JM -Ranger Wildtrack Opublikowano 15 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Witam , od 8 miesięcy mam problem - od czasu do czasu - z uruchamianiem silnika w moim Rangarze Wildtrack 3.2 ( 2017) , w salonie firmowym FORDA w Częstochowie już 2 razy próbowali naprawiać ale nic nie dało .( podobno na komputerze nie zostaje żaden ślad o awarii) Przy problemie w uruchamianiu silnika nie ma żadnego schematu , ostatnio wszystko działało przez miesiąc teraz znowu zostałem na parkingu. Silnik na nowo się uruchamia po 15-20 razach po 15-20 min , czasami wygląda to że kręci i nie może się uruchomić .. czasami jest tylko "pstryk " i koniec. NIe udało mi się znaleść żadnego schematu w jaki sposób uruchomić silnik.. wszystko jest przypadkowe. Dajcie znać jeżeli ma ktoś ma jakiś pomysł.. ?? https://youtu.be/cmJmB4Cv3SI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 15 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Masz ASB czy manualną skrzynię biegów ? Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM -Ranger Wildtrack Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 (edytowane) Hej , to jest automat ASB .. każda pomoc mile widziana 🙂 .. Edytowane 15 Lutego 2021 przez JM -Ranger Wildtrack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 15 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 ASB = Automatyczna Skrzynia Biegów 😉 Nie obiecuj sobie dużo po tej diagnozie, ale jest opcja, że wybierak może być lekko uszkodzony. Samochód z automatem można odpalić wyłącznie kiedy wybierak jest w pozycji P (oczywiście jeśli wszystko działa poprawnie i/lub nikt nic nie modyfikował). Nie wdając się w szczegóły i najprościej sytuację opisując - zdarza się czasem, że auto nie widzi, że wybierak jest w pozycji P, tzn odblokowuje stacyjkę, ale już nie puszcza zapłonu, lub puszcza go ale równie szybko odcina. Jak będziesz miał taką sytuację jak opisujesz, to spróbuj kilka razy poruszać manetką po wszystkich pozycjach a po powrocie na P przekręć kluczyk aby odpalić. Z drugiej strony trochę to też śmierdzi niepoprawnym funkcjonowaniem immo ale tutaj musiałyby zostać ślady i serwis powinien do zdiagnozować, chyba, że masz uszkodzenie ECU lub to kwestia "pastylki" immo w kluczyku. Takie niewielkie uszkodzenie ECU trudno niestety zdiagnozować, choć nie jest to niemożliwe. Pastylkę w kluczyku można łatwo przetestować używając drugiego kompletu kluczyków (małe prawdopodobieństwo, że są uszkodzone dwa kluczyki). Tak z innej beczki. Musisz wiedzieć, że ogólnie serwisy Forda w Polsce mało ogarniają silnik 3.2 Duratorq. Kiedyś byłem bliski kupienia Transita z tym silnikiem to mi znajomy dealer go odradzał. Oczywiście nie z powodu samego silnika bo to dość udana jednostka, która do dzisiaj i od lat występuje na rynku amerykańskim jako silnik rodziny PowerStroke , ale z powodu faktu, iż mechanicy tak rzadko go widują, że doświadczenie mają praktycznie z nim zerowe. W europie sprzedawały się pojedyncze sztuki Transitów z tym silnikiem. Potem zaczęli go wsadzać do nowego Rangera ale tylko do najdroższej topowej wersji (w tańszych nie dało się go nawet skonfigurować) a potem całkowicie wycofali tą jednostkę z europy. Podejrzewam, że 90% serwisantów Forda w Polsce nie miało nawet styczności z tym silnikiem... Moim zdaniem szybciej znajdziesz pomoc na amerykańskich forach Rangera niż w autoryzowanym serwisie Forda w naszym kraju 🙂 JM -Ranger Wildtrack 1 Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewioor.fm Opublikowano 16 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Samochody z automatem można odpalić w pozycji P i N. Jeśli to wina czujnika to możesz próbować na pozycji N. Jeśli i tu bedzie ten sam problem idac dalej jest przekaźnik rozrusznika załączany z jednej strony plusem po stacyjce, z drugiej masą przechodzącą właśnie przez czujnik pozycji skrzyni. JM -Ranger Wildtrack 1 Cytuj moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 16 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Ale tu problem polega chyba na tym, że rozrusznik kręci, ale silnik nie zapala - przynajmniej tak zrozumiałem opis. A przy problemie z wybierakiem odcina rozrusznik. Na filmie z kolei widać, że raz nie kręci wcale, a raz kręci, ale nie zapala. Może niech JM doprecyzuje jaki ma problem. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 16 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Oglądałem film na telefonie bez dźwięku 😉 Faktycznie rozrusznik kręci aż do odpuszczenia, więc to raczej nie wybierak. Mi to wybitnie wygląda na jakiś problem z immo, albo po stronie auta albo po stronie pastylki. Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 16 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Ale tego typu problemy wyszły by przy diagnostyce. No, chyba, że w tym ASO tak skanują... Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 16 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Godzinę temu, Kuba M. napisał: Ale tego typu problemy wyszły by przy diagnostyce. No, chyba, że w tym ASO tak skanują... Moja koleżanka mieszkając w Częstochowie jeździ auto serwisować na Śląsk, więc może trafiłeś w 10tkę 😉 JM -Ranger Wildtrack 1 Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM -Ranger Wildtrack Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 11 godzin temu, wiewioor.fm napisał: Samochody z automatem można odpalić w pozycji P i N. Jeśli to wina czujnika to możesz próbować na pozycji N. Jeśli i tu bedzie ten sam problem idac dalej jest przekaźnik rozrusznika załączany z jednej strony plusem po stacyjce, z drugiej masą przechodzącą właśnie przez czujnik pozycji skrzyni. 19 godzin temu, Kassei napisał: ASB = Automatyczna Skrzynia Biegów 😉 Nie obiecuj sobie dużo po tej diagnozie, ale jest opcja, że wybierak może być lekko uszkodzony. Samochód z automatem można odpalić wyłącznie kiedy wybierak jest w pozycji P (oczywiście jeśli wszystko działa poprawnie i/lub nikt nic nie modyfikował). Nie wdając się w szczegóły i najprościej sytuację opisując - zdarza się czasem, że auto nie widzi, że wybierak jest w pozycji P, tzn odblokowuje stacyjkę, ale już nie puszcza zapłonu, lub puszcza go ale równie szybko odcina. Jak będziesz miał taką sytuację jak opisujesz, to spróbuj kilka razy poruszać manetką po wszystkich pozycjach a po powrocie na P przekręć kluczyk aby odpalić. Z drugiej strony trochę to też śmierdzi niepoprawnym funkcjonowaniem immo ale tutaj musiałyby zostać ślady i serwis powinien do zdiagnozować, chyba, że masz uszkodzenie ECU lub to kwestia "pastylki" immo w kluczyku. Takie niewielkie uszkodzenie ECU trudno niestety zdiagnozować, choć nie jest to niemożliwe. Pastylkę w kluczyku można łatwo przetestować używając drugiego kompletu kluczyków (małe prawdopodobieństwo, że są uszkodzone dwa kluczyki). Tak z innej beczki. Musisz wiedzieć, że ogólnie serwisy Forda w Polsce mało ogarniają silnik 3.2 Duratorq. Kiedyś byłem bliski kupienia Transita z tym silnikiem to mi znajomy dealer go odradzał. Oczywiście nie z powodu samego silnika bo to dość udana jednostka, która do dzisiaj i od lat występuje na rynku amerykańskim jako silnik rodziny PowerStroke , ale z powodu faktu, iż mechanicy tak rzadko go widują, że doświadczenie mają praktycznie z nim zerowe. W europie sprzedawały się pojedyncze sztuki Transitów z tym silnikiem. Potem zaczęli go wsadzać do nowego Rangera ale tylko do najdroższej topowej wersji (w tańszych nie dało się go nawet skonfigurować) a potem całkowicie wycofali tą jednostkę z europy. Podejrzewam, że 90% serwisantów Forda w Polsce nie miało nawet styczności z tym silnikiem... Moim zdaniem szybciej znajdziesz pomoc na amerykańskich forach Rangera niż w autoryzowanym serwisie Forda w naszym kraju 🙂 NO i dlatego doceniam forum . dziękuje - sprawdzę diagnozę jak mi się przydaży przymusowy postój . THX JM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM -Ranger Wildtrack Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Dzięki za podpowiedzi !! będę sprawdzał wszystkie po koleji.. dam znać na forum co i jak ... pozdrawiam wszystkich forumowiczów. JM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM -Ranger Wildtrack Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Wyjaśniam : rozrusznik raz kręci.... raz nic tylko trzask ../ na serwisie Forda - nic podobno nie wykazuje w błędach / na razie tylko mi system update zrobili a za drugim razem akumulator naładowali - 🙂 .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 16 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Skoro słychać trzask z rozrusznika, to sygnał przez wybierak raczej idzie. Szukałbym awarii kabla plusowego między akumulatorem a rozrusznikiem, albo któregoś minusowego. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miszka01 Opublikowano 17 Grudnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 Sprawdź czujnik położenia wału. U mnie taki sam objaw był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał R Opublikowano 13 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 Witam mam problem podobny do opisywanego u mnie wygląda to tak że rozrusznik wogóle nie kręci a kilka dni temu było normalnie. Dodam też że przez weekend temperatura spadła poniżej zera. Został podstawiony inny akumulator nic nie pomogło. a znowu po spięciu rozrusdznika na krótko odpala. Nie mam pojęcia co może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.