Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Z tej okazji, że pada śnieg za oknem i jest już strasznie ślizgo na drogach, chciałem sprawdzić jak zachowuje się mój RAM w takich warunkach (nigdy wczęśniej nie miałem samochpdu z napędem 4x4) - i tu ZONK :/

 

Do wyboru mam 2WD - 4LOCK - 4 LO

 

2WD i 4LOCK - działą bez żarzutu, natomiast nie chce mis się załączyć napęd 4LO ..... :/

Mruga i mruga i nic z tego

 

Jak kupowałem RAMA, to wszystkie napędy pracowały bez zarzutu, późńiej musiałem wymienić przegób z półośką i piastę w prawym przednim kole - ale po tej "operacji" też było ok

 

Jak pojawił mni się ten problem, to wyskoczył mi CHECK ENGINE, zrobiłem kluczykowanie i pojawił się błąd P0 00072(ale nie jestem pewien) - na dzień dzisiejszy nie mam żadnego błędu, chech engine nie świeci, ale napęd 4LO nie chce się załączyć.. :/

 

PLEASE HELP :-/

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Opublikowano
4LO działa tylko z pierwszym biegiem..... Chyba :-/

Poza tym najlepiej przełączać napędy na Neutralu.

4LO działa na wszystkich biegach, ale włączyć można tylko na N na skrzyni, auto musi stać.. Nie przekraczamy 25 km/h, bo to niezdrowo dla reduktora.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano
4LO działa tylko z pierwszym biegiem..... Chyba :-/

Poza tym najlepiej przełączać napędy na Neutralu.

4LO działa na wszystkich biegach, ale włączyć można tylko na N na skrzyni, auto musi stać.. Nie przekraczamy 25 km/h, bo to niezdrowo dla reduktora.

 

No właśnie zawsze wszystkie napędy włączam na Neutralu - 4Lo nie che się załączyć

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Opublikowano
Przed chwilą próbowałem. Zapalsz, N, przełączasz na 4Lo czekasz chwilkę i masz.

 

abtarster no właśnie miałem tak cały czas, do czasu kiedy przestało się przełańczać. Miga tylko na pulpicie i nic więcej :/ może zepsuła się jakaś elektronika :?:

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Opublikowano
Przed chwilą próbowałem. Zapalsz, N, przełączasz na 4Lo czekasz chwilkę i masz.

 

abtarster no właśnie miałem tak cały czas, do czasu kiedy przestało się przełańczać. Miga tylko na pulpicie i nic więcej :/ może zepsuła się jakaś elektronika :?:

Wstaw go do ciepłego garażu, a rano może być dobrze. Nie pamiętam kto już miał taki problem, ale czasem mróz, śnieg i lód robi różne nieprzewidywalne rzeczy. Dlatego wolę swoją gałę w podłodze. ;-) Poszukaj na forum, bo chyba nawet ktoś o takim przypadku już pisał.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano
Przed chwilą próbowałem. Zapalsz, N, przełączasz na 4Lo czekasz chwilkę i masz.

 

abtarster no właśnie miałem tak cały czas, do czasu kiedy przestało się przełańczać. Miga tylko na pulpicie i nic więcej :/ może zepsuła się jakaś elektronika :?:

Wstaw go do ciepłego garażu, a rano może być dobrze. Nie pamiętam kto już miał taki problem, ale czasem mróz, śnieg i lód robi różne nieprzewidywalne rzeczy. Dlatego wolę swoją gałę w podłodze. ;-) Poszukaj na forum, bo chyba nawet ktoś o takim przypadku już pisał.

 

ok - zaczynam poszukiwania 8-)

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Opublikowano

Też tak miałem jak zmieniłem piastę bo kupiłem wersje oszczędnościową bez czujnika bo w serwisie powiedzieli że jest to czujnik ABS już nie będe wnikał w to że nie byli w stanie podac mi czy powinien mieć piastę z czujnikiem czy nie, a ja niewiedziec czemu czujnik miałem tylko z lewej strony.

Ale NIE JEST TO CZUJNIK OD ABS-u tylko podaje sygnał na sterowanie skrzynią biegów czyli załączanie napędu na 4 koła oraz od tempomatu.

Więc jeśli wymieniałeś piastę cos tam jest nie tak albo jakaś elektronika jest rozłaczona.

U mnie po założeniu piasty z czujnikiem wszystko wróciło do normy.

A tak na marginesie podobno czujniki ABS sa na tylnym moście i ten ABS działa tylko na tyle. Przyznam sie że pierwszy raz się z tym spotkałem.

Pozdrawiam

Tritrans

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Opublikowano
Też tak miałem jak zmieniłem piastę bo kupiłem wersje oszczędnościową bez czujnika bo w serwisie powiedzieli że jest to czujnik ABS już nie będe wnikał w to że nie byli w stanie podac mi czy powinien mieć piastę z czujnikiem czy nie, a ja niewiedziec czemu czujnik miałem tylko z lewej strony.

Ale NIE JEST TO CZUJNIK OD ABS-u tylko podaje sygnał na sterowanie skrzynią biegów czyli załączanie napędu na 4 koła oraz od tempomatu.

Więc jeśli wymieniałeś piastę cos tam jest nie tak albo jakaś elektronika jest rozłaczona.

U mnie po założeniu piasty z czujnikiem wszystko wróciło do normy.

A tak na marginesie podobno czujniki ABS sa na tylnym moście i ten ABS działa tylko na tyle. Przyznam sie że pierwszy raz się z tym spotkałem.

Pozdrawiam

Tritrans

 

dzięki za podpowiedź - jak znajdę chwilkę to podskoczę do mechanika i zobaczy czy nic się tam nie rozłączyło

 

a co do ABS, to też chciałem zapytać jak u was działa :?: czy działa tak jak w każzdym samochodzie, czy w ramach jest inaczej - bo u mnie tak działa, że chyba nie działa.... coś czuje w pedale jak drży (ale nie za każdym razem jak hamuje na śniegu) ale wydaje mi się że przednie koła stoją w miejscu

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Opublikowano

Czasami odnoszę wrażenie, że gdyby instrukcje obsługi sprzedawać na audiobookach to można by zbić majątek... ;-)

 

RAM 5.7 Hemi model 2006:

Układ napędowy z przełącznikiem czteropozycyjnym N-2WD-4LOCK-4LO - strony od 320 do 327.

W dużym skrócie (bo przecież nie będę przepisywać siedmiu stron): Układ jest mocno idiotoodporny bo według instrukcji kręcić sobie przełącznikiem można jak się chce i kiedy się chce, a elektronika i tak nie zmieni pozycji reduktora, jeśli nie zostaną spełnione wszystkie warunki do zmiany. Miganie kontrolki właśnie oznacza, że któryś z warunków do zmiany nie został spełniony i nie nastąpi zmiana przełożenia. W takiej sytuacji należy cofnąć pokrętło do poprzedniej pozycji, poczekać 5 sekund i spróbować ponownie. Przełączanie 2WD-4LOCK może odbyć się (teoretycznie) przy dowolnej prędkości, należy jedynie odpuścić gaz po przekręceniu pokrętła.

Włączenie 4LO może odbyć się na dwa sposoby.

Sposób pierwszy - zwolnić do prędkości 3-5 km/h; przełączyć dźwignię skrzyni na pozycję N; kiedy samochód dalej się toczy, przekręcić pokrętło na 4LO; poczekać, aż kontrolka przestanie mrugać i będzie się palić sygnalizując włączenie reduktora; przełączyć dźwignię skrzyni na dowolną pozycję do jazdy w przód; kontynuować jazdę.

Sposób drugi z instrukcji w zasadzie wygląda tak samo ale wykonywany jest na całkowicie zatrzymanym samochodzie. Różnica jest taka, że jak auto stoi to można nawet zgasić silnik i przy włączonym zapłonie (i skrzyni na pozycji N) reduktor też powinien dać się włączyć.

Na reduktorze nie należy przekraczać prędkości 25 mil/h (40 km/h)

Niesprawność układu sygnalizowana jest zapaleniem się kontrolki Serv 4WD (pod obrotomierzem).

 

Jeśli chodzi o ABS to Ram 2006 faktycznie ma układ 3 obwodowy. Czujniki ABS są przy przednich kołach oraz jeden na główce tylnego mostu. Ten jeden "działa" na oba tylne koła, a dokładnie chodzi o to, że sygnał nie jest brany bezpośrednio z kół (jak z przodu) tylko z obracającego się koła talerzowego przekładni głównej tylnego mostu. Cały układ działa na wszystkie koła, w przeciwieństwie do RABS (Rear ABS), o którym pisałem tutaj.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

Kolego JAPACZ - ten post mi baaardzo pomógł!!. Jesteś zródlem wiedzy i pomocy na tym forum za co baardzo dziękuję!. W końcu wiem kiedy mogę przełączać napędy itp.

Mam Ram'a z 2006 i nie mam przednich ABS'ow, tylko tylni blowkowany bezpośrednio w tylnim dyferencjale. Nie powiem, że wymaga to chwilowego przyzwyczajenia, ale już po kilku dniach jeżdzenia na białym czuje się coraz bezpiecznej.

 

Pozdrawiam i niech białe drogi będą z Nami :)

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Opublikowano
...ten post mi baaardzo pomógł!!...

Cieszę się, że mogłem pomóc ;-) Przypominam Ramomaniakom, że stąd można ściągnąć sobie instrukcję do swojego autka (po wybraniu modelu i rocznika) i samemu sobie poczytać ;-)

Mam Ram'a z 2006 i nie mam przednich ABS'ow, tylko tylni blokowany bezpośrednio w tylnym dyferencjale. Nie powiem, że wymaga to chwilowego przyzwyczajenia, ale już po kilku dniach jeżdżenia na białym czuje się coraz bezpiecznej.

Jeśli jesteś pewien, że nie masz czujników z przodu to masz RABS, o którym wspominałem powyżej. Jeździ się z tym praktycznie jak samochodem bez ABS czyli blokuje się przód i trzeba odpuścić pedał, żeby coś ominąć lub hamować pulsacyjnie. Zadaniem RABS jest niedopuszczenie do zablokowania kół tylnej osi, co mogłoby doprowadzić do poślizgu i zarzucenia samochodu. W praktyce RABS spełnia tę samą rolę, co korektor siły hamowania ale o ile zwykły korektor w pewnych warunkach może dopuścić do zablokowania kół z tyłu, o tyle w wypadku RABS taka sytuacja nie ma prawa wystąpić.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano
Jesteś zródlem wiedzy i pomocy na tym forum za co baardzo dziękuję!.

I dla tego zrobiliśmy go modem ;-) Teraz już się nie wykręci, będzie musiał częsciej zaglądać na forum :-P

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

wszystko działa bez zarzutu, i aż wstyd sie przyznać - błąd był po mojej stronie - na pozycję 4x4 LO przełańczałem na pozycji P, a nie na N ;-) :-P :pala:

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Opublikowano
wszystko działa bez zarzutu, i aż wstyd sie przyznać - błąd był po mojej stronie - na pozycję 4x4 LO przełańczałem na pozycji P, a nie na N ;-) :-P :pala:

 

A już się o mało na Dodgea nie pogniewałeś ;-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Opublikowano
wszystko działa bez zarzutu, i aż wstyd sie przyznać - błąd był po mojej stronie - na pozycję 4x4 LO przełańczałem na pozycji P, a nie na N ;-) :-P :pala:

 

A już się o mało na Dodgea nie pogniewałeś ;-)

 

 

na niego NIGDY :)22 :)22 :)22

 

daje tyle radości z jazdy, co rzadko który motor :!: :raca:

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.