Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika...


Irek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie.

Taka trochę nietypowa usterka - wolne obroty równe i stabilne, przy nabieraniu prędkości i podnoszeniu obrotów do poziomu 1400 RPM zaczyna się "jazda". Obroty zaczynają falować +/- 200 RMP i brak stabilności utrzymuje się do ok. 1800-2000RPM. Powyżej tej wartości znów jest równo. Niestety nie jest dobrze, ponieważ przy tej wartości obrotów przy odpuszczeniu pedału gazu potrafi dojść do "szarpnięcia" - tak jakby wypadający zapłon, "strzał" w wyniku niewłaściwej jakości mieszanki paliwowej. Nie mam pomysłów. Przepustnica, przepływomierz, klapka na dolocie zdaniem mechanika nie wykazują nieprawidłowości. "Lewego" powietrza nie stwierdzono. Czy coś poza podłożeniem pod te budę ognia przychodzi Wam do głowy? 2006 F-150 5,4 Triton.

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUTOMAT? Jak tak to nie chciał bym krakać ale to konwerter może już przepuszczać... ale taka luźna sugestia

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wiewioor.fm napisał:

AUTOMAT? Jak tak to nie chciał bym krakać ale to konwerter może już przepuszczać... ale taka luźna sugestia

Więc tak. Po rozmowie z mechanikiem konwerter został wstępnie wykluczony (choć taki pomysł się wcześniej zrodził). Dlaczego został wykluczony? Śpieszę wyjaśnić. Otóż po przejściu w tryb N i/lub P i podniesieniu obrotów problem falowania wciąż występuje, a zdaniem mechanika w trybie pracy P lub spoczynku N, problemu być nie powinno. Co innego podczas jazdy, gdy skrzynia pracuje. Podpalić czy jednak szukać rozwiązania?

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kuba M. napisał:

Żadnych błędów nie pokazuje?

Nic, zero, null. Jedyny problem to wgranie nowego softu do komputera. Podczas próby wiesza go i finalnie odrzuca. Wstępnie komputer został zresetowany i zmuszony do nauki od nowa. Efekt żaden - czyt. bez zmian.

Edytowane przez Irek

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kuba M. napisał:

Strzelam już tak całkiem w ciemno - stan rozrządu weryfikowałeś? 

Bo powinieneś mieć 24 zaworowy silnik, a w nim chyba były już zmienne fazy.

Właśnie poruszyłeś temat, co do którego zaczynam się zastanawiać. Wymieniłem rozrząd i w zasadzie niedługo po tym zabiegu zaczął się problem. Ale: rozrząd gdy coś jest z nim nie tak, powinien generować błędy, a o tych w moim przypadku nie ma mowy. Po prostu nie występują. Jest jeszcze kwestia tego "dupsa" od góry silnika, który zasłonięty jest korkiem/uszczelką, to miejsce gdzie czasem lubi się pocić, a nawet dość mocno brudzić silnik. Otóż ten "pierdolnik" (a jest on chyba powiązany z rozrządem) nie został wymieniony. Tylko, że tutaj znów z informacji od mechanika wynika, że gdyby był wadliwy, powinien rzygnąć jakimś błędem. (Informacja zaraz po wymianie, że jeśli pojawi się błąd, wymienimy). Może nie doszedłem do etapu, w którym rzuca błędami, a jest to jednak przyczyną? Zaczynam rozważać powrót do Jeep'a (tylko, że nie wiem jak to zniosę. Od czasu gdy Fiat przejął grupę Chryslera, jakoś przestały mi się podobać te auta).

 

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tych silników, ale jeśli są zmienne fazy rozrządu to uszkodzony wariator może dawać taki efekt, nawet bez wyświetlania błędów. Pytanie pomocnicze: czy olej masz taki jak zaleca Ford, czy to co ci ktoś "mądry" gdzieś w internecie polecił? Przy hydraulicznych wariatorach bardzo ważny jest właściwy olej

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wiewioor.fm napisał:

Nie znam tych silników, ale jeśli są zmienne fazy rozrządu to uszkodzony wariator może dawać taki efekt, nawet bez wyświetlania błędów. Pytanie pomocnicze: czy olej masz taki jak zaleca Ford, czy to co ci ktoś "mądry" gdzieś w internecie polecił? Przy hydraulicznych wariatorach bardzo ważny jest właściwy olej

Ford mówi 5w20, lany jest (jeśli dobrze pamiętam) 10w30. Od lat tak leję i nic. Czyżby teraz, tak nagle...?

2 godziny temu, Kuba M. napisał:

Odradzam, to może być bolesna przesiadka😁

A co do błędów, to może skaner słaby i nie wszystkie wyłapuje.

Nie wiem jak teraz, kiedy Włosi włożyli w to auto swoje łapska. Kiedyś jeździłem Cherokee'm i Grand Cherokee'm. Ładne, takie kwadratowe, nie to co teraz. Jednostki napędowe chyba zostały normalne, dla ludzi, nie dla Europejczyków, ale cała reszta mi śmierdzi glonami z Morza Śródziemnego 😉

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat tak lałeś i ... się doigrałeś. Od razu szlak go nie trafi, zawsze trzeba czasu

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wiewioor.fm napisał:

Od lat tak lałeś i ... się doigrałeś. Od razu szlak go nie trafi, zawsze trzeba czasu

To teraz takie być może głupie pytanie. Rozrząd po wymianie nakręcił jakieś 300-500 mil, nie więcej. Zalać to trzeba i to wystarczy, czy zalać co trzeba i jednak nowe wariatory?

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza i najtańsza czynność, którą można próbować się ratować w takiej sytuacji to dobra płukanka i wymiana oleju na właściwy. Jak nie jest źle to może akurat się uda, a jak zużycie jest duże to działamy dalej 

 

moja stajnia - uzbierało się ponad 1000KM 🙂 : Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT], Saab 9-3SS [B207E], Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit 136 (babcia)

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak właśnie zawsze lałem. 5W30 i było dobrze. Teraz przepłukano, nalano 5W20, czekam na nowe zawory zmiennych faz rozrządu. Świece robione 8-10kmil temu. Cewki wymieniane gdy tylko pojawił się jakiś misfire (nawet zupełnie niedawno padło na jeden z cylindrów). Zwykle przy cewkach czy ogólnie problemach z zapłonem pojawia się błąd, tutaj nie ma żadnych.

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory hydrauliczne zmiennych faz rozrządu. Kosztowało mnie to wszystko sporo nerwów, wymianę oleju, oczekiwanie na zawory i "parę złotych" 🙂

 

Edytowane przez Irek

2006 F150, 5.4L 3V V8, Dark Toreador.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.