Skocz do zawartości

[RAM 2500] RAM 2500 5.9L PROBLEM GAŚNIE PO PRZEKROCZENIU 200


kocurro

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ramem rok 2004rok 5.9L Diesel po przekroczeniu 2000 obrotów auto gaśnie i nie chce odpalić dopiero gdy ostygnie znowu pali. Proszę o pomoc. Filtr paliwa jest nowy, chyba że gdzieś jeszcze jest jeden w zbiorniiku i on jest przytkany ?? Zaczeło się to dziać kilka dni temu i powtarza się cały czas. Co robić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum i zapraszam do powitalni nowego użytkownika. Napisz coś o swojej maszynce, może dasz jakieś fotki?

Jeśli chodzi o Twój problem to czy sygnalizuje Ci jakieś błędy? Nie jestem specjalistą w sprawach diesli, ale chłopaki napewno wpadną na jakieś pomysły.

Życzę miło spędzonego czasu w naszym gronie.

Pozdrawiam

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z ramem rok 2004rok 5.9L Diesel po przekroczeniu 2000 obrotów auto gaśnie i nie chce odpalić dopiero gdy ostygnie znowu pali. Proszę o pomoc. Filtr paliwa jest nowy, chyba że gdzieś jeszcze jest jeden w zbiorniiku i on jest przytkany ?? Zaczeło się to dziać kilka dni temu i powtarza się cały czas. Co robić??

A co mi szkodzi, mogę trochę poteoretyzować :mrgreen: Choć moim zdaniem lepszy byłby tu Darecki.

Ale na razie trochę mało danych do internetowej diagnozy.

1. gaśnie po przekroczeniu 2000 na luzie, podczas jazdy czy nie ma znaczenia?

2. gaśnie tylko jak jest ciepły czy na zimnym silniku też?

3. gaśnie od razu czy krztusi się i przerywa?

4. na wolnych obrotach pracuje normalnie?

5. co się dzieje, jak próbujesz odpalić od razu?

6. wyrzuca jakieś błędy?

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ad.1 Podczas jazdy na luzie mogę kręcić go do max obrotów.

Ad.2 Jak jest ciepły na zimnym ok.

Ad.3 Przerywa i się krztusi a czasami od razu zgaśnie.

Ad.4 Tak.

Ad.5 Po zgaśnięciu. Można kręcić i kręcić nie odpali. Po zgaśnięciu przy silniku słyszalny jest dźwięk pik pik w odstępach po sekundzie. Jak dźwięk umilknie po jakiś kilku minutach wtedy odpali normalnie.

Ad.6 Na tablicy się nic nie pojawia natomiast pod komputer jeszcze go nie podłączałem.

 

Pozdrawiam z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Podczas jazdy na luzie mogę kręcić go do max obrotów.

Ad.2 Jak jest ciepły na zimnym ok.

Ad.3 Przerywa i się krztusi a czasami od razu zgaśnie.

Ad.4 Tak.

Ad.5 Po zgaśnięciu. Można kręcić i kręcić nie odpali. Po zgaśnięciu przy silniku słyszalny jest dźwięk pik pik w odstępach po sekundzie. Jak dźwięk umilknie po jakiś kilku minutach wtedy odpali normalnie.

Ad.6 Na tablicy się nic nie pojawia natomiast pod komputer jeszcze go nie podłączałem.

Hmmm... No to już coś wiemy... Np. napisałeś "podczas jazdy na luzie" więc zakładam, że to Cummins z manualem :-)

Ok, powróżmy z fusów w paliwie...

Sądząc po Twoich odpowiedziach wyeliminowałbym na razie część paliwową układu wtryskowego, a skupił się na elektryce. Sprawdziłbym na początek czy wiązka elektryczna do pompy wtryskowej nie nosi jakich śladów przetarć albo innych uszkodzeń. Chociaż z drugiej strony wszelka utrata komunikacji między pompą, a kompem powinna zostawić ślad w jego pamięci i wywalić błąd na deskę, a piszesz, że nic się nie dzieje...

No chyba, że... Nie masz czasem zamontowanego jakiegoś dodatkowego immobilisera, alarmu, odcięcia paliwa itp? Jesteś w stanie namierzyć skąd dobiega owo dziwne "pik pik" po którym daje się uruchomić silnik?

Wydaje mi się, że coś gdzieś dziadowi odcina paliwo. Trzeba tylko ustalić co i gdzie. Bo okoliczności mniej więcej już znamy: ciepły silnik, na biegu, powyżej 2000 obrotów...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocurro, zacznijmy od kodów błędów, sprawdzasz w taki sposób:

Kody błędów (kluczykowanie RAMIKA) - w niektórych sytuacjach możecie sami odczytać i zdiagnozować błędy CHECK ENGINE - przekręćcie stacyjkę 3 razy w krótkim odstępie czasu i obserwujcie wskazanie licznika, jeśli są zapisane błędy w pamięci to będą wyświetlano kolejno i np. P xxxx, aż do napisu done. Spiszcie kody błędów i poszukajcie w"manual service" strona od 9255

 

w/w czynności róbcie przy zamkniętych drzwiach.

 

w/w czynności sprawdzone w Dodge Ram III generacji po liftingu.

 

Sprawdź i podaj je na forum.

2006 CTD HD MegaCab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Hmmm... No to już coś wiemy... Np. napisałeś "podczas jazdy na luzie" więc zakładam, że to Cummins z manualem
automat tez ma pozycje N ;-)

 

Chyba jest w tym jakieś "głębsze dno" , Mario chyba nie podejżewasz Japacza o tak dzicinne niedopatrzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... No to już coś wiemy... Np. napisałeś "podczas jazdy na luzie" więc zakładam, że to Cummins z manualem
automat tez ma pozycje N ;-)

Chyba jest w tym jakieś "głębsze dno" , Mario chyba nie podejrzewasz Japacza o tak dziecinne niedopatrzenie

Mario - a często JEŹDZISZ na tym N? ;-)

:mrgreen:

Słusznie Bull ;-) Już wyjaśniam - często także w manualnych skrzyniach (bo w automatach to oczywistość) jest czujnik neutralnego położenia lewarka (luzu), który służy... no różnym rzeczom służy, w zależności od samochodu. Dzięki niemu komp sterujący m.in. silnikiem "wie". kiedy skrzynia jest na luzie, a kiedy na biegu i może np. sam sterować dawką paliwa, żeby nie dopuścić do zdławienia na biegu (to przykład - nie wiem, czy tak jest akurat w Ramie). Nie wiem, czy w Ramie jest takie ustrojstwo ale, jak już wcześniej wspomniałem, wróżę z fusów w paliwie... ;-) Natomiast, z opisu kocurro wynika, że auto na luzie nie ma problemów, a na biegu jest dupa...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile są wytrzymałe te skrzynie w naszych mastodontach, ale Neutral powinno się włączać tylko podczas awaryjnych sytuacji podczas jazdy takich jak zgaśnięcie silnika, ale holowanie na Neutralu to dość ryzykowna sytuacja nawet podczas pracy silnika. Jeśli nie mam racji to niech ktoś mnie uświadomi, bo tak właśnie mi się wydaje, że automat tylko na lawecie, a jeśli hol to nie więcej niż 10 km/h.

 

Cholera schodzimy z tematu!!!

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co tu ma wytrzymalosc skrzyni do N ?

Byś może nic, dlatego pytam, czy N właśnie można czy nie można traktować inaczej niż napisałem. Być może to tylko jeden z kolejnych mitów wsadzonych mi przez serwisanta skrzyn, co w Chryslerze G.Voyagerze skarał mnie na pare tysi. :kasztan: Od tamtej pory ze skrzynią obchodzę się jak z bańką mydlaną... no może jak z jajkiem. :mrgreen:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile są wytrzymałe te skrzynie w naszych mastodontach, ale Neutral powinno się włączać tylko podczas awaryjnych sytuacji podczas jazdy takich jak zgaśnięcie silnika, ale holowanie na Neutralu to dość ryzykowna sytuacja nawet podczas pracy silnika. Jeśli nie mam racji to niech ktoś mnie uświadomi, bo tak właśnie mi się wydaje, że automat tylko na lawecie, a jeśli hol to nie więcej niż 10 km/h/quote]

Ponieważ kocurro narazie milczy to pociągnę trochę tego offtopa o skrzyniach;)

 

Neutral, jak pisali Mario i Drug, faktycznie używa się tylko w awaryjnych sytuacjach ale jego podstawowym zadaniem jest w zasadzie... oddzielenie pozycji Reverse od Drive (i danie skrzyni trochę czasu na wyrównanie ciśnień oleju). Czas jego użycia w stosunku do podstawowej pozycji, jaką jest Drive jest marginalny i trudno tu mówić o jakimkolwiek jeżdżeniu na N. Dlatego przyjąłem, że skoro kocurro pisze o jeździe na luzie to ma manuala. Swoją drogą taka ciekawostka - stosowany obecnie układ trybów pracy automatycznej skrzyni biegów (czyli P,R,N,D) nie jest przypadkiem ale normą, która obowiązuje w Stanach od bodajże 1965 roku ;-)

 

Natomiast jeśli chodzi o holowanie to... przede wszystkim Panowie TRZEBA CZYTAĆ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI! Generalnie samochody z napędem 4x4 mają przewagę nad ośkami, bo do holowania owszem, wybieramy pozycję Neutral ale na skrzyni rozdzielczej, oczywiście o ile takowa istnieje. Wtedy z reguły nie ma ograniczeń co do prędkości i odległości holowania, choć trzeba pamiętać, że jeśli silnik nie działa to nie będziemy mieć wspomagania kierownicy i hamulców.

Natomiast naprawdę warto zapoznać się z całą procedurą opisaną w instrukcji, bo może być ona różna w zależności od marki i modelu. Jako przykład niech posłuży cytat z instrukcji obsługi najpopularniejszego na naszym forum Rama :-) :

"4-Wheel Drive Vehicles

NOTE: The transfer case must be in the neutral position, and the transmission must be in PARK (automatic transmission), or in gear (manual transmission) to tow a 4WD vehicle with one end of the vehicle raised. The manufacturer recommends towing with all wheels OFF the ground. Acceptable methods are to tow the vehicle on a flatbed or with one end of vehicle raised and the opposite end on a towing dolly.

2–Wheel Drive Vehicles

Provided that the transmission is operable, tow with the transmission in NEUTRAL and the ignition key in the OFF position along with the front wheels raised and the rear wheels on the ground. Speed must not exceed 30 mph (50 km/h) and distance must not exceed 15 miles (25 km)."

Oczywiście producent w obu przypadkach zaleca lawetę lub podniesienie tylnej osi ale skrzynia w 4x4 powinna pozostać na... Park :mrgreen:

 

Oczywiście nie wszędzie da się włączyć Neutral na skrzyni rozdzielczej. Zwłaszcza w nowszych samochodach ze skrzynią sterowaną elektrycznie, a nie dźwignią. Czasami pozycja N wymaga jakichś dodatkowych zabiegów do włączenia. Natomiast jeśli pozycja N wogóle nie występuje to wtedy instrukcje najczęściej zezwalają jedynie na lawetę lub... demontaż wału (wałów) napędowego.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie;)

 

A więc autko jest w automacie. Chodziło mi o to, że auto jeśli jedzie i przekroczy 2000obr to gaśnie, jeśli stoi i mam go w pozycji N wtedy mogę kręcić go do max obrotów.

Sprawdziłem błędy i wyskoczyły mi cztery P 0602, P 0628, P 0148, P 0118 ściągam serwisówkę i mam nadzieje że za godzinkę sobie sprawdzę co oznaczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0602 Control Module Not Programmed

P0628 Fuel Pump Relay Control Circuit Low Voltage

P0148 High Pressure Common Rail (HPCR) Checksum

P0118 Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor Circuit High Voltage

 

wszelkie znaki na niebie i ziemi prowadzą w stronę układu zasilania paliwem....

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.