Jump to content

Problem z zapalaniem Ford Ranger Wildtrack 3.2.


JM -Ranger Wildtrack
 Share

Recommended Posts

Witam   , 

od 8 miesięcy mam problem - od czasu do czasu - z uruchamianiem  silnika w moim Rangarze Wildtrack 3.2 ( 2017) , w salonie firmowym FORDA w Częstochowie już  2 razy próbowali naprawiać ale nic nie dało .( podobno na komputerze nie zostaje żaden ślad o awarii)   Przy  problemie w uruchamianiu silnika  nie ma żadnego  schematu , ostatnio wszystko działało przez miesiąc  teraz znowu zostałem na parkingu.  Silnik na nowo się uruchamia po 15-20 razach po 15-20 min , czasami wygląda to że kręci  i nie może się uruchomić .. czasami jest tylko "pstryk " i koniec.  NIe udało mi się znaleść żadnego schematu w jaki sposób uruchomić silnik.. wszystko jest przypadkowe.

 Dajcie znać jeżeli ma ktoś ma  jakiś pomysł.. ??

  https://youtu.be/cmJmB4Cv3SI 

Link to comment
Share on other sites

ASB = Automatyczna Skrzynia Biegów 😉

 

Nie obiecuj sobie dużo po tej diagnozie, ale jest opcja, że wybierak może być lekko uszkodzony. Samochód z automatem można odpalić wyłącznie kiedy wybierak jest w pozycji P (oczywiście jeśli wszystko działa poprawnie i/lub nikt nic nie modyfikował). Nie wdając się w szczegóły i najprościej sytuację opisując - zdarza się czasem, że auto nie widzi, że wybierak jest w pozycji P, tzn odblokowuje stacyjkę, ale już nie puszcza zapłonu, lub puszcza go ale równie szybko odcina. Jak będziesz miał taką sytuację jak opisujesz, to spróbuj kilka razy poruszać manetką po wszystkich pozycjach a po powrocie na P przekręć kluczyk aby odpalić.

 

Z drugiej strony trochę to też śmierdzi niepoprawnym funkcjonowaniem immo ale tutaj musiałyby zostać ślady i serwis powinien do zdiagnozować, chyba, że masz uszkodzenie ECU lub to kwestia "pastylki" immo w kluczyku. Takie niewielkie uszkodzenie ECU trudno niestety zdiagnozować, choć nie jest to niemożliwe. Pastylkę w kluczyku można łatwo przetestować używając drugiego kompletu kluczyków (małe prawdopodobieństwo, że są uszkodzone dwa kluczyki).

 

Tak z innej beczki. Musisz wiedzieć, że ogólnie serwisy Forda w Polsce mało ogarniają silnik 3.2 Duratorq. Kiedyś byłem bliski kupienia Transita z tym silnikiem to mi znajomy dealer go odradzał. Oczywiście nie z powodu samego silnika bo to dość udana jednostka, która do dzisiaj i od lat występuje na rynku amerykańskim jako silnik rodziny PowerStroke , ale z powodu faktu, iż mechanicy tak rzadko go widują, że doświadczenie mają praktycznie z nim zerowe. W europie sprzedawały się pojedyncze sztuki Transitów z tym silnikiem. Potem zaczęli go wsadzać do nowego Rangera ale tylko do najdroższej topowej wersji (w tańszych nie dało się go nawet skonfigurować) a potem całkowicie wycofali tą jednostkę z europy. Podejrzewam, że 90% serwisantów Forda w Polsce nie miało nawet styczności z tym silnikiem... Moim zdaniem szybciej znajdziesz pomoc na amerykańskich forach Rangera niż w autoryzowanym serwisie Forda w naszym kraju 🙂

Link to comment
Share on other sites

Samochody z automatem można odpalić w pozycji P i N. Jeśli to wina czujnika to możesz próbować na pozycji N. Jeśli i tu bedzie ten sam problem idac dalej jest przekaźnik rozrusznika załączany z jednej strony plusem po stacyjce, z drugiej masą przechodzącą właśnie przez czujnik pozycji skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Ale tu problem polega chyba na tym, że rozrusznik kręci, ale silnik nie zapala - przynajmniej tak zrozumiałem opis.

A przy problemie z wybierakiem odcina rozrusznik.

Na filmie z kolei widać, że raz nie kręci wcale, a raz kręci, ale nie zapala. Może niech JM doprecyzuje jaki ma problem.

Link to comment
Share on other sites

Oglądałem film na telefonie bez dźwięku 😉 Faktycznie rozrusznik kręci aż do odpuszczenia, więc to raczej nie wybierak. Mi to wybitnie wygląda na jakiś problem z immo, albo po stronie auta albo po stronie pastylki.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, wiewioor.fm napisał:

Samochody z automatem można odpalić w pozycji P i N. Jeśli to wina czujnika to możesz próbować na pozycji N. Jeśli i tu bedzie ten sam problem idac dalej jest przekaźnik rozrusznika załączany z jednej strony plusem po stacyjce, z drugiej masą przechodzącą właśnie przez czujnik pozycji skrzyni.

 

19 godzin temu, Kassei napisał:

ASB = Automatyczna Skrzynia Biegów 😉

 

Nie obiecuj sobie dużo po tej diagnozie, ale jest opcja, że wybierak może być lekko uszkodzony. Samochód z automatem można odpalić wyłącznie kiedy wybierak jest w pozycji P (oczywiście jeśli wszystko działa poprawnie i/lub nikt nic nie modyfikował). Nie wdając się w szczegóły i najprościej sytuację opisując - zdarza się czasem, że auto nie widzi, że wybierak jest w pozycji P, tzn odblokowuje stacyjkę, ale już nie puszcza zapłonu, lub puszcza go ale równie szybko odcina. Jak będziesz miał taką sytuację jak opisujesz, to spróbuj kilka razy poruszać manetką po wszystkich pozycjach a po powrocie na P przekręć kluczyk aby odpalić.

 

Z drugiej strony trochę to też śmierdzi niepoprawnym funkcjonowaniem immo ale tutaj musiałyby zostać ślady i serwis powinien do zdiagnozować, chyba, że masz uszkodzenie ECU lub to kwestia "pastylki" immo w kluczyku. Takie niewielkie uszkodzenie ECU trudno niestety zdiagnozować, choć nie jest to niemożliwe. Pastylkę w kluczyku można łatwo przetestować używając drugiego kompletu kluczyków (małe prawdopodobieństwo, że są uszkodzone dwa kluczyki).

 

Tak z innej beczki. Musisz wiedzieć, że ogólnie serwisy Forda w Polsce mało ogarniają silnik 3.2 Duratorq. Kiedyś byłem bliski kupienia Transita z tym silnikiem to mi znajomy dealer go odradzał. Oczywiście nie z powodu samego silnika bo to dość udana jednostka, która do dzisiaj i od lat występuje na rynku amerykańskim jako silnik rodziny PowerStroke , ale z powodu faktu, iż mechanicy tak rzadko go widują, że doświadczenie mają praktycznie z nim zerowe. W europie sprzedawały się pojedyncze sztuki Transitów z tym silnikiem. Potem zaczęli go wsadzać do nowego Rangera ale tylko do najdroższej topowej wersji (w tańszych nie dało się go nawet skonfigurować) a potem całkowicie wycofali tą jednostkę z europy. Podejrzewam, że 90% serwisantów Forda w Polsce nie miało nawet styczności z tym silnikiem... Moim zdaniem szybciej znajdziesz pomoc na amerykańskich forach Rangera niż w autoryzowanym serwisie Forda w naszym kraju 🙂

 NO i dlatego doceniam forum . dziękuje - sprawdzę diagnozę  jak mi się przydaży przymusowy postój . THX JM

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Houdini-garage
      Witam ogólnie muszę kupić pickupa do ciągania lawety z autem.Zalezy mi głównie też na dużej pace więc kabina wchodzi tylko w grę tzw. 1,5 nie pełna.Na początku myślałem nad fordem f150 11 generacji z silnikiem 5,4 Triton ale słyszałem dużo opini złych o tym silniku że jest przekombinowanyn i kłopotliwy.Teraz zastanawiam się też na f150 ale 12 generacji bo silniki są niby mniej awaryjne kumpel poradził też Nissana Titan oczywiście silniki muszą chodzić na LPG.
      Czy mogę prosić o jakieś rady co kupić co jest mało awaryjne i spalanie nie powala z nóg.
      Za odpowiedzi dzieki
    • By Czaro
      Hej. Jestem posiadaczem od niedawna F-150  XLT z 1992 r. Poszukuje części do niego m.in filtry, pasek, rolki napinacza ,gumy zawieszenia itp. Zderzak tylny też chętnie zakupię . Doradzicie koledzy w jakim sklepie mogę co nieco do niego kupić na początek . Jakie jest Wasze zdanie odnośnie oleju silnikowego 5 W 30 będzie ok?Może ktoś z Was posiada starą serwisówkę do niego . Pozdrawiam
    • By wymiata05
      Mam nadzieję, ze nie zostanę pogoniony i mogę w hyde parku zareklamować i zachęcić posiadaczy Forda S max do wizyty i rejestracji na niedawno powstałym forum fanklubu Forda S max. Jeśli ktoś jest posiadaczem tego zacnego autka lub ma znajomego, który porusza się takim wozidełkiem to będę wdzięczny za przekazanie linku do Forum - https://fordsmax.pl
       
      Pozdrawiam
       
    • By Skorek
      witam szukam snorkela jak na foto, gdzie dostane? zalezy mi aby był montowany w orginalna kratke z prawej strony
      ford snorkel.webpford snorkel.webp
    • By Jacek3311
      Witam wszystkich . 
      Kupiłem sobie Forda Explorera Sport Trac  z 2008 r 4.6 V8 w pełnej opcji , wcześniej miałem 4.0 z 2004 r  , nawet zdalne odpalanie  ale bez skóry (bo nie chciałem) , szukam do niego na pakę zabezpieczenia do transportu z otwartą klapą  (takie tam rurki obracane ) no tego nie było , czy można kupić gdzieś w Polsce ?  
      Może ktoś ma coś ciekawego do napisania o tym modelu , dla czego nie ma ich u nas w kraju co jest z nimi nie tak  mam warsztat samochodów terenowych i bardzo mnie dziwi drak takich modeli bo nie mam ich do czego porównać a na polskie warunki nie ma nic lepszego parametry i wygoda jak w F150 ale mniejszy i z parkowaniem nie ma problemów , ani gdzie obejrzeć ani kupić  na razie jest zajefajny , nie długo będzie jeszcze jeden ale Adrenaline z2009 , 
      ktoś coś na ten temat ? ale tylko z sensem 
      Pozdrawiam
       




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.