Skocz do zawartości

Nadbudowa Kemingowa do Pickupa :)


Sebastian O.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Axer to może inaczej.. czy masz na imię Sławek? :-)

 

Nie :-D

Sławek to właściciel Elki z autorską zabudową kempingową który wykonał od początku do końca wg własnego projektu i doświadczeń z wypraw na daleką północ i daleki wschód, zawodowo łączy nas profesja, prywatnie to mój przyjaciel prze duże P ale proszę bez błędnych skojarzeń :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A,,, no i teraz rozumiem :-D z juniorem ( Michałem) też mam kontakt - testował moją wcześniejszą Navarę

Nie, nie uzurpuję sobie praw i nie próbuję się chwalić nie swoim dziełem, ( zabudową ) może nie precyzyjnie napisałem ale w życiu by mi nie przyszło do głowy aby coś co nie należy do mnie przypisywać sobie :-)

ta pierwsza Elka w poście ( motanie L200 ) też jest po jego kompleksowych modyfikacjach od nowości, sprzedał ale jest dalej w klubie.

dobrze że masz z nim kontakt, bo jeżeli chodzi o elkę i modyfikację to może duuuużo podpowiedzieć fajnych rozwiązań niekoniecznie cenowo z górnej półki a efekt ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na ten rok juz koniec modyfikacji ;) a i tak o to wlasnie z nimi chodzi zeby byly indywidualne i zadowalaly wlasciciela pod wzgledem funkcjonalnosci owej modyfikacji ;)

Niemniej jednak Slawka wklad pracy i jego doswiadczenia (skutek modyfikacji) kilka razy mi pomogl :) (nawet czytając fora) ;-)

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Nie można było tak wcześniej? ;-)

 

Ale co można było wcześniej ?

No chyba że myślisz że próbowałem nie swoją instalację przypisać sobie :-D Sławek i jego realizacje są zbyt znane :lol: za długo Sławka "Scargo "znam, za dużo "rudej" się wylało abym podszywał się pod przyjaciela.

Znacie nie znacie, Sławek z Michałem na ostatnim wspólnym spotkaniu w Leśniczówce teraz napiszę mojej :kasztan:

 

2dc42e392878d8e3m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje podrozy i zazdraszczam :)

Czy ta zabudowa mini dystansowa nie byla za krotka?

 

W pojedynkę można spać "po przekątnej", we dwójkę "na styk" - fryzura jest trochę spłaszczona.

 

Ale na krótkie :2piwo:( 2, 3 dniowe) wypady wystarczy

Ja se zawsze kajsik, cosik. A wy nigdy nikaj nic.

Jakby kiedy, kandy, co. No to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojedynkę można spać "po przekątnej", we dwójkę "na styk" - fryzura jest trochę spłaszczona.

No i znowu mamy dowód na wyższość full size'a a w szczególności RAM-a nad resztą-Kilka nocek na pace przespanych bez szkody dla fryzury. :lol:

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie w chwili obecnej pozostaje wożenie namiotu w aucie i rozbijanie go przy każdym nocowaniu na łonie natury. Być może kiedyś to się zmieni... Samochód jeszcze nie jest w pełni sprawny i teraz zastanawiam się nad dalszym rozwojem. Jeśli przywrócenie go do pełni sił będzie zbyt kosztowne, to rozważam opcję sprzedaży i kupna amerykańskiego pickupa.

 

Czy za około 15000 zł można realnie kupić w dobrym stanie np. Forda F150?

 

Jak na taki samochód z tego rocznika, ta cena jest normalne, czy jednak zdecydowanie za niska?

http://tablica.pl/oferta/ford-f150-xlt-okazja-cenowa-CID5-ID1w5yn.html#c6e3aff2a6

 

Kolejna sprawa - prawo.

Amerykański pickup jest świetną opcją ze względu na 2 rzeczy:

1. Jest szerokie na 2 metry, dzięki czemu przy niewiele szerszej zabudowie mógłbym spać w poprzek i nie potrzebowałbym przedziału mieszkalnego ciągnąć za autem i tracić właściwości terenowe.

2. Zwyczajnie mi się te auta podobają :)

 

Wracając do przedziału mieszkalnego...

Czy są jakieś ograniczenia prawne, które zabraniają rzemieślnicze wykonanie zabudowy na wzór tej wyprawówki?

Rozumiem, że podniesienie i wrzucenie większych kół w takim samochodzie będzie znacznie droższe niż np. w Jeepie ZJ czy Patrolu?

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1463500_243943915765768_573095236_n.jpg

ON-ROAD - Volvo V70 2.5TD 97'

OFF-ROAD - Jeep ZJ 5.2 V8 98' (bestia dopiero się odrodzi...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na taki samochód z tego rocznika, ta cena jest normalne, czy jednak zdecydowanie za niska?

http://tablica.pl/oferta/ford-f150-xlt-okazja-cenowa-CID5-ID1w5yn.html#c6e3aff2a6

Ten eF, którego podlinkowałeś to wersja z napędem tylko na tył i na dodatek z najsłabszym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Takie auta są dużo tańsze, ciężko jednak znaleźć amatora takiej konfiguracji.

Natomiast ten z zabudową z drugiego zdjęcia to zupełnie inna bajka. Przede wszystkim to nie jest F-150 tylko Super Duty (F-250/350). To całkowicie inny samochód i inna kategoria wagowa (powyżej 3.5 t dmc).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli rozumiem że pickupa z 4x4 w dobrym stanie za takie pieniądze raczej ciężko szukać? To, że jest 4.2 mi akurat nie przeszkadza. W terenie nie potrzeba wysokich prędkości, Landryny z turbodieslami 2.5 litra sobie radzą :)

 

Jeśli chodzi o zabudowę, to chyba tutaj nie będzie problemu? F150 i tak jest większy i cięższy od Land Cruisera 70, czy Defendera, a na bazie tamtych ludzie robią campery.

 

http://i248.photobucket.com/albums/gg198/ecoman_daz/27062009094.jpg

 

http://www.4wdonline.com/LandRover/Defender/PiCs37/D130.1991spec.jpg

 

Jak na nich się da, to chyba z F150 nie byłoby problemu?

ON-ROAD - Volvo V70 2.5TD 97'

OFF-ROAD - Jeep ZJ 5.2 V8 98' (bestia dopiero się odrodzi...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da ale według naszego prawa (DMC 3,5tony) nie pozostaje wiele kg do Twej dyspozycji jeśli chodzi o zbudowanie zabudowy. W PL im lżejszy sam pojazd tym więcej możesz na niego załadować. Wiec lżejszy pickup będzie tu odgrywał znaczącą rolę.

Moje L200 ma prawie 1tone ładowności a Ram 1500 coś około 650kg.

Są plusy i minusy ;)

Tez mnie korci zbudowanie campera na podstawie L200 ale jeszcze ten pomysł nabiera mocy urzędowej :D

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Jestem teraz na etapie zbrojenia mojego ZJ. Teraz daje się we znaki ładowność 490kg, przez co ostatecznie nie będzie aż tak opancerzony solidnie, jakbym chciał. Sam przedni zderzak z wyciągarką będą ważyć pewnie około 150 kg.

 

Tutaj właściciel się chwali ładownością 1200 kg:

http://tablica.pl/oferta/ford-f-150-CID5-ID4GfcR.html#d50bf7b661

 

Ten F250 to dla mnie mistrzostwo na bazę pod wyprawówkę:

http://otomoto.pl/ford-f250-C32098261.html

 

Duży, odpowiednio podniesiony, ze sporą paką którą można zagospodarować. Marzenie, choć zapewne auto z ograniczoną ładownością, albo na C.

ON-ROAD - Volvo V70 2.5TD 97'

OFF-ROAD - Jeep ZJ 5.2 V8 98' (bestia dopiero się odrodzi...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje L200 ma prawie 1tone ładowności a Ram 1500 coś około 650kg.

 

Chodzi o parametry oficjalne.

Natomiast po porównaniu jazdy jednym i drugim, z tonowym ładunkiem, dzieli je przepaść...

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje L200 ma prawie 1tone ładowności a Ram 1500 coś około 650kg.

 

Chodzi o parametry oficjalne.

Natomiast po porównaniu jazdy jednym i drugim, z tonowym ładunkiem, dzieli je przepaść...

 

No właśnie ;)

 

Łatwiej przewieźć 1tone ładunku od czasu do czasu (nie oficjalnie) niżeli jeździć mocno przeciążonym "camperem" cały czas..

www.natryskowe.com

European Size- Felicia Pickup

Azia Size- Mitsu L200

Full Size- odkładam do skarbonki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F150 dziesiątej generacji to jest trumna na kółkach, jest równie solidnie zrobiony co Tico :

 

 

11 generacja dla porównania:

 

 

W stanach w terenie z fordów taczek jeździły głównie superduty (f250+), do czasu aż wyszła 11 generacja f150. Osobiście gdybym robił terenowego campera wyprawowego to bym się mocno zastanowił nad RAMem 2500/3500 z cumminsem.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę temat- po zakupie Mazdy B2500 mam już pierwszy krok w budowaniu offroadowego kamperka za sobą;) Na razie kapitalka silnika ale w planach zabudowa.

Ma ktoś za sobą taki projekt? Warto próbować samodzielnej budowy? Jak to finansowo wygląda?

W naszej kochanej Europie całkiem ich pojeb...o z cenami. W USA nieco lepiej, ale wysoka cena $ eliminuje także i ten kierunek.

 

Myśląc o budowie kierowałbym się w kierunku podobnym do tego, choć nie do końca jestem jeszcze przekonany czy rezygnacja z paki i taki raczej kamper jak pickup byłby najlepszym kierunkiem:

 

http://www.moser-fahrzeugbau.de/produkte/offroad-fahrzeuge-pickup-lkw-anhaenger-wohnkabine-leerbakine-wohnwagen-wohnmobil/pickup-fahrzeuge/wohnkabine-ford-ranger-alkoven-hilfsrahmen-doppelkabiner-pritsche-ladeflaeche/#lightbox-gallery-3SO8/3/

 

Z kolei znalazłem polską nadstawkę, cena nie najgorsza i pickup pozostaje pickupem:

 

http://olx.pl/oferta/kabina-mieszkalna-dla-samochodow-typu-pick-up-CID5-IDbrjxt.html

 

Regularnie odwiedzam też niemiecki olx w poszukiwaniu nadstawek, na przestrzeni ostatnich miesięcy było kilka okazji- najbardziej żałuję Tishera, stary ale w dobrym stanie był do kupienia w Austrii za 3000 euro. Dla ciekawych link do wyszukiwarki:

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-wohnkabine/k0

 

Chętnie podparłbym sie Waszymi opiniami, a najchętniej kogoś kto przechodził tę drogę;)

 

Aha- próbowałem już z kombiakiem, szuflady wyprawowe, kosz dachowy, markiza. Daje nawet radę, ale jednak trzeba ten namiot rozkładać do spania...

http://www.wnstudio.com.pl/wp-content/uploads/2015/08/2015-08-06-113.jpg

 

Pozdrawiam.

 

Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadstawki są droższe od przyczep i niejednokrotnie od kamperów, pewnie dlatego że trochę niszowy to produkt. Dlatego coraz śmielej myślę o budowie od podstaw.

 

[ Dodano: 2016-02-24, 18:04 ]

Przykładowe ceny nówek w USA- w EU tak o połowę droższe są...

http://www.mainlineoverland.com/pages/current-inventory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.