Irek Opublikowano 9 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 Witajcie Panowie. Taka trochę nietypowa usterka - wolne obroty równe i stabilne, przy nabieraniu prędkości i podnoszeniu obrotów do poziomu 1400 RPM zaczyna się "jazda". Obroty zaczynają falować +/- 200 RMP i brak stabilności utrzymuje się do ok. 1800-2000RPM. Powyżej tej wartości znów jest równo. Niestety nie jest dobrze, ponieważ przy tej wartości obrotów przy odpuszczeniu pedału gazu potrafi dojść do "szarpnięcia" - tak jakby wypadający zapłon, "strzał" w wyniku niewłaściwej jakości mieszanki paliwowej. Nie mam pomysłów. Przepustnica, przepływomierz, klapka na dolocie zdaniem mechanika nie wykazują nieprawidłowości. "Lewego" powietrza nie stwierdzono. Czy coś poza podłożeniem pod te budę ognia przychodzi Wam do głowy? 2006 F-150 5,4 Triton. Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewioor.fm Opublikowano 9 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2020 AUTOMAT? Jak tak to nie chciał bym krakać ale to konwerter może już przepuszczać... ale taka luźna sugestia Cytuj moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 5 godzin temu, wiewioor.fm napisał: AUTOMAT? Jak tak to nie chciał bym krakać ale to konwerter może już przepuszczać... ale taka luźna sugestia Tak, automat. Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 13 godzin temu, wiewioor.fm napisał: AUTOMAT? Jak tak to nie chciał bym krakać ale to konwerter może już przepuszczać... ale taka luźna sugestia Więc tak. Po rozmowie z mechanikiem konwerter został wstępnie wykluczony (choć taki pomysł się wcześniej zrodził). Dlaczego został wykluczony? Śpieszę wyjaśnić. Otóż po przejściu w tryb N i/lub P i podniesieniu obrotów problem falowania wciąż występuje, a zdaniem mechanika w trybie pracy P lub spoczynku N, problemu być nie powinno. Co innego podczas jazdy, gdy skrzynia pracuje. Podpalić czy jednak szukać rozwiązania? Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 10 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 Żadnych błędów nie pokazuje? Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 (edytowane) 23 minuty temu, Kuba M. napisał: Żadnych błędów nie pokazuje? Nic, zero, null. Jedyny problem to wgranie nowego softu do komputera. Podczas próby wiesza go i finalnie odrzuca. Wstępnie komputer został zresetowany i zmuszony do nauki od nowa. Efekt żaden - czyt. bez zmian. Edytowane 10 Listopada 2020 przez Irek Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 10 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 Strzelam już tak całkiem w ciemno - stan rozrządu weryfikowałeś? Bo powinieneś mieć 24 zaworowy silnik, a w nim chyba były już zmienne fazy. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 39 minut temu, Kuba M. napisał: Strzelam już tak całkiem w ciemno - stan rozrządu weryfikowałeś? Bo powinieneś mieć 24 zaworowy silnik, a w nim chyba były już zmienne fazy. Właśnie poruszyłeś temat, co do którego zaczynam się zastanawiać. Wymieniłem rozrząd i w zasadzie niedługo po tym zabiegu zaczął się problem. Ale: rozrząd gdy coś jest z nim nie tak, powinien generować błędy, a o tych w moim przypadku nie ma mowy. Po prostu nie występują. Jest jeszcze kwestia tego "dupsa" od góry silnika, który zasłonięty jest korkiem/uszczelką, to miejsce gdzie czasem lubi się pocić, a nawet dość mocno brudzić silnik. Otóż ten "pierdolnik" (a jest on chyba powiązany z rozrządem) nie został wymieniony. Tylko, że tutaj znów z informacji od mechanika wynika, że gdyby był wadliwy, powinien rzygnąć jakimś błędem. (Informacja zaraz po wymianie, że jeśli pojawi się błąd, wymienimy). Może nie doszedłem do etapu, w którym rzuca błędami, a jest to jednak przyczyną? Zaczynam rozważać powrót do Jeep'a (tylko, że nie wiem jak to zniosę. Od czasu gdy Fiat przejął grupę Chryslera, jakoś przestały mi się podobać te auta). Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 10 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 27 minut temu, Irek napisał: Zaczynam rozważać powrót do Jeep'a Odradzam, to może być bolesna przesiadka😁 A co do błędów, to może skaner słaby i nie wszystkie wyłapuje. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewioor.fm Opublikowano 10 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 Nie znam tych silników, ale jeśli są zmienne fazy rozrządu to uszkodzony wariator może dawać taki efekt, nawet bez wyświetlania błędów. Pytanie pomocnicze: czy olej masz taki jak zaleca Ford, czy to co ci ktoś "mądry" gdzieś w internecie polecił? Przy hydraulicznych wariatorach bardzo ważny jest właściwy olej Cytuj moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 2 godziny temu, wiewioor.fm napisał: Nie znam tych silników, ale jeśli są zmienne fazy rozrządu to uszkodzony wariator może dawać taki efekt, nawet bez wyświetlania błędów. Pytanie pomocnicze: czy olej masz taki jak zaleca Ford, czy to co ci ktoś "mądry" gdzieś w internecie polecił? Przy hydraulicznych wariatorach bardzo ważny jest właściwy olej Ford mówi 5w20, lany jest (jeśli dobrze pamiętam) 10w30. Od lat tak leję i nic. Czyżby teraz, tak nagle...? 2 godziny temu, Kuba M. napisał: Odradzam, to może być bolesna przesiadka😁 A co do błędów, to może skaner słaby i nie wszystkie wyłapuje. Nie wiem jak teraz, kiedy Włosi włożyli w to auto swoje łapska. Kiedyś jeździłem Cherokee'm i Grand Cherokee'm. Ładne, takie kwadratowe, nie to co teraz. Jednostki napędowe chyba zostały normalne, dla ludzi, nie dla Europejczyków, ale cała reszta mi śmierdzi glonami z Morza Śródziemnego 😉 Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewioor.fm Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Od lat tak lałeś i ... się doigrałeś. Od razu szlak go nie trafi, zawsze trzeba czasu Cytuj moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 7 godzin temu, wiewioor.fm napisał: Od lat tak lałeś i ... się doigrałeś. Od razu szlak go nie trafi, zawsze trzeba czasu To teraz takie być może głupie pytanie. Rozrząd po wymianie nakręcił jakieś 300-500 mil, nie więcej. Zalać to trzeba i to wystarczy, czy zalać co trzeba i jednak nowe wariatory? Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewioor.fm Opublikowano 12 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Pierwsza i najtańsza czynność, którą można próbować się ratować w takiej sytuacji to dobra płukanka i wymiana oleju na właściwy. Jak nie jest źle to może akurat się uda, a jak zużycie jest duże to działamy dalej Irek 1 Cytuj moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ijo Opublikowano 22 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Lac 5W30 i nie kombinowac. Swiece, cewki i gumy izolujace cewki sprawdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 24 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2020 Tak właśnie zawsze lałem. 5W30 i było dobrze. Teraz przepłukano, nalano 5W20, czekam na nowe zawory zmiennych faz rozrządu. Świece robione 8-10kmil temu. Cewki wymieniane gdy tylko pojawił się jakiś misfire (nawet zupełnie niedawno padło na jeden z cylindrów). Zwykle przy cewkach czy ogólnie problemach z zapłonem pojawia się błąd, tutaj nie ma żadnych. Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek Opublikowano 27 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2020 (edytowane) Zawory hydrauliczne zmiennych faz rozrządu. Kosztowało mnie to wszystko sporo nerwów, wymianę oleju, oczekiwanie na zawory i "parę złotych" 🙂 Edytowane 27 Listopada 2020 przez Irek Cytuj 2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.