MICHAŁ Opublikowano 6 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Witam, mam nadzieje że nie zlinczujecie mnie za ten temat. Chcę kupić Forda F150 X generacji coś koło 2000r. Ma to być samochód do ciągnięcia lawety z e30 na zawody .Chciałbym się dowiedzieć jaki silnik wybrać 4,2 czy 4,6 ,czy automat wytrzyma? Na co zwrócić uwagę przy zakupie ? Nie zadawał bym takich pytań, lecz nie znam się na US samochodach a f150 niesamowicie mi się podoba. może znacie kogoś kto by miał taki model na sprzedaż ? ja znalazłem takie 2 propozycje http://allegro.pl/item1103738007_2001_ford_f_150_xlt_lariat_4_6l_ciezarowy.html http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13377718 idealnie by było gdybym znalazł wersje z "drzwiami pod wiatr" oraz z tyłem flareside Pozdrawiam i czekam na odpowiedz Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 6 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Witaj na forum. X generacja stosunkowo rzadko gości w ogłoszeniach. Te dwa przykłady, które podałeś - ładne ale oba zdaje się bez przedniego napędu (ten drugi na pewno). Rodzi to pewne komplikacje w naszych warunkach, zwłaszcza zimą albo na miękkim... ;-) W każdym razie do przyczepy 4x4 się przydaje, szczególnie jak się z nią czasem zjeżdża z asfaltu (ja akurat ciągam dość często konie). Silnik 4.2 to V6, trochę stary i słabawy. 4.6 to już V8 Triton, moim zdaniem znacznie lepszy choć the best byłby największy Triton czyli 5.4. Jak wiadomo - od przybytku (czyli pojemności i mocy) głowa nie boli, a po zagazowaniu koszty koszty eksploatacji będą podobne. O skrzynię bym się nie martwił. Jeśli dobrze ją sprawdzisz przed zakupem i będzie sprawna to da radę. Oczywiście pod warunkiem odpowiedniego korzystania z funkcji overdrive (lub tow/haul) i niższych zakresów oraz regularnej wymianie oleju. Laweta z małym BMW to nie jest jakieś specjalne obciążenie, zaś dla spokoju zawsze można sobie zamontować dodatkowy czujnik temperatury oleju i ekstra chłodnicę. A przy zakupie standard - to wszystko co przy każdym innym aucie. Plus sprawdzenie VIN w Carfaxie, a samochodu w jakimś warsztacie znającym się na amerykanach. Daj znać, jak coś wypatrzysz to może ktoś z forumowiczów będzie w pobliżu i obejrzy ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonko Opublikowano 6 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Hej Michał, Powiedz jaką kwotę chcesz przeznaczyć na auto, czy rozważałeś propozycję RAMa :-D , jeżeli ma być autko do ciągnięcia lawety dla takiej skrzyni automatycznej (jeżeli była dobrze utrzymana) to żadne wyzwanie, powiedz też nam czy konieczny jest też dla Ciebie napęd 4x4, autka które nam pokazałeś w linku nie powalają wyglądem można za niewiele większą cenę jak 22 tyś zł znaleźć naprawdę ładne F150 z "drzwiami pod wiatr" i z 4x4. Co do silników to niech się Fordowcy wypowiedzą. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAŁ Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Dzięki za szybką odpowiedź Te dwa przykłady, które podałeś - ładne ale oba zdaje się bez przedniego napędu powiedz też nam czy konieczny jest też dla Ciebie napęd 4x4 -wydaje mi się że napęd 4x4 jest świetny ale czy mi on jest potrzebny hmm, nie wiem jak się napęd na tył sprawuje przy ciągnięciu lawety (waga zestawu ok 1500kg) , samochód nie będzie "liftowany" Wielkopolska to straszna patelnia więc większego terenu samochód nie ujrzy ,chyba że sporadycznie wyjazd na Kaszuby do Wieżycy -polecam. Powiedz jaką kwotę chcesz przeznaczyć na auto -jak najmniejszą :lol: myśle o kwocie do 30tyś zł czy rozważałeś propozycję RAMa -nie rozważałem , niesamowicie mi się podoba f150 czyli rozumiem żeby silnik 4,2 od razu sobie odpuścić ? reasumując , jako nowicjusz chciałbym się dowiedzieć czy f150 do 30tyś zł kupiony w Polsce z przeznaczeniem -"ciągnik" do lawety + piękny samochód na miasto - to dobra inwestycja? Oczywiście liczę się z tym że na początku będę musiał w niego wsadzić kilka tyś zł ażeby fajnie i bezawaryjnie jeździł. Pozdrawiam i czekam na kolejne odpowiedzi Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonko Opublikowano 6 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Jonko napisał/a:czy rozważałeś propozycję RAMa -nie rozważałem , niesamowicie mi się podoba f150 A warto zerknąć, obejrzeć, przejechać się, polecam :-D :-D W RAMach II gen. będziesz miał lepsze propozycje odnośnie silników ale ok twój wybór, ale tylko zachęcam abyś się rozejrzał trochę za RAMikiem. :-D reasumując , jako nowicjusz chciałbym się dowiedzieć czy f150 do 30tyś zł kupiony w Polsce z przeznaczeniem -"ciągnik" do lawety + piękny samochód na miasto - to dobra inwestycja? Oczywiście zgadza się, pickupy to bardzo praktyczne samochody dające duże możliwości w terenie, przestrzeń ładunkowa, siła pociągowa i do tego auto jak na codzień polecam, zwłaszcza, że serie F150 dają trochę komfortu dzięki miękkiemu zawieszeniu nie to co HD :-( . Zerknąłem na allegro i wypatrzyłem takie eFki : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9994470 - do tej eFki doinwestował byś ok 6-8 tyś na dobrą instalację gazową reszta wydaje się w porządku, wydaje się bardzo zadbany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksmoke Opublikowano 7 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Jonko napisał/a:Zerknąłem na allegro i wypatrzyłem takie eFki : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9994470 - do tej eFki doinwestował byś ok 6-8 tyś na dobrą instalację gazową reszta wydaje się w porządku, wydaje się bardzo zadbany też z ciekawości zerknąłem na allegro i ta eFka co kolega Jonko wyszukał wydaje się być jedyna sensowna i w rozsądnej cenie. Nawet jakiś wydech ma założony :P Cytuj 00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAŁ Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 ta eFka co kolega Jonko wyszukał wydaje się być jedyna sensowna i w rozsądnej cenie ha też ją widziałem ,ale są ale :-D strasznie wysoko stoi ten samochód ,wiem że większość z Was podnosi samochód i to co powiem niektórym wyda się głupie ale czy można ten samochód obniżyć ? dlaczego- ponieważ nie wiem czy laweta nie będzie pod kątem i jej tył będzie szorować ,także wsadzanie wyjmowanie z paki opon+felg będzie uciążliwe. Rozumiem że wersja Triton to silnik 4,6 w ogłoszeniu jest 4,2 , czy oznaczenie XLT to wersja kabiny z drzwiami "pod wiatr" ? Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonko Opublikowano 7 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 MICHAŁ, wysokość auta nie ma znaczenia, wystarczy dłuższa końcówka haka samochodowego, do takiego F150 spokojnie dostaniesz taką końcówkę w PL, ja swoją kupowałem w firmie ZUZCAR w Zielonej Górze. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 7 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Amerykanie maja bardzo powalone we łbie na punkcie modyfikacji swoich pickupów, także taka rzecz jak hak holowniczy jest przewidziana do liftowanych pickupów, a w miejsce tego haka, możesz montować pięc tysięcy różnych rzeczy od schodków poczynając, a na przedłużeniu paki kończąc poprzez stelaże na rowery i motocykle i zwykłe zaślepki z podświetleniem i kosztuje to wszystko śmieszną kasę w US, a sprowadzić można w każdej chwili. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 7 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 ...strasznie wysoko stoi ten samochód ,wiem że większość z Was podnosi samochód i to co powiem niektórym wyda się głupie ale czy można ten samochód obniżyć ? dlaczego- ponieważ nie wiem czy laweta nie będzie pod kątem i jej tył będzie szorować ,także wsadzanie wyjmowanie z paki opon+felg będzie uciążliwe. Rozumiem że wersja Triton to silnik 4,6 w ogłoszeniu jest 4,2 , czy oznaczenie XLT to wersja kabiny z drzwiami "pod wiatr" O lawetę się nie martw, dopasujesz sobie hak na wysokość, jaka będzie Ci potrzebna. Wyjmowanie opon czy felg jest kwestią dyskusyjną bo zdejmowanie z pickupa czegokolwiek, co akurat leży pod kabiną jest kłopotliwe i wiąże się z reguły z wlezieniem na pakę. Ale to już taki urok tego typu nadwozia. Na pocieszenie mogę dodać że w znakomitej większości amerykańskich pickupów jako stopień do wchodzenia bez problemu można wykorzystać zderzak, a w wersji stepside (jak sama nazwa wskazuje) "schodek" między kabiną a tylnym kołem ;-) A obniżyć samochód jak najbardziej można i nawet bardziej nadają się do tego właśnie wersje 4x2, aczkolwiek osobiście uważam, że na naszych, pożal się Boże, "drogach" seryjny zawias to optimum, pozwalające średnio się przejmować dziurami czy krawężnikami. Oczywiście zastrzegam, że to moja prywatna opinia. Triton to nazwa rodziny silników nie mająca nic wspólnego z wyposażeniem auta. Silniki V8 4.6 i 5.4 to właśnie Tritony. Silnik 4.2 to V6 pochodząca z zupełnie innej rodziny (ten 4.2 jest np. pochodną silnika V6 3.8 stosowanego niegdyś w Mustangach). XLT z kolei, to oznaczenie wersji wyposażenia. Standard XLT mieści się gdzieś tak w dolnej strefie stanów średnich. Bardziej wypasione to np. Lariat czy King Ranch. Były też gołe XL, czy uterenowione FX4. Wreszcie jeśli chodzi o kabinę to rozróżniamy generalnie: standard cab, extended cab i crew cab. Oczywiście w zależności o marki nazewnictwo może być różne i np. w Ramach jest odmiana większa od crew cab o nazwie Mega Cab. Natomiast interesujące Cię drzwi "pod wiatr" czyli tzw. suicide doors są domeną wersji extended cab, którą po polsku dość często nazywa się "półtorej kabiny". Mam nadzieję, że opisałem to wystarczająco jasno ;-) Jak czegoś jeszcze nie rozumiesz to wal śmiało! Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAŁ Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Japacz dzięki za wyjaśnienie wszystkiego ,teraz wiem co z czym się je . Jeżeli chodzi o hak to widzę że niema czym się przejmować i obniżać samochodu nie trzeba, Jonko , Drug dzięki za zdjęcia . Decyzja jest następująca jadę zobaczyć tego v8 4x4 do Koszalina jak również dla porównania gorszego 4.2 do Śremu . Pytanie jeszcze jedno czy pakę z wersji flareside mogę przełożyć zamiast zwykłej prostej? czy ona pojemnościowo jest mniejsza? wiem że są różne długości. Pozdrawiam i dzięki że służycie radą i wiedzą Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 7 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Decyzja jest następująca jadę zobaczyć tego v8 4x4 do Koszalina jak również dla porównania gorszego 4.2 do Śremu .Pytanie jeszcze jedno czy pakę z wersji flareside mogę przełożyć zamiast zwykłej prostej? czy ona pojemnościowo jest mniejsza? wiem że są różne długości. Długości paki owszem są różne i flareside (stepside) występuje częściej w tych krótszych wersjach. Czy jest pojemnościowo mniejsza - masz na myśli jej objętość? Tak, jest mniejsza (a właściwie węższa) ale za to ma regularniejszy kształt bo wnęki kół zostają na zewnątrz (choć akurat w tym przypadku nie do końca, co widać na przykładzie tego ze Śremu). Czy da się przełożyć? Nie wiem ale na pewno inny jest zderzak, tylne światła (a w związku z tym kostki w instalacji), inaczej też prowadzony jest wlew paliwa. Ja raczej szukałbym od razu takiej wersji (jeśli Ci się taka podoba), niż bawił się w przeróbki, bo efekt będzie nieadekwatny do kosztów. Tak na szybko i na podstawie zdjęć: Ten z Koszalina - brak dekli na kołach i dziwne śruby, w lewym przednim chyba nawet jednej brakuje - urwana antena - brak jednej wycieraczki (kierowcy) - nie równo spasowany pas przedni (wiem, że to amerykanin ale bez przesady...) - zagięta klapa z tyłu - nie przerobione światła - brak europejskiego gniazda elektrycznego haka (nie ma przejściówek z amerykańskiego! trzeba robić nową instalację od przerobionych świateł, choć to akurat jest proste) - urwany wyłącznik świateł - jakieś kable wiszące pod kierownicą (tego nie lubię najbardziej...) - brak plastikowego dekla na silniku, na przepustnicy (taka maskownica) - na pewno to nie jest silnik 4.2 (ciekawe co ma w papierach...) Generalnie śmierdzi mi dzwonem... Ten ze Śremu: - wersja 4x2 - przerobione światła tył (a przynajmniej wstawione pomarańczowe żarówki) ale nie widzę cofania i przeciwmgielnego - jest europejskie gniazdo ale hak na zderzaku. Uciąg może wystarczyć (z reguły jest to koło 2200kg) ale może być problem z wysokością do lawety (w wersji 4x4 na pewno byłoby za wysoko), a tu nie masz za bardzo możliwości obniżenia - wersja XL czyli golas (choć powinien mieć klimę) - poza tym wygląda ładnie ale akurat znam ten komis i mimo to sprawdziłbym jego "bezwypadkowość" W obu przypadkach spisz VIN, to będziemy wiedzieć coś więcej na ich temat. A jak któryś Ci bardziej wpadnie w oko to obowiązkowo Carfax. Miłego oglądania ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 7 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Może i jestem nudny ale takie roczniki to tylko ze stanów, te w Polsce to najczęściej wydumki są :roll: a może by tak trochę dołożyć i kupić prawdziwego trucka http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C14007292 Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAŁ Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Japacz dzięki za tak wnikliwy opis samochodów po zdjęciach !!! w weekend mam zamiar jechać zobaczyć chociaż tego ze Śremu ,dam znać co i jak. Mudder ten "prawdziwy truck" osobiście dla mnie to przegięcie ,jedna osoba przyjeżdża takim zestawem na zawody i połowę parku maszyn zajmuje samochodem a gdzie reszta 8-) , ten hak wygląda jak fallus słonia :roll: Pozdrawiam i dzięki Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.