Jump to content
Sign in to follow this  
Kassei

Sprzedam - Ranger 4.0 V6 Pb+LPG USA 2001

Recommended Posts

Witam,



myślę o sprzedaży mojego Rangera. Jest to moje ulubione auto więc przychodzi mi to z ciężkim sercem. Planuję kupić dużego pickupa superduty na kategorię "C" i trochę mi brakuje na ten zakup kasiorki. Przed koronawirusem plan był taki, że Ranger zostanie u mnie dożywotnio (m.in. jako pierwsze auto dla dzieciaków) ale miałem trochę w firmie przestoju i po prostu nie wyrobię finansowo z zakupem jeszcze jednego pickupa bez sprzedaży jakiegoś pojazdu. Ci co mnie tutaj znają wiedzą, że jestem uczciwy, więc piszę szczerze jak sytuacja wygląda.



Co do samego auta to jest to wersja EDGE z 2001 roku. Silnik to V6 4.0 SOHC 207KM 323 Nm a skrzynia to 5R55E, czyli zestaw montowany m.in. w Fordzie Explorerze. Jednostka to nie jest ogólnie jakiś tytan wytrzymałości i ma swoje bolączki z czego najbardziej znany to dwa łańcuchy rozrządu zamontowane przeciwlegle co łączy się z wyjęciem silnika przy wymianie rozrządu, ale jeśli się o ten silnik dba i pilnuje się regularności serwisów to takie serducho potrafi naprawdę długo bić pod maską. Zresztą Ford jeszcze do niedawna montował te silniki w nowych pojazdach. Skrzynia automatyczna to jednostka Forda z rodziny C3 montowanej przed tą markę praktycznie od lat 70tych do niedawna. Model 5R55E jest skrzynią 5-biegową z overdrivem. Solidna prosta jednostka, bardzo tania w remoncie. Zarówno silnik jak i skrzynia były dostępne w europie i nie ma problemu z częściami do nich. Praktycznie nic nie trzeba ściągać z USA, wszystko jest dostępne od ręki.



Kontynuując - jest to ogólnie bardzo udana seria Rangera. Ford klepał ją z małymi zmianami ponad dekadę, kiedy wszystkie inne pickupy u tego producenta mają zmianę modelową co 4 lata. Wersja którą posiadam to topowa wersja EDGE mająca maksymalne wyposażenie i seryjnie wyposażona w duże mosty 8.8 cala z przełożeniami 4.10 (tak - seryjnie jest 4.10 !!!) , które są oczywiście mostami L/S. Auto idzie w terenie jak wściekle, a na reduktorze to wjedzie dosłownie wszędzie. Ranger przy swojej masie ma bardo dużą ładowność - masa auta to 1400kg a ładowności to 900kg. Wartości podaję wg. papierów i homologiacji. Spokojnie udźwignie więcej. Świetna opcja jako baza na terenowego campera 4x4. Uciąg tego auta przy tych przełożeniach jest obłędny. Spokojnie potrafi targać w terenie przyczepę 3,5 tony z mini-koparką.  Auto zrywne i wygodne. Najbardziej ze wszystkich amerykańców jakie miałem czuć w nim ducha tamtejszej motoryzacji, który niestety już powoli zanika. Aż by się chciało wskoczyć do lasu upolować jelenia i walnąć go na pakę [Obrazek: icon_wink.gif] Pojazd zarejestrowany na dwie osoby, ale z tyłu są dwa rozkładane fotele z pasami bezwładnościowymi biodrowymi i da się na nich jechać moim zdaniem bezpiecznie i dość wygodnie ponieważ są ustawione bokiem do kierunku jazdy.



Auto jest z 2001 roku. Jestem 2 właścicielem w europie, a ogólnie to jeśli dobrze pamiętam jestem trzecim od momentu jego zakupu w USA w New Jersey. Przebieg to około 177.000 mil i jest to przebieg prawdziwy. Mam go w posiadaniu 3 albo 4 lata. Przez ten czas sporo przy nim zrobiłem na niczym nie oszczędzając. Jest zrobiony rozrząd, jest nowy wydech z nierdzewki Magnaflow'a, jest nowy skraplacz i kompresor klimatyzacji, jest nowa nagrzewnica, są nowe amortyzatory, powymieniane gałki itp. itd. Auto zalane markowymi olejami premium firmy ROYAL PURPLE, które stosuję od lat w każdym moim aucie. Wymiany co 10.000 km w silniku , skrzyni i reduktorze. W mostach co 20.000km. Jest założona instalacja gazowa AC ZENITH, która jest dobrze dobrana i wyregulowana - działa totalnie bezproblemowo i nigdy nie miałem z nią żadnych przygód.



Blacharsko jak na 2001 rok produkcji jest bardzo dobrze. Zaznaczam, że nie jest idealnie bo to jest 19-letni pojazd ! Na pewno warto by było zrobić przegląd nadwozia i porobić gdzieniegdzie zaprawki, ale nie jest tak, że gdzieś wychodzi ruda. Są 2-3 wgniotki na pace. Wnętrze śmiem powiedzieć, że jest w stanie idealnym.





Jeśli ktoś jest zainteresowany, albo ma jakieś pytania to proszę o kontakt w tym temacie. Auta jeszcze nigdzie nie wystawiałem. Samo ogłoszenie na forum to jest dzisiejszy spontan - co zresztą widać po nieumytym aucie Smile Cena jaka mnie interesuje to 30.000 zł. Oczywiście wszystko do dogadania. Numer VIN to : 1FTZR15E11TA36013



W tle na zdjęciach widać F150tkę. Jestem w stanie także rozważyć jej sprzedaż przy dobrej ofercie. Auto u mnie hmmm 7 lat ? Rok 2007, silnik 5.4 Triton, topowa wersja King Ranch, przebieg około 180.000 kilometrów. Pickup całościowo pokryty powłoką LINEX.





Fotki Rangera: https://photos.app.goo.gl/n46a4yMpg4JU5L8V6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Zenobi
      Siema ludzie...mam mozliwosc kupic chevy s10 4.3 lub dodge dakota v6 3.9. Poradzcie co lepiej czapnac.oba podobne przebiegi i z 97r
    • By seaman
      Cześć Wszystkim użytkownikom, znalazłem forum już kilka miesięcy wcześniej ale dopiero teraz jakoś odważyłem się wstąpić do grona Pickup - owców
      Sam zostałem dotknięty magią pickupa jak zobaczyłem na zlocie motocyklowym fajnego Amaroka z motorkiem na pace.
      Dało mi to do myślenia i zauroczyłem się w tych wozidłach.
      Teraz dodatkowo miałem możliwość być w Kanadzie w Nowej Funlandii i tu to jest dopiero pickup -owców Co drugie auto to taczka 🙂
      Sam szukałem swojej hondy ponad 7 miesięcy w USA chciałem aby jak to wszyscy chcą nie była mocno uszkodzona.
      Kupiłem Ridgeline z 2012 z przebiegiem 82 tys mil i ciesze się ta Honda jak rowerem na komunie.
      Witam jeszcze raz i miło mi dołączyć do Was
      Pozdrawiam
      Marek
    • By drug
      Witam,
      Proponuje temat potraktowac jako mozliwosc wskazania innym gdzie mozna szybko i dobrze, a moze i tanio kupic czesci do RAMA oraz wszystkie inne pożyteczne linki.
       
      Wpisujcie linki, adresy nr-y tel itp.
       
      Pozdrawiam
      Drug
    • By Mateo
      Witam posiadam Isuzu d-max .Szukam dobrego warsztatu we Wrocławiu bądź okolicach .!
    • By SzamanF150
      Witam ponownie,
      Szukam modułu komfortu do F-ki, prawdopodobnie YL14-14B205-AB Sport Utility Automatic A4WD 
      Ktoś z forum może taki posiada lub ma namiar na pasujący do mojego rocznika z napędem 4x4?
      Nie załącza mi się napęd na cztery papcie, a doczytałem, że te moduły lubią się psuć.
      Jakby ktoś potrzebował to posiadam XL14-14B205-BE Sport Utility 4x2, dostałem z autem od poprzedniego właściciela, który chyba nie doczytał 4x2 i nie pasował.
       
      Z góry dziękuję za pomoc.
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.