Skocz do zawartości

exhaust cutout


Jonko

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No tak. Teraz zrozumiałem Wasze poprzednie posty. O ja gupi. Oczywiście poproszę 3"

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sebastian O.

2. AdAm

3. Tadeusz B - 2,5"

4. ppm702 - 2,5" (dwa komplety)

5. Czarnuch3, - 2.5"

6. MrB - 3"

7. Misiek69 - 3"

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiały dostałem, ale...

 

nie mamy programu do załadowania do scalaka. Bez niego łatwiej będzie zbudować sterowanie od nowa

 

Jaka jest logika pracy przepustnicy?

 

Mogę rozkminić własny układ, ale najważniejszą sprawą jest wyjście z typu silnika itd pracy oraz logika pracy. Można zaadoptować układ silnika ze sprzęgłem z np wkrętarki 12V.

 

Przełącznik interesuje nas tylko przerzucający przepustnicę z pozycji skrajnie otwartej do skrajnie zamkniętej, czy pośrednie pozycje również?

Pozdrawiam Piotr

512776789

 

HONDA CIVIC VI (3D) SWAP na 1,8 mod na 240HP - zabawka weekendowa

RENAULT ESPACE IV 2,0T 171HP bez modów silnikowych - auto żony

2014 DODGE RAM 1500 Sport 5,7 HEMI - lekkie poprawianie fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mamy programu do załadowania do scalaka.

 

jak nie mamy jak mamy :) - w poniedziałek wyślę na dysk

 

Jaka jest logika pracy przepustnicy?

 

logika jest otwórz zamknij pojawia się tylko problem jak rozpoznać skraje położenie

dlatego na tej płytce jest pomiar prądu silnika raz, że wyłącza prąd jak tarcza przepustnicy oprze się o próg korpusu dwa zabezpieczy silnik jak by zatarła się ośka

 

--

można by chyba pominąć całą płytkę i trzymać guzik raz dwa trzy otwarte raz dwa trzy zamknięte .....

 

--

Jak napisałeś trzeba zdecydować jaki silnik bo przy innym trzeba będzie zrobić zmiany w mocowaniu. Ja swój kupiłem tu: http://www.akcesoria-cnc.pl/?menu=grupa&kat1=7

Pan Wojciech Starek sprzedał mi go "z pod lady" nie było go na stronie

później dodam gdzieś kartę katalogową z niego

 

pozycji skrajnie otwartej do skrajnie zamknięte

 

Pozycja skrajnie otwarta jest poza zakresem "full otwarcia" mija 90st (full) i jeszcze kawałek. W tej płytce jak naciśnie się raz otwarcie i w czasie pracy drugi raz to silni się zatrzyma, dla efektów dźwiękowych nie znaczenia czy jest otwarta cała czy kawałek warczy nawet przy 10 stopniach:)

 

zamotowanie silniczka w dosc gorącym miejscu

 

- zamknięta przepustnica nagrzewa się mniej od otwartej

- miedzy flanszą a korpusem jest uszczelka, która ją izoluje

- ośka przepustnicy z silnikiem połączona jest nacinanym sprzęgiełkiem aluminiowym

co też pozwala na zrzucenie kilku stopni

 

owe sprzęgiełko gotowe

2e7394435e92.jpg

albo robione

63408c5add00.jpg

 

można by się pokusić i dać takie:

x86113401caa0.jpg.pagespeed.ic.O54Wm2_3E_.jpg

 

silnik jest mocowany na blaszkach tych blaszek, może być kilka i wtedy im szybciej jedziesz tym masz lepsze chłodzenie :)

 

nie twierdze, że to jest najlepsze rozwiązanie ale moja przejechała już ze 2000km i działa dalej w poniedziałek będę chyba robił kominek wylotowy zrobię zdjęcia ja wygląda

 

--

ad karta silnika

RH158 12 75

http://www.micromotorssrl.com/motor_rh158/RH158.pdf

 

przeglądając YT można znaleźć konstrukcje oparte na silniczkach podobnych do tych z wycieraczek - też tylko trzeba znaleźć dojście do silniczka i dopasować sterowanie

tak, żeby Sebastian nie musiał robić 12 wersji mocowania :) a swoją droga cena za jaką ją zaproponował jest naprawę więcej niż atrakcyjna i chyba sam wymienię swój korpus na kwasiakowy :)

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat. Cutouta już miałem i jakoś mnie już nie bawi, ale jak ktoś nie miał to polecam, bo to fajny gadżet.

W moim kupnym cutoucie najsłabszym ogniwem była sama przepustnica, której mocowania odpadły po przegrzaniu ( za słaby materiał ) oraz fakt, że przy utworzeniu się nagaru przepustnica przestała być szczelna i wydech się nie domykał przez co brzmiał po pewnym czasie już cały czas jak dziurawy.

Z moich doświadczeń pozwolę sobie stwierdzić, że regulacja przepustnicy może ograniczyć się do pozycji otwarta i zamknięta, bo pośrednie pozycje brzmią jak przepalony wydech.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie czekam na program i zobaczymy. Albo skorzystamy z programu albo własny układ z czasówką albo przeciążeniówką (pomiar prądu max). Kwestia tylko doboru silnika. Zastanawiałem się czy przy takim projekcie nie skusić się na zabudowanie silnika w korpusie z kwasu. Nawet jeśli to podrozy temat to nie dużo.

 

Co do nagaru na przepustnicy to przecież w wykonaniu kwasiakowym można to relatywnie łatwo oczyścić.

 

Swoją drogą pomyślałbym o dodatkowej flanszy na 2,5" + klapka skręcana do tej flanszy wycięta na CNC - wtedy w razie awarii można będzie zakręcić na sztywno i nie ryzykować kilometrów w hałasie...

 

Jeśli Wy nie będziecie chcieli to ja na pewno przed montażem dotnę jeszcze taki układ "korkujący"

Pozdrawiam Piotr

512776789

 

HONDA CIVIC VI (3D) SWAP na 1,8 mod na 240HP - zabawka weekendowa

RENAULT ESPACE IV 2,0T 171HP bez modów silnikowych - auto żony

2014 DODGE RAM 1500 Sport 5,7 HEMI - lekkie poprawianie fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppm702,

 

kilka postów wyżej jest taki rysunek składowy i tam jest właśnie ten dokręcany kominek i ślepa flansza

flansze.png

 

(6 to flansze do łączenia 1 to do ślepa do zamykania reszta była robiona do wymiany wydechu)

 

do tego zestaw 3 śrub i nakrętek z motylkiem + uszczelka w schowku i można jechać w trasę :)

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co miałem przekazałem

namiary na silniczek też

 

jak znajdę chwilę to coś poszukam jeszcze teraz jest tego więcej niż 2 lata temu

 

co do sterowania to dzisiaj robiłem kominek i zatyczkę przy okazji czyszczenie przepustnicy i obiecane fotki żeby ja wyczyścić podłączyłem na krótko pod 12v przepustnica się oparła o sciankę a silniczek pojechał trochę dalej myślę że to może być dobry trop do pozbycia się płytki dobrze spasowany łącznik wypolerowana ośka wtedy w razie przeciążenia ślizgnie się na nim

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foto z demontażu

co widać to większy syf robi się tam gdzie stoi woda

śrubki muszą być kwasowe

po czyszczeniu szmatą wygląda ok

https://drive.google.com/folderview?id=0B2ds_G1ErfNvcEpKeVNPV19mOE0&usp=sharing

 

kominek + flansza ślepa

https://drive.google.com/folderview?id=0B2ds_G1ErfNvVzRMV1k1b3lPNE0&usp=sharing

 

Add:

 

bardziej z nastawieniem na poz 3

 

 

http://allegro.pl/silnik-...4408601118.html

http://allegro.pl/silnik-...4402042164.html

 

http://allegro.pl/motored...4419946099.html

http://allegro.pl/silnik-...4419948804.html

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem niestety ostatnimi dniami w rozjazdach po PL u klientów. A jak to bywa po 14h pracy - nie bardzo miałem zacięcie na myślenie o układzie.

 

Teraz przysiądę do tematu, materiały ściągnąłem - dzięki!

 

Konkrety powinny być po niedzieli. Jak robimy z realizacją? W sensie obsadzenia uchwytu montażowego napędu. Chyba dobrze będzie kupić silnik i go obmierzyć pod uchwyt?

Pozdrawiam Piotr

512776789

 

HONDA CIVIC VI (3D) SWAP na 1,8 mod na 240HP - zabawka weekendowa

RENAULT ESPACE IV 2,0T 171HP bez modów silnikowych - auto żony

2014 DODGE RAM 1500 Sport 5,7 HEMI - lekkie poprawianie fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 600km ciągłej jazdy przepustnica przestała działać

nie wyciągałem jeszcze bo jest zamknięta i nie przeszkadza ale wygląda na jakieś przytarcie bo kombinerkami można ja ruszyć jak wychodzi ośka z korpusu to warto by tam zrobić sześciokąt wtedy można ja by ruszyć kluczem

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.