Skocz do zawartości

Czujnik ABS


abtarster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mój "maluch" zaczął wyswietlac pokazywać mi kontrolki "brake" i "ABS". Różnie to bywało czasem nie pokazywał prze cały dzień a czasem przez dwa dni się swiecily. Dziś pokazało się wiecej luzu wiec wlazlem pod sprzeta i okazało się ze czujnik na tylnym moście dostał strzala :-( blaszka która go ochrania była wygieta a sam czujnik po dotknieciu się rozlecial :-( w poniedziałek będę szukał nowego. Ale mam jeszce pytanko. Czy warto bawić się w naprauwanie takiego czujnika ? Wyglada na to ze naprawa ograniczalaby się do polaczenia dwóch miedzianych drucikow cienkich jak włos i posllejania obudowy.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oczekiwaniu na nowy spróbować zawsze możesz :-) Czujnik z dwoma przewodami to czujnik pasywny (indukcyjny). Nie ma tam żadnych ruchomych elementów ani zasilania ale jest uzwojenie cewki i magnesy. Jeśli to nie zostało uszkodzone to najważniejsze jest aby zachować odpowiednią odległość między głowicą czujnika, a pierścieniem zębatym. Niestety czujniki ABS pracują w średnio przyjaznych warunkach (pod autem) i taki "łatany" może tego nie wytrzymać. Próbować dla własnej satysfakcji oczywiście możesz ale może lepiej skupić się na wykonaniu jakiejś osłony (lepszej od fabrycznej), która zabezpieczy w przyszłości przed takimi sytuacjami.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony i .... dooooopa !! żadnych błędów po kluczykowaniu ( poprzednio pokazywał błąd tego czujnika ) ale "brake" i "ABS" dalej święcą i nie ma tempomatu :-(

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz uszkodzoną równierz wiązkę przy wymienionym czujniku , co do kluczykowania to tym sposobem odczytujesz błędy z PCMa . Brak tempomatu jest spowodowany awarią ABSu i jak go naprawisz to zacznie działać .Musisz zdjąc peszel osłaniający kabelki przy czujniku i poszukać przerwy .

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7

Mercedes G 300TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym jest mały problem. Wiem, że powinien tam być peszel ale cała wiązka jest owinięta taśmą izolacyjną co wskazuje na to, że coś tam było wcześniej kombinowane. Jak warunki pogodowe się poprawią to rzucę się pod auto i będę szukał przyczyny.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem

Wymieniałem piaste i tuż przed wymianą okazało się że nie zgadzają się wtyczki (minimalnie różnią się kształtem) Jak już wszystko było rozebrane to dłubek zaproponował że polutuje kabelki zamiast wtyczki i gniazdka i owinie wszystko izolacją. Jak powiedział tak zrobił.

Wynik tego jest taki, że nie mam ABS i mój tempomat głupieje na maksa. Jak mu się chce to się daje załączyć, a jak mu się nie chce to możesz palec zetrzeć a ta cholera się nie włączy. Pytanie co dalej? Piasta kupowana w Zuzcarze. Wiem, że powinno się nie zakładać niepasującej, ale wiecie jak to jest, auto potrzebne a tu "tylko ta wtyczka"... A teraz jest problem.

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...

No właśnie ABS tak w sumie to nie działa...

Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-(

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...

No właśnie ABS tak w sumie to nie działa...

Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-(

No bo przy RABSie/RWALu przód będzie się blokował. Tak ma być.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem

Wymieniałem piaste i tuż przed wymianą okazało się że nie zgadzają się wtyczki (minimalnie różnią się kształtem) Jak już wszystko było rozebrane to dłubek zaproponował że polutuje kabelki zamiast wtyczki i gniazdka i owinie wszystko izolacją. Jak powiedział tak zrobił.

Wynik tego jest taki, że nie mam ABS i mój tempomat głupieje na maksa. Jak mu się chce to się daje załączyć, a jak mu się nie chce to możesz palec zetrzeć a ta cholera się nie włączy. Pytanie co dalej? Piasta kupowana w Zuzcarze. Wiem, że powinno się nie zakładać niepasującej, ale wiecie jak to jest, auto potrzebne a tu "tylko ta wtyczka"... A teraz jest problem.

Polak potrafi... Wydaje mi się, że wtyczki nie bez powodu są inne. Być może czujnik ma inne parametry, być może inny jest pierścień (tarcza) do generowania impulsów czujnika. W każdym razie coś powoduje, że układ głupieje. No ale skoro piasta jest nie taka jak powinna być... Taki jest urok elektroniki w naszych pojazdach. To, że coś pasuje mechanicznie jeszcze nie oznacza 100% sukcesu. Układ ABS jest w sumie dość prosty, tym nie mniej jest również układem dość precyzyjnym i każde druciarstwo może spowodować jego nieprawidłową pracę.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kontrolki działają poprawnie, i tempomat też jest ok, ale...

No właśnie ABS tak w sumie to nie działa...

Przy pierwszym naduszeniu na hamulec nie działa jeśli puszcze i jeszcze raz nadusze coś sie tam odzywa, ale skutku żadnego nie ma, koła sie blokują.. :-(

No bo przy RABSie/RWALu przód będzie się blokował. Tak ma być.

czyli wszystko jest ok?

BYŁ: DODGE RAM 1500

4,7 V8 2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo chce mi się wierzyć, że w aucie z 2006r może być coś jak "pół ABS'u" Może to jest stosowane w 2x4?

Też mnie to zaciekawiło. Przejrzałem schematy elektryczne na www.dodge.com i wyszło mi tak:

- do 2008 (czyli do końca produkcji "starego" modelu) w schematach pojawia się Rear ABS, przy czym "pełny" ABS występuje jako opcja,

- w benzynowych (5.7) wersjach HD z Rear ABS występuje dodatkowy czujnik przy lewym przednim kole (nie wiem, po co?) mimo, że ABS jest nadal tylko na tył,

- w 2007 w opcji pojawiło się ESP (oczywiście w układach z czterokanałowym ABS)

- od 2009 (czyli nowy ram 1500) jest już tylko "pełny" ABS. Ale znów ciekawostka - wersje HD (2500, 3500) bez ESP mają tylko jeden czujnik z tyłu (!), zatem układ jest trzykanałowy.

Nie wiem, na ile te schematy są wiarygodne (może Darecki coś sprostuje) ale jak widać przyszły użytkownik Rama ma w czym wybierać :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie dziwie to wszystko układają.....

 

Ja mam rocznik 2006 i RWAL, czyli ten system na tylnej osi, ALEEEEE komputer widzi czujniki na przedniej osi i podaje z nich odczyty (tak jakbym ABS miał) i co dziwne widzi dwa na tyle, co jest nie możliwe bo fizycznie ma jeden na osi/moście. Zapewne ten tylny dubluje dla wskazań.

 

Info z kompa jest też takie, że ma opcję EPS/ABS, ale nie aktywną.

 

Czyli auto elektronicznie jest przygotowane do ABSu, ale fizycznie nie ma przewodów i właściwej pompy.

 

Stąd pomysł, że graty do niego dostawię i w kompie uruchomimy opcje ABSu, może się uda.... Ale to temat na lato 8-)

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.