Jump to content

Kupna pickupa pod przyczepę pomocy


Recommended Posts

Witam ogólnie muszę kupić pickupa do ciągania lawety z autem.Zalezy mi głównie też na dużej pace więc kabina wchodzi tylko w grę tzw. 1,5 nie pełna.Na początku myślałem nad fordem f150 11 generacji z silnikiem 5,4 Triton ale słyszałem dużo opini złych o tym silniku że jest przekombinowanyn i kłopotliwy.Teraz zastanawiam się też na f150 ale 12 generacji bo silniki są niby mniej awaryjne kumpel poradził też Nissana Titan oczywiście silniki muszą chodzić na LPG.

Czy mogę prosić o jakieś rady co kupić co jest mało awaryjne i spalanie nie powala z nóg.

Za odpowiedzi dzieki

Link to comment
Share on other sites

Każdy z full size-ów będzie tak samo dobry do ciągania lawety pod warunkiem, że nie kupisz dobitego trupa - w sumie to do tego są przeznaczone.

Inna sprawa, że przy takim zastosowaniu bardziej obawiałbym się o przeniesienie napędu (skrzynia, mosty) niż o silnik.

Co do spalania, to pytanie jaka wartość powala Cie na kolana? Bo przy około 20-25l/100km kilka w tą , czy w tamtą to już żadna różnica.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Z mojego doświadczenia,

paka w Dodge Ram 1500 z lat 2002-2008 ma długość około 2 m, kabina quad cab, czyli taki półtorak+ , z 4-ma drzwiami. Ja takim z 2007r Hemi ciągałem Jacht na przyczepie 3 osiowej 3,5 t DMC, mocy nie brakowało, problem w modelach 1500, 150 to zbyt miękkie zawieszenie. Ideałem są modele HD 2500, SD 250, ale ciężko znależć.

Ram 2500 CTD , paka 2,40m typowy półtorak.

 

 

FB_IMG_1621010859651.jpg

FB_IMG_1621010869840.jpg

FB_IMG_1621010893321.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, silnik 5,7 Hemi dostał tytuł sinika roku 2004, skrzynie 5 biegowe dość wytrzymałe, wszystko zależy od przebiegu i serwisu. W modelach 1500 ukręcał sie tylni wałek atakujacy w moście, Ram II gen z Cumminsem to prawdziwa bestia,słabe skrzynie,  problem tej generacji to brak ocynku blach ruda zjada je na potęge. 

Link to comment
Share on other sites

Miałem dokładnie takiego jak ty Sebastian ale z silnikiem 4.7 i nawet w tej wersji mocy mu nie brakowało. 

 

Pewnego razu załadowałem pełną, kopiasta pakę granitu,(chyba półtorej tony) wydawało mi się ze da radę bez problemu. Napędowo i silnikowo zero problemu ale zawieszenie koszmar, resory miałem płaskie i na autostradzie przy 80km/h czułem się jakbym płynął motorówką. 

 

Ogólnie mega polecam ta wersję z racji dużej paki! Z rdzą miałem problem tylko na tylnym nadkolu i to jednym;)

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Sebastian O. napisał:

Ram II gen z Cumminsem to prawdziwa bestia

Nigdy nie umiałem się przekonać do dizli. 

 

Houdini-garage jak będziesz chciał ciągnąc przyczepę takim Cumminsem to nastaw się na 20-25 litrów deasla, a nie jak przy 5.7 hemi tej same ilości gazu. Kosztowo to robi ogromną różnicę! 

Link to comment
Share on other sites

Jest to sporo fanów Efki z tego co widzę, ale jakoś umilkli. 

Z tego co wiem już z doświadczenia do Rama dostaniesz każdą części na miejscu, wszystko mozesz kupić u setek sprzedawców lub w każdym serwisie Fiata! 

 

Popularnośc Ramow w Polsce(nie wiedzieć czemu) jest znacznie większa, wystarczy zobaczyć ilość oferowach Ram 1500 i F150 na otomoto. To daje pewien obraz, ale absolutnie nie oznacza że jeden jest lepszy od drugiego 😉

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By partyczak
      Witam, w temacie powitalnym napisałem, że szukam czegoś z paką do firmy jak i dla rodziny - żeby mieli trochę miejsca dla siebie. Do tej pory miałem Patfindera i Toyotę v8 z 2008 roku - rama zgnita w imenty - w aso mówili mi że to norma pfffffff Patfinder silniki pozostawiają wiele do życzenia.
      Chcę kupić Rama 1500 lub forda f150 w benzynie rocznik tylko 2015, diesle mnie nie interesują. Chciałem uzyskać parę informacji.
      Auto będe gazował i tutaj pytanie które lepiej będzie współpracowało na gazie hemi czy silnik z f 150 5.0 v8 ? Tak w ogóle co to za silnik siedzi w tym fordzie - 5.0 jest to sprawdzona jednostka, godna polecenia ? O HEMI w ramach słyszałem wiele dobrego.
      2 sprawa które wozidło jest wygodniejsze ? Z wyglądu bardziej leży mi Ram, podobno prowadzenie f150, jakośc wykonaina teraz na + dla Rama. Ford ma zawieszenie pneumatyczne ? Przyznam że bardzo by mi się takie coś przydało podczas załadunku albo przy zapinaniu przyczepy, na pewno ułatwi życie.
      Wiele czasu przebywam w niemczech ze względu na firmę i tak naprawdę widzę na 10 ramów 1 Efkę 150. Ram lepszy ? Jak to jest ?
    • By Raptor
      Witam 
      Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś na temat tego samochodu? 
      Zaczynam przygodę z pick up i padło na Rengera Raptora. Tylko czy to dobry wybór? 
    • By kucaro
      Przepraszam szanowne grono, ale pozwole zapytac jeszcze raz.
      Znalazlem takie oto autko:
      http://www.2hl.pl/szczegoly.aspx?idoferty=11915&idbranzy=20
       
      a jako ze do BRE mi blizej nic gdzie indziej i jestem 'stałym' klientem, to sie zastanawiam
      czy nie tej Toyoty nie wziać.
       
      Uprzejmie poprosze o oponie dot. spalania, kosztów serwosu, dostepnosci czesci zamiennych oraz ceny założenia dobrej instalki LPG.
       
      VIN:5TBBV54117S452954 (czy mógłby ktoś mi sprawdzić ?)
    • By DragonEv
      Pacjent to ford f150 rocznik 2006, 5,4L
      Podczas hamowania zapala się i mruga kontrolka OD/OFF oraz pokazuje napis transmission malfunction.
      Objaw jest taki jakbym jechał z włączonym guzikiem od/off ( czyli obroty są wyższe).po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy.
      Bywa, że przy prędkości 100- 140 km/h obroty zaczynają pływać. To znaczy skaczą co sekundę między 2 a 3 tyś obrotów.
      Auto poszło do mechanika, skrzynia rozebrana okazało się , że jakieś drobiazgi są do wymiany ( hamulec czy coś ) i to zostało wymienione na nowe.
      Pomogło może na 2-3 tyg i problem wrócił.
      Skrzynia ponownie rozebrana i wszystko w środku gra. Nie potrafimy zdiagnozować tego problemu.
      Maił ktoś podobną ustekę ? natknał się na coś takiego ? Możecie pomóc ?
    • By kaktus30
      Taki mały :kasztan:
       
      Jakie spalanie wychodzi wam przy dynamicznej jezdzie po miescie i zwinnym ruszaniu ze swiatel ??
       
      i jakie spalnie np na hiwaju przy 140 km
       
      moj pickup to crewcab z 4 stopniowa skrzynia.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.