Jump to content

Czujnik ABS


abtarster
 Share

Recommended Posts

Ostatnio mój "maluch" zaczął wyswietlac pokazywać mi kontrolki "brake" i "ABS". Różnie to bywało czasem nie pokazywał prze cały dzień a czasem przez dwa dni się swiecily. Dziś pokazało się wiecej luzu wiec wlazlem pod sprzeta i okazało się ze czujnik na tylnym moście dostał strzala :-( blaszka która go ochrania była wygieta a sam czujnik po dotknieciu się rozlecial :-( w poniedziałek będę szukał nowego. Ale mam jeszce pytanko. Czy warto bawić się w naprauwanie takiego czujnika ? Wyglada na to ze naprawa ograniczalaby się do polaczenia dwóch miedzianych drucikow cienkich jak włos i posllejania obudowy.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

W oczekiwaniu na nowy spróbować zawsze możesz :-) Czujnik z dwoma przewodami to czujnik pasywny (indukcyjny). Nie ma tam żadnych ruchomych elementów ani zasilania ale jest uzwojenie cewki i magnesy. Jeśli to nie zostało uszkodzone to najważniejsze jest aby zachować odpowiednią odległość między głowicą czujnika, a pierścieniem zębatym. Niestety czujniki ABS pracują w średnio przyjaznych warunkach (pod autem) i taki "łatany" może tego nie wytrzymać. Próbować dla własnej satysfakcji oczywiście możesz ale może lepiej skupić się na wykonaniu jakiejś osłony (lepszej od fabrycznej), która zabezpieczy w przyszłości przed takimi sytuacjami.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie masz uszkodzoną równierz wiązkę przy wymienionym czujniku , co do kluczykowania to tym sposobem odczytujesz błędy z PCMa . Brak tempomatu jest spowodowany awarią ABSu i jak go naprawisz to zacznie działać .Musisz zdjąc peszel osłaniający kabelki przy czujniku i poszukać przerwy .

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7

Mercedes G 300TD

Link to comment
Share on other sites

No właśnie z tym jest mały problem. Wiem, że powinien tam być peszel ale cała wiązka jest owinięta taśmą izolacyjną co wskazuje na to, że coś tam było wcześniej kombinowane. Jak warunki pogodowe się poprawią to rzucę się pod auto i będę szukał przyczyny.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem

Wymieniałem piaste i tuż przed wymianą okazało się że nie zgadzają się wtyczki (minimalnie różnią się kształtem) Jak już wszystko było rozebrane to dłubek zaproponował że polutuje kabelki zamiast wtyczki i gniazdka i owinie wszystko izolacją. Jak powiedział tak zrobił.

Wynik tego jest taki, że nie mam ABS i mój tempomat głupieje na maksa. Jak mu się chce to się daje załączyć, a jak mu się nie chce to możesz palec zetrzeć a ta cholera się nie włączy. Pytanie co dalej? Piasta kupowana w Zuzcarze. Wiem, że powinno się nie zakładać niepasującej, ale wiecie jak to jest, auto potrzebne a tu "tylko ta wtyczka"... A teraz jest problem.

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Link to comment
Share on other sites

U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...

No właśnie ABS tak w sumie to nie działa...

Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-(

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Link to comment
Share on other sites

U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...

No właśnie ABS tak w sumie to nie działa...

Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-(

No bo przy RABSie/RWALu przód będzie się blokował. Tak ma być.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem

Wymieniałem piaste i tuż przed wymianą okazało się że nie zgadzają się wtyczki (minimalnie różnią się kształtem) Jak już wszystko było rozebrane to dłubek zaproponował że polutuje kabelki zamiast wtyczki i gniazdka i owinie wszystko izolacją. Jak powiedział tak zrobił.

Wynik tego jest taki, że nie mam ABS i mój tempomat głupieje na maksa. Jak mu się chce to się daje załączyć, a jak mu się nie chce to możesz palec zetrzeć a ta cholera się nie włączy. Pytanie co dalej? Piasta kupowana w Zuzcarze. Wiem, że powinno się nie zakładać niepasującej, ale wiecie jak to jest, auto potrzebne a tu "tylko ta wtyczka"... A teraz jest problem.

Polak potrafi... Wydaje mi się, że wtyczki nie bez powodu są inne. Być może czujnik ma inne parametry, być może inny jest pierścień (tarcza) do generowania impulsów czujnika. W każdym razie coś powoduje, że układ głupieje. No ale skoro piasta jest nie taka jak powinna być... Taki jest urok elektroniki w naszych pojazdach. To, że coś pasuje mechanicznie jeszcze nie oznacza 100% sukcesu. Układ ABS jest w sumie dość prosty, tym nie mniej jest również układem dość precyzyjnym i każde druciarstwo może spowodować jego nieprawidłową pracę.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...

No właśnie ABS tak w sumie to nie działa...

Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-(

No bo przy RABSie/RWALu przód będzie się blokował. Tak ma być.

czyli wszystko jest ok?

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo chce mi się wierzyć, że w aucie z 2006r może być coś jak "pół ABS'u" Może to jest stosowane w 2x4?

Też mnie to zaciekawiło. Przejrzałem schematy elektryczne na www.dodge.com i wyszło mi tak:

- do 2008 (czyli do końca produkcji "starego" modelu) w schematach pojawia się Rear ABS, przy czym "pełny" ABS występuje jako opcja,

- w benzynowych (5.7) wersjach HD z Rear ABS występuje dodatkowy czujnik przy lewym przednim kole (nie wiem, po co?) mimo, że ABS jest nadal tylko na tył,

- w 2007 w opcji pojawiło się ESP (oczywiście w układach z czterokanałowym ABS)

- od 2009 (czyli nowy ram 1500) jest już tylko "pełny" ABS. Ale znów ciekawostka - wersje HD (2500, 3500) bez ESP mają tylko jeden czujnik z tyłu (!), zatem układ jest trzykanałowy.

Nie wiem, na ile te schematy są wiarygodne (może Darecki coś sprostuje) ale jak widać przyszły użytkownik Rama ma w czym wybierać :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Amerykanie dziwie to wszystko układają.....

 

Ja mam rocznik 2006 i RWAL, czyli ten system na tylnej osi, ALEEEEE komputer widzi czujniki na przedniej osi i podaje z nich odczyty (tak jakbym ABS miał) i co dziwne widzi dwa na tyle, co jest nie możliwe bo fizycznie ma jeden na osi/moście. Zapewne ten tylny dubluje dla wskazań.

 

Info z kompa jest też takie, że ma opcję EPS/ABS, ale nie aktywną.

 

Czyli auto elektronicznie jest przygotowane do ABSu, ale fizycznie nie ma przewodów i właściwej pompy.

 

Stąd pomysł, że graty do niego dostawię i w kompie uruchomimy opcje ABSu, może się uda.... Ale to temat na lato 8-)

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.