Skocz do zawartości

Silverado 1500 GMT800 - reduktor


woytek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z reduktorem. Jest to NP246 z auto 4WD. Objawy są dwa. Jeden to taki że przeskakuje łańcuch pod obciążeniem :) czyli oczywista sprawa. Drugi jest taki że jak zapnę Auto 4WD, to jadę jak na ze spiętą blokadą międzyosiową. Czyli przy ostrzejszym skręcie czuć że go blokuje. No i teraz pytanie, czy to mogą być zacierające się tarczki sprzęgła?

 

Nigdy nie rozbierałem tych reduktorów i nie miałem z nimi styczności. Chciałbym mieć części na półce przed demontażem i nie wiem czy zamawiać taki mocno rozbudowany zestaw z tarczkami sprzęgła, czy to nie działające auto 4wd to coś innego.

 

Jeśli chodzi o błędy to był tylko C0305, ale po naprawie wiązki zniknął, a problem pozostał. (działo się jeszcze tak że jak przełączyłem na auto, to nie dało się później wrócić na 2wd, ani 4hi ani 4lo, po naprawie wiązki czujnika jest ok. przełączanie działa jak należy).

 

z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pomyliłem z innym reduktorem, tak to jest gdy się szybciej czyta niż rozumie😁

To co opisałeś, to raczej prawidłowe działanie - w pozycji "auto" sprzęgło spina napędy "na sztywno" w razie wykrycia uślizgu którejś osi.

 

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie mam różnicy w działaniu na "auto" i 4hi. A wydawało mi się że kiedyś gdzieś czytałem że na "auto" można jeździć normalnie po czarnym na w reduktorze 242 na 4 full time... no chyba że coś źle zrozumiałem. Może ktoś ma ten reduktor i się wypowie jak to powinno działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Auto" w tym reduktorze to w uproszczeniu "part time", tyle, że dopinany i rozpinany automatycznie w razie uślizgu którejś osi - spinane na sztywno obie osie, bez jakiegokolwiek mechanizmu różnicowego. Sprzęgło jest po to, żeby moment dopinana i rozpinania był w miarę mało odczuwalny.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli taka trochę chu...ia :) no nic, w takim razie wychodzi na to że wystarczy mi zwykły zestaw z łańcuchem. niby to lepiej, ale miałem nadzieje że ten napęd to jakiś taki bardziej cywilizowany, skoro to w Tahoe też szło, a to niby był flagowy suv :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było tym ucywilizowaniem😁

Dopiero w GMT 900 pojawiła się skrzynia rozdzielcza ze stałym napędem na obie osie, ale za to jednobiegowa, tzn bez reduktora, i tylko w Escalade oraz GMC (ale chyba tylko w najbogatszych wersjach, tj, Denali)

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.