abtarster Opublikowano 18 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Ostatnio mój "maluch" zaczął wyswietlac pokazywać mi kontrolki "brake" i "ABS". Różnie to bywało czasem nie pokazywał prze cały dzień a czasem przez dwa dni się swiecily. Dziś pokazało się wiecej luzu wiec wlazlem pod sprzeta i okazało się ze czujnik na tylnym moście dostał strzala :-( blaszka która go ochrania była wygieta a sam czujnik po dotknieciu się rozlecial :-( w poniedziałek będę szukał nowego. Ale mam jeszce pytanko. Czy warto bawić się w naprauwanie takiego czujnika ? Wyglada na to ze naprawa ograniczalaby się do polaczenia dwóch miedzianych drucikow cienkich jak włos i posllejania obudowy. Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 19 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 W oczekiwaniu na nowy spróbować zawsze możesz :-) Czujnik z dwoma przewodami to czujnik pasywny (indukcyjny). Nie ma tam żadnych ruchomych elementów ani zasilania ale jest uzwojenie cewki i magnesy. Jeśli to nie zostało uszkodzone to najważniejsze jest aby zachować odpowiednią odległość między głowicą czujnika, a pierścieniem zębatym. Niestety czujniki ABS pracują w średnio przyjaznych warunkach (pod autem) i taki "łatany" może tego nie wytrzymać. Próbować dla własnej satysfakcji oczywiście możesz ale może lepiej skupić się na wykonaniu jakiejś osłony (lepszej od fabrycznej), która zabezpieczy w przyszłości przed takimi sytuacjami. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Zamówiłem nowy (będzie pojutrze). Już mi się nie chce tarzać po ziemi żeby go rozbierać ;-) Dzięki japacz ;-) Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 20 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Dzięki japacz Podziękowania dajemy w formie punktów "pomógł". Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Dzięki japacz Podziękowania dajemy w formie punktów "pomógł". Mój błąd :pala: Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 20 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Dzięki japacz Podziękowania dajemy w formie punktów "pomógł". Mój błąd :pala: Bez przesady, zwykłe dziękuje to też bardzo dużo. ;-) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Czujnik wymieniony i .... dooooopa !! żadnych błędów po kluczykowaniu ( poprzednio pokazywał błąd tego czujnika ) ale "brake" i "ABS" dalej święcą i nie ma tempomatu :-( Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARECKI Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Prawdopodobnie masz uszkodzoną równierz wiązkę przy wymienionym czujniku , co do kluczykowania to tym sposobem odczytujesz błędy z PCMa . Brak tempomatu jest spowodowany awarią ABSu i jak go naprawisz to zacznie działać .Musisz zdjąc peszel osłaniający kabelki przy czujniku i poszukać przerwy . Cytuj DODGE RAM 1500 5,7 HEMI Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 Mercedes G 300TD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 No właśnie z tym jest mały problem. Wiem, że powinien tam być peszel ale cała wiązka jest owinięta taśmą izolacyjną co wskazuje na to, że coś tam było wcześniej kombinowane. Jak warunki pogodowe się poprawią to rzucę się pod auto i będę szukał przyczyny. Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Mam podobny problem Wymieniałem piaste i tuż przed wymianą okazało się że nie zgadzają się wtyczki (minimalnie różnią się kształtem) Jak już wszystko było rozebrane to dłubek zaproponował że polutuje kabelki zamiast wtyczki i gniazdka i owinie wszystko izolacją. Jak powiedział tak zrobił. Wynik tego jest taki, że nie mam ABS i mój tempomat głupieje na maksa. Jak mu się chce to się daje załączyć, a jak mu się nie chce to możesz palec zetrzeć a ta cholera się nie włączy. Pytanie co dalej? Piasta kupowana w Zuzcarze. Wiem, że powinno się nie zakładać niepasującej, ale wiecie jak to jest, auto potrzebne a tu "tylko ta wtyczka"... A teraz jest problem. Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Ja na 80% wiem gdzie mam problem. Jak tylko pogoda się jakaś znośna zrobi to wchodzę pod auto i zaczynam zabawę w kablelkomanię ;-) Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 U mnie kontrolki działają poprawnie, nic się nie zapala niepotrzebnie ale lipa jest z tym ABS'em i z tempomatem. Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogut999 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale... No właśnie ABS tak w sumie to nie działa... Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-( Cytuj BYŁ: DODGE RAM 1500 4,7 V8 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...No właśnie ABS tak w sumie to nie działa... Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-( No bo przy RABSie/RWALu przód będzie się blokował. Tak ma być. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 25 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Mam podobny problemWymieniałem piaste i tuż przed wymianą okazało się że nie zgadzają się wtyczki (minimalnie różnią się kształtem) Jak już wszystko było rozebrane to dłubek zaproponował że polutuje kabelki zamiast wtyczki i gniazdka i owinie wszystko izolacją. Jak powiedział tak zrobił. Wynik tego jest taki, że nie mam ABS i mój tempomat głupieje na maksa. Jak mu się chce to się daje załączyć, a jak mu się nie chce to możesz palec zetrzeć a ta cholera się nie włączy. Pytanie co dalej? Piasta kupowana w Zuzcarze. Wiem, że powinno się nie zakładać niepasującej, ale wiecie jak to jest, auto potrzebne a tu "tylko ta wtyczka"... A teraz jest problem. Polak potrafi... Wydaje mi się, że wtyczki nie bez powodu są inne. Być może czujnik ma inne parametry, być może inny jest pierścień (tarcza) do generowania impulsów czujnika. W każdym razie coś powoduje, że układ głupieje. No ale skoro piasta jest nie taka jak powinna być... Taki jest urok elektroniki w naszych pojazdach. To, że coś pasuje mechanicznie jeszcze nie oznacza 100% sukcesu. Układ ABS jest w sumie dość prosty, tym nie mniej jest również układem dość precyzyjnym i każde druciarstwo może spowodować jego nieprawidłową pracę. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogut999 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...No właśnie ABS tak w sumie to nie działa... Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-( No bo przy RABSie/RWALu przód będzie się blokował. Tak ma być. czyli wszystko jest ok? Cytuj BYŁ: DODGE RAM 1500 4,7 V8 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 26 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 To jakie roczniki maja ten system na tył? Nie bardzo chce mi się wierzyć, że w aucie z 2006r może być coś jak "pół ABS'u" Może to jest stosowane w 2x4? Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 26 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Nie bardzo chce mi się wierzyć, że w aucie z 2006r może być coś jak "pół ABS'u" Może to jest stosowane w 2x4? Też mnie to zaciekawiło. Przejrzałem schematy elektryczne na www.dodge.com i wyszło mi tak: - do 2008 (czyli do końca produkcji "starego" modelu) w schematach pojawia się Rear ABS, przy czym "pełny" ABS występuje jako opcja, - w benzynowych (5.7) wersjach HD z Rear ABS występuje dodatkowy czujnik przy lewym przednim kole (nie wiem, po co?) mimo, że ABS jest nadal tylko na tył, - w 2007 w opcji pojawiło się ESP (oczywiście w układach z czterokanałowym ABS) - od 2009 (czyli nowy ram 1500) jest już tylko "pełny" ABS. Ale znów ciekawostka - wersje HD (2500, 3500) bez ESP mają tylko jeden czujnik z tyłu (!), zatem układ jest trzykanałowy. Nie wiem, na ile te schematy są wiarygodne (może Darecki coś sprostuje) ale jak widać przyszły użytkownik Rama ma w czym wybierać :mrgreen: Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malin Opublikowano 27 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Amerykanie dziwie to wszystko układają..... Ja mam rocznik 2006 i RWAL, czyli ten system na tylnej osi, ALEEEEE komputer widzi czujniki na przedniej osi i podaje z nich odczyty (tak jakbym ABS miał) i co dziwne widzi dwa na tyle, co jest nie możliwe bo fizycznie ma jeden na osi/moście. Zapewne ten tylny dubluje dla wskazań. Info z kompa jest też takie, że ma opcję EPS/ABS, ale nie aktywną. Czyli auto elektronicznie jest przygotowane do ABSu, ale fizycznie nie ma przewodów i właściwej pompy. Stąd pomysł, że graty do niego dostawię i w kompie uruchomimy opcje ABSu, może się uda.... Ale to temat na lato 8-) Cytuj DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl Hagglunds BV206 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abtarster Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Okazuje się, że mój "złom" ma ABS z przodu i z tyłu. Rozleciane przednie łożysko jest przyczyną niedziałania ABSu i tempomatu. Cytuj Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie. Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D http://kamar-tech.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.