Jump to content

Problem z napędami


Qba
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Z tej okazji, że pada śnieg za oknem i jest już strasznie ślizgo na drogach, chciałem sprawdzić jak zachowuje się mój RAM w takich warunkach (nigdy wczęśniej nie miałem samochpdu z napędem 4x4) - i tu ZONK :/

 

Do wyboru mam 2WD - 4LOCK - 4 LO

 

2WD i 4LOCK - działą bez żarzutu, natomiast nie chce mis się załączyć napęd 4LO ..... :/

Mruga i mruga i nic z tego

 

Jak kupowałem RAMA, to wszystkie napędy pracowały bez zarzutu, późńiej musiałem wymienić przegób z półośką i piastę w prawym przednim kole - ale po tej "operacji" też było ok

 

Jak pojawił mni się ten problem, to wyskoczył mi CHECK ENGINE, zrobiłem kluczykowanie i pojawił się błąd P0 00072(ale nie jestem pewien) - na dzień dzisiejszy nie mam żadnego błędu, chech engine nie świeci, ale napęd 4LO nie chce się załączyć.. :/

 

PLEASE HELP :-/

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Link to comment
Share on other sites

4LO działa tylko z pierwszym biegiem..... Chyba :-/

Poza tym najlepiej przełączać napędy na Neutralu.

4LO działa na wszystkich biegach, ale włączyć można tylko na N na skrzyni, auto musi stać.. Nie przekraczamy 25 km/h, bo to niezdrowo dla reduktora.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

4LO działa tylko z pierwszym biegiem..... Chyba :-/

Poza tym najlepiej przełączać napędy na Neutralu.

4LO działa na wszystkich biegach, ale włączyć można tylko na N na skrzyni, auto musi stać.. Nie przekraczamy 25 km/h, bo to niezdrowo dla reduktora.

 

No właśnie zawsze wszystkie napędy włączam na Neutralu - 4Lo nie che się załączyć

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą próbowałem. Zapalsz, N, przełączasz na 4Lo czekasz chwilkę i masz.

 

abtarster no właśnie miałem tak cały czas, do czasu kiedy przestało się przełańczać. Miga tylko na pulpicie i nic więcej :/ może zepsuła się jakaś elektronika :?:

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą próbowałem. Zapalsz, N, przełączasz na 4Lo czekasz chwilkę i masz.

 

abtarster no właśnie miałem tak cały czas, do czasu kiedy przestało się przełańczać. Miga tylko na pulpicie i nic więcej :/ może zepsuła się jakaś elektronika :?:

Wstaw go do ciepłego garażu, a rano może być dobrze. Nie pamiętam kto już miał taki problem, ale czasem mróz, śnieg i lód robi różne nieprzewidywalne rzeczy. Dlatego wolę swoją gałę w podłodze. ;-) Poszukaj na forum, bo chyba nawet ktoś o takim przypadku już pisał.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą próbowałem. Zapalsz, N, przełączasz na 4Lo czekasz chwilkę i masz.

 

abtarster no właśnie miałem tak cały czas, do czasu kiedy przestało się przełańczać. Miga tylko na pulpicie i nic więcej :/ może zepsuła się jakaś elektronika :?:

Wstaw go do ciepłego garażu, a rano może być dobrze. Nie pamiętam kto już miał taki problem, ale czasem mróz, śnieg i lód robi różne nieprzewidywalne rzeczy. Dlatego wolę swoją gałę w podłodze. ;-) Poszukaj na forum, bo chyba nawet ktoś o takim przypadku już pisał.

 

ok - zaczynam poszukiwania 8-)

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Link to comment
Share on other sites

Też tak miałem jak zmieniłem piastę bo kupiłem wersje oszczędnościową bez czujnika bo w serwisie powiedzieli że jest to czujnik ABS już nie będe wnikał w to że nie byli w stanie podac mi czy powinien mieć piastę z czujnikiem czy nie, a ja niewiedziec czemu czujnik miałem tylko z lewej strony.

Ale NIE JEST TO CZUJNIK OD ABS-u tylko podaje sygnał na sterowanie skrzynią biegów czyli załączanie napędu na 4 koła oraz od tempomatu.

Więc jeśli wymieniałeś piastę cos tam jest nie tak albo jakaś elektronika jest rozłaczona.

U mnie po założeniu piasty z czujnikiem wszystko wróciło do normy.

A tak na marginesie podobno czujniki ABS sa na tylnym moście i ten ABS działa tylko na tyle. Przyznam sie że pierwszy raz się z tym spotkałem.

Pozdrawiam

Tritrans

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

Też tak miałem jak zmieniłem piastę bo kupiłem wersje oszczędnościową bez czujnika bo w serwisie powiedzieli że jest to czujnik ABS już nie będe wnikał w to że nie byli w stanie podac mi czy powinien mieć piastę z czujnikiem czy nie, a ja niewiedziec czemu czujnik miałem tylko z lewej strony.

Ale NIE JEST TO CZUJNIK OD ABS-u tylko podaje sygnał na sterowanie skrzynią biegów czyli załączanie napędu na 4 koła oraz od tempomatu.

Więc jeśli wymieniałeś piastę cos tam jest nie tak albo jakaś elektronika jest rozłaczona.

U mnie po założeniu piasty z czujnikiem wszystko wróciło do normy.

A tak na marginesie podobno czujniki ABS sa na tylnym moście i ten ABS działa tylko na tyle. Przyznam sie że pierwszy raz się z tym spotkałem.

Pozdrawiam

Tritrans

 

dzięki za podpowiedź - jak znajdę chwilkę to podskoczę do mechanika i zobaczy czy nic się tam nie rozłączyło

 

a co do ABS, to też chciałem zapytać jak u was działa :?: czy działa tak jak w każzdym samochodzie, czy w ramach jest inaczej - bo u mnie tak działa, że chyba nie działa.... coś czuje w pedale jak drży (ale nie za każdym razem jak hamuje na śniegu) ale wydaje mi się że przednie koła stoją w miejscu

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Link to comment
Share on other sites

Czasami odnoszę wrażenie, że gdyby instrukcje obsługi sprzedawać na audiobookach to można by zbić majątek... ;-)

 

RAM 5.7 Hemi model 2006:

Układ napędowy z przełącznikiem czteropozycyjnym N-2WD-4LOCK-4LO - strony od 320 do 327.

W dużym skrócie (bo przecież nie będę przepisywać siedmiu stron): Układ jest mocno idiotoodporny bo według instrukcji kręcić sobie przełącznikiem można jak się chce i kiedy się chce, a elektronika i tak nie zmieni pozycji reduktora, jeśli nie zostaną spełnione wszystkie warunki do zmiany. Miganie kontrolki właśnie oznacza, że któryś z warunków do zmiany nie został spełniony i nie nastąpi zmiana przełożenia. W takiej sytuacji należy cofnąć pokrętło do poprzedniej pozycji, poczekać 5 sekund i spróbować ponownie. Przełączanie 2WD-4LOCK może odbyć się (teoretycznie) przy dowolnej prędkości, należy jedynie odpuścić gaz po przekręceniu pokrętła.

Włączenie 4LO może odbyć się na dwa sposoby.

Sposób pierwszy - zwolnić do prędkości 3-5 km/h; przełączyć dźwignię skrzyni na pozycję N; kiedy samochód dalej się toczy, przekręcić pokrętło na 4LO; poczekać, aż kontrolka przestanie mrugać i będzie się palić sygnalizując włączenie reduktora; przełączyć dźwignię skrzyni na dowolną pozycję do jazdy w przód; kontynuować jazdę.

Sposób drugi z instrukcji w zasadzie wygląda tak samo ale wykonywany jest na całkowicie zatrzymanym samochodzie. Różnica jest taka, że jak auto stoi to można nawet zgasić silnik i przy włączonym zapłonie (i skrzyni na pozycji N) reduktor też powinien dać się włączyć.

Na reduktorze nie należy przekraczać prędkości 25 mil/h (40 km/h)

Niesprawność układu sygnalizowana jest zapaleniem się kontrolki Serv 4WD (pod obrotomierzem).

 

Jeśli chodzi o ABS to Ram 2006 faktycznie ma układ 3 obwodowy. Czujniki ABS są przy przednich kołach oraz jeden na główce tylnego mostu. Ten jeden "działa" na oba tylne koła, a dokładnie chodzi o to, że sygnał nie jest brany bezpośrednio z kół (jak z przodu) tylko z obracającego się koła talerzowego przekładni głównej tylnego mostu. Cały układ działa na wszystkie koła, w przeciwieństwie do RABS (Rear ABS), o którym pisałem tutaj.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Kolego JAPACZ - ten post mi baaardzo pomógł!!. Jesteś zródlem wiedzy i pomocy na tym forum za co baardzo dziękuję!. W końcu wiem kiedy mogę przełączać napędy itp.

Mam Ram'a z 2006 i nie mam przednich ABS'ow, tylko tylni blowkowany bezpośrednio w tylnim dyferencjale. Nie powiem, że wymaga to chwilowego przyzwyczajenia, ale już po kilku dniach jeżdzenia na białym czuje się coraz bezpiecznej.

 

Pozdrawiam i niech białe drogi będą z Nami :)

Ram 5.7 hemi TRX4 2006

Link to comment
Share on other sites

...ten post mi baaardzo pomógł!!...

Cieszę się, że mogłem pomóc ;-) Przypominam Ramomaniakom, że stąd można ściągnąć sobie instrukcję do swojego autka (po wybraniu modelu i rocznika) i samemu sobie poczytać ;-)

Mam Ram'a z 2006 i nie mam przednich ABS'ow, tylko tylni blokowany bezpośrednio w tylnym dyferencjale. Nie powiem, że wymaga to chwilowego przyzwyczajenia, ale już po kilku dniach jeżdżenia na białym czuje się coraz bezpiecznej.

Jeśli jesteś pewien, że nie masz czujników z przodu to masz RABS, o którym wspominałem powyżej. Jeździ się z tym praktycznie jak samochodem bez ABS czyli blokuje się przód i trzeba odpuścić pedał, żeby coś ominąć lub hamować pulsacyjnie. Zadaniem RABS jest niedopuszczenie do zablokowania kół tylnej osi, co mogłoby doprowadzić do poślizgu i zarzucenia samochodu. W praktyce RABS spełnia tę samą rolę, co korektor siły hamowania ale o ile zwykły korektor w pewnych warunkach może dopuścić do zablokowania kół z tyłu, o tyle w wypadku RABS taka sytuacja nie ma prawa wystąpić.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Jesteś zródlem wiedzy i pomocy na tym forum za co baardzo dziękuję!.

I dla tego zrobiliśmy go modem ;-) Teraz już się nie wykręci, będzie musiał częsciej zaglądać na forum :-P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
wszystko działa bez zarzutu, i aż wstyd sie przyznać - błąd był po mojej stronie - na pozycję 4x4 LO przełańczałem na pozycji P, a nie na N ;-) :-P :pala:

 

A już się o mało na Dodgea nie pogniewałeś ;-)

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

wszystko działa bez zarzutu, i aż wstyd sie przyznać - błąd był po mojej stronie - na pozycję 4x4 LO przełańczałem na pozycji P, a nie na N ;-) :-P :pala:

 

A już się o mało na Dodgea nie pogniewałeś ;-)

 

 

na niego NIGDY :)22 :)22 :)22

 

daje tyle radości z jazdy, co rzadko który motor :!: :raca:

PATRZ W LUSTERKA . SPRAWDŹ DWA RAZY

 

MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.