Jump to content

V10 TOUGH


Guest Anonymous
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Anonymous

Witam. Od kilku dni jezdze juz moim RAMem no i apropos spalania to powiem krotko - SMOK !!!!! :-P . W trasie da rade zejsc ponizej 20 przy normalnej jezdzie ok 90-100 i co jakis czas wyprzedzanie. W miescie przy normalnej jezdzie po Wawie 30 a jadac w malym ruchu (wieczorem) trasami przelotowymi/glownymi da sie zejsc nawet do 26. Natomiast przy ostrej jezdzie z konkretnym butowaniem dochodzi do 40 :-P hehe. Bede zakladal instalacje gazowa prinsa , jest droga bo ok 10000zl ale warto bo to instalka dedykowana do mojego silnika. Zreszta najlepsze instalacje prinsa do bmw 528 kosztuja ok 7000. No ale tu placi sie za jakosc.

 

A i jeszcze jedno. Przyspieszenie nie jest tak dobre jak w HEMI...czyli tak jak podejzewalem, ale zobaczymy co bedzie jak zmienie przelozenia w mostach, bo jezdze na ponadwymiarowych oponach. Pewnie 1500 hemi nigdy nie dorowna ale mi tam wystarczy . Poza tym moje auto wazy 2800kg wiec nie ma sie co dziwic i silnik zostal skonstruowany nie na przyspieszenie tylko na ciagniecie na duzych odciazeniach...

 

pozdro

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
a jaki masz obecnie rozmiar kół?

 

Taki ;-) :

 

a593fc5ab494ac77med.jpg

 

 

 

niestety tylko 295/75 r16 :( . Jak na razie kopie się w piasku na podjazdach. Ale bede musial poczekac zanim bedzire cos wiekszego, bo wiekszy rozmiar to dodatkowe koszta: lift kit, zmiana przelozen w mostach (plus blokady na przod i tyl) no i przydalyby sie nowe heble do tak duzych kolek jak 37"x14.5"

 

a oto zdjecia (jeszcze na amerykanskich tablicach)

 

d468ea7009465b62med.jpg

 

86dada8a23814f4emed.jpg

 

a22ad27a86fd28f6med.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Anonymous

Dla podtrzymania tematu napisze coś jeszzce o tym modelu ramika bo widzę, że koledzy w innych działach i o innych autach też piszą.

 

Silniki 488 V10 magnum wywodzą się z tego samego silnika co V10 viper. Zostały zaprojektowane przez Lamborghini i przeprojektowane na potrzeby Chryslera. Stosowane były w drugiej generacji RAMów 2500/3500 tylko w wersjach Heavy Duty w połączeniu z 4-stopniowym (3+OD) automatem lub 5-stopniową manualną skrzynią biegów. Silnik V10 Touch Magnym został mocno odprężony w celu uzyskania jaknajwiększej trwałości i tak wyregulowany by przypominał parametrami silniki wysokoprężne. Efekt został osiagnięty, tak wygląda według producenta charakterystyka silnika:

97v10_hpx.jpg

moc maksymalna - 305 KM

moment obrotowy maksymalny - 610Nm

przy sprężaniu 8.1:1

Dodam tylko, że nawet z niewielkim obciążeniem podczas jazdy na wzniesieniach jezdni silnik nie dostaje zadyszki, a nawet nie redukuje biegu, ponieważ ma tak ogromny nadmiar mocy i momentu, w terenie to samo, nie trzeba kręcić go na wysokie obroty, pokonuje przeszkody jak czołg. Niestety takie parametry zostały okupione gigantycznym spalaniem od 18 do 42 l/100km bez obciążenia na oponach 33x11.5. Dla pocieszenia powiem , że przy obciążeniu paki nie większym niż zaleca producent czyli 900kg spalanie wzrasta tylko nieznacznie (ok10%). Oczywiście wszystkie RAMy można "doładować" o wiele, wiele mocniej niż zaleca producent :-P . Silniki zostały wycofane w 2003 roku. Załapała się na nie jeszcze krótka seria (z 2003 roku) RAMów 3 generacji. Silnik V10 tough magnum z założenia wszedł do użytku by uzupełnić jednostki diesla produkcji Cummins, które były bardzo drogie a jednocześnie odbiegały dynamiką jazdy od benzyniaków. Jednak wprowadzono na rynek jednostkę 5.7 HEMI , która okazała się może trochę sałabsza, ale tylko w zastosowaniach heavy duty (na asfalcie i bez obciążenia V10 nie ma szans :roll: ), a Cummins przeprojektował swoje silniki serii ISB i wprowadził układ zasilania commonrail co znacznie poprawiło osiągi i jeszcze bardziej zmniejszyło spalanie. Tak nastąpił koniec legendarnych silników V10 magnum :cry: :cry: .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Anonymous

Ma mniejsze sprężanie 8:1, czyli jeszcze mniej niż silnik 5.9 magnum(ponad 9:1), mniejsze obroty, no i przede wszystkim silnik jest zupełnie inaczej wyregulowany. Nie ma znaczenia maksymalna moc jak to jest w benzynowych silnikach sportowych. Sportowy silnik kręci się na wysokie obroty by wycisnąć jak najwięcej. Tutaj chodzi o to by zapewnić jak największy moment i to na możliwie dużym zakresie obrotów a przede wszystkim jak największą trwałość silnika. Pierwszy Viper 8.0 miał moc ponad 400hp, ale moment maksymalny taki sam. Silnik musi ciągnąć już z "samego dołu". W stosunku do diesli(cumminsów) stosowanych równolegle, jest jeszcze przewaga w postaci braku turbodziury. Tough ciągnie już na jałowych obrotach. Jak samochód ma przyczepę 7t to musi bezproblemowo ruszyć z nią z miejsca...często pod góre i w jeszcze gorszych warunkach... wiadomo, że w terenie też się to przydaje. Dla tego amerykanie w teren wolą silniki benzynowe . Z tego co czytałem, to poł miliona mil to dla tego silnika żąden wyczyn.

Ogólnie to odwrotność w stosunku do silnika wysilonego, takiego jak na przykład 2.0boxer w Subaru, gdzie uzyskuje się prawie taką samą moc maksymalną z (tylko) 2 litrów. Ogólnie można powiedzieć, że 310 koni z 8śmio litrowego silnika to nie dużo, ale nie o to tu chodzi. I zawsze można z niego wycisnąc jeszcze spoooro.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Paweł super maszyna!! poprostu piekny! 2 gen rama marzy mi sie nawet bardziej niz 3 podobno cumminsy 2 gen sa duzo lepsze niz cuminnsy 3 gen a silnik6.7 cummins to prawdziwa porazka tak przynajmniej tweirdza amerykanie :?: Mam jedno pytanie czy twoje cudo jest na "lifcie" czy to fabryczne ustawienia?? powiem ci ze na zdjeciach wyglada to jakby mial z conajmiej 3 cali wiecej no i te kola poprostu magia widzialem ostatnio rama ktory mial wielkie chromowane fele a na nich mlautkie cieniutkie oponki moim zdaniem wyglada to naprawde zle :!: jesli ktos chce zobaczyc tego pieknisia po kliknieciu na foto zdjecie zrobi sie wyrazniejsze ;-)

post-162-15323754367519_thumb.jpg

post-162-15323754368574_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

bullterrier ty napewno znasz odpowiedz na pytanie ktore mnie gryzie! czy w ramach po liftingu kobinowali cos z hemi czy to ten sam silnik co przed liftingiem?? chodzi mi o to czyten po liftingu nie jest przypadkiem jakis słabszy? gdzies czytalem wypowiedz jakiegos amerykanca ktory napisal ze nowe hemi sa do dupy niema ich co porownywac do starych bo stare sa poporstu lepsze?? chyba nie chodzilo mu o hemi w modelu 2009 wkoncu nowy model ma 380 koni i mniejsze spalanie wiec jak moze byc gorszy :-P

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Pogadaj raczej z Sebastianem, on lepiej się zna na hemi, ale z tego co mi wiadomo to nic nie jest gorzej a wręcz lepiej. Na pewno w noych 5.7 HEMI dodano MDS (taki syst. oszczędzania paliwa). Może amerykania mają na myśli to, że lepiej się kręci stare hemi. Ale nic w tym dziwnego bo są na pewno prostrze i łatwiej jest kombinować. Jeszcze łatwiej jest z silnikami magnum :-P .

Link to comment
Share on other sites

teraz to mi sie wszystko powieszało :P z tego co czytalem tutaj na forum system mds jest to system ktory odłacza 4 cylindy kiedy nie sa one potrzebne ok wszystko gra ale napisales ze ten sysem został dodany dopiero w nowych hemi :roll: z tego co czytalem juz dawno dawno temu wynika ze hemi został od pcozatku swojego zycia tak skonstruowany zeby odłaczał 4 cylindy kiedy nie sa one potrzebne :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

O ile się nie mylę to MDS wprowadzono w ramach z faceliftingiem. A MDS faktycznie to system , który odłącza 4 cylindry... ale właśnie po to by oszczędzać paliwo :-P . A tak w ogóle to początki tehmologii HEMI mają hyba już ze 40 lat :).

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Ten Magnum ma coś w sobie... piękny

W sumie to pod maską u mnie prawie to samo co o Ciebie Kriss. W każdym razie rodowód ten sam :). A silniki Viperowskie, nawet te późne są bardzo fajne bo są proste i mają w sobie oooogromne rezerwy mocy. Jest z czego wyciskac koniki :twisted: . Jakbym miał SRT10 to na 100% wstawiłbym mu superchargera . Kit jest drogi bo to koszt w granicach 8000$ za same części, ale jest dodatkowe 180hp a silnik wytrzymuje to spokojnie :twisted: .

Mój magnum jest za to bezkonkurencyjny w konkurencjach hill climbing... wszystkie seryjne pickupy wymiękają (z cumminsami włącznie)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Guest Anonymous

Nie wiedziałem gdzie wstawić to zdjęcie więc wstawiłem tu.

 

Sebek to specjalnie dla Ciebie :

scrambler7.jpg

 

Mam nadzieję, że doczekamy się w końcu takiego widoku na Twoim podwórku :zdro:

Ten RAM ze zdjęcia to 1500 V8, ale właśnie właścieciel kupił RAMa 2500 V10 i będzie budował na jego bazie monsterrama

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
bullterrier oj marzy mi sie przejazdzka tym twoim V10 powiadam ci :P :twisted:

Rogallo wpadniej na zlot, jak będziemy organizować, to pojezdzisz i porównasz soboe kilka ramów, będziesz miał lepszy pogląd i łatwiej będzie Ci coś wybrać...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 10 months later...

:twisted: :twisted: :twisted:

 

No z tym wagonem to przesadzili bo wagon po szynach da się przepchać ruszyć w dwie trzy osoby . Piszę to z autopsji z wagonem towarowym taką beczką .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.