Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 W planach mam takie coś: Jeep XJ abgrejdowany na ramę własnej konstrukcji (tu może troszkę przesadzam, własnego projektu, nie wykonania) i z silnikiem od Dodga RAM SRT10 (Viperowy silniczek, mam takiego dość niedrogo ale po konkretnym dzwonie do ściągnięcia z USA - w sumie od znajomego mojego znajomego). Stąd moje pytania o mosty w RAM (zastanawiałem się nad zastosowaniem mostów z Parcha, ale to troszkę nie to). Interesowały by mnie Dana44 i Dana60 (tył). Witamy! Stąd moje pytania o mosty w RAM (zastanawiałem się nad zastosowaniem mostów z Parcha, ale to troszkę nie to). Interesowały by mnie Dana44 i Dana60 (tył). Nie wiem czy seryjny się nie rozleci. Do D60 są jekieś mocniejsze podzespoły wtedy wytrzyma na pewno. A most z parcha to wybuchnie od razu.Generalnie fajny i ciekawy projekt, ale czeka Cie baaaardzo dużo pracy i masa problemów. Jaki masz silnik? od quadcaba czy od regulacaba. Zastanawaim się jak chcesz zmieścić ten silnik w tak małej komorze ;-) Aha i takie pytanko jeszcze. Jaki związek ma XJ z pickupami... bo o jakimś ałdi to już nie wspomnę :roll: ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARECKI Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Witam kolegę , życzę powodzenia w budowie . Nie zapomnij jednak że o dzielności terenowej auta decyduje też masa . Cytuj DODGE RAM 1500 5,7 HEMI Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 Mercedes G 300TD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Witam kolegę , życzę powodzenia w budowie .Nie zapomnij jednak że o dzielności terenowej auta decyduje też masa . Spoko Darek, Viperowski silnik jest aluminiowy, nie będzie chyba tak źle. Gorzej jakby kolega miał V10 magnum, bo to niby to samo, ale blok jest żeliwny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komu Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 bullterrier seryjny się rozleci, ale są kompletne zestawiki do tych mostów (dana 44, 60 napewno - nie wiem czy do 70 i 80 jest) które zmieniają je całkowicie (od przełożeń do wytrzymałości) - wszystko co dusza zapragnie (z orginału zostaje bańka na bebechy mostu) - dane 44 na tył do XJ-ta tak robiłem na silnik 5,7 hemi - i wyszło całkiem nieźle. O masie wiem i pamiętam - wyniesie max 1900kg (miejmy nadzieję że będzie 1750kg), wszystko wyjdzie w praniu - jak będzie za dużo się coś wytnie, np PSO bo nie zdecydowałem czy na 100% będzie. a w czym jest problem żeby dostosować wielkość kompory do silnika? BUDA XJ ma zostać żeby nadać charakter zmocie (a czy zostanie jej więcej niż 30% wątpię).. Co do związku XJ cz audi z Pickupami - niewielki (jak zalicze dachowanie audiolką to przerobie na pickupa ;) - ale DODGE RAM już ma - a to o niego pytam - o innych pojazdach napisałem bo mnie poproszono o napisanie czegoś o sobie. Co do silniczka - jest Viperowski z aluminiowym blokiem (pytałem wczoraj). quadcaba czy od regulacaba? - hmmm, nie mam pojęcia Wcześniej planowałem wstawienie silnika 5,2 od Audi S8 (bo też mam takowy w miarę tanio do załatwienia) - na tym silniku jeździ już jedna zmota w Polsce. DODGE RAM wpadł mi przypadkowo wczoraj w łapy (dostałem info od znajomego z USA) że jego znajomy w tym tygodniu skasował RAMa - uszkodzona Rama i poobijany z każdej możliwej strony - ale z sprawnym silnikiem Viperowskim, sprawną skrzynią i przebiegiem 45tys mil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 bullterrier seryjny się rozleci, ale są kompletne zestawiki do tych mostów Toż napisałem wyżej: Nie wiem czy seryjny się nie rozleci. Do D60 są jekieś mocniejsze podzespoły wtedy wytrzyma na pewno. seryjny się rozleci, ale są kompletne zestawiki do tych mostów (dana 44, 60 napewno - nie wiem czy do 70 i 80 jest) które zmieniają je całkowicie (od przełożeń do wytrzymałości) - wszystko co dusza zapragnie (z orginału zostaje bańka na bebechy mostu) - dane 44 na tył do XJ-ta tak robiłem na silnik 5,7 hemi - i wyszło całkiem nieźle. A w sumie to my to wszystko wiemy ;-) a w czym jest problem żeby dostosować wielkość kompory do silnika? BUDA XJ ma zostać żeby nadać charakter zmocie (a czy zostanie jej więcej niż 30% wątpię).. No w sumie racja ;-) Co do silniczka - jest Viperowski z aluminiowym blokiem (pytałem wczoraj). quadcaba czy od regulacaba? - hmmm, nie mam pojęcia Viperowskie są tylko z aluminowym. A różnica pomiędzy cuad a regular jest taka, że ten pierwszy jest kojarzony tylko z automatem a ten drugi z manualem, w związu z tym może pojawić się problem bo raczej nie zamienisz jednego na drugie wedle woli, a na rynku nie ma gotowych konversionkitów , pozostaje ewentualnie robota na zamówienie (poczynając od zmiany wału korbowego :-/ ) Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że silnik ze skrzynią jest baaaardzo długi (!)Generalnie musisz pomysleć o bardzo wydajnym układznie chłodzenia. Silniki aluminiowe są na to bardzo wrażliwe i raczej rzadko się je stosuje do ciężkich pojazdów typu pickup czy rasowa terenówka. O masie wiem i pamiętam - wyniesie max 1900kg (miejmy nadzieję że będzie 1750kg) Obstawiam bliżej 2 ton ;-) Bardzo ambitny projekt i moim zdaniem bardzo fajny . Powodzenia !!! Mam nadzieję , że szybko się uporasz i zobaczymy niedługo to monstrum na drogach. Mógłbyś wkleić jakieś zdjęcia czy szkice projektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Witam serdecznie. Napewno nikt tego wątku nie będzie szukał w powitalni. Oftopujecie koledzy. Podzieliłem i przeniosłem. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komu Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Wszystko zależy od ceny Dodga i czasu ściągnięcia go ze stanów. Jak się dogadam z gościem w miarę szybko to może pod koniec 2011 zmota będzie gotowa. Co do szkiców - projektu. Część i to spora jest gotowa (ale pod silnik z S8 - 5,2L - 450KM) więc będzie do robienia od nowa praktycznie. Na razie nic nie przerabiam w rysunkach - dopóki nie będę miał zaklepanego tego Dodga. Co do silnika - musi być aluminiowy - jasne że są czułe na przegrzanie, że gorzej znoszą moczenie, topienie - zwłaszcza zimą w chłodnej wodzie (na odcinkach gdzie dziesjęć razy co 200m po stromych podjazdach wskakujesz w zimną wodę, ale stosunek mocy do masy jednoznacznie przechyla szale na rzecz aluminiowych bloków. Do silnika od S8 planowałem Dana 44 z przodu i Dana 60 z tyłu (większe Dany robią też za niezłe kotwice) - ale trzeba będzie się zastanowić nad Dana60 przód i 70 tył. A rozbity auto ma manuala (dzięki za info - już będę wiedział :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 W sumie V10 to bardzo dobry wybór, zdecydowanie lepszy od ałdi moim zdaniem. Prostota ponad wszystko! Jęsli mogę coś zasugerować, to jeszcze lepeij zrobisz jak kupisz silnik vipera 1 lub 2 generacji - prostota. Ale jesli masa ma znaczenie lepiej zrobisz jak kupisz silnik o corvetty (jakikolwiek), jest mniejszy i lżejszy. Wybór części ...to po prostu ocean i nieporównywalnie tańsze od viperowskich. Co do mostów wszystko zależy jakie opony mają być. Ale Ramy śmigają na D60 przód/tył z tym, że na performancowych podzespołach. D70 i D80 są bardzo ciężkie i mają ogromne dyfry, moim zdaniem nie bardzo się nadają do tak małego i lekkiego samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komu Opublikowano 8 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 rozważałem jeszcze przed silnikiem z audi s8 silnik z Corvette C-6 6,0 V8 400-konny, ale pomysł poległ z racji stosunku ceny do możliwości. Jeśli chodzi o silniki to dyskusja była długa, pomysłów sporo i ostatecznie stanęło na Viperowskim lub z S8 (faktycznie dość nowoczesna i skomplikowana jednostka ale i mało awaryjna i niewyżyłowana na maxa). Viperowski poległ z racji braku w przystępnej cenie (do wczoraj). co do mostów - pisałem że najchętniej bym widział dana 44 na dana 60 (ale nie chcę też regenerować mostów co dwa wyjazdy w teren). Wszystko do przemyślenia (mam czas - zanim się dogadam z właścicielem, zanim powypadkowiec przypłynie z USA). Silnik ostatecznie zostaje Viperowski - na nim budujemy (chyba że by się okazało że właściciel skasowanego dodga zmieni zdanie co do ceny lub chęci sprzedaży). Dzięki za radę. Zawsze co dwie głowy to nie jedna, a każda opinia, wypowiedź coś wnosi do tematu. A co do schematów i rysunków (z czasem coś tam dostępnie, raczej zdjęcia z budowy z opisami - bo planujemy dobrze udokumentować budowę. W tygodniu raczej mnie niema (zawsze dużo pracy) - ale będę zaglądał na wasze forum w sobotoniedziele :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komu Opublikowano 14 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 ok i RAM SRT-10 do mnie jedzie, więc powolutku będę się zabierał za prace nad autkiem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalPasja Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ciekawy projekt. Jakie założenia konstrukcyjne? Cytuj XJ 98, lift 7,5 RE Mickey T MTZ 35' Profesjonalne Wyposażenia Off Road www.metalpasja.pl kontakt@metalpasja.pl 72 88 666 46 // 886 908 677 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Odgrzałeś kotleta :lol: Kolegi "komu" już ponad dwa lata nie było na forum. :-P Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisuk Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 :-) Cytuj Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MetalPasja Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Liczę , że może zrobił ten wehikuł czasu i pochwali sie zdjęciami... ale chyba na próżno :P Cytuj XJ 98, lift 7,5 RE Mickey T MTZ 35' Profesjonalne Wyposażenia Off Road www.metalpasja.pl kontakt@metalpasja.pl 72 88 666 46 // 886 908 677 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchorz Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Liczę , że może zrobił ten wehikuł czasu i pochwali sie zdjęciami... ale chyba na próżno :P Chyba nie zrobił, bo pewnie pojawiłby się na orgu. :mrgreen: Robienie totalnej zmoty na bazie XJ, to słaby pomysł. Cytuj Jeep Comanche 4.0 4x4 Ford Ranger T6 3,2 Limited SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road Montaż i serwis LPG, sklep 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.