Jump to content

Witam wszystkich


Sojuz
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, mam na imię Marcin albo Patryk - jak kto woli. Dołączyłem do szanownego grona po to aby dowiedzieć się jak najwięcej o pickupach. Zamierzam kupić rama 1500 5,7 Hemi, ale za nim to zrobię mam parę pytań na które mam nadzieje znajdę odpowiedź. Na co dzień poruszam się Mercedesem w140 L 5.0 V8 1998 i W124 2,5 D z 86 roku na liczniku ma już 1 300 000 km , szlak mnie trafia i serce mi się kraje jak moja w140 podskakuje na polskich drogach. Szczególnie w mojej okolicy nawierzchnia jest karygodna. Potrzebuje dużego, bezpiecznego (- to przedewszystkim) samochodu, któremu nie straszne drogi a i przewiezie jeszcze crossa. Z zawodu jestem fizjoterapeutą więc jak by ktoś miał jakiś problem służę pomocą. Pracuje w zawodzie ale z tego wyżyć się nie da, dlatego jeszcze prowadzę własną firmę.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

A takie pytanko mam. Czemu uparłeś się na 1500 Hemi ? Jest wiele innych pickupów. Ciekaw jestem czym kierują się ludzie, że RAM jest obecnie najpopularniejszym amerykańskim pickupem i najpopularniejszym Dodgem w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

Temat był przerabiany, Paweł, przecież Ram 1500 Hemi to najlepszy z pickupów spośród palety amerykańskich trucków, więc wybór nie może być inny :kasztan:

 

Tak, poważnie to przecież już mówiliśmy o tym, że jest to połączenie potężnej egzotyki amerykańskiej V8 z dostępnością gratów do niej w EU i namiastką b. dobrych osiągów 2.5 tonowego pojazdu w konfiguracji fabrycznej.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

No ale często ludzie o tym nie wiedzą, że serwisowanie jest u nas łatwiejsze niż innych marek, a jednak wybierają najczęściej RAMa. Wydaje mi się że głównie z powodu takiego, że najwięcej ich widać na naszych drogach.

Link to comment
Share on other sites

Wybrałem Rama z chemikiem z kilku powodów:

1. Jako żółtodziub w sprawach pickapów zapytałem kilka razy jakiego pickupa mi polecasz ? odpowiedź zawsze była jednoznaczna Dodge Ram - każdemu te dwa słowa cisną się na usta, ram jest najbardziej rozpowszechnionym egzemplarzem pickupa w polsce a co za tym idzie łatwość w kupnie części.

2. Ram ma ładną sylwetkę, jest najładniejszy ze wszystkich pickapów oferowanych na rynku- ma to coś w sobie.

3. Posiada w "miarę" europejskie wykończenie wnętrza - lewarek w tych nowszych jest w tunelu środkowym z czego bardzo się ciesze. Nie wyobrażam sobie majdać wajchą koło kierownicy jak w Moskwiczu

4. Wpływ sugestii innych użytkowników ramów.

5. Silnik Hemi - może ktoś napisze coś o tej legendzie ?

Link to comment
Share on other sites

3. Posiada w "miarę" europejskie wykończenie wnętrza - lewarek w tych nowszych jest w tunelu środkowym z czego bardzo się ciesze. Nie wyobrażam sobie majdać wajchą koło kierownicy jak w Moskwiczu

 

Coś mi się wydaję, że masz na myśli dźwignię przełączania napędów.

3 generacja RAMa w automacie zmianę biegów ma przy kierownicy natomiast manual wyłazi z podłogi i wajcha jest dość zacna :lol:

Chyba, że masz na myśli RAMa z 2010 roku to faktycznie są wersje z automatem z wajchą na konsoli między fotelami.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Nie wyobrażam sobie majdać wajchą koło kierownicy jak w Moskwiczu
heh ... raczej jak w każdym normalnym amerykańskim samochodzie. Bardzo wygodna sprawa. Dla mnie ma więcej zalet niż wad. W samochodach sportowych częściej spotykało się dziwgnie na środkowej konsoli... cóż taki styl. Zupełnie nie rozumiem dla czego odchodzi się od tradycji. To rozwiązanie sprawdzało się przez dziesięciolecia.

 

Silnik Hemi - może ktoś napisze coś o tej legendzie ?
Silniki hemi ze stajni Chryslera faktycznie są legendą i powstało ich wiele , ale 5.7 hemi magnum to zupełnie nowy silnik i na dodatek już są z nim poważne problemy, sądzę że kiedyś stanie się on legendą ...jak to pięknie można załatwić amerykański silnik durnumi wydumkami do zmniejszania spalania (mds). Mam nadzieję, że Hemi Magnum kolejnej generacji będą lepsze... na szczęście pozbyli się już tego idiotycznego MDSu.

 

4. Wpływ sugestii innych użytkowników ramów.
Kieruj się głosem serca ;-) . Obejżyj sobie dokładnie wszystkie pickupy, przejedź się i zadecyduj. Jeśli chodzi o najnowsze taczki to faktycznie - RAM jest najładniejszy. 4 generacja jest piekna. Ale wnętrze :-/ ... jakbym siedział w jakimś Tułaregu czy innym badziewiu.
Link to comment
Share on other sites

ale 5.7 hemi magnum to zupełnie nowy silnik i na dodatek już są z nim poważne problemy,

Paweł, Hemi Magnum właśnie nie ma MDSu, ale te były montowane tylko do 2006 roku lub na życzenie klienta. Ja przecież mam Hemi Magnum i MDSu nie mam.

2. Ram ma ładną sylwetkę, jest najładniejszy ze wszystkich pickapów oferowanych na rynku- ma to coś w sobie.

Tutaj masz rację, mimo, że Fordy są wygodniejsze to ja wole rogacza.

Nie wyobrażam sobie majdać wajchą koło kierownicy jak w Moskwiczu
Ja z kolei nie wyobrażam sobie dźwigni zmiany biegów w podłodze przy automatycznej skrzyni. Do dźwigni dotykasz się rzadko, a nie przeszkadza Ci na podłodze. Porównanie do Moskwicza jest niefortunne, bo jak amcary miały dźwignie przy kierownicy to chyba jeszcze takiego auta jak moskwicz nie było, poza tym na czym ma polegać "majdanie wajchą" w automacie? Trzeba pojeździć z dźwignią przy kierownicy, żeby docenić jej ergonomię.
5. Silnik Hemi - może ktoś napisze coś o tej legendzie ?
Mam Hemi i stwierdzam, że to przereklamowana jednostka. Jest frajda z jazdy jak go troszkę podkręcisz, ale trzeba zauważyć, że Ram Hemi ze swoich 345KM wysyła na asfalt zaledwie 260, a reszta biega po skrzyni i napędach. Hemi z manualem byłby lepszy, ale mniej wygodny. Hemi jedzie żwawo, ale na pusto, a jak mu doładujesz pełny załadunek to cos zaczyna zadyszki dostawać. Jeśli chodzi o benzynowe silniki, to jednak najlepsza opcja, oprócz 8.0 V10 który może żwawszy nie jest, ale za to nie dostaje zadyszki pod obciążeniem, tylko, że 8.0 V10 był produkowany do 2003roku.

Pomijam SRT 10 bo to kastrat z aluminiowym silnikiem, nie warto o nim mówić inaczej jak o zabawce, bo do ciężkiej pracy to on się średnio nadaje.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Hemi Magnum
Chodziło mi o to by odróżnić ogólnie chryslerowskie silniki HEMI od ostatniego HEMI 5.7... dla tego dodałem magnum, ale wiem, że to błąd nazewnictwa.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
oprócz 8.0 V10 który może żwawszy nie jest
Wystarczy wsadzić wyższe tłoki podnoszące kompresję do 11.... i zobaczysz czy nie jest żwawy ;-) . No wiem że to nie jest tanie, ale z drugiej strony jak by się zastanwowić to w kategorii koszt/procentowy zysk mocy dodatkowej, V10 magnum wypada o niebo lepiej. Sądzę, że taki zestawik hi compression pistons kosztowałby nie więcej niż 800$
Link to comment
Share on other sites

Cześć, myśle nad ostatnią generacją rama w wersji Crew Cab laramie z chemikiem 5,7. Powiedzcie mi czy na tylnej kanapie jest wygodnie - pytam ponieważ mam 2 dzieci. Tylna kanapa jest jakoś elektrycznie ustawiana ? Widziałem wersje z i bez chromowanego grila i zderzaków - są to doadatki chromowane na zamówienie. Mi się podobają te elementy w kolorze nadwozia. Do tego wyspawam sobie kangura, progi i na pake jakieś smyślne orurowanie w kolorze czarny mat. Znacie jakąś zaufaną osobe która sprowadza takie wozidłą z za oceanu ?

Link to comment
Share on other sites

Sport - to wersja Ramika z elementami w kolorze nadwozia zderzaki itp, do wyboru chromowany lub w kolorze grill. Orurowanie a w szczególności kangur - litości :lol:, w celach praktycznych się sprawdzi ale kangur jak i orurowanie na pace potrafi jedynie oszpecić RAMika : )

Link to comment
Share on other sites

kangur jak i orurowanie na pace potrafi jedynie oszpecić RAMika : )

Jonko, w wykonaniu polskim masowym oszpeci bez dwóch zdań, ale dedykowane grill guards firmy Westin są wg. mnie dopasowane stylistycznie idealnie, niestety zastosowania praktycznego to one raczej nie mają. Do zastosowania praktycznego to raczej całe zderzaki np. ARB, ale te z kolei nie są zbyt piękne.

Jeśli chodzi o orurowanie na pace to nie ma takiego które by dodało blasku Ramowi, no i nie zakładaj DSDM, bo to już jest wiocha bez zastosowania praktycznego. :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

pisząc o kangurze myślałem właśnie o grill guards firmy westin, a ja właśnie wyspawał bym sobie takie delikatne orurowanie od spodu zderzaka - musiałbvym narysowac o co mi chodzi. Tak myślicie, że orurowanie na pace szpeci rama ? - nigdy nie widizałem w sumie więc gó...no wiem hehehe :-)

 

Co to jest DSDM ?

 

EDIT: Sojuz, staraj się pisać bez wulgaryzmów. - Drug

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.