Jump to content

Sprzedam - Ranger 4.0 V6 Pb+LPG USA 2001


Kassei
 Share

Recommended Posts

Witam,



myślę o sprzedaży mojego Rangera. Jest to moje ulubione auto więc przychodzi mi to z ciężkim sercem. Planuję kupić dużego pickupa superduty na kategorię "C" i trochę mi brakuje na ten zakup kasiorki. Przed koronawirusem plan był taki, że Ranger zostanie u mnie dożywotnio (m.in. jako pierwsze auto dla dzieciaków) ale miałem trochę w firmie przestoju i po prostu nie wyrobię finansowo z zakupem jeszcze jednego pickupa bez sprzedaży jakiegoś pojazdu. Ci co mnie tutaj znają wiedzą, że jestem uczciwy, więc piszę szczerze jak sytuacja wygląda.



Co do samego auta to jest to wersja EDGE z 2001 roku. Silnik to V6 4.0 SOHC 207KM 323 Nm a skrzynia to 5R55E, czyli zestaw montowany m.in. w Fordzie Explorerze. Jednostka to nie jest ogólnie jakiś tytan wytrzymałości i ma swoje bolączki z czego najbardziej znany to dwa łańcuchy rozrządu zamontowane przeciwlegle co łączy się z wyjęciem silnika przy wymianie rozrządu, ale jeśli się o ten silnik dba i pilnuje się regularności serwisów to takie serducho potrafi naprawdę długo bić pod maską. Zresztą Ford jeszcze do niedawna montował te silniki w nowych pojazdach. Skrzynia automatyczna to jednostka Forda z rodziny C3 montowanej przed tą markę praktycznie od lat 70tych do niedawna. Model 5R55E jest skrzynią 5-biegową z overdrivem. Solidna prosta jednostka, bardzo tania w remoncie. Zarówno silnik jak i skrzynia były dostępne w europie i nie ma problemu z częściami do nich. Praktycznie nic nie trzeba ściągać z USA, wszystko jest dostępne od ręki.



Kontynuując - jest to ogólnie bardzo udana seria Rangera. Ford klepał ją z małymi zmianami ponad dekadę, kiedy wszystkie inne pickupy u tego producenta mają zmianę modelową co 4 lata. Wersja którą posiadam to topowa wersja EDGE mająca maksymalne wyposażenie i seryjnie wyposażona w duże mosty 8.8 cala z przełożeniami 4.10 (tak - seryjnie jest 4.10 !!!) , które są oczywiście mostami L/S. Auto idzie w terenie jak wściekle, a na reduktorze to wjedzie dosłownie wszędzie. Ranger przy swojej masie ma bardo dużą ładowność - masa auta to 1400kg a ładowności to 900kg. Wartości podaję wg. papierów i homologiacji. Spokojnie udźwignie więcej. Świetna opcja jako baza na terenowego campera 4x4. Uciąg tego auta przy tych przełożeniach jest obłędny. Spokojnie potrafi targać w terenie przyczepę 3,5 tony z mini-koparką.  Auto zrywne i wygodne. Najbardziej ze wszystkich amerykańców jakie miałem czuć w nim ducha tamtejszej motoryzacji, który niestety już powoli zanika. Aż by się chciało wskoczyć do lasu upolować jelenia i walnąć go na pakę [Obrazek: icon_wink.gif] Pojazd zarejestrowany na dwie osoby, ale z tyłu są dwa rozkładane fotele z pasami bezwładnościowymi biodrowymi i da się na nich jechać moim zdaniem bezpiecznie i dość wygodnie ponieważ są ustawione bokiem do kierunku jazdy.



Auto jest z 2001 roku. Jestem 2 właścicielem w europie, a ogólnie to jeśli dobrze pamiętam jestem trzecim od momentu jego zakupu w USA w New Jersey. Przebieg to około 177.000 mil i jest to przebieg prawdziwy. Mam go w posiadaniu 3 albo 4 lata. Przez ten czas sporo przy nim zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Jest zrobiony rozrząd, jest nowy wydech z nierdzewki Magnaflow'a, jest nowy skraplacz i kompresor klimatyzacji, jest nowa nagrzewnica, są nowe amortyzatory, powymieniane gałki itp. itd. Auto zalane markowymi olejami premium firmy ROYAL PURPLE, które stosuję od lat w każdym moim aucie. Wymiany co 10.000 km w silniku , skrzyni i reduktorze. W mostach co 20.000km. Jest założona instalacja gazowa AC ZENITH, która jest dobrze dobrana i wyregulowana - działa totalnie bezproblemowo i nigdy nie miałem z nią żadnych przygód.



Blacharsko jak na 2001 rok produkcji jest bardzo dobrze. Zaznaczam, że nie jest idealnie bo to jest 19-letni pojazd ! Na pewno warto by było zrobić przegląd nadwozia i porobić gdzieniegdzie zaprawki, ale nie jest tak, że gdzieś wychodzi ruda. Są 2-3 wgniotki na pace. Wnętrze śmiem powiedzieć, że jest w stanie idealnym.





Jeśli ktoś jest zainteresowany, albo ma jakieś pytania to proszę o kontakt w tym temacie. Auta jeszcze nigdzie nie wystawiałem. Samo ogłoszenie na forum to jest dzisiejszy spontan - co zresztą widać po nieumytym aucie Smile Cena jaka mnie interesuje to 30.000 zł. Oczywiście wszystko do dogadania. Numer VIN to : 1FTZR15E11TA36013



W tle na zdjęciach widać F150tkę. Jestem w stanie także rozważyć jej sprzedaż przy dobrej ofercie. Auto u mnie hmmm 7 lat ? Rok 2007, silnik 5.4 Triton, topowa wersja King Ranch, przebieg około 180.000 kilometrów. Pickup całościowo pokryty powłoką LINEX.





Fotki Rangera: https://photos.app.goo.gl/n46a4yMpg4JU5L8V6

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Similar Content

    • By 2m.team
      Zapraszamy wszystkich na I OGÓLNOPOLSKI ZLOT SAMOCHODÓW TYPU PICK-UP
       
      „PAKA 2009”
       
      Impreza odbędzie się w pierwszej połowie września 2009 roku.
       
      Informacje podstawowe:
       
      Termin: pierwsza połowa września 2009, impreza dwu dniowa - weekend
       
      Lokalizacja: Nadbużańskie tereny w okolicach Wyszkowa, Broku, Puszcza Biała, Tor Atv Prabuty Góry
       
      Rodzinna impreza integracyjno-sprawnościowa: konkurencje sprawnościowe, trasa off-road, odcinki specjalne, parada. Ma na celu przede wszystkim integrację właścicieli pick-up’ów, podniesienie umiejętności jazdy w terenie i dobrą zabawę.
       
      Więcej informacji wkrótce, jesteśmy w trakcie ustalania tras, noclegów i atrakcji. Informacje będą aktualizowane na naszej stronie WWW.mx-quady.pl jak również na forum.

    • By t-olo
      Witam. Czy może ktoś z Was przerabiał temat wymiany krzyżaków półosi w przednim moście w takim Fordzie jakiego mam ja (tj. Ranger 1997 r.). Most z przodu to DANA35 z tego co się doczytałem. Czy może ktoś wie, czy półosie wyjdą z gruchy czy też trzeba je tam rozpinać i czy trzeba ściągać całą zwrotnicę czy da się ją tylko "odchylić" odkręcając od góry? Pozdrawiam. OLO.
    • By Raptor
      Witam 
      Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś na temat tego samochodu? 
      Zaczynam przygodę z pick up i padło na Rengera Raptora. Tylko czy to dobry wybór? 
    • By kucaro
      Przepraszam szanowne grono, ale pozwole zapytac jeszcze raz.
      Znalazlem takie oto autko:
      http://www.2hl.pl/szczegoly.aspx?idoferty=11915&idbranzy=20
       
      a jako ze do BRE mi blizej nic gdzie indziej i jestem 'stałym' klientem, to sie zastanawiam
      czy nie tej Toyoty nie wziać.
       
      Uprzejmie poprosze o oponie dot. spalania, kosztów serwosu, dostepnosci czesci zamiennych oraz ceny założenia dobrej instalki LPG.
       
      VIN:5TBBV54117S452954 (czy mógłby ktoś mi sprawdzić ?)
    • By kaktus30
      Taki mały :kasztan:
       
      Jakie spalanie wychodzi wam przy dynamicznej jezdzie po miescie i zwinnym ruszaniu ze swiatel ??
       
      i jakie spalnie np na hiwaju przy 140 km
       
      moj pickup to crewcab z 4 stopniowa skrzynia.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.