwarantuje.

Może skrzynia jest już zużyta, wszystko zależy od przebiegu, ile minęło od wymiany oleju? filtra ?, a nawet czasami od poziomu oleju który sprawdza się na pracującym silniku skrzynia w pozycji N.  

 

Zacznij od sprawdzenia luzów i poziomu oleju,

 

https://www.ebay.com/itm/Dodge-Jeep-545RFE-45RFE-OEM-Shift-Solenoid-2WD-Filter-Service-Kit-99-03-21390/192002916987?hash=item2cb444027b:g:oVAAAOSwUEVYCOiT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Oleju było za dużo, to stwierdziłem przy kupnie i został odessany do poziomu max przy rozgrzanym aucie. Może jeszcze trzeba go trochę spuścić? Olej i filtry był wymieniany pa początku października i ktoś go za dużo wlał. To co opisywałeś czyli 

 

Zacząłbym od sprawdzenia luzów w układzie napędowym, krzyżaki, wał, a nawet wałek atakujacy czy nie ma zbyt dużego luzu, często chłopaki zgłaszali urwane wały napędowe. Da się to sprawdzić bez rozbierania auta np. na podnośniku wykonując jakieś proste czynności bo w okolicy nikt nie miał nigdy styczności w ramem. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

 Podjedz na stacje diagnostyczną, poproś o sprawdzenie luzów w układzie napędowym, sprawdzi ci wał i krzyżaki, 

poproś o sprawdzenie siły hamowania, chodzi mi głównie o tył czy wogóle hamuje, kiedys w Jeepie gdy wysiadły mi hamulce to był efekt szarpania przy przełączaniu z D na P.

 

Taka diagnostyka kosztuje z 20 - 30 zł , a czasami zrobią za darmo.

 

Wczytując się w toje przypadłości stwierdzam że chyba trochę przesadzasz, Pickupy to nie osobówki, i takie zachowanie skrzyni określiłbym jako naturalne.

Na koniec jak mawia "Cytryn" , Jeździć obserwować 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Sebastianie.

Na przeglądzie nic nie wyszło a żeby było śmieszniej to koleś, który go robił jest moim starym znajomym.  Poprostu nigdy w tej stacji nie robiłem przeglądu. Jeździ on amerykańcami od 20 lat, byliśmy się przegonić i pokazałem mu ten stuk na 3 jak wciskam gaz delikatnie, jak jadę jak na to auto przystało oraz na 3 biegach. Stwierdził, że to ciśnienie jakieś tam nie zapamiętałem nazwy i to zupełnie normalne czyli to samo co Ty stwierdziłeś 😁. Jeśli chodzi o przejście z R na P na R oraz z R na N na R i stuknięcie to stwierdził, że to tak ma być i mam sobie dać spokój z jakimi kolwiek naprawami i szukaniem dziury w całym. Czyli znów normalny objaw wg Twojej i jego opinii. Co do poziomu oleju tak jak Ci pisałem wcześniej. Oleju było za dużo, to stwierdziłem przy zakupie auta i po powrocie do domu odrazu został odessany do poziomu górnej dziurki w bagnecie powyżej napisu HOT. Auto nagrzane N i silnik na chodzie to wiedziałem. Czyli ewentualnie obserwować ale raczej nie ma co 😜.

Edytowane przez rakieta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rakieta napisał:

eśli chodzi o przejście z R na P na R oraz z R na N na R i stuknięcie to stwierdził, że to tak ma być i mam sobie dać spokój z jakimi kolwiek naprawami i szukaniem dziury w całym.

W tym momencie sumują się wszystkie luzy w układzie napędowym - auto nie nowe, więc trudno, żeby było "sztywne" jak prosto z linii.

 

1 godzinę temu, rakieta napisał:

Auto nagrzane N i silnik na chodzie to wiedziałem

Ale najpierw trzeba przejść przez wszystkie położenia lewarka od biegów - od P, do końca, a potem z powrotem aż do N.

I nie auto rozgrzane, ale olej w skrzyni - przy obecnych temperaturach trzeba przejechać przynajmniej ze 20 km. Chodzi o to, że ATF dość mocno zmienia swoją objętość w zależności od temperatury.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kuba M. napisał:

Ale najpierw trzeba przejść przez wszystkie położenia lewarka od biegów - od P, do końca, a potem z powrotem aż do N.

I nie auto rozgrzane, ale olej w skrzyni - przy obecnych temperaturach trzeba przejechać przynajmniej ze 20 km. Chodzi o to, że ATF dość mocno zmienia swoją objętość w zależności od temperatury.

Dzięki Kuba. Tak też uczyniłem nie wydawając się w szczegóły podczas opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.