Jump to content

Dociążenie paki


mpm
 Share

Recommended Posts

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Widziałem kiedyś na forum navary pomysł betonowych krawężników... :shock: :lol: :lol:

 

A tak na serio to słyszałem o specjalnych poduszkach napełnianych wodą ale nie wiem jak to wpływa na funkcjonalnośc paki... chyba, ze raczej jeździsz pusto.

Nissan Navara DC 2008

 

Natryskowe powłoki ochronne przestrzeni ładunkowych pickup - najtrwalsze na świecie !!!

www.speedliner.pl

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Proponuję kawał grubej blachy a pod nią przyczepiona guma. Albo z tyłu ramy dospawaj zaczepy i przyrkęć jakieś stalowe obciążniki. Ewentualnie zaadoptuj od traktorów takie.

Nie wiem jak u nas, ale wiem, że amerykanie sprzedają specjalne maty do wykładania paki. to jakieś takie elastyczne jest i się zwija. Fajna sprawa.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

małe pytanko, czy przód też macie taki twardy czy tylko tył ?

 

 

Opis poduszki:

cytat "Specjalnie zaprojektowany balast dociążający "pakę". Bardzo mocna dwuwarstwowa poduszka po napełnieniu wodą obciąża pojazd o około 160kg. Jest to wystarczający ciężar aby Twój pickup bezpiecznie poruszał się po śliskiej nawierzchni oraz nie "skakał" na nierównościach. Po napełnieniu wodą balast osiąga zaledwie 8 cm wysokości, jest odporny na wszelkie warunki atmosferyczne a przy równomiernym rozłożeniu można na nim przewozić do 260kg ładunku. "

Link to comment
Share on other sites

ja jestem stosunkowo świezym uzytkownikiem pickupa (od wiosny tego roku) ale będe musiał cos na pierwszą zime wymyślić... ciekawi brzmi pomysł bullterriera.. bo blacha to moja branża.. zobaczymy :-/

Nissan Navara DC 2008

 

Natryskowe powłoki ochronne przestrzeni ładunkowych pickup - najtrwalsze na świecie !!!

www.speedliner.pl

Link to comment
Share on other sites

ja jestem stosunkowo świezym uzytkownikiem pickupa (od wiosny tego roku) ale będe musiał cos na pierwszą zime wymyślić... ciekawi brzmi pomysł bullterriera.. bo blacha to moja branża.. zobaczymy :-/

 

Zobacz na to: http://www.akcesoriapickup.pl/akcesoria.html pozycja 5 "BALASTER". Myślę że to dobre rozwiązanie.Tylko na zimę zamiast wody trzeba sobie zorganizować jakiś nie zamarzający płyn do środka. :zdro: hehe :-P

TOYOTA HILUX 2,5 D4D SR5 4X4 2006

Cześć [you] ;)

Link to comment
Share on other sites

Może rtęć - to by było dociążenie :-/

 

A tak na serio - to używał już któryś z was tych poduszek dociążających??

Nissan Navara DC 2008

 

Natryskowe powłoki ochronne przestrzeni ładunkowych pickup - najtrwalsze na świecie !!!

www.speedliner.pl

Link to comment
Share on other sites

Właśnie czytałem o tych poduszkach tylko byłem ciekaw czy ktoś z Was już je używa. Podobno jest to tak mocny materiał, że zamarznięza woda nie robi problemu. Pytanie tylko czy jest to warte tej kasy ;-) I czy przy ładowności 1 t te 130 kg dużo da :shock:

Link to comment
Share on other sites

Może rtęć - to by było dociążenie :-/

 

A tak na serio - to używał już któryś z was tych poduszek dociążających??

 

Powiem ci szczerze że ja też przejeździłem 2 zimy bez dodatkowego obciążenia i spoko. Trzeba tylko tak jak pisze MKmario uważać z pedałem gazu co by za bardzo nie driftowac :twisted: , albo po prostu wrzucić 4x4 "drogowe" i wtedy już bez obaw. ;-) A co do twardości tych poduszek, to słyszałem że są też takie robione pod wymiar paki danego pickupa i wtedy możemy wrzucać na nie dodatkowo ciężary o wadze ok. 200kg

TOYOTA HILUX 2,5 D4D SR5 4X4 2006

Cześć [you] ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki zai nformacje - myslę, że spróbuję zacząć zime bez niczego, a w razie sytuacji awaryjnej, bedę działał "na szybko"

Nissan Navara DC 2008

 

Natryskowe powłoki ochronne przestrzeni ładunkowych pickup - najtrwalsze na świecie !!!

www.speedliner.pl

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Dzieki zai nformacje - myslę, że spróbuję zacząć zime bez niczego, a w razie sytuacji awaryjnej, bedę działał "na szybko"

 

Przede wszystkim jak chcesz jeżdzić tylko po asfalcie to polecam dobre zimówki, bo żadne opony wielosezonowe nie dorównaja im.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous
Przede wszystkim jak chcesz jeżdzić tylko po asfalcie to polecam dobre zimówki, bo żadne opony wielosezonowe nie dorównaja im.

Święta racja. Sczególnie w pickupach sie sprawdza ta filozofia :idea: a jeszcze bardziej szczególnie w takich co mają prmanentny napęd na tył

Link to comment
Share on other sites

A to mój weekendowy sposób na dociążenie paki. Bardzo skuteczny i przy okazji pełni funkcję autoalarmu. Kiedyś kiedy moja kruszynka, podczas oczekiwania na czerwonym swiatle podniosła się po drzemce, to myslałem, że gośc z auta na pasie obok :shock: dostanie wylewu :twisted:

Oczywiście jeździ przypięta "pasem", ale nie widać tego i pozostaje piorunujące wrażenie.

post-25-15323754351906_thumb.jpg

post-25-15323754354261_thumb.jpg

Nissan Navara DC 2008

 

Natryskowe powłoki ochronne przestrzeni ładunkowych pickup - najtrwalsze na świecie !!!

www.speedliner.pl

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale nie ma sensu zakładac nowego tematu.

Kupiłem ostatnio balast do swojej taczki pod postacią tej napełnianej wodą poduszki. Daje to około 135kg dodatkowej masy na pace i efekt jest rewelacyjny!!!

Ranger zmienił się nie do poznania. Nie rzuca tyłem, komfort poprawił się w 100%. Samochód nie do poznania. Droga hamowania tego auta jak była tak jest beznadziejna :mrgreen:

2008 Ford Ranger Wildtrak 3.0TDCi 4x4

2002 Toyota Rav4 2.0 D4d 4x4

2000 Toyota Rav4 2.0 VVTi 4x4

1989 Porsche 928 S4 5.0 V8 + manual :)

Link to comment
Share on other sites

Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale nie ma sensu zakładac nowego tematu.

Kupiłem ostatnio balast do swojej taczki pod postacią tej napełnianej wodą poduszki. Daje to około 135kg dodatkowej masy na pace i efekt jest rewelacyjny!!!

Ranger zmienił się nie do poznania. Nie rzuca tyłem, komfort poprawił się w 100%. Samochód nie do poznania. Droga hamowania tego auta jak była tak jest beznadziejna :mrgreen:

 

:git: :git: :git:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Sorry za odgrzewanie starego kotleta ale nie ma sensu zakładac nowego tematu.

Kupiłem ostatnio balast do swojej taczki pod postacią tej napełnianej wodą poduszki. Daje to około 135kg dodatkowej masy na pace i efekt jest rewelacyjny!!!

Ranger zmienił się nie do poznania. Nie rzuca tyłem, komfort poprawił się w 100%. Samochód nie do poznania. Droga hamowania tego auta jak była tak jest beznadziejna :mrgreen:

 

Masz oryginalne gumowe linki? Ja przymocowałem taśmami i wyrwało zaczep w poduszce. Gumowe linki amortyzują przeciążenia przy hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

 

Masz oryginalne gumowe linki? Ja przymocowałem taśmami i wyrwało zaczep w poduszce. Gumowe linki amortyzują przeciążenia przy hamowaniu.

 

Ja jeszcze nie mam patentu na umocowanie tego, nie mam w podłodze zaczepów tylko u góry paki. Ale dzięki za ostrzeżenie.

 

To cudo niestety jest niecenzuralnie drogie. 830zł brutto z wysyłką.

 

Dodam jeszcze ze w terenie na wertepach też auto lepiej się zachowuje.

2008 Ford Ranger Wildtrak 3.0TDCi 4x4

2002 Toyota Rav4 2.0 D4d 4x4

2000 Toyota Rav4 2.0 VVTi 4x4

1989 Porsche 928 S4 5.0 V8 + manual :)

Link to comment
Share on other sites

 

Masz oryginalne gumowe linki? Ja przymocowałem taśmami i wyrwało zaczep w poduszce. Gumowe linki amortyzują przeciążenia przy hamowaniu.

 

Ja jeszcze nie mam patentu na umocowanie tego, nie mam w podłodze zaczepów tylko u góry paki. Ale dzięki za ostrzeżenie.

 

To cudo niestety jest niecenzuralnie drogie. 830zł brutto z wysyłką.

 

Dodam jeszcze ze w terenie na wertepach też auto lepiej się zachowuje.

No to ja mam lepszą propozycję

http://www.4na4.pl/index.php/wyprzedaz/wyprzedaz-pick-up-akcesoria/ak_poddlw003

Link to comment
Share on other sites

Ja to robie głównie w celu poprawy komfortu. Często jeżdze z pusta paką gdyż auta używam do lawety a nie do wożenia gratów na pace. A nawet jak woże graty na pace to i tak często zapinam wtedy lawete. Więc kiedy jeżdze bez lawety to wkurza mnie to podskakiwanie na każdej nierówności. Zwłaszcza gdy przesiąde się z Rav4 która w porównaniu z Rangerem jest mega komfortowa na dziurach. Auto poza tym prowadzi się pewniej więc jestem mniej zmęczony w dłuższej trasie gdy jadę z balastem więc sądze że to w większej mierze poprawia bezpieczeństwo niż to że troche się wydłuża droga hamowania. A co do spalania to Ranger i tak pali najmniej z moich samochodów czy to z balastem czy bez.

2008 Ford Ranger Wildtrak 3.0TDCi 4x4

2002 Toyota Rav4 2.0 D4d 4x4

2000 Toyota Rav4 2.0 VVTi 4x4

1989 Porsche 928 S4 5.0 V8 + manual :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.