Jump to content

Silverado 1500 GMT800 - reduktor


Recommended Posts

Witajcie,

Mam problem z reduktorem. Jest to NP246 z auto 4WD. Objawy są dwa. Jeden to taki że przeskakuje łańcuch pod obciążeniem :) czyli oczywista sprawa. Drugi jest taki że jak zapnę Auto 4WD, to jadę jak na ze spiętą blokadą międzyosiową. Czyli przy ostrzejszym skręcie czuć że go blokuje. No i teraz pytanie, czy to mogą być zacierające się tarczki sprzęgła?

 

Nigdy nie rozbierałem tych reduktorów i nie miałem z nimi styczności. Chciałbym mieć części na półce przed demontażem i nie wiem czy zamawiać taki mocno rozbudowany zestaw z tarczkami sprzęgła, czy to nie działające auto 4wd to coś innego.

 

Jeśli chodzi o błędy to był tylko C0305, ale po naprawie wiązki zniknął, a problem pozostał. (działo się jeszcze tak że jak przełączyłem na auto, to nie dało się później wrócić na 2wd, ani 4hi ani 4lo, po naprawie wiązki czujnika jest ok. przełączanie działa jak należy).

 

z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie :)

Link to comment
Share on other sites

Dobra, pomyliłem z innym reduktorem, tak to jest gdy się szybciej czyta niż rozumie😁

To co opisałeś, to raczej prawidłowe działanie - w pozycji "auto" sprzęgło spina napędy "na sztywno" w razie wykrycia uślizgu którejś osi.

 

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

ale nie mam różnicy w działaniu na "auto" i 4hi. A wydawało mi się że kiedyś gdzieś czytałem że na "auto" można jeździć normalnie po czarnym na w reduktorze 242 na 4 full time... no chyba że coś źle zrozumiałem. Może ktoś ma ten reduktor i się wypowie jak to powinno działać :)

Link to comment
Share on other sites

"Auto" w tym reduktorze to w uproszczeniu "part time", tyle, że dopinany i rozpinany automatycznie w razie uślizgu którejś osi - spinane na sztywno obie osie, bez jakiegokolwiek mechanizmu różnicowego. Sprzęgło jest po to, żeby moment dopinana i rozpinania był w miarę mało odczuwalny.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Aha, czyli taka trochę chu...ia :) no nic, w takim razie wychodzi na to że wystarczy mi zwykły zestaw z łańcuchem. niby to lepiej, ale miałem nadzieje że ten napęd to jakiś taki bardziej cywilizowany, skoro to w Tahoe też szło, a to niby był flagowy suv :)

Link to comment
Share on other sites

Auto było tym ucywilizowaniem😁

Dopiero w GMT 900 pojawiła się skrzynia rozdzielcza ze stałym napędem na obie osie, ale za to jednobiegowa, tzn bez reduktora, i tylko w Escalade oraz GMC (ale chyba tylko w najbogatszych wersjach, tj, Denali)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Similar Content

    • By Michał_CTD
      A więc jednak będzie, garść informacji TUTAJ
    • By tritrans
      Witam potrzebuję tylny most do mojego Ramika oddałem samochód do gazownika do poprawek i jak odebrałem okazało sie ze posypał sie most a dokładniej przy jeździe po łuku w lewo słychać tarcie jak by sie wysypały jakieś łozyska. Nie wiem czy są wymienne i czy można to zregenerować czy tylko pozostaje Zuzcar i inny most ale jak na złość nie mają przełożenia 3,92 a taki potrzebuje. Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić mi o co chodzi z tym dyferencjałem DYNA bo na Allegro są łożyska ale nie wiem jakie przypadało by do mojego. No i ostatnia sprawa czy możecie kogoś ewentualnie polecić kto regeneruje takie zabawki.
      Nr mojego mostu to 52114222AA. Przełożenie tak jak napisałem 3,92
      Pozdrawiam
      Tritrans
      Krzysiek
    • By partyczak
      Witam, w temacie powitalnym napisałem, że szukam czegoś z paką do firmy jak i dla rodziny - żeby mieli trochę miejsca dla siebie. Do tej pory miałem Patfindera i Toyotę v8 z 2008 roku - rama zgnita w imenty - w aso mówili mi że to norma pfffffff Patfinder silniki pozostawiają wiele do życzenia.
      Chcę kupić Rama 1500 lub forda f150 w benzynie rocznik tylko 2015, diesle mnie nie interesują. Chciałem uzyskać parę informacji.
      Auto będe gazował i tutaj pytanie które lepiej będzie współpracowało na gazie hemi czy silnik z f 150 5.0 v8 ? Tak w ogóle co to za silnik siedzi w tym fordzie - 5.0 jest to sprawdzona jednostka, godna polecenia ? O HEMI w ramach słyszałem wiele dobrego.
      2 sprawa które wozidło jest wygodniejsze ? Z wyglądu bardziej leży mi Ram, podobno prowadzenie f150, jakośc wykonaina teraz na + dla Rama. Ford ma zawieszenie pneumatyczne ? Przyznam że bardzo by mi się takie coś przydało podczas załadunku albo przy zapinaniu przyczepy, na pewno ułatwi życie.
      Wiele czasu przebywam w niemczech ze względu na firmę i tak naprawdę widzę na 10 ramów 1 Efkę 150. Ram lepszy ? Jak to jest ?
    • Guest Anonymous
      By Guest Anonymous
      Ram 1500 2003 5.9 quadcab.
      Jakie elementy najczęściej siadają w przednim zawieszeniu?
      Jakie będą objawy?
       
      Szukam informacji na temat tulei, gum, końcówek itd.
       
      Zaczyna mi powoli postukiwać na nierównościach i się zastanawiam czy to nie tuleje na stabilizatorze. Stuk jest wyraźny i czasem rezonansowy wiec jakiś element zaczyna poważnie być luźny (patrz wyrobiony).
    • By Talas91
      Witam
       
      Nie mogłem znaleść odpowiedniego tematu na forum, dlatego zakładam nowy. Ma ktoś może dokładny opis jak przerobić światła tylne na EU w Dodgu ramie 1500 z 2018 ( tyl na ledach )?
      Dodam tylko, że juz mam kupione osobne światła przeciwmgłowe i cofania do montażu w zderzaku ( widziałem, że tak montują ).
       
      Pozdrawiam


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.