Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich . 

Kupiłem sobie Forda Explorera Sport Trac  z 2008 r 4.6 V8 w pełnej opcji , wcześniej miałem 4.0 z 2004 r  , nawet zdalne odpalanie  ale bez skóry (bo nie chciałem) , szukam do niego na pakę zabezpieczenia do transportu z otwartą klapą  (takie tam rurki obracane ) no tego nie było , czy można kupić gdzieś w Polsce ?  

Może ktoś ma coś ciekawego do napisania o tym modelu , dla czego nie ma ich u nas w kraju co jest z nimi nie tak  mam warsztat samochodów terenowych i bardzo mnie dziwi drak takich modeli bo nie mam ich do czego porównać a na polskie warunki nie ma nic lepszego parametry i wygoda jak w F150 ale mniejszy i z parkowaniem nie ma problemów , ani gdzie obejrzeć ani kupić  na razie jest zajefajny , nie długo będzie jeszcze jeden ale Adrenaline z2009 , 

ktoś coś na ten temat ? ale tylko z sensem 

Pozdrawiam

 

image (10).jpg

image (9).jpg

Link to post
Share on other sites

Jeździłem takim s-trackiem, zarówno pierwszą i drugą generacją. Na pewno nie ma sensu tego porównywać z F150 pod żadnym względem. Całkiem inna klasa auta i gabaryty. Sport Track to jest po prostu bardziej użytkowa wersja Forda Explorera. Pierwsza generacja Sport Tracka jeszcze jakoś się różniła od Explorera ale druga to już po prostu ma tylko zaspawaną kabinę za drugim rzędem siedzeń i dołożoną pakę 😉 Ogólnie największym problemem tego auta już od pierwszej serii jest brak tożsamości. Nie jest to ani SUV ani pełnoprawny PICKUP. W stanach za bardzo nie było wiadomo dla kogo jest dedykowane to auto. Kto chce dużego fullsize pickupa to kupuje F150, kto chce midsize kupuje Rangera. Gospodynie domowe jeżdżą suvami. Jako auto do pracy się nie nadaje, jako auto rodzinne też nie bo bliźniaczy Explorer jest dużo bardziej praktyczny - ma duży bagażnik a jak trzeba to przewiezie wygodnie 7 osób. Fajnie to wszystko wygląda - mi osobiście bardzo się to auto od zawsze podoba, szczególnie wersja Adrenaline (dla mnie to trochę taki duchowy spadkobierca Forda F150 Lighting), no i odkąd w drugiej generacji wrzucili do niego świetny silnik 4.6 V8 to osiągi są adekwatne do nazwy tego modelu 🙂 Poprzedni był tylko 4.0 V6 który nie jest złym silnikiem (sam mam go w Rangerze) ale lepiej do tego auta pasuje V8 🙂 Tutaj też się wyłania odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie - czemu jest tak mało popularny ? Ponieważ to auto w stanach to bardziej gadżet niż pojazd i nigdy to nie był pierwszy wybór przy zakupie. W Polsce to już w ogóle totalna nisza ponieważ u nas są mało popularne te mniejsze pickupy amerykańskie. Jak ktoś chce mieć amerykańską taczkę to bierze full size'a jak chce coś mniejszego to kupuje jakiegoś europejskiego pickupa...

Odpowiadając na drugie pytanie - tych rurek, których szukasz to raczej w kraju nie znajdziesz, ale spokojnie da się kupić w USA dedykowane do Sport Tracka (z niczego innego nie będą pasować ze względu na węższą pakę niż standardowa w pickupach).

 

Autka jednak z całego serca gratuluję 🙂 Bardzo mi się podoba. Silnik 4.6 to pancerniak, więc długo jeszcze pojeździ. 🙂 Z ciekawości - ile Cię wyszło to auto (zakup + sprowadzenie + cło) ?

Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinię , dla mnie jest to samochód bardziej do roboty bo mało którym przewiozę drabinę 4.5 m , otwieram szybę tylną i wiozę co chcę długiego  lub euro paletę nie wspomnę o przyczepie ponad 3 tony , poprzednią wersją 4.0  przywiozłem prawie cały materiał na dom szkieletowy , a silnik v6 ma ciężki temat z rozrządem robiliśmy już parę razy jak by ktoś chciał to mam taki cloyesa , Ford zapchał dziurę między właśnie rangerem a f150 ,  naprawiałem i takie , 

pierwszego Forda ST 4.0  nabyłem po dużej ilości Jeepów sam ich miałem 10  XJ-tów  WJ-tów napatrzyłem się na nie bo je naprawiam i przerabiam 4x4jeep.pl

a co do europejskich "małych" picupów to według mnie nie ma porównania ze Sport Trackiem , same diesle , części i zakup drogi od ponad 15 lat siedzę w terenówkach i napatrzyłem się na nie z bliska .

Fordzik wyniósł mnie  5,5 tys. $ zakup , opłaty aukcyjne , transport , cło , akcyza , rejestracja w sumie ok. 35000 zł potem był przegląd, LPG , jakieś lampy , przerobienie oświetlenia na Europę hak (kula) i wreszcie radość z jazdy .

 

Jeździłem ponad tysiącem samochodów każdym min. 30 km bo montuje LPG więc testy , trochę przerobiliśmy terenowych , zawieszenia , mosty itd więc chyba mam jakieś doświadczenie czy porównanie ale ST jeździ się naprawdę wygodnie i łatwo w Polskich warunkach mieści się na każdym parkingu , dla mnie jest wystarczający nie za duży nie za mały lecz w sam raz  :)

W tym tygodniu mam mieć Ardenaline , porównam , będę mądrzejszy . 

 

 

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się całkowicie, że ST przerasta wszystkie europejskie pickupy, choć tak naprawdę jest suvem z dołożoną paką 🙂 Podejrzewam, że Ford nawet teraz mógłby je z powodzeniem sprzedawać w europie ale pewnie znacznie by spadła sprzedaż rangera 😉 Natomiast o wytworach jeep / chrysler to nawet mi nie mów, bo miałem takich kilka. Jedyne auta w których cały czas coś mi się psuło a z WJtem to na koniec jego posiadania to już miałem zawsze z tyłu głowy myśl, że to może być podróż w jedną stronę 😛 Ludzie narzekają na Fordy, a faktem jest, że nigdy żaden ford mnie nie zawiódł. Miewały awarie, rdzewiały, ale nigdy to nie miały awarii wykluczającej pojazd z użytkowania. Slogan "Build Ford Tought" naprawdę nie jest pustym marketingiem 🙂

 

Zerknąłem na Twoją stronkę. Fachman z Ciebie konkretny 😄 👍 Nie masz czasem na zbyciu skrzyni 5R55E od 4.0 SOHC  ?

Link to post
Share on other sites

Nie mam żadnych części bo jak już coś do mnie trafia do naprawy to totalne szroty , mam zasadę że części używane kupuje klient i mam z głowy reklamację  chyba że coś sami dorabiamy ale to inny temat ,  a co do suwa z paką to trochę nie tak ST ma nawet inną wzmocnioną i wydłużoną ramę poczytaj jak znajdziesz trochę czasu :)

https://www.topspeed.com/cars/ford/2007-ford-explorer-sport-trac-ar3166.html

Może wiesz z czego dobrać snorka  do sport traca po 06r

mojego przerabiam do wyprawy , zawieszenie , wyciągarka , bagażnik nad paką pod namiot dachowy, większe koła itd. 

 

Link to post
Share on other sites

Zainteresuj się snorkelem z UAZa Patriota (nie żartuję). Wiem, że z powodzeniem je montują do Explorerow 4.6l więc do Sportracka powinien pasować skoro do tylnych drzwi to jest ta sama buda. Spasowanie wymaga trochę wysiłku ale dla Ciebie to będzie pestka 😄

 

Ja planuję zrobić wyprawówkę, a raczej kampera 4x4 z F150 ale ja chcę iść trochę inną drogą niż Ty. Będę wywalał standadrową pakę, zamiast tego zrobię flatbeda a na to kapsułę z dachem popup. Ma być przede wszystkim wygodnie dla mnie, mojej kobity i dzieciaków z możliwością jazdy w interiorze. W jakiś ciężki teren i tak F150 nie ma sensu się pchać ze względu na jego gabaryty.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By JM -Ranger Wildtrack
      Witam   , 
      od 8 miesięcy mam problem - od czasu do czasu - z uruchamianiem  silnika w moim Rangarze Wildtrack 3.2 ( 2017) , w salonie firmowym FORDA w Częstochowie już  2 razy próbowali naprawiać ale nic nie dało .( podobno na komputerze nie zostaje żaden ślad o awarii)   Przy  problemie w uruchamianiu silnika  nie ma żadnego  schematu , ostatnio wszystko działało przez miesiąc  teraz znowu zostałem na parkingu.  Silnik na nowo się uruchamia po 15-20 razach po 15-20 min , czasami wygląda to że kręci  i nie może się uruchomić .. czasami jest tylko "pstryk " i koniec.  NIe udało mi się znaleść żadnego schematu w jaki sposób uruchomić silnik.. wszystko jest przypadkowe.
       Dajcie znać jeżeli ma ktoś ma  jakiś pomysł.. ??
        https://youtu.be/cmJmB4Cv3SI 
    • By Skorek
      witam szukam snorkela jak na foto, gdzie dostane? zalezy mi aby był montowany w orginalna kratke z prawej strony
      ford snorkel.webpford snorkel.webp
    • By Sylwek79
      Witam 
      Mam Forda f150 2005r.
      Wymieniłem zegary na wersję wyskalowaną w km/h i nie działa sygnalizacja otwartych dzwi i wskaźnik temperatury, czy potrzeba jest zrobić jakąś adaptacje, czy co ?
      Pozdrawiam 
       
    • By Baksu
      Witam. Jestem od dawna w posiadaniu f150 2005 4x4 lariat i największa uciążliwością dla mnie jest jego prześwit który przy tych gabarytach jest dla mnie smieszny i fabryczna osłona jest u mnie cały czas pogięta i przeszlifowana. Dużo patrzyłem po tzw "quickliftach" i doszedłem do wniosku ze zastosuje 3" podkładki pomiędzy kolumnę amortyzatora i 3" bloczki dodatkowo pod resory piórowe. Pytanie czy takie rozwiązanie pomoże mi rozwiązać mój problem? Jakie sa przeciwności? Czy 3" to maks ile mogę zastosować z przodu?? bo z tyłu wiem ze zakres jest dużo większy.

       

    • By Wajdzik
      Witam, znalazłem ciekawą ofertę na necie:
      https://www.olx.pl/oferta/ford-f-150-3-5b-raptor-CID5-IDG8oyB.html
       
      Tylko interesuje mnie fakt, że ma wnętrze RAPTORA....wiecie może czy były takie seryjnie produkowane? Czy to jakaś modyfikacja....?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.