Jump to content

[RAM 2500] Problem ze skrzynią biegów HD


Jonko
 Share

Recommended Posts

Witam,

Jestem aktualnie w trasie i wystąpił mi pewien problem ze skrzynią, po 250 przejechanych kilometrów zacząłem jechać tylko na 3 pierwszych biegach, zatrzymałem się na zjeździe zgasiłem Dodzię i uruchomiłem ponownie ruszyłem dalej i było ok, 4 i 5 bieg zaczął wskakiwać, teraz znowu dość ostro cisnę w trasie i znów zauważyłem wysokie obroty i 4 i 5 bieg znów nie wbija, teraz znowu zaliczyłem postój odczekałem chwilę wrzucam D i wystąpiło ostre szarpnięcie, odczekam jeszcze chwilę nie wiem może olej się rozgrzał poczekam aż ostygnie i ruszę dalej, miałem podobny problem w XJ ale w tamtym przypadku wiem, że to komputer skrzyni biegów i po ponownym uruchomieniu Jag dalej poprawnie pracował. Mieliście taki problem, jest ktoś w stanie coś doradzić, kolega Japacz znów jest niezbędny :mrgreen:

 

[ Dodano: 2010-12-27, 17:03 ]

Zrobiłem kluczykowanie i wyskoczyły mi takie błędy : P0139, P0442, P0456, P0700 teraz znowu odpaliłem Dodzię i znów zmienia biegi bez zarzutu, zgasiłem. odczekałem 2 min, odpaliłem, ruszam i jest GIT, nawet szarpania na postoju umilkły, tylko co może być przyczyną takich objawów?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...kolega Japacz znów jest niezbędny :mrgreen:

Hehehe, siedzę jeszcze w domu to w sumie mogę powróżyć trochę z fusów ;-)

 

Zrobiłem kluczykowanie i wyskoczyły mi takie błędy : P0139, P0442, P0456, P0700

Pierwsze trzy są (chyba) nieistotne jeśli chodzi o skrzynię (chociaż cholera wie tą elektronikę...)

P0139 - HO2S Slow Response Bank 1 Sensor 2 kieruje podejrzenia w kierunku jednej z sond lambda

P0442 i P0456 - Evaporative Emission (EVAP) System Small Leak Detected wskazuje na nieszczelność w układzie paliwowym, a właściwie w układzie zabezpieczającym przed wydostawaniem się oparów paliwa do powietrza. Tu na początek sprawdziłbym... korek wlewu paliwa;)

No i wreszcie P0700 - Transmission Control System Malfunction. P0700 to taki "ogólny" błąd skrzyni, który w zasadzie o niczym nie mówi. Ponieważ jesteś w trasie to jeśli na oko jest wszystko ok (poziom, temperatura i kolor oleju oraz brak wycieków), a po restarcie wszystko jest ok to pacjent jest do obserwacji. Jeśli objaw (i błąd) się powtórzy to będzie potrzebna wizyta "na komputerze". A przyczyn może być miliony - wilgoć, sól, mróz, obluzowana wtyczka, umierająca skrzynia... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie masz jakąś usterkę elektryczną po ktrej wystapienu skrzynia przełącza sie w tryb awaryjny , po ponownym odpaleniu jedzie normalnie do wystapienia problemu , swiadczy o tym bład P0700 jednak żeby się dokładnie dowiedziec trzeba podpiać kompa serwisowego .

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7

Mercedes G 300TD

Link to comment
Share on other sites

P0700 to taki "ogólny" błąd skrzyni, który w zasadzie o niczym nie mówi(...) ...będzie potrzebna wizyta "na komputerze". A przyczyn może być miliony...
Prawdopodobnie masz jakąś usterkę elektryczną (...) swiadczy o tym bład P0700 jednak żeby się dokładnie dowiedziec trzeba podpiać kompa serwisowego .

No skoro nasz oficjalny serwisant Darecki to potwierdził to nie pozostaje Ci nic innego, jak randka z kompem serwisowym :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam ponownie!

Będę tutaj znów pisał o kolejnym problemie z moją skrzynką biegów aby nie mnożyć niepotrzebnie nowych tematów, a więc, od poprzedniego problemu który występował ostatnio w trasie opisany wyżej, nie miałem żadnych, ani najmniejszych problemów z przerzucaniem biegów z szarpaniem ani nigdy później nie było tak, że nie przerzucał na 4 i 5. Teraz jest gorzej, albo skrzynia pierdzieli się na amen albo znów elektronika, ostatni tydzień wygląda tak, czasami skrzynka lubi szarpnąć przy wrzucaniu na D, jeszcze w święta wybrałem się w trasę i jechałem tylko na 1, 2, 3 i 4 biegu, piątka nie chciała mi się wbić. Miałem się już zawracać i zmieniać samochód ale zrobiłem standardowy myk, zgasiłem Doćkę, odczekałem kilka minut i Doćka naprawiła się sama, delikatnie operowałem gazem i bezproblemowo jechałem w trasie wyprzedzałem i piąty bieg wbijał się bezproblemowo, od świąt było znów wszystko w porządku więc zignorowałem temat mojej skrzyni jak i również z braku czasu, ostatnio wygląda to tak, wrzucam D dodaję gazu obroty rosną a samochód nie jedzie, dzisiaj po mieście turlałem się na biegu "2", dodam też, że nie słyszałem jakiś stuków, zgrzytów itp. wg. Was co może być problemem zwłaszcza, że już był wałkowany temat skrzyń w RAMikach, jeszcze mam takie pytanie, czy instalacja gazowa może mieć wpływ na działanie skrzyni biegów, czy źle wyregulowana instalacja może wpłynąć na w/w objawy ? Po weekendzie wymienię olej w skrzyni i liczę na to, że wszystko wróci do normy. Mam też takie pytanie, czy skrzynka z RAMika 1500 5.7 będzie pasować do modelu 2500, gdzieś czytałem, że te w HD trochę się różnią, niestety nigdzie nie mogłem znaleźć na sprzedaż skrzynkę do 5.7 2500 HD : (

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że 'solenoid pack' dożył swych dni. Jeżeli masz skrzynie z białą wtyczką to elektrozawory występują jako jeden blok i nie można ich kupić na sztuki. Nowy zestaw w ASO to jakieś 1800zł.

 

Nic innego mi nie przychodzi do głowy - zwłaszcza, że 'piątka' nie wbijała co mogłoby świadczyć o uszkodzeniu/zacinaniu się solenoidu odpowiedzialnego za overdrive.

 

Jeżeli skrzynia nie ślizgała się i wszystko było ok to za płynne przełączanie biegów odpowiada właśnie solenoid pack. Zużyte / zacinające się solenoidy mogą powodować szarpanie albo nie wrzucać niektórych biegów.

 

To, że dodawałeś gazu a samochód nie przyśpieszał wynika z pracy skrzyni w trybie awaryjnym. Blokuje się ona wtedy na 2 biegu (master) do czasu usunięcia usterki / zresetowania komputera. Nie wyskoczył Ci check engine na desce?

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Link to comment
Share on other sites

ostatnio wygląda to tak, wrzucam D dodaję gazu obroty rosną a samochód nie jedzie

 

U mnie też tak się zrobiło po wymianie oleju w skrzyni. Poza tym przy wjazdach na wiadukty czasem jest tak, że skrzynia zaczyna "pływać". Uczucie mam takie jakby koło wewnętrzne w zakręcie chciało zmienić bieg, a zewnętrzne nie pozwalało skrzyni na to. Czyli mamy pływanie. Poza tym praca skrzyni OK, wszystkie biegi przerzucają.

 

Na zimnym oleju stan mam ponad wymagany.

Link to comment
Share on other sites

Miałem dokładnie ten sam problem, a rozwiązanie było bardzo proste i tego Ci życzę. Chiński filtr skrzyni ześliznął się z O-ringu i skrzynia nie ma cisnienia. Trzeba zdjąć miskę, wymienić filtr na oryginalny, nie zapomnieć o wymianie O-ringu, bo mechanicy często jak im sam nie wyjdzie to nie wydłubują ze skrzynii tylko zakładają na stary lub na dwa i stąd są problemy. Oby to było to. ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za tyle informacji, zamawiam olej ATF+4 Mopara po weekendzie pewnie będzie u mnie także zabieram się od poniedziałku do roboty, zacznę najpierw od wymiany oleju z filtrem wraz z o-ringiem, liczę, że to będzie to, ale prawdopodobieństwo kieruje się bardziej ku poważniej naprawie, no nic miejmy nadzieję, bo ciężko będzie się obyć bez Doćki.

 

Eazy, jeśli przyczyną okażą się "solenoid pack" to jaki serwis zajmował się Twoją skrzynką ?

 

Po VINie można w jakiś sposób sprawdzić jaki mam numer skrzyni, aby wiedzieć w razie czego jakie mam zamawiać części ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jonko - jak usłyszałem cenę za solenoid pack to kupiłem drugą skrzynię w Zuzcarze za 2500zł (kompletna, razem z konwerterem).

 

Wymień olej i kup ten specyfik, który polecił Ci drug. Ja też mam go w skrzyni i robi różnicę :-) Jakieś 70zł ale naprawdę dobrze zainwestowane.

 

Po wymianie oleju i dolaniu 'złotego środka' zrób jakieś 400-500km, sprawdź poziom na gorącym silniku (tzn. poziom sprawdzaj wcześniej - te 400-500km to żeby ten środek miał szansę zadziałać) i jeżeli poziom będzie ok a skrzynia dalej będzie 'wariować' to obawiam się, że czeka Cię poważniejsza naprawa :-|

 

[ Dodano: 2012-01-21, 10:49 ]

Po VINie można w jakiś sposób sprawdzić jaki mam numer skrzyni, aby wiedzieć w razie czego jakie mam zamawiać części ?

 

Podajesz rok auta i model skrzyni. Na 99% masz skrzynię 45RFE

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Link to comment
Share on other sites

Na 99% masz skrzynię 45RFE

 

A ściślej 5-45RFE

 

Pozdro

 

Zgadza się ;-) 45RFE miała 4 biegi (3 zasadnicze + 1 overdrive) a 5-45RFE na 3 zasadnicze + 2 overdrive'y (4 i 5) :-)

 

Mea culpa Lemmy ;-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

drug, ostatnie 10 dni byłem w górach także jedynie wymieniłem olej plus dolałem ten środek co mi polecałeś, niestety sama wymiana oleju nic nie pomogła, dzisiaj odstawiłem samochód do serwisu który zajmuje się automatycznymi skrzyniami, mają mi najpierw podpinać Dodę pod komputer a później będą działać dalej, najprawdopodobniej są to właśnie te elektrozawory, jak tylko wszedłem do gościa to pokazał mi szufladę popsutych elektrozaworów z innych RAMików, serwisowali już dwa albo trzy RAMy także goście ogarnięci w tym temacie, nastawiam się na kupno tej listwy elektrozaworów bo nie jestem pewien czy jak kupie całą skrzynkę z zuzcaru od modelu 1500 będzie pasować do mojego.

 

[ Dodano: 2012-02-11, 20:30 ]

Dzwonił dzisiaj do mnie gość z serwisu i powiedział, że sprawa jest gorsza jak same elektrozawory, części będę załatwiał we własnym zakresie dlatego mam pytanie, czy ktoś się orientuje czy skrzynka z RAMa 1500 5.7 Hemi będzie pasować do mojego 2500 hemika ? W pon. jadę do serwisu zobaczyć co się popsuło dokładnie, nie wiem czy kupować poszczególne podzespoły gdzieś w US nowe czy też kupić używaną skrzynkę w Polsce...

 

[ Dodano: 2012-02-13, 18:39 ]

No i wiadomość jest taka, jeździłem bez oleju :oops: , znaleźli mały wyciek oleju ze skrzyni, najprawdopodobniej gdzieś musiałem w terenie pierdyknąć o coś, a kto na co dzień sprawdza olej w skrzynce : (, no i mam taką wiadomość, muszę zmówić, elektrozawory, zestaw tarczek, zestaw przekładek i zestaw uszczelek z tłokami najchętniej to kupiłbym drugą używaną skrzynkę z Zuzcar od 1500 tylko nie mam pewności czy skrzynka podpasuje pod mój model, symbol skrzyni powiedział mechanik 45RFE, napisałem maila odnośnie części do serwisu Dodgea i czekam na odpowiedz jak wyjdzie to cenowo i nadal nie mogę odszukać informacji odnośnie dopasowania skrzynki z 1500.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dnia dzisiejszego RAMika z serwisu odebrałem, jestem zadowolony, biegi przerzuca jeszcze płynniej niż wcześniej i nie ma już takiego dużego opóźnienia przy gwałtownej redukcji, polecam serwis automatycznych skrzyń z miejscowości Piszczac gość naprawdę dobrze ogarnięty w tych tematach i sam podjął się sprowadzenia wszystkich potrzebnych części, pozostał tylko ten cholerny świst coś jak (supercharger) o którym kiedyś już pisałem, myślałem, że świst to wina skrzynki a tutaj trzeba szukać dalej, wkurzający jest ten świst bo jeżdżę teraz z oryginalnym tłumikiem i przy niższych obrotach zamiast Vósemki słyszę ten właśnie świst, a może tak powinno być, sam nie wiem : )

Link to comment
Share on other sites

Jonko - robiłeś regenerację konwertera (srzęgło hydrokinetyczne) przy okazji remontu? Generalnie ten 'szum' wydobywa się właśnie z konwertera i rośnie wraz z dodawaniem gazu (nawet na postoju) :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

witam kolego,czytam wlasnie twego posta i zaciekawil mnie bardzo bo u mnie jest to samo a nie wyswietlalo sie tobie check engine do tego te zolte swiatelko??po szarpnieciu i stracie mocy??bo mi na poczatku servis stwierdzil ze jest to problem egr?wymienili go i dalej mam ten sam problem.....wiec to nie bylo to i szukam rozwiazania dalej a servis nie wie o co chodzi......pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witaj kolego!

 

Jeśli chodzi o "check engine" to żadnego błędu mi nie wywalało. Straty w mocy nie odczułem, może masz inny problem niż ze skrzynką, opisz jakie dokładnie masz problemy ze swoim RAMikiem wtedy będziemy myśleć : )

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.