Skocz do zawartości

Ford F150 XLT 4.6 V8 4x4 1997r LUZ W MOŚCIE TYLNYM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono,

 

Mój pierwszy post po przywitaniu się będzie dotyczył układu napędowego.

Zauważyłem przy ruszaniu delikatne szarpnięcie, pojawia się ono praktycznie za każdym razem jak się zatrzymam i ponownie ruszam, chyba że bardzo delikatnie się rozkulam, wtenczas jest praktycznie niewyczuwalne.

Dzisiaj się wgramoliłem pod auto ustawiłem na luzie i ręcznym i zacząłem ruszać wałem napędowym, na krzyżakach luzu nie zaobserwowałem, natomiast zaniepokoił mnie spory luz na wałku atakującym względem koła talerzowego lub może samego układu różnicowowego, tego jeszcze nie wiem (w poniedziałek będę ściągać czapkę).

Czy duży luz (w przybliżeniu około 1cm po obwodzie wałkiem ataku) można jeszcze skasować, czy raczej bebechy w śmietnik?

 

Z góry dziękuję za wskazówki, może ktoś walczył z takim przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% mostów da się ustawić w taki czy inny sposób, konstrukcji jest wiele. W amerykańcach to najczęściej podkładki przesuwające kosz na boki oraz tuleja, którą miażdżąc ustawiamy pozycję wałka ataku.

Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o naprawie czy regulacji musisz otworzyć mos i ocenić stan bebechów. Możliwe jest uszkodzenie uzębienia, jego zużycie, ewentualnie sworzeń satelit w koszu może być wytarty i bujać się w gnieździe co da taki luz na ataku. Jeśli nie jesteś mechanikiem znającym się na ustawianiu mostów, to nie radzę się za to brać - możesz sobie narobić kosztów.


moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT],  Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] (

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

Na mechanice się znam, na ustawianiu mostów raczej nie, chociaż samą zasadę działania znam i rozbierałem nie raz w Patrolu K160 z przodu.

Ogólnie mam kumpla w Pile, który robi terenówki wiele lat, swapy, mosty i inne cuda. 

Chcę do niego odstawić, żeby ocenił stan i możliwość reanimacji. 

Wiadomo, na pierwszy rzut pójdzie stan uzębienia, jak da się coś z tym jeszcze zrobić to oczywiście nowe łożyska, uszczelniacze etc. 

Zastanawiałem się tylko, jak się w nim kasuje luz, jak na podkładkach to ok (tak samo jak w Patrolu), o ile zęby będą całe (powinny, ponieważ most jest cichy).

Czy można w razie wu gdzieś dostać takie koło talerzowe lub wałek ataku? jakaś regeneracja wchodzi w grę? czy tylko szukanie używek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja nie wchodzi w grę, Tych fordów jest sporo, więc i z rozbiórki powinno się coś udać kupić. Jako nowe części to u nas przełożenia do mostów są cholernie drogie, taniej wyjdzie znaleźć w USA i sprowadzić płacąc cło i akcyzę, Oczekiwanie nie musi być długie, paczka może dotrzeć nawet w 2-3 tygodnie. Nowe możesz szukać np w Rockauto.com

Jeśli masz kolegę, który robi terenówki, to jest szansa że ogarnia mosty i musisz mu zaufać. Bo pierwszy lepszy mechanik robiący VW i Audi to co najwyżej cię naciągnie na kasę i zrobi nie koniecznie lepiej niż ty sam


moja stajnia 🙂 :Dodge Durango Citadel [EZH], Dodge RAM 1500 [EVA], Audi Q5 [CAEB], Audi A3 [CNT],  Astra Bertone [Z22SE], Skoda Favorit [136] (

https://mubi.pl/id-5EGVDL 150zł taniej ubezpieczenie przy zakupie z MUBI.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za namiary, rzeczywiście mają tam spory wybór części ?

W przyszłym tygodniu będzie zweryfikowany stan wnętrzności mostu, jak będzie potrzeba, zamówię z tej firmy, może poszukam całego mostu z takim przełożeniem, ale nie wiem w jakim też będzie stanie. 

 

Wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 cm luzu to prawie żaden luz, biorąc pod uwagę, że to suma luzów całego mostu - tzn od wieloklinów na półosiach, przez całe wyposażenie mechanizmu różnicowego, po luz między zębami przełożenia (1cm, to mniej więcej szerokość zęba na wałku ataku). A auto ma już prawie ćwierć wieku.

Jeżeli most nie wyje, nie szumi, to w ogóle bym tego nie tykał, bo szybko dobijesz do połowy wartości całego auta, a efekt będzie żaden. No, chyba, że wymienisz w moście wszystko na nowe, tzn półosie, mechanizm różnicowy i przełożenia.

Dekiel i tak musisz zdjąć do wymiany oleju, więc pooglądaj co się tam w środku dzieje.

Kupno używanego mostu nie będzie łatwe - one wszystkie są już w zbliżonym wieku i stanie zużycia, a ta generacja eFa w Polsce powoli odchodzi w zapomnienie.

A, i kasowanie luzu międzyzębnego na starych przełożeniach to taki sobie pomysł - szansa na sukces jest znikoma. Dłużej pożyją przy takim ustawieniu jakie mają teraz - o ile oczywiście nikt tak już nie grzebał.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem sugestię, aczkolwiek szarpnięcie podczas ruszania mnie drażni i chcę powoli wykluczać elementy, które mogłyby mieć na to wpływ.

Rozbiorą i posprawdzają stan mechanizmu, jeżeli będzie trzeba to kupię nowy mechanizm z USA (wałek ataku plus koło, ewentualnie mechanizm różnicowy), wałek ataku plus koło to około 150$ plus transport, także jakiejś tragedii nie ma. 

Zobaczymy, w poniedziałek będę wiedzieć co z nim jest, podzielę się informacją, ewentualnie wrzucę link do pobrania filmu przez wee-transfer.

Tak wygląda luz na ataku, wydaje mi się trochę za duży: https://youtu.be/uf2iftwbAv4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie rozbiorą? Przecież ta wystarczy zdjąć dekiel i wszystko widać jak na dłoni. Jeżeli warsztat twierdzi, że musi do oceny stanu mechanizmów rozebrać coś więcej to zmieniaj mechanika jak najszybciej.

Jedyne czego nie da się sprawdzić po zdjęciu dekla to stan łożysk. Ale jeżeli, tak jak już pisałem, most nie wydaje żadnych dźwięków w czasie jazdy, to łożyska są OK, nie ma co tam grzebać.

To co widać na filmie to naprawdę nieźle jak na tylu letnie użytkowe auto. Jeździłem z większymi luzami i nic się nie działo.

Weź pod uwagę jeszcze dwie rzeczy.

Raz, to mało który mechanik potrafi tak naprawdę ustawiać te mosty - większości wydaje się tylko, że to potrafią i faktycznie czasem im to wychodzi, ale czasem też niestety nie. A robocizna kosztuje zawsze tak samo, czyli dużo.

Dwa, drugie tyle luzu, o ile nie więcej masz z drugiej strony wału, tzn w skrzyni biegów i reduktorze.

No, ale to Twoja kasa i Twoja decyzja.

 

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jednak zweryfikuję to sam, zobaczę jak wygląda wszystko w środku, jaki luz i gdzie występuje, łożyska jakieś słyszę w tylnej części przy około 100km/h, ale nie wiem, czy to most, czy łożyska w piastach.

Nie ruszałbym tego, gdyby nie szarpnięcie po ruszeniu jakby dostało kopa i nagle zazębiło, nie wydaje to żadnych dźwięków, poprostu ruszam i jest strzał w tylne koła, potem mogę wdusić gaz w podłogę i nic się nie dzieje przy zmianie biegów, dopiero jak się zatrzymam i znów ruszam, jest szarpnięcie na tylnej osi. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szarpanie zdiagnozowane, zdjąłem czapkę i jak na dłoni rzuciły się w oczy luzy w mechanizmie różnicowym, powyszczerbiane zęby, luz na trzpieniu trzymającym całość w kupie. 

Także wjadą nowe bebechy i będzie hulać dalej ?

Edytowane przez SzamanF150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze widzę, że wałek satelitów (na filmie to ten pionowy) rusza się gniazdach w koszu?

Jeżeli tak, to niestety cały kosz do wymiany. No, chyba, że są jakieś zestawy do regeneracji tych gniazd.

Pamiętaj tylko, że przy wymianie kosza ponownie trzeba będzie ustawić luz między zębami wałka ataku i talerza.

Generalnie o ile nie planujesz wożenia 2t lub kręcenia bąków pod supermarketem, to spokojnie możesz jeszcze na tym jeździć, ale powoli gromadzić części do naprawy.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, kosz jest już trochę wytrzepany, może uda mi się kupić używany most w dobrym stanie, sprawdzę luzy przed zakupem, jeżeli będzie kibel to zamawiam to:

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=4031526&cc=1122477&jsn=10390, wjadą wtedy wszystkie nowe łożyska i uszczelniacze, ustawię jak trzeba i będzie latać maszyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie dokładnie, bo z tego co widzę na filmie, to chyba masz wersję z LSD, a to co wkleiłeś z rockauto chyba jest bez LSD.

Znając jankesów, kosze powinny być zamienne, ale nie wiem, czy przypadkiem nie będzie trzeba jeszcze czegoś wymienić (np półosi) - nie grzebałem w fordowskich mostach.

No i jeżeli jest LSD, to pamiętaj o oleju z dodatkiem do blokad LSD

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, słabo na filmie widać końcówkę kosza z prawej strony - przy LSD będzie w kształcie walca, bo między kołem koronowym a koszem muszą się zmieścić tarczki LSD - powinieneś je zauważyć bez problemu.

Od strony talerza to samo, tylko że raczej nie da zauważyć różnicy, bo większość zasłania właśnie talerz. Różnice w koszach widać dobrze na rockauto.

To zabezpieczenie w kształcie "S" wygląda na jakiś fordowski patent na klepiące półosie przy c-klipach.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, nie dawało mi to spokoju i chyba miałeś rację z tym LSD ? 

Znalazłem film z takim samym mechanizmem i tym śmiesznym zabezpieczeniem, gość to rozebrał i są tam tarczki. 

Czyli tamten z linka nie będzie pasować, czy mogę wrzucić kosz bez LSD? 

 

poniżej film z takim mechanizmem jak mój:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w Fordzie 8.8,  ale w mostach Dana te kosze są zamienne.

Sprawdź (nawet na rockauto) po numerach, czy łożyska kosza półosie są takie same dla mostów z/bez LSD. Innych ewentualnych różnic nie powinno być.

Koła będę kręciły się jak przy otwartym dyfrze także przy wykończonym LSD.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞

Escalade 6.2😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.