Jump to content
jaber

Train Horns - czyli jak powalić ludzi na chodnikach

Recommended Posts

Przeniosłem tą część tematu, bo porządny klakson wymaga dokładnych dyskusji - DRUG

Wyglada to tak że dajesz mi linka albo szukamy , wyceniam ,ustalamy jakim transportem ma iść ( różne ceny ), przelewasz kasę , ja kupuje i z usa leci do ciebie lub płynie .

 

W zasadzie wszystko małe duże , ze sklepów z ebay itp .

 

Dochodzą jedynie koszty gościa w USA innych prócz przesyłek po usa i do polski nie ma ;).

 

 

A co do klakosoniku dlatego wyczaiłem bo ja mam jobla na tym punkcie i spora wiedzę w ostatnim moim aucie siedziała taka zabawka .

 

http://www.youtube.com/user/jaberNTT?feature=mhw4#p/u/5/4L1MvMBtL9s

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaber, ja piernicze jak parowiec :D Dużo też pewnie dawało zadaszone blaszakiem pomieszczenie ale i tak wrażenie niezłe. Jaki tam lift wrzuciłeś 8" na oko ale pewnie płynny temat co Ci wyszło :)

Zestawik, którym jestem zainteresowany poleciał Ci na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie dawało zadaszenie .

 

http://www.youtube.com/user/jaberNTT?feature=mhw4#p/u/3/RHrL_pp6lLQ

http://www.youtube.com/user/jaberNTT?feature=mhw4#p/u/4/ceeFrJ65zqo

 

to horn z amerykańskiego pociągu .

 

taki trochę mały :)

 

h5.jpg

 

a liftu ile tam miałem to powiem ci że nigdy nie mierzyłem a kapcie były 39,5x15x15 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
to horn z amerykańskiego pociągu .

 

taki trochę mały :)

 

No to jestem w szoku!!! :shock: ALE TO MUSIE MIEĆ WYGAR!!!

BTW, dziś prawdopodobnie będe miał butle :-P , zamówiłem też reduktor ten co mi poleciłeś... Myślę, że już niedługo będe trąbił na pociągi... buehehehe :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nieźle daje", to samo też u mnie by się przydało, zerkałem już, mam bardzo dużo miejsca za zderzakiem więc trzeba kompletować sprzęt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co miałem za zderzak nie wejdzie ale pod autem a zwłaszcza w okolicach paki da się zmieścić .

 

Zdjęcie które wcześniej dałem może samo w sobie nie obrazuje wielkości tego sprzętu jak stoi na fotelu a obok blazer czyli to

 

h5.jpg

 

ale dla porównania wielkości dam blazera przy ramie to bardziej uzmysłowi wielkość trąbek w porównaniu do blazera :):)

 

1.jpg

 

Pomijając temat hornów to lubię to zdjęcie z pewnych powodów hehehehehe :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zatopisz w bagnie to trzeba będzie rozebrać i wyczyść .

 

A tak przy normalnym funkcjonowaniu jakieś tam błotka , woda , śnieg inne to nie ma problemu w końcu pociągi śmigają w różnych warunkach a maja to na samym czole :).

 

Na bardzo ciężkie warunki żeby nie zalać bagnem można stosować jakieś zabezpieczenia , są takie kaptury do dokupienia ale samemu tez można zrobić .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale dla porównania wielkości dam blazera przy ramie to bardziej uzmysłowi wielkość trąbek w porównaniu do blazera :):)

 

 

 

Pomijając temat hornów to lubię to zdjęcie z pewnych powodów hehehehehe

Drugi raz w ciągu tygodnia czuje się jak gówniarz... :evil: :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj Jaber, a czy z doświadczenia możesz mi powiedzieć jakie długie mogą być przewody ciśnieniowe powietrza, tak żeby na długości tych przewodów nie tracić skuteczności? Czy moze te odległości jak w pickupie nie mają znaczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy długości 3 metrów nie było najmniejszych problemów i piszę tu 3 metry od zaworu uruchamiającego do horna a nie od butli . Bo od butli do zaworu może być tez spokojnie 3 metry .

 

Ważne żeby przewody nie były cieniutkie , dobrze jak by miały 8 - 10 mm

 

 

Ulubione zdjęcie ze zlotu we wrocku

 

P5173677.jpg

 

Trąbiłem sobie :):)

 

a to tez ciekawy filmik

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eee to luz, bo bałem sie, że jak dam butle na pake to może być sporo gorzej, ale skoro tak to chyba paka bedzie miejscem docelowym. No chyba, że pod spodem i jakies szybkie mocowanie na butle, żeby ją łatwo zdejmowac do nabicia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko żeby z paki nikt nie zajumał .

No i będziesz musiał pamiętać o pewnej czynności przed wejściem do auta a mianowicie o odkręceniu zaworu w butli a potem o zakręceniu .

 

Oczywiście nic się nie stanie jak będzie cały czas otwarty bo reduktor to wytrzyma ale czasem warto zakręcić co by w układzie cały czas nie było ciśnienia . No i zadbać o szczelność instalacji żeby przy otwartym zaworze przez dzień dwa nie okazało się ze powolutku gdzieś ujdzie powietrze :).

 

Dlatego dobrym rozwiązaniem jest kabina czy to pod fotelem przednim czy tylnym gdzie zawsze można sięgnąć ręka siedząc za kierownicą .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko żeby z paki nikt nie zajumał .

Zakryta paka jest, co prawda plandeką, ale w oczy nie kole.

Jak możesz to opisz po krótce w wolnym czasie to o czym dyskutowaliśmy, łacznie to juz chyba bedzie ze dwie godziny, bo to jest super temat do naszych mastodontów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info dla niewtajemniczonych, Jaber wkręcił mnie na maxa w TH. Jakiś czas temu zakupiłem właśnie od Jabera TH. Potem były długie rozmowy o tym jak to zbudować. Zastanawialiśmy się nad zastosowaniem do zasilania TH (a raczej ja się zastanawiałem, ale Jaber odciągnął mnie od tego pomysłu) instalacji pneumatycznej stosowanej w samochodach offroadowych, czyli wysokiej jakości i wydajności kompresor Viair 200PSI i butla 9l . Ten zestaw jak najbardziej jest w stanie narobić hałasu, ale przy takim zapotrzebowaniu na powietrze nie potrwa to długo no i te trąbki z tego zestawu są marne. Wydajność kompresora jest sporo mniejsza niż pobór TH, ciśnienie w butli spadnie szybko i po trąbieniu. To rozwiązanie ma jednak zaletę, bo układ jest bezobsługowy. Ja jednak wybrałem układ zasilany butlą .butlą wysokociśnieniową 300 BAR 7l. Jest to klasyczna butla do nurkowania. Do tej butli dokupiłem pestkę redukującą ciśnienie butli do 200Bar. Pestka przy tej butli będzie potrzebna, bo reduktor główny może być podłączony do butli o ciśnieniu max 200bar. Train Horny pracują najlepiej na ciśnieniu 7-9Bar więc reduktor główny z regulacją ciśnienia jest wskazany. Miałem zastosować reduktor ciśnienia z kompletu do nurkowania, ale nasz ekspert od TH znowu uświadomił mi, że taki reduktor ma słabą przepustowość i nie pociągnie TH. Jaber odradził mi również elektrozawór do uruchamiania TH, bo uniemożliwia on modulację sygnałów, przez co nie ma takiej zabawy. Zamówiłem więc zawór nożny od ciężarówek który jednak, również za namową Jabera, zamierzam zamontować w desce, żeby wciskać ręcznie. Można oczywiście zakupić zawór na sznurek , ale jak w pickupie poprowadzić przewody ciśnieniowe na sufit tak, żeby nie było ich widać? W ten sposób mam już wszystko do instalacji i po świętach zabieram się z montaż. Najpierw zamierzam wszystko złożyć na sucho i sprawdzić, czy np. zawór uruchamiający nie jest za słaby i czy wszystki działa dobrze, a potem na auto :kasztan: .

 

Jaber, słowa uznania i podziękowania dla Ciebie. Zweryfikuj tę wypowiedź i ew. zasugeruj co byś zmienił. Pomagas poleci dla Ciebie jak tylko założysz jakiś temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak zatopisz w bagnie to trzeba będzie rozebrać i wyczyść .

To problem nr 1, pozostaje albo paka na której szkoda mi miejsca ewentualnie znajdę pod podwoziem jakieś miejsce gdzie mógłbym to zakryć jakimś zabezpieczeniem aby nie martwić się tym podczas "4x4", Jaber możesz podać m/w wymiary tego klaksonu, dzisiaj wejdę pod RAMika i popatrzę gdzie bezpiecznie można by było go zamontować. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak zatopisz w bagnie to trzeba będzie rozebrać i wyczyść .

To problem nr 1, pozostaje albo paka na której szkoda mi miejsca ewentualnie znajdę pod podwoziem jakieś miejsce gdzie mógłbym to zakryć jakimś zabezpieczeniem aby nie martwić się tym podczas "4x4", Jaber możesz podać m/w wymiary tego klaksonu, dzisiaj wejdę pod RAMika i popatrzę gdzie bezpiecznie można by było go zamontować. Pozdro

 

Modeli hornów kolejowych jest dość sporo i można montować całe zestawy 2 / 3 / 5 trąbek lub pojedynczo więc wszystko jest do rozwiązania .

 

 

 

 

Te co były w blazerze potrzebowały placu około 1 m2 i wysokości w największym miejscu 30cm w najmniejszym 17 cm.

Ale jak pisałem wcześniej wszytko da się dobrać no i sporo zależy od modelu wtedy też od ceny .

 

 

 

Drug np ma z polskiego pociągu są o połowę mniejsze niż amerykańskie i są dwie montowane osobno tak więc wejdą mu nawet za grilla jak się postara.

 

 

 

 

 

BTW dziś montuje na stole instalkę mojego jednego horna co lezy pod stołem a jutro wsadzam go do tahoe . Nie jest to train horn ale opisze co i jak jak zmontuje .

 

A lada tydzień przypłyną do mnie jeszcze dwie pewne ciekawe trabeczki które tez zalądują w Tahoe a jak los pozwoli to i w tygodniu kupie już coś co będzie docelowo do pickupa ale pewnie tez chwilowo trafi do tahoe tylko średnio widzę na to miejsce heheheh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Info dla niewtajemniczonych, Jaber wkręcił mnie na maxa w TH. Jakiś czas temu zakupiłem właśnie od Jabera TH. Potem były długie rozmowy o tym jak to zbudować. Zastanawialiśmy się nad zastosowaniem do zasilania TH (a raczej ja się zastanawiałem, ale Jaber odciągnął mnie od tego pomysłu) instalacji pneumatycznej stosowanej w samochodach offroadowych, czyli wysokiej jakości i wydajności kompresor Viair 200PSI i butla 9l . Ten zestaw jak najbardziej jest w stanie narobić hałasu, ale przy takim zapotrzebowaniu na powietrze nie potrwa to długo no i te trąbki z tego zestawu są marne. Wydajność kompresora jest sporo mniejsza niż pobór TH, ciśnienie w butli spadnie szybko i po trąbieniu. To rozwiązanie ma jednak zaletę, bo układ jest bezobsługowy. Ja jednak wybrałem układ zasilany butlą .butlą wysokociśnieniową 300 BAR 7l. Jest to klasyczna butla do nurkowania. Do tej butli dokupiłem pestkę redukującą ciśnienie butli do 200Bar. Pestka przy tej butli będzie potrzebna, bo reduktor główny może być podłączony do butli o ciśnieniu max 200bar. Train Horny pracują najlepiej na ciśnieniu 7-9Bar więc reduktor główny z regulacją ciśnienia jest wskazany. Miałem zastosować reduktor ciśnienia z kompletu do nurkowania, ale nasz ekspert od TH znowu uświadomił mi, że taki reduktor ma słabą przepustowość i nie pociągnie TH. Jaber odradził mi również elektrozawór do uruchamiania TH, bo uniemożliwia on modulację sygnałów, przez co nie ma takiej zabawy. Zamówiłem więc zawór nożny od ciężarówek który jednak, również za namową Jabera, zamierzam zamontować w desce, żeby wciskać ręcznie. Można oczywiście zakupić zawór na sznurek , ale jak w pickupie poprowadzić przewody ciśnieniowe na sufit tak, żeby nie było ich widać? W ten sposób mam już wszystko do instalacji i po świętach zabieram się z montaż. Najpierw zamierzam wszystko złożyć na sucho i sprawdzić, czy np. zawór uruchamiający nie jest za słaby i czy wszystki działa dobrze, a potem na auto :kasztan: .

 

Jaber, słowa uznania i podziękowania dla Ciebie. Zweryfikuj tę wypowiedź i ew. zasugeruj co byś zmienił. Pomagas poleci dla Ciebie jak tylko założysz jakiś temat.

 

 

Wypowiedź poprawna tylko detaliki i pieknie :).

 

Wieczorem zapodam temat i go rozbuduje ale fajnie by było zrobić dział gdzie bym mól zrobić osobne tematy Modeli hornów , zasilania , montażu i dajmy na to dzialik z gotowymi projektami i wykonanymi robotami już w naszych autach do chwalenia się :).

Może mam na swoim serwerze postawić forum Trainhornowe Polskie tylko po co lepiej je przykleić gdzies własnie w PIckupie .

 

Chyba że domene trainhorns.rajdy4x4.pl :):):) hehhehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie zmontowałem sobie zestawik i jak pierdnąłem w domu to aż się sam zdziwiłem a na zewnątrz to już poezja .

 

Czyli już mam coś nowego do opisania a i horn też nowy bo nigdy go nie miałem w łapach za to kto był lub jest w USA słyszy go codziennie nie raz jeżeli mieszka w mieście .

 

Potocznie nazywany " Sound Of Safety "

 

A psy jak zawsze zwariowały i mało co mnie nie zjadły bo nie za bardzo lubią horny bull wie jakie mam pieski to wie czego mogę się spodziewać :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Pomysł dobry, ale poczekajmy ile osób wyrazi chęć na montowanie TH. Ja na pewno za jakiś czas jak ogarnę inne sprawy samochodowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous
ja u siebie nie za bardzo mam gdzie
Myślę, że znajdzie się miejsce. Ostatecznie możesz na pace jeśli założysz tam kominy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znajdę miejsce na horna w każdym aucie.

Albo do miejsca które jest znajdę odpowiedniego horna .

 

Wiec służę konsultacjami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.