Skocz do zawartości

materiały eksploatacyjne-dywagacje PSD 6.4


mudder

Rekomendowane odpowiedzi

Opisane przez Mudder'a materiały eksploatacyjne do skrzyni biegów dotyczą tylko (job1 - ja również jestem jej nie do końca najszczęśliwszym posiadaczem ) z tą różnicą , że wymaganym a nie zalecanym olejem jest Mercon SP (zupełnie nie znany w Europie), a nie Mercon V oraz to że filtr wewnętrzny i zewętrzny w tej wersji wymieniamy razem z olejem po 30 tyś mil.

 

Oleje silnikowe API CJ-4 już można u ns kupić np. szwajcarski PANOILN

 

Mudder - z tego co czytałem na forum to chyba też jesteś w okolicy pierwszej wymiany oleju w automacie, czy ściągałeś ze Stanów ten "dinks" dościagania filtra zewnętrznego ?

 

Pozdrawiam

W manualu podane są inne przebiegi dla wymiany filtra zew. i wew. i podane prze zemnie prawidłowo, Mercon V występuje zamiennie z Mercon SP(trzeba teoretycznie wypłukać porządnie skrzynie)

nie sciągałem dyngsa bo da się zrzucić przewody bez niego

 

p.s. z resztą sp można dostać u nas bez problemu http://www.allegro.pl/item904381028_olej_mercon_sp_oryginalny_ford_lincoln_motorcraft.html

 

edit. pozwoliłem sobie podzielić temat coby tamtego nie zaśmiecać

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualach odnośnie automatów jest nieco pokrecone chcieli bowiem amerykańce stworzyć jedno wydanie opisujące trzy specyfikacje i teraz nawet w usa mają z tym duzy problem

 

job 1 - filtr zew FT176 - ok 70$, wew FT144 - ok 25$ wymiana co 30 tyś mil - z logicznego punktu widzenia zrzucasz 18 l - 5$ za litr olejui wymieniasz filtr za 70 $, a zostawiasz brudne "badziewie" za 25$ - naprawdę tak zrobiłeś!!!!

 

job 2 - jest tylko filtr wew FT175 - ok 40$ - wymiana filtra i oleju po 60 tyś mil ale tych aut w orginalnej specyfikacji chyba juz w usa nie ma, prawie wszystkie trafily do serwisów po "drugie" życie

 

job 3 - jest tylko filtr wew FT179 pożniej FT180 - wymiana filtra i oleju co 60 tys mil

 

być może pojawiła się jeszcze późniejsza specyfikacja ale juz dalej nie śledziłem rozwoju

 

 

Mówiąc o braku dostepności w Europie myślałem o normalnej sieci dystrybucji a nie o szarlatanach co cos o wartości 15zł oferują za 75zł

 

 

W specyfikacji job 1 i 2 zamiana Mercon SP na V może nie skończy się żle ale przy tych ostatnich mrozach taka zamiana nie polepsza warunków pracy skrzyni

 

Natomiast job 3 nie ma najmniejszych szans na taki eksperyment nowa pompa jest stworzona tylko pod ten olej, oczywiści można eksperymentować tylko po co

2008 Ford F250 6,4 Powerstroke

1997 Jeep Wrangler 4,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualach odnośnie automatów jest nieco pokrecone chcieli bowiem amerykańce stworzyć jedno wydanie opisujące trzy specyfikacje i teraz nawet w usa mają z tym duzy problem

 

job 1 - filtr zew FT176 - ok 70$, wew FT144 - ok 25$ wymiana co 30 tyś mil - z logicznego punktu widzenia zrzucasz 18 l - 5$ za litr olejui wymieniasz filtr za 70 $, a zostawiasz brudne "badziewie" za 25$ - naprawdę tak zrobiłeś!!!!

 

Nie nie zrobiłem tak i nie zrobię, zmienię dwa filtry naraz, napisałem tylko jak stoi w manualu.

Rozwój skończył się na trzecim job.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mudder opisz proszę jak usunąłeś DPF tak aby "komp" nie protestował.

Czy jesteś juz po wymianie oleju w automacie - robiłeś dynamiczną wymianę czy tylko zlałeś ze skrzyni , moze byś polecił warsztat który Cię obsługiwał

Pozdrawiam

2008 Ford F250 6,4 Powerstroke

1997 Jeep Wrangler 4,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim Mudder Ci odpowie - przeczytaj ten wątek.

Generalnie albo kit oszukujący czujniki (jak na filmie), albo zakup odpowiedniego programmera, który w zasadzie robi to samo (a dodatkowo daje możliwość zabawy innymi parametrami).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mudder opisz proszę jak usunąłeś DPF tak aby "komp" nie protestował.

Czy jesteś juz po wymianie oleju w automacie - robiłeś dynamiczną wymianę czy tylko zlałeś ze skrzyni , moze byś polecił warsztat który Cię obsługiwał

Pozdrawiam

przeczytaj ten wątek co go japacz przytoczył, w skrzyni oleju jeszcze nie wymieniałem, będę to robił za 2-3 tyś km.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.