Jump to content

Zmota Jeepa XJ z silnikiem Vipera


Guest Anonymous
 Share

Recommended Posts

Guest Anonymous
W planach mam takie coś:

Jeep XJ abgrejdowany na ramę własnej konstrukcji (tu może troszkę przesadzam, własnego projektu, nie wykonania) i z silnikiem od Dodga RAM SRT10 (Viperowy silniczek, mam takiego dość niedrogo ale po konkretnym dzwonie do ściągnięcia z USA - w sumie od znajomego mojego znajomego).

Stąd moje pytania o mosty w RAM (zastanawiałem się nad zastosowaniem mostów z Parcha, ale to troszkę nie to). Interesowały by mnie Dana44 i Dana60 (tył).

Witamy!

Stąd moje pytania o mosty w RAM (zastanawiałem się nad zastosowaniem mostów z Parcha, ale to troszkę nie to). Interesowały by mnie Dana44 i Dana60 (tył).
Nie wiem czy seryjny się nie rozleci. Do D60 są jekieś mocniejsze podzespoły wtedy wytrzyma na pewno. A most z parcha to wybuchnie od razu.

Generalnie fajny i ciekawy projekt, ale czeka Cie baaaardzo dużo pracy i masa problemów. Jaki masz silnik? od quadcaba czy od regulacaba. Zastanawaim się jak chcesz zmieścić ten silnik w tak małej komorze ;-)

 

Aha i takie pytanko jeszcze. Jaki związek ma XJ z pickupami... bo o jakimś ałdi to już nie wspomnę :roll: ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Witam kolegę , życzę powodzenia w budowie .

Nie zapomnij jednak że o dzielności terenowej auta decyduje też masa .

 

Spoko Darek, Viperowski silnik jest aluminiowy, nie będzie chyba tak źle. Gorzej jakby kolega miał V10 magnum, bo to niby to samo, ale blok jest żeliwny.

Link to comment
Share on other sites

bullterrier

seryjny się rozleci, ale są kompletne zestawiki do tych mostów (dana 44, 60 napewno - nie wiem czy do 70 i 80 jest) które zmieniają je całkowicie (od przełożeń do wytrzymałości) - wszystko co dusza zapragnie (z orginału zostaje bańka na bebechy mostu) - dane 44 na tył do XJ-ta tak robiłem na silnik 5,7 hemi - i wyszło całkiem nieźle.

O masie wiem i pamiętam - wyniesie max 1900kg (miejmy nadzieję że będzie 1750kg), wszystko wyjdzie w praniu - jak będzie za dużo się coś wytnie, np PSO bo nie zdecydowałem czy na 100% będzie.

 

a w czym jest problem żeby dostosować wielkość kompory do silnika?

BUDA XJ ma zostać żeby nadać charakter zmocie (a czy zostanie jej więcej niż 30% wątpię)..

 

Co do związku XJ cz audi z Pickupami - niewielki (jak zalicze dachowanie audiolką to przerobie na pickupa ;) - ale DODGE RAM już ma - a to o niego pytam - o innych pojazdach napisałem bo mnie poproszono o napisanie czegoś o sobie.

 

Co do silniczka - jest Viperowski z aluminiowym blokiem (pytałem wczoraj).

quadcaba czy od regulacaba? - hmmm, nie mam pojęcia

 

Wcześniej planowałem wstawienie silnika 5,2 od Audi S8 (bo też mam takowy w miarę tanio do załatwienia) - na tym silniku jeździ już jedna zmota w Polsce. DODGE RAM wpadł mi przypadkowo wczoraj w łapy (dostałem info od znajomego z USA) że jego znajomy w tym tygodniu skasował RAMa - uszkodzona Rama i poobijany z każdej możliwej strony - ale z sprawnym silnikiem Viperowskim, sprawną skrzynią i przebiegiem 45tys mil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
bullterrier

seryjny się rozleci, ale są kompletne zestawiki do tych mostów

 

Toż napisałem wyżej:

Nie wiem czy seryjny się nie rozleci. Do D60 są jekieś mocniejsze podzespoły wtedy wytrzyma na pewno.

 

seryjny się rozleci, ale są kompletne zestawiki do tych mostów (dana 44, 60 napewno - nie wiem czy do 70 i 80 jest) które zmieniają je całkowicie (od przełożeń do wytrzymałości) - wszystko co dusza zapragnie (z orginału zostaje bańka na bebechy mostu) - dane 44 na tył do XJ-ta tak robiłem na silnik 5,7 hemi - i wyszło całkiem nieźle.

A w sumie to my to wszystko wiemy ;-)

 

a w czym jest problem żeby dostosować wielkość kompory do silnika?

BUDA XJ ma zostać żeby nadać charakter zmocie (a czy zostanie jej więcej niż 30% wątpię)..

No w sumie racja ;-)

 

Co do silniczka - jest Viperowski z aluminiowym blokiem (pytałem wczoraj).

quadcaba czy od regulacaba? - hmmm, nie mam pojęcia

Viperowskie są tylko z aluminowym. A różnica pomiędzy cuad a regular jest taka, że ten pierwszy jest kojarzony tylko z automatem a ten drugi z manualem, w związu z tym może pojawić się problem bo raczej nie zamienisz jednego na drugie wedle woli, a na rynku nie ma gotowych konversionkitów , pozostaje ewentualnie robota na zamówienie (poczynając od zmiany wału korbowego :-/ ) Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że silnik ze skrzynią jest baaaardzo długi (!)

Generalnie musisz pomysleć o bardzo wydajnym układznie chłodzenia. Silniki aluminiowe są na to bardzo wrażliwe i raczej rzadko się je stosuje do ciężkich pojazdów typu pickup czy rasowa terenówka.

 

O masie wiem i pamiętam - wyniesie max 1900kg (miejmy nadzieję że będzie 1750kg)
Obstawiam bliżej 2 ton ;-)

 

Bardzo ambitny projekt i moim zdaniem bardzo fajny . Powodzenia !!! Mam nadzieję , że szybko się uporasz i zobaczymy niedługo to monstrum na drogach. Mógłbyś wkleić jakieś zdjęcia czy szkice projektu?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od ceny Dodga i czasu ściągnięcia go ze stanów.

Jak się dogadam z gościem w miarę szybko to może pod koniec 2011 zmota będzie gotowa.

 

Co do szkiców - projektu.

Część i to spora jest gotowa (ale pod silnik z S8 - 5,2L - 450KM) więc będzie do robienia od nowa praktycznie.

Na razie nic nie przerabiam w rysunkach - dopóki nie będę miał zaklepanego tego Dodga.

 

Co do silnika - musi być aluminiowy - jasne że są czułe na przegrzanie, że gorzej znoszą moczenie, topienie - zwłaszcza zimą w chłodnej wodzie (na odcinkach gdzie dziesjęć razy co 200m po stromych podjazdach wskakujesz w zimną wodę, ale stosunek mocy do masy jednoznacznie przechyla szale na rzecz aluminiowych bloków.

 

Do silnika od S8 planowałem Dana 44 z przodu i Dana 60 z tyłu (większe Dany robią też za niezłe kotwice) - ale trzeba będzie się zastanowić nad Dana60 przód i 70 tył.

 

A rozbity auto ma manuala (dzięki za info - już będę wiedział :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

W sumie V10 to bardzo dobry wybór, zdecydowanie lepszy od ałdi moim zdaniem. Prostota ponad wszystko! Jęsli mogę coś zasugerować, to jeszcze lepeij zrobisz jak kupisz silnik vipera 1 lub 2 generacji - prostota. Ale jesli masa ma znaczenie lepiej zrobisz jak kupisz silnik o corvetty (jakikolwiek), jest mniejszy i lżejszy. Wybór części ...to po prostu ocean i nieporównywalnie tańsze od viperowskich.

Co do mostów wszystko zależy jakie opony mają być. Ale Ramy śmigają na D60 przód/tył z tym, że na performancowych podzespołach. D70 i D80 są bardzo ciężkie i mają ogromne dyfry, moim zdaniem nie bardzo się nadają do tak małego i lekkiego samochodu.

Link to comment
Share on other sites

rozważałem jeszcze przed silnikiem z audi s8 silnik z Corvette C-6 6,0 V8 400-konny, ale pomysł poległ z racji stosunku ceny do możliwości.

 

Jeśli chodzi o silniki to dyskusja była długa, pomysłów sporo i ostatecznie stanęło na Viperowskim lub z S8 (faktycznie dość nowoczesna i skomplikowana jednostka ale i mało awaryjna i niewyżyłowana na maxa).

 

Viperowski poległ z racji braku w przystępnej cenie (do wczoraj).

 

co do mostów - pisałem że najchętniej bym widział dana 44 na dana 60 (ale nie chcę też regenerować mostów co dwa wyjazdy w teren).

 

Wszystko do przemyślenia (mam czas - zanim się dogadam z właścicielem, zanim powypadkowiec przypłynie z USA). Silnik ostatecznie zostaje Viperowski - na nim budujemy (chyba że by się okazało że właściciel skasowanego dodga zmieni zdanie co do ceny lub chęci sprzedaży).

 

 

Dzięki za radę. Zawsze co dwie głowy to nie jedna, a każda opinia, wypowiedź coś wnosi do tematu.

 

A co do schematów i rysunków (z czasem coś tam dostępnie, raczej zdjęcia z budowy z opisami - bo planujemy dobrze udokumentować budowę.

 

W tygodniu raczej mnie niema (zawsze dużo pracy) - ale będę zaglądał na wasze forum w sobotoniedziele :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
Liczę , że może zrobił ten wehikuł czasu i pochwali sie zdjęciami... ale chyba na próżno :P

 

Chyba nie zrobił, bo pewnie pojawiłby się na orgu. :mrgreen:

 

Robienie totalnej zmoty na bazie XJ, to słaby pomysł.

Jeep Comanche 4.0 4x4

Ford Ranger T6 3,2 Limited

SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road

Montaż i serwis LPG, sklep 4x4

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.