Jump to content

Recommended Posts

Cześć , a co Ci się bardziej podoba czy jest dla Ciebie bardziej użyteczne ?


Chyba najlepiej ustał sobie jakie kryteria są dla Ciebie ważne przy wyborze i sprawdź który ma więcej plusów  😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym ze chevy jest bardziej toporny i prosty i ponoc ma lepsze blachy. Dodge jest w dobrym stanie i zdrowy tez..pytanie co czeka mnie w przyszlosci.jeden i drugi jest z konca lat 90tych..dodge jest wiekszy i tu jest pokusa..ale chevy mocniejszy i trwalszy.ale to tylko moja opinia internetowa..w praktyce mam gmc i to ma blachy jak dzwon...ale to salonka i moze szczescie ze trafilem na dobre blachy.kiedys ogladalem top gear i najlepiej wypadl chevy z amerykancky rodzinki.ciekawy jestem opini uzytkownikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Dodge’m w temacie części w Polsce jest bardzo dobrze a interesowałeś w temacie Chevy’iego  ? Możesz podzwonić po sklepach z częściami do amcarów żeby mieć pewność że byle pierdoła Cię nie postawi na klocki i nie będziesz czekał na części ze Stanów. Ewentualnie któryś z kolegów ,który posiada taki sprzęt się wypowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakota to przecież Durango, przynajmniej z przodu, a tego jeździ sporo, dodatkowo ma to dużo wspólnych części z jeepem ZJ, a to już mocno upraszcza eksploatację tego pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Bartisko
      Witam forumowiczów 😊

    • By Kassei
      Witam,



      myślę o sprzedaży mojego Rangera. Jest to moje ulubione auto więc przychodzi mi to z ciężkim sercem. Planuję kupić dużego pickupa superduty na kategorię "C" i trochę mi brakuje na ten zakup kasiorki. Przed koronawirusem plan był taki, że Ranger zostanie u mnie dożywotnio (m.in. jako pierwsze auto dla dzieciaków) ale miałem trochę w firmie przestoju i po prostu nie wyrobię finansowo z zakupem jeszcze jednego pickupa bez sprzedaży jakiegoś pojazdu. Ci co mnie tutaj znają wiedzą, że jestem uczciwy, więc piszę szczerze jak sytuacja wygląda.



      Co do samego auta to jest to wersja EDGE z 2001 roku. Silnik to V6 4.0 SOHC 207KM 323 Nm a skrzynia to 5R55E, czyli zestaw montowany m.in. w Fordzie Explorerze. Jednostka to nie jest ogólnie jakiś tytan wytrzymałości i ma swoje bolączki z czego najbardziej znany to dwa łańcuchy rozrządu zamontowane przeciwlegle co łączy się z wyjęciem silnika przy wymianie rozrządu, ale jeśli się o ten silnik dba i pilnuje się regularności serwisów to takie serducho potrafi naprawdę długo bić pod maską. Zresztą Ford jeszcze do niedawna montował te silniki w nowych pojazdach. Skrzynia automatyczna to jednostka Forda z rodziny C3 montowanej przed tą markę praktycznie od lat 70tych do niedawna. Model 5R55E jest skrzynią 5-biegową z overdrivem. Solidna prosta jednostka, bardzo tania w remoncie. Zarówno silnik jak i skrzynia były dostępne w europie i nie ma problemu z częściami do nich. Praktycznie nic nie trzeba ściągać z USA, wszystko jest dostępne od ręki.



      Kontynuując - jest to ogólnie bardzo udana seria Rangera. Ford klepał ją z małymi zmianami ponad dekadę, kiedy wszystkie inne pickupy u tego producenta mają zmianę modelową co 4 lata. Wersja którą posiadam to topowa wersja EDGE mająca maksymalne wyposażenie i seryjnie wyposażona w duże mosty 8.8 cala z przełożeniami 4.10 (tak - seryjnie jest 4.10 !!!) , które są oczywiście mostami L/S. Auto idzie w terenie jak wściekle, a na reduktorze to wjedzie dosłownie wszędzie. Ranger przy swojej masie ma bardo dużą ładowność - masa auta to 1400kg a ładowności to 900kg. Wartości podaję wg. papierów i homologiacji. Spokojnie udźwignie więcej. Świetna opcja jako baza na terenowego campera 4x4. Uciąg tego auta przy tych przełożeniach jest obłędny. Spokojnie potrafi targać w terenie przyczepę 3,5 tony z mini-koparką.  Auto zrywne i wygodne. Najbardziej ze wszystkich amerykańców jakie miałem czuć w nim ducha tamtejszej motoryzacji, który niestety już powoli zanika. Aż by się chciało wskoczyć do lasu upolować jelenia i walnąć go na pakę Pojazd zarejestrowany na dwie osoby, ale z tyłu są dwa rozkładane fotele z pasami bezwładnościowymi biodrowymi i da się na nich jechać moim zdaniem bezpiecznie i dość wygodnie ponieważ są ustawione bokiem do kierunku jazdy.



      Auto jest z 2001 roku. Jestem 2 właścicielem w europie, a ogólnie to jeśli dobrze pamiętam jestem trzecim od momentu jego zakupu w USA w New Jersey. Przebieg to około 177.000 mil i jest to przebieg prawdziwy. Mam go w posiadaniu 3 albo 4 lata. Przez ten czas sporo przy nim zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Jest zrobiony rozrząd, jest nowy wydech z nierdzewki Magnaflow'a, jest nowy skraplacz i kompresor klimatyzacji, jest nowa nagrzewnica, są nowe amortyzatory, powymieniane gałki itp. itd. Auto zalane markowymi olejami premium firmy ROYAL PURPLE, które stosuję od lat w każdym moim aucie. Wymiany co 10.000 km w silniku , skrzyni i reduktorze. W mostach co 20.000km. Jest założona instalacja gazowa AC ZENITH, która jest dobrze dobrana i wyregulowana - działa totalnie bezproblemowo i nigdy nie miałem z nią żadnych przygód.



      Blacharsko jak na 2001 rok produkcji jest bardzo dobrze. Zaznaczam, że nie jest idealnie bo to jest 19-letni pojazd ! Na pewno warto by było zrobić przegląd nadwozia i porobić gdzieniegdzie zaprawki, ale nie jest tak, że gdzieś wychodzi ruda. Są 2-3 wgniotki na pace. Wnętrze śmiem powiedzieć, że jest w stanie idealnym.





      Jeśli ktoś jest zainteresowany, albo ma jakieś pytania to proszę o kontakt w tym temacie. Auta jeszcze nigdzie nie wystawiałem. Samo ogłoszenie na forum to jest dzisiejszy spontan - co zresztą widać po nieumytym aucie Cena jaka mnie interesuje to 30.000 zł. Oczywiście wszystko do dogadania. Numer VIN to : 1FTZR15E11TA36013



      W tle na zdjęciach widać F150tkę. Jestem w stanie także rozważyć jej sprzedaż przy dobrej ofercie. Auto u mnie hmmm 7 lat ? Rok 2007, silnik 5.4 Triton, topowa wersja King Ranch, przebieg około 180.000 kilometrów. Pickup całościowo pokryty powłoką LINEX.





      Fotki Rangera: https://photos.app.goo.gl/n46a4yMpg4JU5L8V6
    • By seaman
      Cześć Wszystkim użytkownikom, znalazłem forum już kilka miesięcy wcześniej ale dopiero teraz jakoś odważyłem się wstąpić do grona Pickup - owców
      Sam zostałem dotknięty magią pickupa jak zobaczyłem na zlocie motocyklowym fajnego Amaroka z motorkiem na pace.
      Dało mi to do myślenia i zauroczyłem się w tych wozidłach.
      Teraz dodatkowo miałem możliwość być w Kanadzie w Nowej Funlandii i tu to jest dopiero pickup -owców Co drugie auto to taczka 🙂
      Sam szukałem swojej hondy ponad 7 miesięcy w USA chciałem aby jak to wszyscy chcą nie była mocno uszkodzona.
      Kupiłem Ridgeline z 2012 z przebiegiem 82 tys mil i ciesze się ta Honda jak rowerem na komunie.
      Witam jeszcze raz i miło mi dołączyć do Was
      Pozdrawiam
      Marek
    • By drug
      Witam,
      Proponuje temat potraktowac jako mozliwosc wskazania innym gdzie mozna szybko i dobrze, a moze i tanio kupic czesci do RAMA oraz wszystkie inne pożyteczne linki.
       
      Wpisujcie linki, adresy nr-y tel itp.
       
      Pozdrawiam
      Drug
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.