Kassei Opublikowano 22 Lipca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Witam, myślę o sprzedaży mojego Rangera. Jest to moje ulubione auto więc przychodzi mi to z ciężkim sercem. Planuję kupić dużego pickupa superduty na kategorię "C" i trochę mi brakuje na ten zakup kasiorki. Przed koronawirusem plan był taki, że Ranger zostanie u mnie dożywotnio (m.in. jako pierwsze auto dla dzieciaków) ale miałem trochę w firmie przestoju i po prostu nie wyrobię finansowo z zakupem jeszcze jednego pickupa bez sprzedaży jakiegoś pojazdu. Ci co mnie tutaj znają wiedzą, że jestem uczciwy, więc piszę szczerze jak sytuacja wygląda. Co do samego auta to jest to wersja EDGE z 2001 roku. Silnik to V6 4.0 SOHC 207KM 323 Nm a skrzynia to 5R55E, czyli zestaw montowany m.in. w Fordzie Explorerze. Jednostka to nie jest ogólnie jakiś tytan wytrzymałości i ma swoje bolączki z czego najbardziej znany to dwa łańcuchy rozrządu zamontowane przeciwlegle co łączy się z wyjęciem silnika przy wymianie rozrządu, ale jeśli się o ten silnik dba i pilnuje się regularności serwisów to takie serducho potrafi naprawdę długo bić pod maską. Zresztą Ford jeszcze do niedawna montował te silniki w nowych pojazdach. Skrzynia automatyczna to jednostka Forda z rodziny C3 montowanej przed tą markę praktycznie od lat 70tych do niedawna. Model 5R55E jest skrzynią 5-biegową z overdrivem. Solidna prosta jednostka, bardzo tania w remoncie. Zarówno silnik jak i skrzynia były dostępne w europie i nie ma problemu z częściami do nich. Praktycznie nic nie trzeba ściągać z USA, wszystko jest dostępne od ręki. Kontynuując - jest to ogólnie bardzo udana seria Rangera. Ford klepał ją z małymi zmianami ponad dekadę, kiedy wszystkie inne pickupy u tego producenta mają zmianę modelową co 4 lata. Wersja którą posiadam to topowa wersja EDGE mająca maksymalne wyposażenie i seryjnie wyposażona w duże mosty 8.8 cala z przełożeniami 4.10 (tak - seryjnie jest 4.10 !!!) , które są oczywiście mostami L/S. Auto idzie w terenie jak wściekle, a na reduktorze to wjedzie dosłownie wszędzie. Ranger przy swojej masie ma bardo dużą ładowność - masa auta to 1400kg a ładowności to 900kg. Wartości podaję wg. papierów i homologiacji. Spokojnie udźwignie więcej. Świetna opcja jako baza na terenowego campera 4x4. Uciąg tego auta przy tych przełożeniach jest obłędny. Spokojnie potrafi targać w terenie przyczepę 3,5 tony z mini-koparką. Auto zrywne i wygodne. Najbardziej ze wszystkich amerykańców jakie miałem czuć w nim ducha tamtejszej motoryzacji, który niestety już powoli zanika. Aż by się chciało wskoczyć do lasu upolować jelenia i walnąć go na pakę Pojazd zarejestrowany na dwie osoby, ale z tyłu są dwa rozkładane fotele z pasami bezwładnościowymi biodrowymi i da się na nich jechać moim zdaniem bezpiecznie i dość wygodnie ponieważ są ustawione bokiem do kierunku jazdy. Auto jest z 2001 roku. Jestem 2 właścicielem w europie, a ogólnie to jeśli dobrze pamiętam jestem trzecim od momentu jego zakupu w USA w New Jersey. Przebieg to około 177.000 mil i jest to przebieg prawdziwy. Mam go w posiadaniu 3 albo 4 lata. Przez ten czas sporo przy nim zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Jest zrobiony rozrząd, jest nowy wydech z nierdzewki Magnaflow'a, jest nowy skraplacz i kompresor klimatyzacji, jest nowa nagrzewnica, są nowe amortyzatory, powymieniane gałki itp. itd. Auto zalane markowymi olejami premium firmy ROYAL PURPLE, które stosuję od lat w każdym moim aucie. Wymiany co 10.000 km w silniku , skrzyni i reduktorze. W mostach co 20.000km. Jest założona instalacja gazowa AC ZENITH, która jest dobrze dobrana i wyregulowana - działa totalnie bezproblemowo i nigdy nie miałem z nią żadnych przygód. Blacharsko jak na 2001 rok produkcji jest bardzo dobrze. Zaznaczam, że nie jest idealnie bo to jest 19-letni pojazd ! Na pewno warto by było zrobić przegląd nadwozia i porobić gdzieniegdzie zaprawki, ale nie jest tak, że gdzieś wychodzi ruda. Są 2-3 wgniotki na pace. Wnętrze śmiem powiedzieć, że jest w stanie idealnym. Jeśli ktoś jest zainteresowany, albo ma jakieś pytania to proszę o kontakt w tym temacie. Auta jeszcze nigdzie nie wystawiałem. Samo ogłoszenie na forum to jest dzisiejszy spontan - co zresztą widać po nieumytym aucie Cena jaka mnie interesuje to 30.000 zł. Oczywiście wszystko do dogadania. Numer VIN to : 1FTZR15E11TA36013 W tle na zdjęciach widać F150tkę. Jestem w stanie także rozważyć jej sprzedaż przy dobrej ofercie. Auto u mnie hmmm 7 lat ? Rok 2007, silnik 5.4 Triton, topowa wersja King Ranch, przebieg około 180.000 kilometrów. Pickup całościowo pokryty powłoką LINEX. Fotki Rangera: https://photos.app.goo.gl/n46a4yMpg4JU5L8V6 FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 14 Października 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 Oferta dalej aktualna. Można negocjować cenę w granicach rozsądku. W międzyczasie wymienione oleje i wymieniona prawa przednia piasta z czujnikiem ABS. FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 2 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2021 Oferta nieaktualna. FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi