Skocz do zawartości

jak to się mówi.. chwalę się.. FLOWMASTER


Piotr_GT

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz mieć śrubokręt gwiazdkowy i wiedzieć w którą stronę kręcić żeby odkręcić, a w którą dokręcić. Siusianie jest bardziej skomplikowane. :-P

W GB jest mało Ramów, a części jeszcze mniej niż u nas, a jak są to cholernie drogie. Sprawdź w US.

 

Rozglądnę się na pewno. Myśleć tylko o K&N ??

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wydaje mnie się, że chodzi tu głównie o to żeby nowe HEMIki upodobnić do starych gaźnikowców :)

 

Chodzi głownie o wpompowanie dużej ilości powietrza, im szybciej jedziesz tym większe ciśnienie. Tylko zastanawia mnie jak to w praktyce. Czy to ma sens przy standardowych mapach. Mapy musiałyby zmieniać się wraz ze wzrostem prędkości (ciśnienia). Mi się wydaje, że standardowy program przytnie powietrze,a nie wzbogaci mieszankę i tyle z tego będzie. Chyba, że się mylę, może ktoś mnie oświeci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie się, że chodzi tu głównie o to żeby nowe HEMIki upodobnić do starych gaźnikowców :)

 

Chodzi głownie o wpompowanie dużej ilości powietrza, im szybciej jedziesz tym większe ciśnienie. Tylko zastanawia mnie jak to w praktyce. Czy to ma sens przy standardowych mapach. Mapy musiałyby zmieniać się wraz ze wzrostem prędkości (ciśnienia). Mi się wydaje, że standardowy program przytnie powietrze,a nie wzbogaci mieszankę i tyle z tego będzie. Chyba, że się mylę, może ktoś mnie oświeci ;)

 

W dolotach K&N chodzi głównie o ułatwienie pobrania silnikowi powietrza a nie wygląda tak "fikuśnie" :) także myślę, że w tym przypadku chcieli zrobić coś więcej i wpadli na pomysł żeby HEMIk wyglądał ja MOPAR MUSCLE ( jak to ładnie nazwali :) ) Co do wlotów powietrza to może przy jakimś lifcie by się sprawdziły ale w normalnych warunkach... no nie wiem.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapy musiałyby zmieniać się wraz ze wzrostem prędkości (ciśnienia).
Coś mi się wydaje, że silniki doładowane SC lub Turbo przy tym twierdzeniu nie mają prawa działać poprawnie, a przecież tak nie jest. Z tego co wiem to przy doładowaniu silnika za pomocą SC nawet nie wgrywamy innych map, żeby uzyskać pożądany efekt, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i też się uczę, więc mogę gadać głupoty. :-P
Rozglądnę się na pewno. Myśleć tylko o K&N ??

Dolot K&N nie wygląda pięknie i się nie błyszczy chromem, ale ja jestem zadowolony z działania, a jeżdżę raczej z zamkniętą maską, więc i tak go nie widać. :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot K&N nie wygląda pięknie i się nie błyszczy chromem, ale ja jestem zadowolony z działania, a jeżdżę raczej z zamkniętą maską, więc i tak go nie widać. :kasztan:

 

OK dzięki za info na pewno zacznę się rozglądać. Ładny być nie musi ważne żeby choć trochę zmienił charakter "kruszyny:" :D

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że silniki doładowane SC lub Turbo przy tym twierdzeniu nie mają prawa działać poprawnie, a przecież tak nie jest.

 

No tak, ale jest pewna różnica. W przypadku turbo lub kompresora doładowanie jest takie same w danym przedziale obrotowym i łatwo to skalibrować. A tu rośnie wraz z prędkością ;) Ja też mało się na tym znam, ale biorę na logikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wolnossącym silniku niskoobrotowym nie ma to znaczenia czy się stoi, czy się jedzie, różnice są prawie niezauważalne. O wiele większe znaczenie ma już temperarura i ciśnienie powietrza atmosferycznego.

 

Sam nie wiem. Jak ty myślisz? Czy jak jedzie się 50km/h albo 150km/h to ciśnienie w tych rurach dolotowych jest takie samo? Mi się wydaje, że rośnie skoro one są w przednim zderzaku centralnie podpięte do dolotu i pęd wpycha je do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wolnossącym silniku niskoobrotowym nie ma to znaczenia czy się stoi, czy się jedzie, różnice są prawie niezauważalne. O wiele większe znaczenie ma już temperarura i ciśnienie powietrza atmosferycznego.

 

Sam nie wiem. Jak ty myślisz? Czy jak jedzie się 50km/h albo 150km/h to ciśnienie w tych rurach dolotowych jest takie samo? Mi się wydaje, że rośnie skoro one są w przednim zderzaku centralnie podpięte do dolotu i pęd wpycha je do środka.

 

Ciśnienie może i się zwiększy ale nie tylko w przypadku omawianego dolotu ale w każdym przypadku. Od tego żeby komp podał odpowiednią ilość paliwa jest przepływomierz, który mierzy objętość wpadającego powietrza i odpowiednio wzbogaca mieszankę. Jeśli chodzi o dolot VARAMRAMa to jakoś do mnie to nie trafia. Straszne zawijasy powietrze musi pokonać od zderzaka aż do samej komory.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa kwestia to opory hydrauliczne na całym układzie dolotowym bo są one tak duże że przy silniku wolnossącym całkowicie zniwelują każdy zysk na wzroście ciśnienia dynamicznego na wlocie kanału dolotowego . Istotnie na począku układu dolotowego następuje wzrost ciśnienia dynamicznego. Ale ma ono marginalny wpływ na ciśnienie wzrost ciśnienia statycznego w dolocie a już prawie żadny na ciśnienie ładowania silnika. Genaralnie wzrost prędkości w tak małym zakresie jak osiąga samochód nie ma wpływy na ciśnienie ładowania silnika, nawet w przypadku lotniczych silników tłokowych nie ma to znaczenia, choć zgadza się, ze można mu "pogorszyć".

Koledzy,to nie silnik turbinowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
no jest.. ale mega marna jakość... wstyd mi było że tak długo nie nagrałem... coś tam jednak slychać...

 

na szybko telefonem...

 

jak tylko znajdę partnera do nagrania w ruchu to wykręcę parę pączków...

Piotr, a co to za wydumki masz z tyłu? Na tym filmie wyglądają jak od trabanta :-/

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój się niestety nie zmieści w takim razie. Na 210cm też się nie mieśćił. Mam nadzieję, że w końcu tej zimy go podliftuję bardziej i wsadzę mu 37" lub 38"

 

Coś śmiesznego mi się przypomniało. Jak już jechałem pierwszy raz moim Bydlakiem do domu to zadzwoniłem do pracownika, żeby zmierzył prześwit bramy garażowej czy wejdzie na wysokość. Znakomita odpowiedź - zostaje 7cm luzu! Jak się szybko pięknie zaczęło tak szybko się skończyło. Brak 25cm garażu na długości :lol:

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój się niestety nie zmieści w takim razie. Na 210cm też się nie mieśćił. Mam nadzieję, że w końcu tej zimy go podliftuję bardziej i wsadzę mu 37" lub 38"

 

Coś śmiesznego mi się przypomniało. Jak już jechałem pierwszy raz moim Bydlakiem do domu to zadzwoniłem do pracownika, żeby zmierzył prześwit bramy garażowej czy wejdzie na wysokość. Znakomita odpowiedź - zostaje 7cm luzu! Jak się szybko pięknie zaczęło tak szybko się skończyło. Brak 25cm garażu na długości :lol:

Litości... prawie się zeszczałem ze śmiechu. Wyobraziłem sobie Twoją radość na wiadomość o 7cm i zawód na 25cm... :-D

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jakos mnie ten temat tknal zeby nagrac dzwiek wydobywajacy sei z mojego dodga(jakosc komorkowa ale cos tam slychac :))

, jeszcze nie sprawdzilem co dokladnie mam ale jak znajde chwile to sprawdze, w kazdym badz razie dual przypuszczam ze to flowmaster ale zweryfikuje to na 100%

a tutaj dla porownania camaro :>

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.