Jump to content

Pickup z przejściem na pakę


Czono
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie, robię to tu, ponieważ w powitalni jakoś mi się nie udało.

Moje pytanie jest następujące, czy ktoś miał do czynienia z przeróbkami pickupów w taki sposób żeby było przejście z kabiny bezpośrednio do zabudowanej paki?

A drugie pytanie, czy może są już gotowe takie samochody, ktoś coś wie?

Pozdrawiam i życzę w 2021 roku powrotu do normalności 😉

Link to comment
Share on other sites

Tarpan "rolnik" z długa kabiną - tylna przesuwana ścianka miała takie tolerancje luzu, że potrafiła staną bokiem😁

A na poważnie, to żaden fabryczny pickup nie przychodzi mi do głowy.

Jakieś "garażowe" rozwiązania na bank znajdziesz w USA - przy takiej ilości użytkowanych pickupów mało prawdopodobne, żeby przynajmniej kilkaset osób nie wpadło na taki sam pomysł😉

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą dziwne, że takie auta nie są produkowane  jestem przekonany że, cieszyły się powodzeniem. Tak, czy inaczej będę szukał dalej. Niestety większość suwów jest dość krótka, a jeśli już jest jakiś dłuższy, to jest też wyższy (długi Land Cruiser, Pathfinder i temu podobne).

Edited by Czono
Link to comment
Share on other sites

O kurde, przyznaję się bez bicia, nie wiedziałem. Coś tam mi się obiło o uszy, ale kojarzyłem tylko wyjmowaną szybę, a nie otwieraną całą ściankę.

W takim razie Cadillac EXT może mieć podobnie, bo to przecież w zasadzie to samo auto.

Co do odsuwanej szyby, to chyba do każdego pickupa albo była w opcji, albo można sobie dokupić akcesoryjną.

Tyle, że żeby jej używać jako przejścia to trzeba mieś ponad przeciętną sprawność fizyczną i zdecydowanie poniżej przeciętnej obwodu w pasie😁

Link to comment
Share on other sites

Z małych pickupów to zostaje tylko opcja tarpana 😉 Z dużych amerykańskich (zarówno Heavyduty jak i Superduty) to można jeszcze spotkać zbudowane na ich bazie karetki które mają między siedzeniami przejście do tyłu i chyba kiedyś widziałem podobnie zrobionego dostawczaka FedEx. W europie karetki na pickupach mają oddzieloną kabinę od zabudowy.

 

Z innej beczki - może kolega Czono podzieli się informacją po co mu brak tylnej ściany w pickupie ? 😉 Zabudowa camperowa ?

Link to comment
Share on other sites

Chętnie się podzielę tą informacją, otóż miałem w ub. roku prawie nowego Hiluxa, kupiłem rozbitego 1,5 kabiny z przebiegiem 7500 km, karoseria była w opłakanym stanie i udało mi się sprowadzić z Niemiec nową karoserię ale już nie 1,5 kabiny lecz pełnowymiarowe czworo drzwi. Auto po zmianie wyglądało obłędnie, jak nowe i jeździłem nim z naprawdę ogromną przyjemnością. Był tylko jeden problem, otóż mając pickupa posiadasz auto praktycznie bez bagażnika, bo zakupów nie wsadzisz na pakę, bo będą latać po całej pace, więc cokolwiek niezbyt dużego wiozłem, to musiałem na tylnym siedzeniu. Gdybym miał nawet zabudowę paki, to nic by to nie zmieniło, korzystanie z paki jako bagażnika nie jest żadnym rozwiązaniem. Drugi problem, to spanie w aucie - paka znów odpada, bo jest za krótka (w 1,5 kabiny był dłuższa, ok. 1,8 m), gdybym miał przejście z kabiny, to wytapicerowałbym pakę i składając siedzenia, spanie byłoby jak ta lala. Teraz znów zachorowałem na Rangera Raptora ale znów ten sam problem. jestem w wielkiej rozterce, bo nie wiem co kupić, Toyotę sprzedałem i jeżdżę Tiguanem, ale to żadne auto terenowe...

Link to comment
Share on other sites

Co do pierwszego, to chyba szukasz problemu, tam gdzie go nie ma, lub bez wysiłku można go rozwiązać.

Co do drugiego, to pickupy full size przy "półtorówce" kabinie mają paki przynajmniej 2 m.

Inna sprawa, że pomiędzy kabiną a paką masz kilka cm wolnej przestrzeni, którą jakoś by trzeba było uszczelnić (pomijając wynalazki typu Avalancha, czy Hondy Ridgeline 1 gen, w których paka jest integralną częścią nadwozia).

Link to comment
Share on other sites

Jak Kuba napisał sam stwarzasz problem... w RAMie mam podwójną kabinę na 6 osób, paka akurat ta krótsza ale i tak ma ok 1,9m, więc z zabudową można spać, a występuje przecież "LONG BED" a tam paka ma już ok 2,3-2,4m. 

Kolejna sprawa to uszczelnienie ewentualnego przejścia pomiędzy paką, a budą jest mało realne. Rama samochodu nie jest idealnie sztywna i ulega skręcaniu, co za sobą niesie przemieszczanie się nawzajem budy i paki.

Podsumowując: chcesz pojemną pakę z miejscem do spania - kup FulSize'a.    Hiluxy, L200, Navary i inny "kurduple" to pickupy podatkowe - paka jest bo ktoś dzięki niej VAT odliczy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.12.2020 o 11:57, Czono napisał:

Ha! Dzięki wielkie za odpowiedzi, ten Avalanche jest rzeczywiście bliski ideału, jednak to Amerykanin z olbrzymim silnikiem, więc odpada.

Szczęśliwego Nowego Roku!!

Kolega boi się spalania więc sytuacja patowa 🤣 

 

są Ramy z 3,0 dieslem chociaż nie wiem jak to pali 👍

Link to comment
Share on other sites

Kolego z całym szacunkiem dla Ciebie - chyba masz po prostu zły typ samochodu... Na zakupy to się jeździ kompaktem, w teren patrolem a śpi się w vanie lub kamperze 😉 Pickup to półciężarówka przeznaczona głównie do pracy. Można nią oczywiście robić wszystkie te rzeczy o których piszesz ale są to rozwiązania w dużym stopniu kompromisowe i ciągnące za sobą dodatkowe koszty (często niemałe - np slide in kapsuła kaperowa na pickupa). Jeśli masz takie wymagania jakie opisałeś to szkoda kombinować pod górkę i lepiej się rozglądnąć za gotowym rozwiązaniem, bo pickup wyraźnie nie jest dla Ciebie optymalnym wyborem. Rozglądnij się za dużym terenowym suvem:

 

Chevy Suburbanem

GMC Yukon XL

Ford Excursion

Ford Expedition EL

 

 

Co do "olbrzymiego silnika" - jak ktoś mi mówi o chęci kupna nietaniego Rangera Raptora i jednocześnie argumentuje, że amerykańskiego pickupa wyklucza z powodu pojemności silnika to niestety trudno mi taką osobę traktować poważnie. Każdy tutaj wie ile realnie kosztuje eksploatacja dużej amerykańskiej V8mki w gazie w porównaniu do europejskiego diesla i się pewnie w tym momencie uśmiechnął to czytając 😉

 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Excursiona, czyli coś jakby F250 w budzie SUVa. Przewozi się nim masę bagażu, śpi bardzo wygodnie, (mam zainstalowane ogrzewanie postojowe Webasto z programatorkiem), ale traci się walor pickupa. Tu już nie ma paki tylko pięknie wykończony bezowym welurem bagażnik. To poza tym ogromny 6-cio litrowy silnik, DMC powyżej 3.5 tony, a więc kat. C, Via Toll, podatek od środków transportowych i mnóstwo innych ograniczeń. 
Ja również nie widzę sensu poszukiwania pickupa z przejściem z kabiny na pakę. No może poza funkcją sypialni. Ale to zabawa i sporadycznie. Widzę za to więcej wad takiego rozwiązania.

 

Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich Forumowiczów!
 

Tomek 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By schakal
      Witam
      Szukam zabudowy paki (hardtop) do Forda F150 z roku 2010 do modelu o długości krypy 5,5 ft.
      O informacje proszę na pocztę lub telefon 501211702
       
    • By Mieczysław Jankowiak
      cześć, czy to dobry pomysł na takie rozwiązanie ? pozdrawiam 

    • By Houdini-garage
      Witam ogólnie muszę kupić pickupa do ciągania lawety z autem.Zalezy mi głównie też na dużej pace więc kabina wchodzi tylko w grę tzw. 1,5 nie pełna.Na początku myślałem nad fordem f150 11 generacji z silnikiem 5,4 Triton ale słyszałem dużo opini złych o tym silniku że jest przekombinowanyn i kłopotliwy.Teraz zastanawiam się też na f150 ale 12 generacji bo silniki są niby mniej awaryjne kumpel poradził też Nissana Titan oczywiście silniki muszą chodzić na LPG.
      Czy mogę prosić o jakieś rady co kupić co jest mało awaryjne i spalanie nie powala z nóg.
      Za odpowiedzi dzieki
    • By Sebastian O.
      Karawaning w Polsce rozwija sie dość mocno i znalazłem pewna luke.
       
      Nadwozia kempingowe na Pickapa :idea:
      Oczywiście na świecie jest to znane nie od dziś, a u nas jest brak producenta lub importera tych fajnych rozwiązań.
       
      Przykładów zastosowań jest mnóstwo :mrgreen:
      np. jadąc na zlot nie musiałbym szukać spania bo miałbym je ze sobą 8-)
      demontaż tej budy zajmuje chwilke i ma sie pełno wartościowego Pickupa.
       
      http://www.bimobil.com/







×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.