Jump to content

Check Engine


Malin
 Share

Recommended Posts

Co do sondy lambda, to faktycznie CE się świeci, ale nie skutkuje to niczym niepokojącym. Cena w Gdyni takiej lambdy to 230 zł. Górna i dolna, to ten sam typ.

 

Podobny objaw, czyli świecenie się CE i może lekko nierówne obroty na P, czy N, to częsty przypadek w RAMACH walniętego zaworu EGR. W ASO -jak pamiętam -koszt 320 zł za EGR - wymiana bajecznie prosta, ale błędy trzeba pokasować.

 

Jeśli masz możliwość wycieczki autostradą do 3miasta, to mogę dać namiar na czarodzieja od amerykanów i prawdę Ci o nim powie :)

 

Powodzenia i powolnych decyzji związanych z zakupem.

 

 

EDIT: Temat wydzielony z "5.7 Hemi - obroty". Tradycyjnie przeszliśmy z tematu w temat. - Drug

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI 2006 BLACKHAWK

 

Przesiadka z JEEPa. jeep.org.pl

 

Hagglunds BV206

Link to comment
Share on other sites

Witam, na "P" silnik kręci tylko do 4000 obr/min a to dlatego żebys nie przekręcił silnika, czyli tym sie możesz nie przejmować co sie jednak tyczy kontrolki to najlepiej było by podłaczyć go pod kompa i sprawdzić co to jest ale stawiam na sonde lambda czyli wydatek w granicach 120-400 zł zalezy jaka sonde kupisz czy uniwersalna czy oryginał.

U mnie jest walnięta jedna sonda za katalizatorem ale jeżdzę i na nic to w zasadzie nie wpływa. No może troszke za złe mieli by Ci eko oszołomy.

Gdybyś miał gaz to jest jeszcze taka możliwośc że jest coś nie tak z mieszanką najczęściej dostaje za mało powietrza.

 

Pozdrawiam

Tritrans

 

Sonda za kata sprawdza czy kata dopala spaliny.Mogło by jej wogóle nie być.Ale jest.I jak kata pada to ona wywala CHECK. Sonda przed kata jak padnie to w wilgotne dni możesz nagle gubić zapłony na kilku cylindrach. A jak masz gaz to sondy głupieją obydwie.Bo nie rozpoznają pramaterów spalin.Dlatego często z 20 L PB robi się 32 L LPG spalanie.( Nie jest to jedyna przyczyna).Samochód zamiast dziąłac na sondach i ich danych przechodzi w tryb stałych danych który ma zapisany w kompie.System potrzebuje czasami około 3 dni do wywalenia CHECK.Zbiera dane i analizuje.Czasami wywali odrazu z rana.

Tylnie sondy oszukasz.Wkręc je w tulejki a potem dopiero w wydech.Mniej spalin.Mniej danych.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest walnięta jedna sonda za katalizatorem ale jeżdżę i na nic to w zasadzie nie wpływa. No może troszkę za złe mieli by Ci eko oszołomy.
Sonda za kata sprawdza czy kata dopala spaliny.Mogło by jej wogóle nie być.Ale jest (...) Tylne sondy oszukasz.Wkręć je w tulejki a potem dopiero w wydech.Mniej spalin.Mniej danych.

Proponowałby jednak poczytać trochę o zasadzie działania sond lambda i ich roli w samochodzie (zarówno pierwszej - regulacyjnej, jak i drugiej - diagnostycznej), zanim ktoś zabierze się za ich "oszukiwanie", wkręcanie tulejek itp. ;-)

Ja ogólnie wychodzę z założenia, że gdyby coś nie było potrzebne w samochodzie, to by tego nie montowano, a każde usunięcie jakiegoś elementu wiąże się z jakimiś konsekwencjami. Silnik spalinowy potrzebuje do pracy tylko paliwa i powietrza (a ten z zapłonem iskrowym jeszcze prądu) i w sensie zasady działania jest na prawdę bardzo prostą maszyną. Faktem jest, że cała elektronika, w którą są ubrane współczesne silniki jest częściowo zasługą ekologów. Ale faktem też jest to, że poszczególne elementy elektroniki są projektowane tak, aby współpracować ze sobą i każda nieprzemyślana ingerencja w ten układ może przynieść niekoniecznie dobre skutki. To na prawdę nie jest tak, że usuwając lub oszukując którąś z sond lub wycinając katalizator nie wpływamy na sterowanie pracą układu wtryskowego, a tym samym na pracę całego silnika. Podobnie jest (niestety) z nieprawidłowym montażem instalacji LPG. Owszem "komputer" (czyli jednostka sterująca) sobie z tym poradzi (bo przecież każdy sygnał o nieprawidłowości działania nie może unieruchamiać samochodu) i silnik będzie pracować na zadanych przez programistę nastawach ale nie należy się wtedy dziwić, że zapalają się jakieś Check Engine czy zużycie paliwa rośnie w kosmos...

O wpływie na ekologię nie wspomnę, bo przecież tym nikt (włącznie ze mną) się nie przejmuje ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Niestety kombinowanie przy wydechu i sondzie lambda skutkuje wzrostem spalania między innymi. Tak jest na przykład u mnie a Ramie. Japacz ma racje. Teraz mam problem jak zaprojektować od nowa wydech z głową by przywrócić seryjne parametry wydechu. Założę o tym nowy wątek.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

gdzies slyszalem ze mozna komputerem wylaczyc 2 sondy za katalizatorem zeby ECU nie sczytywal z nich danych, wie ktos cos na ten temat? juz mnie wkurza ten check engine, non stop mi broja te tylne sondy mimo ze wymienione na nowe. mysle ze to od LPG i dlatego chialbym je wylaczyc zeby mnie w oczy nie razilo

 

pozdrawiam

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Link to comment
Share on other sites

drug, jak mialem duzego fiata to tez mi sie tam check nie palil ;) a tu wywala, nie nadarzam za ta technika :)

Powtórzę z chęcia. Miałem Rama 5.7 z 2004r z LPG i mi się check nie palił. Znajdź problem i go rozwiąż lub

Ja bym zakleił

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

drug, spoko, nie mowie ze Ci nie wierze, tylko strasznie chyba spiety byles jak pisales no bo dogryzles mi z tym oknem w lazience a ja nie mam tam okna :( ;p. Walcze z tym checkiem w kazdej wolnej chwili, wymiana sond poraz kolejny, komputer caly czas wywala blad, caly czas te same sondy tylko inne kody. Teraz wyskakuje problem z grzaniem. Po swietach chyba sprawdze wiazke no bo juz w sumie za wiele z tym nie zrobie. Mimo wszystko chcialbym wiedziec czy jest opcja odlaczenia tylnych sond, a tymczasem Tadeusz_B juz sie zaopatrzylem w czarna izolacje ;)

 

Pozdro chlopaki

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Link to comment
Share on other sites

tylko strasznie chyba spiety byles jak pisales no bo dogryzles mi z tym oknem w lazience a ja nie mam tam okna :( ;p.

... a widzisz akurat wtedy na kibel mnie goniło, więc temat łazienki przyszedł automatycznie, a że jak *ram to patrzę w okno a i atmosfera wonna nie za ciekawa to temat jakoś wszedł na tor zaczadzenia ...hehe ;) :-P

 

Luzik, sprawdzaj i dawaj znać.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tajemnica sond rozwiazana, podlaczylem laptop do auta i mianowicie wyszlo ze, sonda firmy Bosch podlaczona za katalizatorem nagrzewala sie zbyt dlugo aby osiagnac temperature pracy( blad - niesprawne ogrzewanie sondy bank 1 sensor 2) mimo ze sie nagrzewala to trwalo zbyt dlugo i komputer uwazal ja za niesprawna. Drugi blad to za wysokie napiecie ( bank 2 sensor 1) czyli sonda przed katalizatorem. Po przelozeniu tej sondy na tyl (za katalizator) pracuje ona bez zarzutow, czyli moge tylko wnioskowac ze zbierane dane wychodzily poza zakres jej mozliwosci i dlatego wyskakiwal blad, tutaj napiecie ma w nizszych zakresach a nowa sonda sprawuje sie dobrze

Jesli ktos bedzie szukal sond do Hemi to:

Przod( przed katalizator)

56028994aa nr czesci chrysler

OZA623-C1 (6397) nr czesci NTK(NGK)

Tyl( za katalizator)

56028996aa nr czesci chrysler

OZA571-C2 (6384) nr czesci NTK(NGK)

 

Lampka check engine zgasla sama po jezdzie probnej bez kasowania komputerem

 

Dla przypomnienia w sumie sa 4 sondy, po 2 na kazdy rzad cylindrow (W silniku Hemi)

 

Pozdrawiam

Ogrody - projekty, wykonanie, pielegnacja

 

www.ogrodyzpasja.com.pl

605 497 015

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.