Skocz do zawartości

Sport Trac 4.6


Jacek3311

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . 

Kupiłem sobie Forda Explorera Sport Trac  z 2008 r 4.6 V8 w pełnej opcji , wcześniej miałem 4.0 z 2004 r  , nawet zdalne odpalanie  ale bez skóry (bo nie chciałem) , szukam do niego na pakę zabezpieczenia do transportu z otwartą klapą  (takie tam rurki obracane ) no tego nie było , czy można kupić gdzieś w Polsce ?  

Może ktoś ma coś ciekawego do napisania o tym modelu , dla czego nie ma ich u nas w kraju co jest z nimi nie tak  mam warsztat samochodów terenowych i bardzo mnie dziwi drak takich modeli bo nie mam ich do czego porównać a na polskie warunki nie ma nic lepszego parametry i wygoda jak w F150 ale mniejszy i z parkowaniem nie ma problemów , ani gdzie obejrzeć ani kupić  na razie jest zajefajny , nie długo będzie jeszcze jeden ale Adrenaline z2009 , 

ktoś coś na ten temat ? ale tylko z sensem 

Pozdrawiam

 

image (10).jpg

image (9).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem takim s-trackiem, zarówno pierwszą i drugą generacją. Na pewno nie ma sensu tego porównywać z F150 pod żadnym względem. Całkiem inna klasa auta i gabaryty. Sport Track to jest po prostu bardziej użytkowa wersja Forda Explorera. Pierwsza generacja Sport Tracka jeszcze jakoś się różniła od Explorera ale druga to już po prostu ma tylko zaspawaną kabinę za drugim rzędem siedzeń i dołożoną pakę 😉 Ogólnie największym problemem tego auta już od pierwszej serii jest brak tożsamości. Nie jest to ani SUV ani pełnoprawny PICKUP. W stanach za bardzo nie było wiadomo dla kogo jest dedykowane to auto. Kto chce dużego fullsize pickupa to kupuje F150, kto chce midsize kupuje Rangera. Gospodynie domowe jeżdżą suvami. Jako auto do pracy się nie nadaje, jako auto rodzinne też nie bo bliźniaczy Explorer jest dużo bardziej praktyczny - ma duży bagażnik a jak trzeba to przewiezie wygodnie 7 osób. Fajnie to wszystko wygląda - mi osobiście bardzo się to auto od zawsze podoba, szczególnie wersja Adrenaline (dla mnie to trochę taki duchowy spadkobierca Forda F150 Lighting), no i odkąd w drugiej generacji wrzucili do niego świetny silnik 4.6 V8 to osiągi są adekwatne do nazwy tego modelu 🙂 Poprzedni był tylko 4.0 V6 który nie jest złym silnikiem (sam mam go w Rangerze) ale lepiej do tego auta pasuje V8 🙂 Tutaj też się wyłania odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie - czemu jest tak mało popularny ? Ponieważ to auto w stanach to bardziej gadżet niż pojazd i nigdy to nie był pierwszy wybór przy zakupie. W Polsce to już w ogóle totalna nisza ponieważ u nas są mało popularne te mniejsze pickupy amerykańskie. Jak ktoś chce mieć amerykańską taczkę to bierze full size'a jak chce coś mniejszego to kupuje jakiegoś europejskiego pickupa...

Odpowiadając na drugie pytanie - tych rurek, których szukasz to raczej w kraju nie znajdziesz, ale spokojnie da się kupić w USA dedykowane do Sport Tracka (z niczego innego nie będą pasować ze względu na węższą pakę niż standardowa w pickupach).

 

Autka jednak z całego serca gratuluję 🙂 Bardzo mi się podoba. Silnik 4.6 to pancerniak, więc długo jeszcze pojeździ. 🙂 Z ciekawości - ile Cię wyszło to auto (zakup + sprowadzenie + cło) ?

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię , dla mnie jest to samochód bardziej do roboty bo mało którym przewiozę drabinę 4.5 m , otwieram szybę tylną i wiozę co chcę długiego  lub euro paletę nie wspomnę o przyczepie ponad 3 tony , poprzednią wersją 4.0  przywiozłem prawie cały materiał na dom szkieletowy , a silnik v6 ma ciężki temat z rozrządem robiliśmy już parę razy jak by ktoś chciał to mam taki cloyesa , Ford zapchał dziurę między właśnie rangerem a f150 ,  naprawiałem i takie , 

pierwszego Forda ST 4.0  nabyłem po dużej ilości Jeepów sam ich miałem 10  XJ-tów  WJ-tów napatrzyłem się na nie bo je naprawiam i przerabiam 4x4jeep.pl

a co do europejskich "małych" picupów to według mnie nie ma porównania ze Sport Trackiem , same diesle , części i zakup drogi od ponad 15 lat siedzę w terenówkach i napatrzyłem się na nie z bliska .

Fordzik wyniósł mnie  5,5 tys. $ zakup , opłaty aukcyjne , transport , cło , akcyza , rejestracja w sumie ok. 35000 zł potem był przegląd, LPG , jakieś lampy , przerobienie oświetlenia na Europę hak (kula) i wreszcie radość z jazdy .

 

Jeździłem ponad tysiącem samochodów każdym min. 30 km bo montuje LPG więc testy , trochę przerobiliśmy terenowych , zawieszenia , mosty itd więc chyba mam jakieś doświadczenie czy porównanie ale ST jeździ się naprawdę wygodnie i łatwo w Polskich warunkach mieści się na każdym parkingu , dla mnie jest wystarczający nie za duży nie za mały lecz w sam raz  :)

W tym tygodniu mam mieć Ardenaline , porównam , będę mądrzejszy . 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się całkowicie, że ST przerasta wszystkie europejskie pickupy, choć tak naprawdę jest suvem z dołożoną paką 🙂 Podejrzewam, że Ford nawet teraz mógłby je z powodzeniem sprzedawać w europie ale pewnie znacznie by spadła sprzedaż rangera 😉 Natomiast o wytworach jeep / chrysler to nawet mi nie mów, bo miałem takich kilka. Jedyne auta w których cały czas coś mi się psuło a z WJtem to na koniec jego posiadania to już miałem zawsze z tyłu głowy myśl, że to może być podróż w jedną stronę 😛 Ludzie narzekają na Fordy, a faktem jest, że nigdy żaden ford mnie nie zawiódł. Miewały awarie, rdzewiały, ale nigdy to nie miały awarii wykluczającej pojazd z użytkowania. Slogan "Build Ford Tought" naprawdę nie jest pustym marketingiem 🙂

 

Zerknąłem na Twoją stronkę. Fachman z Ciebie konkretny 😄 👍 Nie masz czasem na zbyciu skrzyni 5R55E od 4.0 SOHC  ?

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych części bo jak już coś do mnie trafia do naprawy to totalne szroty , mam zasadę że części używane kupuje klient i mam z głowy reklamację  chyba że coś sami dorabiamy ale to inny temat ,  a co do suwa z paką to trochę nie tak ST ma nawet inną wzmocnioną i wydłużoną ramę poczytaj jak znajdziesz trochę czasu :)

https://www.topspeed.com/cars/ford/2007-ford-explorer-sport-trac-ar3166.html

Może wiesz z czego dobrać snorka  do sport traca po 06r

mojego przerabiam do wyprawy , zawieszenie , wyciągarka , bagażnik nad paką pod namiot dachowy, większe koła itd. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuj się snorkelem z UAZa Patriota (nie żartuję). Wiem, że z powodzeniem je montują do Explorerow 4.6l więc do Sportracka powinien pasować skoro do tylnych drzwi to jest ta sama buda. Spasowanie wymaga trochę wysiłku ale dla Ciebie to będzie pestka 😄

 

Ja planuję zrobić wyprawówkę, a raczej kampera 4x4 z F150 ale ja chcę iść trochę inną drogą niż Ty. Będę wywalał standadrową pakę, zamiast tego zrobię flatbeda a na to kapsułę z dachem popup. Ma być przede wszystkim wygodnie dla mnie, mojej kobity i dzieciaków z możliwością jazdy w interiorze. W jakiś ciężki teren i tak F150 nie ma sensu się pchać ze względu na jego gabaryty.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.