Skocz do zawartości

Coś dla Ramowców


AdAm

Rekomendowane odpowiedzi

12 valve - to dosyć stary silnik - jeden z pierwszych cumminsa więc oryginalnie posiada moc rzędu 160-215 KM. Lecz właśnie to z nimi można uzyskiwać moce rzędu 1800KM bez większej filozofii :) Opierając się tylko na modyfikacjach mechanicznych bo elektronika w tym silniku jest raczej znikoma. Silniki został z konstruowany najprościej jak się da więc mało jest tam słabych ogniw. czas 12v jaki odnotowano ostatnio w Indianapolis Raceway Park na 1/4 to 9.97 4x4 więc 12stka pozostaje królem wszystkich cumminsow:P

 

a tu troche linkow

 

 

 

 

 

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VP44 lepiej kreci wysokie obroty bo ma 4 zawory wiec potencjalnie przy takim samym ciśnieniu doładowania będzie miał wyżej moment a tym samym większą moc.

Ale 12v jest zajebiście niezawodny i ja wiem już , że w tej chwili kupiłbym 12v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta w sumie 24 ma 2x tyle zaworów :-D ,ale "troszeczkę" mniejszych od 12stnki a co do pompy VP44 to jeśli chłopaki z teksasu chcą sobie w swoich amerykańskich 24v ciężarówkach podnieść moc to właśnie jednym z dużych kroków na przód jest zamontowanie seryjnej pompy z 12v (bosch P7100) rzędówka, dopiero wtedy mogą mowić o prawdziwych HP.

 

co do awaryjności silnika to masz w zupełności rację jest prawie "0" - jedyna usterka jaka prawdopodobnie może wystąpić to brak paliwa :mrgreen:

ja niestety mam automat - troche sie naciołem bo nie poczytalem za duzo o skrzyniach tylko o silinkach zanim zdecydowalem kupic autko

w zadnym wypadku nie polecam starego rama z automatem (oryginalnym) chyba ze jakis 6biegowy aftermarket to tak.

skrzynia nie wytrzymuje za dużo ze tak powiem no i skrzynie dodga do 2002 roku nie są zbyt wysławiane

ja szukam teraz czegoś na swapa bo moja przeciąga prawie na kazdym biegu:P

12v vs 24v

 

First off, the 12 vavle is not louder. It is a little quieter in terms of engine noise due to the simple 12v design, with half the valves of the 24v. If you were to straight pipe either truck, the exhaust note difference would be pretty negligible.

The 12v gets high praise for it's ability to take gobs of horsepower, as well as the fact that it's a mechanical engine. There are no electronics to suddenly go haywire and dampen your day. In terms of stock power, the 24v is more powerful than the 12v, but it doesn't take much money (if any) at all to make the 12v outpower a stock 24v. You can gain quite a bit of extra horsepower/torque just by getting a fuel plate or modifying your own. However, there are plenty of aftermarket chips/programmers/fueling boxes that can bring the 24v right back. I would choose the 12v over the 24 due to the fact that the 12v has the most respected injection pump in light duty diesel performance - the Bosch P7100. Many of the high horsepower 24v guys opt to remove the vp44 injection pump and swap it for a "P" pump. Most if not all of the highest horsepower Cummins engines are 12 vavles. The "modified" pulling trucks are putting out in excess of 1800 horsepower. One of the quickest Cummins trucks (installed in a Ford Super Duty) is that of Richard "maddog" Madsen, putting out more than 1100, if not 1200+ recently. Jimmy and Dale Smith have a 12v that ran a record 9.97 4x4 pass this year at Indianapolis Raceway Park. Bottom line the 12v is still the king according to most Cummins enthusiasts. They like the simplicity of it being mechanical. Throwing on big injectors and a big turbo or two - along with other supporting mods can yield huge power numbers without the worry of the electronics. Also when looking for 24v engines make sure it is not a "53" block, as some blocks have been prone to cracking in a certain area.

If you find a clean, lightly used 12v, jump all over it. If you find a clean lightly used 24v, go for it too. But the first thing I would do the 24v is put an aftermarket lift/fuel pump on. The biggest killer of the 24v's vp44 injection pump is when the lift pump goes out and takes the IP with it.

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie wygląda tak , ale przez to ze nie mam na nic czasu jak będzie jakieś wolne to się za niego zabiorę

a co pod maską to też niewiele jakieś 385KM bo szukam skrzyni na fajnego swapa

fuel plate +140HP

marine injectors + 80HP

turbo boost + 25HP

no i kilka rzeczy ale juz mniej znaczących

tylko srzynia nie oddaje tego w zupełności na asfalt (myślałem o swapie z nowego dodga 5.9 2002-> tylko nie wiem jak to będzie pasowało)

 

p4235136.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

p4235137.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

p4235138.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich skrzyniach mówisz, masz coś konkretnego już na myśli? Bo ja też w przyszłości o tym bym myślał. Możesz podać jakieś linki?

 

No a 385 KM to bardzo dużo, choć wiem , że można o wiele więcej. W takim razie pewnie masz ok 1000Nm jak się domyślam i pewnie w granicach 7-8 sk do 100km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem o jakiejś 6cio biegowej - automat od nowego dodge i jakiś mocniejszy przekaźnik mocy

bo te automaty w nowych bykach są dosyć niezłe i nikt na nie nie za specjalnie nie narzeka narzeka

ale w sumie znalazłem na allegro dosyć dużo skrzyń za niewielkie pieniądze

i jak będę miał odrobinę czasu to się w to pobawię - co prawda to 5biegowy automat ale już całkiem nowa generacja lekko zmienia biegi i to w zależności od trybu jazdy a nie od prędkości na liczniku :)

Nie wiem czy koś już coś takiego robił zadałem kilka pytań na US forum ale milczą:P

 

http://allegro.pl/item1009342157_s_skrzynia_biegow_dodge_ram_5_9_td_03_05.html

 

http://www.xtremediesel.com/transmissionoptions_1.aspx

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ten link z allegro nie bangla. A czemu chcech kupować nowy automat? Nie lepiej kupić performancowy 47RE. Zastanawiam się czy do moejgo V10 można by zaadoptować taką performancową skrzynię do CTD.

blacksmoke, Chcesz dalej motaś silnik, czy zostajesz przy tych modyfikacjach co są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze bym chciał coś motać ale nie mam zbyt dużo czasu (prawie w ogóle) a do tego też to są niemałe koszta. Moje plany to wygospodarować trochę czasu zrobić te stacksy, leveling kit, a później w odległej galaktyce jakąś modyfikowaną pompę "P" BiTurbo 5' wydech, większy intercooler, mocniejsze wtryski, no i zamontować automatyczny włącznik świateł bo zawsze zapominam :)

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.