Jump to content
drug

[RAM 1500] Hamulce

Recommended Posts

Właśnie wyposażyłem swoją Dodzię w komplet nacinanych i nawiercanych sportowych tarcz firmy EBC oraz komplet klocków tej samej firmy model Greenstuf. Hamulce są rewelacyjne, hamowanie wbrew temu co niektórzy twierdzili się poprawiły. Po pierwsze są, a wiadomo, że w Ramie to wcale nie jest takie oczywiste. Po drugie są od 180km/h do zera, czyli są odporne na duże wzrosty temperatur. Po trzecie wreszcie się nie pokrzywiły po pierwszym ostrym hamowaniu. Po czwarte można zamienić tarcze stronami lewą z prawą i będą jeszcze lepsze, tylko kosztem błyskawicznego zużycia klocków. Po piąte nie hałasują przy hamowaniu. Po szóste nie trzeba zapierac się o kierownice przy hamowaniu. ;-) POLECAM!!! To bardzo dobry produkt. Fotki może jutro zrobię to wstawię.

Droga hamowania się nie skróciła, ale kultura, jakość i komfort hamowania bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

No fajnie , fajnie, już nie mogę się doczekać az się przejadę :-P .

Po piąte nie hałasują przy hamowaniu
Moj kolega wyminiał w swoim EVOIX hamulce (kompletne) na jakieś superparformancowe i piszczą jak cholera przy prędkościach ok 0-5km/h... ponoć to normalne :roll:

 

Też się zastanawiam nad heblami bo czeka mnie zmiana. Moje są w stanie rozsypki. Pytanie czy wymienić tylko przednie na jakieś lepsze od fabrycznych czy tył też znienić na tarczowe (mam bębny) No a druga sprawa to czy zmienić wszystko razem z zaciskami czy tylko same tarcze i klocki??? W sumie jak wsadzę opony 39" to takie "kółeczka" mają na prawdę sporą bezwładność (masa i średnica)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj kolega wyminiał w swoim EVOIX hamulce (kompletne) na jakieś superparformancowe i piszczą jak cholera przy prędkościach ok 0-5km/h... ponoć to normalne
Rzeczywiście od 0-5km/h mają reakcję dość gwałtowną i czasem wydają dziwne dzwięki, ale to jest zasługa klocków klejących się do tarcz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous
jezeli chcesz smigac w terenie zmieniaj bebny na tarcze ;)
W sumie niezależnie od tego czy teren czy asfalt, tarczowe są wszędzie lepsze, i oczywiście, że bym wymienił , tylko jest jeden problem... kasa :-P . Mam jeszcze inne wydatki na Rama w tej chwili. A to nie jest 500zł. Także na razie zosteję przy bębnach z tyłu. Za jakiś czas to zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mógłby mi ktoś pomóc ?? potrzebuję klocki do mojego mastodonta ale tych GreenStuff nie można nigdzie kupić :cry: Nie chcę znowu wylądować z ATLASami, które są beznadziejne. Ma ktoś namiar na jakiś sklep w Polsce ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie udało mi się zamówić w EBC Polska. Będą 12 listopada (bo ze US lecą) tylko nie wiem czy do tego czasu mi się moje ATLASy nie skończą.

Ile bulisz u nas za taką przyjemność?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpośrednio z US wyszło by cię ok. 450 - 500zł za wszystko. W przypadku klocków to różnica nie wielka, bo i kwota nie duża, ale procentowo to jest sporo. Pamiętaj o tym jak będziesz robił większe zakupy do Rama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy mógłby mi ktoś pomóc ?? potrzebuję klocki do mojego mastodonta ale tych GreenStuff nie można nigdzie kupić :cry: Nie chcę znowu wylądować z ATLASami, które są beznadziejne. Ma ktoś namiar na jakiś sklep w Polsce ??

 

http://ebcbrakes.pl/

 

Ja kupowałem klocki i tarcze u nich. Posiadają cały asortyment EBC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klocki już wymieniłem i faktycznie (nawet na starych tarczach) komfort hamowania jest nieporównywalny. Przy następnej zmianie tarcze także lecą do kosza.

 

Co do GreenStuff-ów to taka ciekawostka, która mnie zaskoczyła to zapach... niezłe szambo podczas hamowania :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klocki już wymieniłem i faktycznie (nawet na starych tarczach) komfort hamowania jest nieporównywalny. Przy następnej zmianie tarcze także lecą do kosza.

 

Co do GreenStuff-ów to taka ciekawostka, która mnie zaskoczyła to zapach... niezłe szambo podczas hamowania :-/

Na początku... wytrą się i będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klocki już wymieniłem i faktycznie (nawet na starych tarczach) komfort hamowania jest nieporównywalny. Przy następnej zmianie tarcze także lecą do kosza.

 

Co do GreenStuff-ów to taka ciekawostka, która mnie zaskoczyła to zapach... niezłe szambo podczas hamowania :-/

Na początku... wytrą się i będzie ok.

 

Tak też myślałem ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodże to jakieś słabe są, u mnie po przejechaniu 60kkm oryginalne klocki skończyły żywot a tracze wykazały zużycie poniżej 1mm ale i tak je wymieniłem :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wlasnie kupuje Turbo Grover EBC (nawiercane) plus Greenstuffy i licze że będzie duża poprawa hamowania, i sie szybko nei pokrzywia co nie bedzie mi trząść całym autem przy hamowaniu. Teraz tylko pytanie retoryczne, ale zeby byla jasnosc, napiszcie mi czy plyn uzywany do naszych aut to DOT4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam te tarcze i miałem GreenStuffy, ale wymieniłem jednak na YellowStuff. Przy wiekszych predkosciach Gstuffy sie grzały. Poprawa jest duża. Dokup sobie jeszcze przewody w oplocie stalowym i będzie bajka. Mam je juz dwa lata i nadal nic nie bije. To bardzo dobry zakup. Napewno będziesz zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha czyli lepiej pójść w yellowstuff, a przewody gdzie kupowałeś? no i czy płyn Dot4 czy juz 5?Jaki byl skutek szybkiego grzania sie klockow Gstuff? Szybsze zużycie klocków? Czy wierzchnia powierzchnia klocka się zeszklila?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aha czyli lepiej pójść w yellowstuff, a przewody gdzie kupowałeś? no i czy płyn Dot4 czy juz 5?Jaki byl skutek szybkiego grzania sie klockow Gstuff? Szybsze zużycie klocków? Czy wierzchnia powierzchnia klocka się zeszklila?

Klocki się zeszkliły, ale po zrobieniu kilkunastu kilometrów wracały do pierwotnego stanu, więc tragedii nie było, tylko, że skuteczność hamowania wtedy była marna. Poza tym tarcze po zagrzaniu klocków zrobiły się fioletowe. Przestraszyłem sie, że je załatwiłem, ale po ostygnięciu wróciły do stanu poprzedniego.

Z Yellowstuffem nie mam takich zdarzen, a skutecznosc hamowania wraz z rozgrzewaniem rośnie. Jak tarcze są zimne to i tak lepiej hamują niż fabryczne.

Przewody mam Russel kupowałem w jakimś sklepie w US przez internet, ale juz nie pamietam jakim.

Jeśli chodzi o płyn to nie zmieniałem płynu odkąd mam Rama i nie mam pojęcia jaki jest. Ważne, że trzyma parametry i się nie gotuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki wielkie :) za info :)

 

[ Dodano: 2012-02-03, 07:38 ]

drug szukam i szukam yellowstuff klockow i nie moge znalezc, nawet w stanach, do naszego jest do kupienia tylko Greenstuff. A klocki na zamowienie w PL ze strony EBC w kwocie za 1000 pare złotych, grrrrr

 

[ Dodano: 2012-07-02, 20:29 ]

Dzisiaj w koncu przyszla cala paczka tarcz EBC Turbo Grover i Yellowstuff. Wymiana w srode i juz nie moge sie doczekac az to zaloze, a tutaj taka mala pogladowa fotka :)d5569e4c98b5dcc1m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cholera! U mnie było to trochę inne. Miałem szczęki do tarczo-bębnów i parę jakichś drobiazgów. Już dokładnie nie pamiętam ale szczęki były na pewno. Co prawda mój jest 2003, ale tam chyba mechanika była taka sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.