Jump to content

Dodge Ram Hemi 5,7 - jakie oleje ?


jarek10
 Share

Recommended Posts

Witam

Jak w temacie.

Do silnika wiem, że powinien być 5W20 i taki znalazłem,

w oryginalnych plombowanych butlach (nie rozlewany w Polsce).

 

A jakie oleje stosujecie w dyfrach i skrzyni ?

Wiem, że podawane są różne parametry na necie, ale u żródła

czyli u użytkowników te dane będą jakoś zweryfikowane.

 

W serwisie, chyba nie mają 5W20, bo polecają 5W30 i informują, że nie

to wpływu na smarowanie i wszystko jest OKi.

Do końca nie jestem przekonany, ale może się mylę....

 

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie ?

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 27
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

też spotkałem się z informacją,

że do Hemi tylko 5W20 i wtedy jest O.K

Tak zaleca producent i instrukcja.

 

Ale .......

spotkałem się z informacją (z serwisu Jeep"a & Dodge w Krakowie)

poinformowali mnie, że spox można zalać 5W30 i takim olejem zalewają

wszystkie Hemi. Osobiście kupiłem Quekera 5W20, zalecanego do

tego silnika i tym go też zaleję, jak przyjdzie okres wymiany.

 

Gdzieś wyczytałem, że na bardziej gęstych olejach, coś tam nie bangla

z systemem rozłączania cylindrów, ale ile w tym prawdy......nie wiem ;-(

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W moim Ramie z 2004r zalecany do 5.7 Hemi Magnum jest 5W30 wg. instrukcji obsługi którą mam do tego auta.

 

I wszystko się zgadza - nie masz systemu odłączanych 4 cylindrów (MDS),

silniki z MDS-em powinny być zalane olejem 5W20, aby to wszystko

odpowiednio działało.

 

pozdrawiam Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

No niestety Mobil 5w20 był w ofercie na necie,

ale jak zadzwoniłem do hurtowni - okazało się, że jest nieosiągalny w PL.

 

Dokładnie tak samo jak z ogumieniem - w ofercie internetowej jest,

ale jak chcesz konkretnie kupić, to nie ma :-(

 

Kupiłem więc Quakera, bo był nie tylko wirtualnie :-)

i po problemie.

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

I wszystko się zgadza - nie masz systemu odłączanych 4 cylindrów (MDS),

silniki z MDS-em powinny być zalane olejem 5W20, aby to wszystko

odpowiednio działało.

 

pozdrawiam Jarek10

 

Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

I wszystko się zgadza - nie masz systemu odłączanych 4 cylindrów (MDS),

silniki z MDS-em powinny być zalane olejem 5W20, aby to wszystko

odpowiednio działało.

 

pozdrawiam Jarek10

 

Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :)

 

I masz bardzo słuszne podejście do tematu.

Poza tym jak jeżdzisz dynamicznie, to i MDS nie wiele pomaga

i zużycie jest na normalnym poziomie :-)

 

pzdr.

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :)
i dla tego kupiłem najbardziej żarłocznego z amerykańskich pickupów... hehe :twisted: , choć czasem mnie to wnerwia :cry: . Ale pierdnięcie 8 litrów z dwururki od razu poprawia humor :-P
Link to comment
Share on other sites

Święta prawda, choc szkoda, bo by mniej palił... ale jak sie kupuje RAMA to spalanie powinno byc zawsze jednym z ostatnich kryteriów wyboru... :)
i dla tego kupiłem najbardziej żarłocznego z amerykańskich pickupów... hehe :twisted: , choć czasem mnie to wnerwia :cry: . Ale pierdnięcie 8 litrów z dwururki od razu poprawia humor :-P

 

Tak - w 100% racja, tego klangu nie kupisz za żadne pieniądze.

Mam dwu rurowy głośny wydech - i już robi wrażenie nawet

na wolnych obrotach (drgają szyby w starych oknach :-)

ale u Ciebie to musi być klang łooooj, łoooj :-)

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Tak - w 100% racja, tego klangu nie kupisz za żadne pieniądze.

Mam dwu rurowy głośny wydech - i już robi wrażenie nawet

na wolnych obrotach (drgają szyby w starych oknach :-)

 

No właśnie, dzwięk... ja mam seryjny i to pojedynczy, a chcialbym miec podwójny i to sportowy, żeby usłyszeć ten dzwięk, bo teraz owszem klang słychać, ale jest taki nieśmiały, aż nie pasuje do tego auta. Gdzie można kupić głosne pierdnięcie do niego?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Widziałem gdzieś na Allegro.

Poczekaj, zaraz poszukam....

 

http://allegro.pl/item510722144_okazja_tlumik_wydech_podwojny_dodge_ram.html

 

....tylko przedzwoń i dowiedz się czy to jest ten głośny (sportowy).

Mój wychodzi na wprost, ten jest na boki.

Ale przeróbka jest stosunkowo prosta.

 

Jak mi się uda to jutro, postaram się nagrać jak bulgocze mój RAMIK :-)

 

pozdrawiam Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Widziałem gdzieś na Allegro.

Poczekaj, zaraz poszukam....

 

http://allegro.pl/item510722144_okazja_tlumik_wydech_podwojny_dodge_ram.html

 

....tylko przedzwoń i dowiedz się czy to jest ten głośny (sportowy).

Mój wychodzi na wprost, ten jest na boki.

Ale przeróbka jest stosunkowo prosta.

 

Jak mi się uda to jutro, postaram się nagrać jak bulgocze mój RAMIK :-)

 

pozdrawiam Jarek

 

Same końcówki wydechu to nie problem, ale ten jest fabryczny, więc brzmi tak jak mój. Nie zapłace 1220 zł, za podwójną końcówkę wydechu... :)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Drug, a skąd wiesz, że to wydech fabryczny ?

- dzwoniłeś do nich ?

Jeżeli tak, to sorky - chciałem dobrze :-)

 

Pozostaje Ci więc zakup w Stanach - tylko uważaj na kurs USD

na dzisiaj około 3,2 zł. Jak tak dalej złotówka będzie spadać, to zakupy

w USA będą coraz to mniej opłacalne :roll:

 

Trzeba również dość uważnie sprawdzać ceny,

gdyż różnice w ichniejszych sklepach sięgają nawet 40% za ten sam towar.

Tak więc szukajcie, a kupicie taniej... :-)

 

pozdrawiam Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

 

Same końcówki wydechu to nie problem, ale ten jest fabryczny, więc brzmi tak jak mój. Nie zapłace 1220 zł, za podwójną końcówkę wydechu... :)

Jak już ładować się w takie koszta to lepiej od razu wydać trochę więcej kasy i udrożnić mu cały przelot. Filtr stożkowy KN, sportowe kolektory i wydechy przelotowe. Nie dość , że będzie ładniej brzmiał to jeszcze będzie trochę żywszy. To jest koszt ok 1000-1300$, a montaż stosunkowo prosty. Można jeszcze potem ewentualnie popracować trochę nad dolotem powietrza.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak już ładować się w takie koszta to lepiej od razu wydać trochę więcej kasy i udrożnić mu cały przelot. Filtr stożkowy KN, sportowe kolektory i wydechy przelotowe. Nie dość , że będzie ładniej brzmiał to jeszcze będzie trochę żywszy. To jest koszt ok 1000-1300$, a montaż stosunkowo prosty. Można jeszcze potem ewentualnie popracować trochę nad dolotem powietrza.

No tak, tylko, że ja nie mam pojęcia bladego jak i gdzie to kupić. Może podpowiesz, bo ja nigdy nic ze Stanów nie ciągnąłem...?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Najpierw trzeba ustalić co chcesz kupić, potem znaleźć odpowidni sklep internetowy, a potem coś się zalatwi ;-) . Nie spiesz się w każdym razie , bo modyfikacje i tuning silnikow HEMI Magnum to temat rzeka a wybor części i producentow jest ogromny.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ojej

myślę że posłuchacie na najbliższym zlocie :-D

 

jedno co zaobserwowałem , bo najpierw założyłem sam filtr K&N to w kabinie zacząłem słyszeć dziwne "buczenie" - dosłownie :!: (na wysokich obrotach)

Potem założyłem tłumik i już jest "brulantowo" - co prawda charakterystyczne buczenie nie ustąpiło, ale słychać przede wszystkim przepiękny pomruk Hemi... :-)

 

W przyszłym tygodniu może na jeden dzień wrócę do fabrycznego filtra i zobaczę jak wtedy będzie...

życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...

Link to comment
Share on other sites

no właśnie... apropo... zmierzyłem swoje '04 i wyszło 10.4 do 100, G-Tech Pro SS.. mierzyliście swoje budy?

 

hmm.. i jeszcze apropo wydechu.. mam wydech od F-150 5.4... FLOW MASTER... ciekawe czy wiele będzie tetrania w mocowaniu.. narazie zima i nie mam mocy na marznięcie..

 

 

tak ma brzmieć...

 

tu jest z czego wybierać...

auta z jajami...

Link to comment
Share on other sites

u mnie nie było żadnych trudności

wszystko pasowało idealnie - na własną tylko prośbę zmieniłem delikatnie mocowanie

 

a Ty masz rozumiem końcowy tłumik :?: czy cały wydech - łącznie z baranami

życie jest za krótkie żeby jeżdzić samochodem z silnikiem rzędowym...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.