Skocz do zawartości

Jakie płyny do F150 (1997<)?


circos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuję wymianę płynów ustrojowych, może ktoś się orientuje jakim olejem silnikowym zalać F150 1997 4,6V8XLT 4WD? 5W30?

Oraz skrzynia biegów, reduktor?

Pozdrawiam.

:arrow: FORD F150 XLT 4,6V8

:arrow:JEEP GRAND CHEROKEE Limited 5,2V8

CIRCOS PHOTOGRAPHY

http://hidentity.org/hid/PL820756_skin1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz i masz:

Silnik - 5W30, 5,7 litra z filtrem (polecam oryginalny fordowski, nie jest drogi)

Skrzynia i reduktor - MERCON ATF, skrzynia 15,51 litra, reduktor 1,9 litra (przy okazji - ten sam olej leje się do wspomagania kierownicy)

Mosty - 75W90, przód 1,65 litra, tył 2,6 litra (jeśli masz z tyłu LSD należy pamiętać o stosownym dodatku - należy dolać 118 ml specyfiku)

Potrzebujesz coś jeszcze?

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Na pewno silnik nie wybuchnie. Przynajmniej nie od razu... :mrgreen:

Oznaczenie 5W-30 czy 15W-40 to klasyfikacja lepkościowa oleju według SAE. Oznacza (w dużym uproszczeniu) zakres optymalnych temperatur pracy oleju, gdzie pierwsza cyfra (z literą W jak winter) oznacza temperaturę zimą, a druga latem. Dla olejów, o których rozmawiamy, temperatury te wynoszą odpowiednio: dla 5W-30 od -30 do +20, dla oleju 15W-40 od -20 do +35. Wynikałoby z tego teoretycznie, że ten drugi w naszych warunkach klimatycznych byłby odpowiedniejszy. Niestety lepkość to nie jedyny parametr oleju, bowiem poza oczywistym zmniejszeniem tarcia i zużycia silnika do zadań oleju należą jeszcze m.in. odprowadzenie ciepła, utrzymanie silnika w czystości, ochrona przed korozją czy doszczelnienie komory spalania. Drugą klasyfikacją stosowaną dla olei jest klasyfikacja jakościowa według API. Oznaczenie ma postać np. SJ/CF, gdzie literka po S oznacza jakość dla silnika benzynowego, a literka po C jakość dla diesla. Natomiast im wyższe są te drugie litery, tym lepsza jest klasa jakościowa oleju.

No i jest jeszcze oczywiście podział na oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Powinienem od tego podziału zacząć ale wspominam o tym na końcu bo właśnie ten problem dotyczy Twojego pytania. W Twoim przypadku, że praktycznie przeskoczyłeś o dwie klasy w dół, ponieważ oleje 5W-30 są olejami syntetycznymi natomiast 15W-40 to w praktyce oleje mineralne. Różnica między tymi olejami jest w praktyce dużo większa, niż wynikałoby z samych tylko oznaczeń lepkościowych. Zasada jest taka, że należy się stosować do zaleceń producenta silnika, a jeżeli kondycja silnika się pogarsza, to ewentualnie można się ratować schodząc "w dół" z klasą oleju. Natomiast na pewno nie należy mieszać ani uzupełniać syntetyków minerałami i odwrotnie (no chyba, że w warunkach bojowych ma się nóż na gardle to wtedy lepszy byle jaki olej, niż żaden).

W Twoim przypadku - co się może stać? Na pewno nic lub niewiele w krótkim czasie, bądź przy takich temperaturach jakie teraz mamy. Natomiast na dłuższą metę może pojawić się utrudniony rozruch w niskich temperaturach,a przy powrocie do oleju syntetycznego lub półsyntetycznego rozszczelnienie silnika, nagromadzenie, a potem wypłukanie wszelkiej maści nagarów i innych syfów (co może być przyczyną zatkania magistrali olejowej i zatarcia silnika), wzrost zużycia oleju itp. Na pewno również, jeśli zdarzy Ci się przeciągnąć nieco następną wymianę oleju to skutki mogą być dużo poważniejsze w przypadku minerała, niż syntetyka.

Przepraszam za być może nieco przydługi wykład ale moim zdaniem nie warto eksperymentować z zaleceniami producenta. Ja bym go zalał syntetycznym oryginałem 5W-30 (Formula F), ewentualnie, jeśli masz już duży przebieg i potrzebujesz dolewek między wymianami, to zastosowałbym fordowski półsyntetyk 10W-40 (Formula Plus). Jeden i drugi możesz kupić bez problemu na allegro lub w każdym serwisie Forda.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japacz, dzięki za info :) Oczywiście poleciał pomagas ;-) Natomiast nie mogłem nigdzie znaleźć odp na pytanie jakim olejem go zalać, myślałem że łyknie to co zawsze lałem do Jeepów - 15W40. Natomiast co do nagarów, to właśnie trochę mi się ich już nazbierało - muszę pokombinować jak się ich teraz pozbyć. Co do przebiegu, to tam jest 70tys mil.

:arrow: FORD F150 XLT 4,6V8

:arrow:JEEP GRAND CHEROKEE Limited 5,2V8

CIRCOS PHOTOGRAPHY

http://hidentity.org/hid/PL820756_skin1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg masz wręcz symboliczny :-) Tym bardziej zrób tak: wlej środek do płukania silnika z nagarów jakiejś dobrej firmy (Wynns, Liqui Molly, Valvoline - kosztują w granicach 20 - 40zł) do tego oleju, który wlałeś teraz. Procedura zwykle wymaga, żeby silnik z takim specyfikiem pochodził z 15 - 20 minut (vide instrukcja na opakowaniu). Spuść wszystko z syfami. Wymień jeszcze raz filtr i zalej tym co trzeba. Trochę będzie kosztować ale nie aż tyle, żeby ryzykować remont silnika ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jestem po finale wymiany foteli :)

Reasumując - jeżeli ktoś miałby w przyszłości jakieś pytania, problemy, itp - walcie śmiało :) Tylna kanapa musiała przejść lekką modyfikację przed dopasowaniem otworów. Dodatkowo założyłem przedniego kangura i boczne relingi. Doprowadziłem chrom na lusterkach do porządku no i wymiana tylnej szyby na uchylną :) Oto rezultaty:

 

270320107287.jpg

 

FordF150XLT46V81997#5453346551308089346

 

270320107289.jpg

 

270320107288.jpg

 

270320107290.jpg

 

270320107291.jpg

 

270320107292.jpg

:arrow: FORD F150 XLT 4,6V8

:arrow:JEEP GRAND CHEROKEE Limited 5,2V8

CIRCOS PHOTOGRAPHY

http://hidentity.org/hid/PL820756_skin1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.