jarek10 Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 Witam Jak w temacie. Do silnika wiem, że powinien być 5W20 i taki znalazłem, w oryginalnych plombowanych butlach (nie rozlewany w Polsce). A jakie oleje stosujecie w dyfrach i skrzyni ? Wiem, że podawane są różne parametry na necie, ale u żródła czyli u użytkowników te dane będą jakoś zweryfikowane. W serwisie, chyba nie mają 5W20, bo polecają 5W30 i informują, że nie to wpływu na smarowanie i wszystko jest OKi. Do końca nie jestem przekonany, ale może się mylę.... Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie ? pzdr.Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
performance_car Posted December 7, 2008 Report Share Posted December 7, 2008 Tak sie sklada, ze prowadze serwis samochodow amerykanski, pozatym jezdze tez Ramem 2500 5.7 z 2006. Mamy na miejscu olej 5W-20. Wlasnie taki olej powienen byc lany do Hemi. Jakbys potrzebowal to zapraszam do Chorzowa, zrobimy dobra cene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted December 7, 2008 Report Share Posted December 7, 2008 A co powiecie na 5W50? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted December 7, 2008 Author Report Share Posted December 7, 2008 też spotkałem się z informacją, że do Hemi tylko 5W20 i wtedy jest O.K Tak zaleca producent i instrukcja. Ale ....... spotkałem się z informacją (z serwisu Jeep"a & Dodge w Krakowie) poinformowali mnie, że spox można zalać 5W30 i takim olejem zalewają wszystkie Hemi. Osobiście kupiłem Quekera 5W20, zalecanego do tego silnika i tym go też zaleję, jak przyjdzie okres wymiany. Gdzieś wyczytałem, że na bardziej gęstych olejach, coś tam nie bangla z systemem rozłączania cylindrów, ale ile w tym prawdy......nie wiem ;-( pzdr.Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 W moim Ramie z 2004r zalecany do 5.7 Hemi Magnum jest 5W30 wg. instrukcji obsługi którą mam do tego auta. Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 14, 2009 Author Report Share Posted January 14, 2009 W moim Ramie z 2004r zalecany do 5.7 Hemi Magnum jest 5W30 wg. instrukcji obsługi którą mam do tego auta. I wszystko się zgadza - nie masz systemu odłączanych 4 cylindrów (MDS), silniki z MDS-em powinny być zalane olejem 5W20, aby to wszystko odpowiednio działało. pozdrawiam Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted January 14, 2009 Administrators Report Share Posted January 14, 2009 Jarek daj namiar na tego Mobila 5w20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 15, 2009 Author Report Share Posted January 15, 2009 No niestety Mobil 5w20 był w ofercie na necie, ale jak zadzwoniłem do hurtowni - okazało się, że jest nieosiągalny w PL. Dokładnie tak samo jak z ogumieniem - w ofercie internetowej jest, ale jak chcesz konkretnie kupić, to nie ma :-( Kupiłem więc Quakera, bo był nie tylko wirtualnie :-) i po problemie. pzdr.Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 I wszystko się zgadza - nie masz systemu odłączanych 4 cylindrów (MDS),silniki z MDS-em powinny być zalane olejem 5W20, aby to wszystko odpowiednio działało. pozdrawiam Jarek10 Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :) Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 15, 2009 Author Report Share Posted January 15, 2009 I wszystko się zgadza - nie masz systemu odłączanych 4 cylindrów (MDS),silniki z MDS-em powinny być zalane olejem 5W20, aby to wszystko odpowiednio działało. pozdrawiam Jarek10 Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :) I masz bardzo słuszne podejście do tematu. Poza tym jak jeżdzisz dynamicznie, to i MDS nie wiele pomaga i zużycie jest na normalnym poziomie :-) pzdr. Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :)i dla tego kupiłem najbardziej żarłocznego z amerykańskich pickupów... hehe :twisted: , choć czasem mnie to wnerwia :cry: . Ale pierdnięcie 8 litrów z dwururki od razu poprawia humor :-P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 15, 2009 Author Report Share Posted January 15, 2009 Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :)i dla tego kupiłem najbardziej żarłocznego z amerykańskich pickupów... hehe :twisted: , choć czasem mnie to wnerwia :cry: . Ale pierdnięcie 8 litrów z dwururki od razu poprawia humor :-P Tak - w 100% racja, tego klangu nie kupisz za żadne pieniądze. Mam dwu rurowy głośny wydech - i już robi wrażenie nawet na wolnych obrotach (drgają szyby w starych oknach :-) ale u Ciebie to musi być klang łooooj, łoooj :-) Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Tak - w 100% racja, tego klangu nie kupisz za żadne pieniądze.Mam dwu rurowy głośny wydech - i już robi wrażenie nawet na wolnych obrotach (drgają szyby w starych oknach :-) No właśnie, dzwięk... ja mam seryjny i to pojedynczy, a chcialbym miec podwójny i to sportowy, żeby usłyszeć ten dzwięk, bo teraz owszem klang słychać, ale jest taki nieśmiały, aż nie pasuje do tego auta. Gdzie można kupić głosne pierdnięcie do niego? Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 15, 2009 Author Report Share Posted January 15, 2009 Widziałem gdzieś na Allegro. Poczekaj, zaraz poszukam.... http://allegro.pl/item510722144_okazja_tlumik_wydech_podwojny_dodge_ram.html ....tylko przedzwoń i dowiedz się czy to jest ten głośny (sportowy). Mój wychodzi na wprost, ten jest na boki. Ale przeróbka jest stosunkowo prosta. Jak mi się uda to jutro, postaram się nagrać jak bulgocze mój RAMIK :-) pozdrawiam Jarek Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Widziałem gdzieś na Allegro.Poczekaj, zaraz poszukam.... http://allegro.pl/item510722144_okazja_tlumik_wydech_podwojny_dodge_ram.html ....tylko przedzwoń i dowiedz się czy to jest ten głośny (sportowy). Mój wychodzi na wprost, ten jest na boki. Ale przeróbka jest stosunkowo prosta. Jak mi się uda to jutro, postaram się nagrać jak bulgocze mój RAMIK :-) pozdrawiam Jarek Same końcówki wydechu to nie problem, ale ten jest fabryczny, więc brzmi tak jak mój. Nie zapłace 1220 zł, za podwójną końcówkę wydechu... :) Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 15, 2009 Author Report Share Posted January 15, 2009 Drug, a skąd wiesz, że to wydech fabryczny ? - dzwoniłeś do nich ? Jeżeli tak, to sorky - chciałem dobrze :-) Pozostaje Ci więc zakup w Stanach - tylko uważaj na kurs USD na dzisiaj około 3,2 zł. Jak tak dalej złotówka będzie spadać, to zakupy w USA będą coraz to mniej opłacalne :roll: Trzeba również dość uważnie sprawdzać ceny, gdyż różnice w ichniejszych sklepach sięgają nawet 40% za ten sam towar. Tak więc szukajcie, a kupicie taniej... :-) pozdrawiam Jarek Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Same końcówki wydechu to nie problem, ale ten jest fabryczny, więc brzmi tak jak mój. Nie zapłace 1220 zł, za podwójną końcówkę wydechu... :) Jak już ładować się w takie koszta to lepiej od razu wydać trochę więcej kasy i udrożnić mu cały przelot. Filtr stożkowy KN, sportowe kolektory i wydechy przelotowe. Nie dość , że będzie ładniej brzmiał to jeszcze będzie trochę żywszy. To jest koszt ok 1000-1300$, a montaż stosunkowo prosty. Można jeszcze potem ewentualnie popracować trochę nad dolotem powietrza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Jak już ładować się w takie koszta to lepiej od razu wydać trochę więcej kasy i udrożnić mu cały przelot. Filtr stożkowy KN, sportowe kolektory i wydechy przelotowe. Nie dość , że będzie ładniej brzmiał to jeszcze będzie trochę żywszy. To jest koszt ok 1000-1300$, a montaż stosunkowo prosty. Można jeszcze potem ewentualnie popracować trochę nad dolotem powietrza. No tak, tylko, że ja nie mam pojęcia bladego jak i gdzie to kupić. Może podpowiesz, bo ja nigdy nic ze Stanów nie ciągnąłem...? Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Najpierw trzeba ustalić co chcesz kupić, potem znaleźć odpowidni sklep internetowy, a potem coś się zalatwi ;-) . Nie spiesz się w każdym razie , bo modyfikacje i tuning silnikow HEMI Magnum to temat rzeka a wybor części i producentow jest ogromny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacpero Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 witam ja właśnie założyłem wydech MagnaFlow wraz ze stożkiem K&N Quote życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 Kacper ty się nie rozpisuj tylko wstaw jakiś plik żebyśmy mogli posłuchać, bardzo jestem ciekaw jak to brzmi :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacpero Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 ojej myślę że posłuchacie na najbliższym zlocie :-D jedno co zaobserwowałem , bo najpierw założyłem sam filtr K&N to w kabinie zacząłem słyszeć dziwne "buczenie" - dosłownie :!: (na wysokich obrotach) Potem założyłem tłumik i już jest "brulantowo" - co prawda charakterystyczne buczenie nie ustąpiło, ale słychać przede wszystkim przepiękny pomruk Hemi... :-) W przyszłym tygodniu może na jeden dzień wrócę do fabrycznego filtra i zobaczę jak wtedy będzie... Quote życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 28, 2009 Report Share Posted January 28, 2009 Jak będzie zlot to możecie z Sebkiem sprawdzić przyspieszenie. W sumie macie takie same samochody więc wynik powninien być w miarodajny . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 no właśnie... apropo... zmierzyłem swoje '04 i wyszło 10.4 do 100, G-Tech Pro SS.. mierzyliście swoje budy? hmm.. i jeszcze apropo wydechu.. mam wydech od F-150 5.4... FLOW MASTER... ciekawe czy wiele będzie tetrania w mocowaniu.. narazie zima i nie mam mocy na marznięcie.. tak ma brzmieć... tu jest z czego wybierać... Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacpero Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 u mnie nie było żadnych trudności wszystko pasowało idealnie - na własną tylko prośbę zmieniłem delikatnie mocowanie a Ty masz rozumiem końcowy tłumik :?: czy cały wydech - łącznie z baranami Quote życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.