jaszczur2 Opublikowano 30 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 W okręgowej stacji byłem oczywiście przed kupnem i pytałem.. Padło pytanie czy auto ma otwartą przestrzeń ładunkową? powiedziałem, że tak to od razu powiedziano mi, że VAT3 należy się z definicji ;-) Tak w kwestii formalnej: Co trzeba/należy teraz sprawdzic/zrobic.. Chodzi mi o ogólny przegląd i konserwacje auta. Powiedzcie na co szczególnie zwrócić uwagę (nie wiem olej w dyfrach itp itd) Chce zrobic konserwacje podwozia i tutaj pytanie - czy oczyszczenie i "wysmarowanie" bitexem wystarczy? Pytanie w kwestii technicznej: na konsoli środkowej jest miernik przechyłów - taki ping pong, u mnie się "zaciął" :lol: zatarł albo jak to inaczej nazwać, ale idealnie w pozycji 0,0 więc może jest jakaś blokada i da się go "włączyc" :roll: Przepraszam, za pytania "laika" ale zawsze warto wysłuchac rad bardziej doświadczonych kolegów :2piwo: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 31 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 W okręgowej stacji byłem oczywiście przed kupnem i pytałem.. Padło pytanie czy auto ma otwartą przestrzeń ładunkową? powiedziałem, że tak to od razu powiedziano mi, że VAT3 należy się z definicji ;-) Tak w kwestii formalnej: Co trzeba/należy teraz sprawdzic/zrobic.. Chodzi mi o ogólny przegląd i konserwacje auta. Powiedzcie na co szczególnie zwrócić uwagę (nie wiem olej w dyfrach itp itd) Chce zrobic konserwacje podwozia i tutaj pytanie - czy oczyszczenie i "wysmarowanie" bitexem wystarczy? Pytanie w kwestii technicznej: na konsoli środkowej jest miernik przechyłów - taki ping pong, u mnie się "zaciął" :lol: zatarł albo jak to inaczej nazwać, ale idealnie w pozycji 0,0 więc może jest jakaś blokada i da się go "włączyc" :roll: Przepraszam, za pytania "laika" ale zawsze warto wysłuchac rad bardziej doświadczonych kolegów :2piwo: 1.Pakiet startowy czyli rozrząd jeżeli jest na pasku, oleje filtry komplet, sprawdź stan klocków i tarcz, sprawdź luzy na łożyskach zwrotnic, przesmaruj wszystkie kalamidki . 2. Co do konserwacji chcesz odstawić kichę to smaruj bitexem ja polecam noxudol wcześniej oczywiście całą ramę należy potraktować porządnym odrdzewiaczem robi się z tego spory koszt ale inaczej w ogóle nie ma sensu robić konserwacji bo tylko się pogorszy sprawę. 3. przechyłomierz wymontuj i spal :mrgreen: Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczur2 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Jeżeli chodzi o rozrząd to jaki przebieg wymaga wymiany? Bo mam wbite w książce, że przy 90 a potem przy 180 był wymieniany. Przy 194 paski klinowe, tarcza sprzęgła tarcze hamulcowe tłoczki z tył, płyn chłodniczy, hamulcowy olej w dyfrach i w skrzyni. 500km temu (w grudniu) wymieniony olej z filtrem. Zbadałem ten noxudol i myślę, że to dobry pomysł. 5l kosztuje 130zł więc chyba tragedii nie ma. chyba, że będę potrzebował 50 litrów :lol2: Tylko, żeby to dobrze zrobic to jest potrzebny podnośnik.. na kanale nie da rady zrobic tego porządnie. Jeżeli chodzi o przechyłomierz to dla potomnych: Tylna obudowa trzyma się na 3 wsuwkach, zdejmuje się ją pociągając do góry. Najlepiej z obu stron zcisnąc to środkiem się wybrzuszy, i lekko podważyć, czymś szerokim (żeby nie uszkodzić obudowy). Pod obudową zestaw wskaźników trzyma się na dwóch śrubach na śrubokręt krzyżakowy. Tutaj przyda się krótki śrubokręt bo do szyby nie wiele miejsca. Po odkręceniu śrub zostaje odpiąć kostkę i zestaw wskaźników mamy już na zewnątrz. W moim przypadku wystarczyło odrócic kilka razy do góry nogami i przechyłomierz nagle ożył :-D Wsadziłem kostkę, wkręciłem wskaźniki, wcisnąłem obudowę i wszystko działa miodzio :) Wszystko trwało może 15min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 noxudol nie jest drogi, gorzej z odrdzewiaczem np fertan. jest drogi ale bez jego zastosowania konserwacja nie ma sensu bo będzie kwitło pod spodem... co do przechyłomierza nie widzę sensu jego zastosowania, bajer i tyle ale jak ktoś lubi i ma zamontowany to lepiej mieć niż nie mieć. p.s. co do rozrządu to jeżeli masz pewność że książka jest autentyczna to zrób wymianę wg. książki ale jeżeli pewności nie masz to lepiej wymienić bo na tym lepiej nie oszczędzać to samo się tyczy olejów i reszty rzeczy zawartej w.w. książce serwisowej Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczur2 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 noxudol nie jest drogi, gorzej z odrdzewiaczem np fertan. jest drogi ale bez jego zastosowania konserwacja nie ma sensu bo będzie kwitło pod spodem...co do przechyłomierza nie widzę sensu jego zastosowania, bajer i tyle ale jak ktoś lubi i ma zamontowany to lepiej mieć niż nie mieć. p.s. co do rozrządu to jeżeli masz pewność że książka jest autentyczna to zrób wymianę wg. książki ale jeżeli pewności nie masz to lepiej wymienić bo na tym lepiej nie oszczędzać to samo się tyczy olejów i reszty rzeczy zawartej w.w. książce serwisowej a odrdzewiacz noxudolu? np ten: http://www.cortini.pl/rust_eater___zjadacz_rdzy_200_ml,392,produkt.html 5 butelek? :roll: :mrgreen: Przechyłomierz jest seryjnie, a jak jest to niech już działa :lol: Jeżeli chodzi o książkę to mam pewność, cała historia się pięknie składa i zgodnie z opowieścią są stemple z niemiec, francji w końcu hiszpani i ostatnie z Polski. Pod maską widać, że wszystkie filtry (olej, paliwo) są nowiutkie, nawet nie okurzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mudder Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 5 butelek to trochę za mało chyba, niestety nie znam odrdzewiaczy noxudola generalnie rama musi być 100% rdza fri :mrgreen: inaczej konserwacja nie ma sensu, ja generalnie uważam że konserwowanie ramy innej niż nowa (bez rdzy) mija się z celem ale jeżeli uda się ją bardzo dokładnie oczyścić to można konserwować Cytuj Smoderator :mrgreen: "... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..." no replacement for displacement nima pałerstrołka jest wanna kółkach ? Masz dżipa jesteś... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.