Jump to content

exhaust cutout


Jonko
 Share

Recommended Posts

Co myślicie o takim pomyśle, elektrycznie sterowany cutout jak dla mnie świetna sprawa, w każdej chwili można sprawić sobie dźwięk prosto z V8 "open headres", jak i w każdej chwili zamknąć przepustnice i komfortowo bez bólów głowy podróżować. Wygląda to m/w tak :

prefab_exhaust_cutouts.jpg

exhaust_cutout_1.jpg

 

a brzmi tak :

 

Jak myślicie dużo mogę stracić na mocy po takich modyfikacjach, próbował już ktoś z forum taką przeróbkę ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lada dzień powinien przypłynąć do mnie. Zamówiłem kilka tyg. temu. Jak założę to Ci powiem. :-D Generalnie chodzi przecież o tymczasowe wydobycie dźwięku, więc jak go zamkniesz to wszystko powróci do normy.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Trochę lipa w pobliżu baku taką temperaturę puszczać :roll:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sam chciałem takie coś wykombinować a tu masz, gotowe rozwiązanie. Miało by pracować ze stacksami. drug, jak już będziesz miał to ustrojstwo to zrób kilka zdjęć, głównie rozwiązanie uszczelnienia na osi obrotu i jaki to ma silniczek.
Jaki znowu silniczek przecież to zupełnie manualne jest :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jaki znowu silniczek przecież to zupełnie manualne jest

Napewno ?;-) Zerknij na filmik

I na prawdę chcesz taki badziew do własnego auta wrzucić :roll: bez żadnego programera jezu to jak rzeźnia wygląda

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jaki znowu silniczek przecież to zupełnie manualne jest

Napewno ?;-) Zerknij na filmik

I na prawdę chcesz taki badziew do własnego auta wrzucić :roll: bez żadnego programera jezu to jak rzeźnia wygląda

Jaki programmer? Niby do czego?

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Jaki znowu silniczek przecież to zupełnie manualne jest

Napewno ?;-) Zerknij na filmik

I na prawdę chcesz taki badziew do własnego auta wrzucić :roll: bez żadnego programera jezu to jak rzeźnia wygląda

Jaki programmer? Niby do czego?

No przecież taki krótki wydech zbyt dobrze na moc nie wpłynie, jakieś parametry silnika wypadałoby zmienić tak mi się wydaje...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Jaki znowu silniczek przecież to zupełnie manualne jest

Napewno ?;-) Zerknij na filmik

I na prawdę chcesz taki badziew do własnego auta wrzucić :roll: bez żadnego programera jezu to jak rzeźnia wygląda

Jaki programmer? Niby do czego?

No przecież taki krótki wydech zbyt dobrze na moc nie wpłynie, jakieś parametry silnika wypadałoby zmienić tak mi się wydaje...

 

Nie trzeba. Jak silnik jest uturbiony to wszystko co jest za turbiną nie ma znaczenia . Im wydech bardziej uwolniony tym lepiej dla sprawności silnika. Zapytajcie Zbycha, on wyciął wszystko i ma całkowicie wolny wydech.

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież ja mówiłem wyraźnie, że przy cutout'cie chodzi o chwilowe zaprezentowanie dźwięku na światłach lub zlotach, a nie o wzrost mocy. Zamykasz cutouta i masz powrót do normalności. Cut out to gadżet i to nawet fajny jak się ma V8, ale widze, że właścicielom diesel'i gul skacze :kasztan:.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież ja mówiłem wyraźnie, że przy cutout'cie chodzi o chwilowe zaprezentowanie dźwięku na światłach lub zlotach, a nie o wzrost mocy. Zamykasz cutouta i masz powrót do normalności. Cut out to gadżet i to nawet fajny jak się ma V8, ale widze, że właścicielom diesel'i gul skacze :kasztan:.

Mi się to nie podoba i tyle, a to że dźwięk fajny to inna sprawa...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

OK, więc wznawiam temat i piszę tak.

Kupiłem, zamontowałem pobawiłem się po miesiącu się zepsuło i 300km musiałem jechać na otwartym, bo to była niedziela i nigdzie nie mogłem znaleźc nikogo z narzędziami.

Kupiłem cutouta z elektrycznym zamykaniem przepustnicy, ale niestety jakość materiałów jest żenująca, a w szczególności sama przepustnica która odpadła po zrobieniu 1000km, ale silniczek działa buahaha, coś sobie do niego podłącze, może automatyczne opuszczanie zapasu, ale ten silniczek raczej nie da rady ;-)

Sparzyłem się i piszę o tym, żeby nikt więcej się na tym nie sparzył.

CUT OUT TO BADZIEW!!! ODRADZAM!!!

 

P.S. ... jak wyprzedzałem wtedy jak się rozwalił to wszyscy spi...dalali na pobocze, a ludziska z daleka czekali na to co pojawi się na zakręcie. Nawet miałem ubaw, szkoda, że moja żona się nie bawiła :pala:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

dlatego ja sobie dalem spokoj z elektrycznym cutoutem tylko zakupilem manualny na 3 srubki do camaro....jeden z moich znajomych zakupil eleketrycznego cutouta na summicie i jzu dobre 2 lata cieszy sie dzialaniem umilacza dla ucha :)

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

Ja po powrocie z Myślenic na otwartym mam dość eksperymentów, nawet Magnafowa sprzedałem Miśkowi69. Teraz sporo więcej jeżdżę i jakoś przestał mnie bawić hałas w aucie, no ale, żeby Ram nie brzmiał jak cienkopedał to zostawiłem stożek, no i nadal jest bestią podczas butowania, a przy spokojnej jeździe cichy jak ministrant na mszy niedzielnej. :-P

 

P.S. Jak wracałem z Myślenic mogłem oczywiście zawinąć do Blacksmoke'a i napewno by mi pomógł, ale jak już byłem w Koziegłowach to tak byłem wkur...ony, że marzyłem o jak najszybszym dojechaniu do domu, a przy 150km/h była cisza, więc tej prędkości się trzymałem. Obeszło się bez mandatu, albo jeszcze o tym nie wiem ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Problem bo za głośno w aucie przy modyfikacjach tłumika możesz rozwiązać w prosty sposób.

 

Oddałem auto do" Hi-Fi super duper audio tuning " tam załozyli mi maty wygłuszające gdzie się dało.

 

Efekt.Okno zamknięte cisza że pierd komara wyłapiesz.

Otwierasz okno...:) jebudubu ! Zamykam okno cisza !

 

Nie wiem jak w Ramie.Ale są jeszcze takie szyby "podwójne".One bardzo wygłuszają auto jak je założysz.Limuzyna panie..limuzyna.

 

Tak to działa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

zrobiłbyś jeszcze jedną taką produkcję? ;)

 

pomysł bardzo fajny!

Pozdrawiam Piotr

512776789

 

HONDA CIVIC VI (3D) SWAP na 1,8 mod na 240HP - zabawka weekendowa

RENAULT ESPACE IV 2,0T 171HP bez modów silnikowych - auto żony

2014 DODGE RAM 1500 Sport 5,7 HEMI - lekkie poprawianie fabryki

Link to comment
Share on other sites

jestem jestem :)

nie wiem ile przepustnica może kosztować na gotowo bo ta była robiona w długim okresie czasu i u różnych ludzi i kilka razy zmieniana

 

korpus jest aluminiowy ośka i tarcza z kwasiaka przy ostatnich dywagacjach pojawił się pomysł, żeby zatulejować gniazda i zrobić wkładki z tulei pap albo brązu

 

ale nie robiłem tego bo jak się okaże, że coś się dzieje z aluminium to kolejny korpus będzie kwasiakowy i wtedy tulejki będą na pewno potrzebne :)

 

silnik DC z przekładnią RH158 w przekładni wymieniłem smar na temperaturowy, a silnik trafił do mufy kablowej , co by go przed wodą osłonić

 

sprzęgiełko zostało z przeróbki drukarki 3D i ma za zadnie zmniejszyć przenoszenie temperatury na oś silnika podobnie jak blaszki z kwasiaka mają działać jak radiator ( spoko wiem, że 2 to za mało jest już więcej :):) )

 

płytka jest własnego pomysłu na procesorze atmel procesor jest zamontowany, żeby można było wyłączyć silnik w skrajnych położeniach przez sprawdzanie poboru prądu

 

sterowanie jednym guzikiem dwu pozycyjnym otwórz zamknij naciśnięcie w trakcie pracy w tą samą stronę zatrzymuje prace siłownika można - można pierdzieć tylko trochę :) procesorek jest programowalny i można tam sobie ustawiać że po zapłonie się otwiera i zamyka, dociąganie okresowe przepustnicy cuda wianki to jak toś lubi sterowniki ....

 

 

pierwsza wersja była na linkę, ale było to kłopotliwe bo:

potrzebna jest sprężyna do domykania

jak nie ma sprężyny to się nie domyka

raz dobrana sprężyna do linki nie znaczy, że to będzie działać jak się linkę pozagina i poprowadzi pod autem stąd pomysł ze sterowaniem ale nic nie stoi na przeszkodzie zlinkowania jej można też pokombinować z silnikiem od wycieraczek czy tam innym sposobem krańcówki itd

próbowałem na krańcówkach po 6 wyk.. je do kosza

 

co do wykonania

ja nie mam czasu, żeby dłubać samemu jak będzie kilku chętnych

to mogę zapytać o cenę ile by kosztowało wykonanie w narzędziowniach z którymi mam kontakt jak będzie akceptacja ceny to je zamówię a jak będą u mnie to wtedy mogę wysłać do zainteresowanych

płytki można zamówić zostanie tylko polutować i to chyba jest najmniejszy problem

jak ktoś ma dojście do obróbki skrawaniem i może to wycenić to też było by fajnie

 

zostaje sprawa dopasowania do łącznika

moja jest dopasowana do flaszy jakie wypalałem przy okazji wymiany wydechu na 3"

średnica samej klapy to 2,75"

korpus ma fasolki więc powinien zmieścić się do 2,5" mogę to sprawdzić

 

 

łączniki są do kupienia np. u Suchorza ale to już trzeba by brać pod uwagę indywidualny montaż, ja wypuściłem odejście z rury za katami przed tłumikiem

flansze ma wypalone w 6mm kwasie nie wiem czy do takiego "fabrycznego" podejścia ta przepustnica by pasowała

 

 

z poprzednich Waszych doświadczeń wywnioskowałem tyle, że do tej rurki co jest już za przepustnicą dospawam jeszcze jedną flanszę i wtedy w razie awarii będzie można dać zaślepkę na motylki bez odkręcania "gorącej" przepustnicy

 

tu przy 0:15 widać odejście i zaślepkę

 

 

później wrzucę jakieś fotki jeszcze

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.