Skocz do zawartości

Przejście z 17 na 20 cali, jakie opony???


corrado_vr6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

panowie, może ktoś przerabiał już ten temat..

 

Sprawa dotyczy DOdge Ram 2500, w oryginale 265/70/17.

Jak w tutule chce przejść na 20 cali, nie do końća jestem pewien jakie opony dobrać.

 

wedle przeliczników wychodzi 295/50/20, ale nie wiem jak to się ma w rzeczywistości.

 

Felga 20 cali, 8,5 cala szerokości, nie chcę mieć balona na feldze, co by to jakoś wyglądało wizualnie.

Chciałby, trochę niższy profil niz w fabryce, zeby wós troszkę lepej prowadził, bo teraz troche buja. Jednocześnie zeby nie było za dużych oporów na szerokości.

 

zerkałem za 295/50/20 305.50/20 295/45/20..

 

wielkie dzięki z góry za pomoc.

Łukasz

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz, żeby opony na felgę 20" miały taka samą szerokośc i wysokośc jak orginały 265/70/17 to musiałbyc kupic opony 265/55R20. Szerokośc ta sama 265mm (10,43:), wysokość orginalnych 31,6", wysokość tych na felgę 20" 31,48". Jak dasz oponę 295/50R20 to będzie miała szerokość 11,6", więc będzie o ponad 1" szersza, natomiast wysokościa będzie zbliżona do orginału 31,6". Co do szerkości to musiałbyś zmierzyć czy opony szersze o 1" nie będa obcierać, ale raczej nie powinno byc z tym problemu. Ja u siebie włożyłem opony szersze o ponad 2" od orginału i tylko lekko obciera przy skręcie o plastiki błotników. No, ale ja mam Ramam 1500 2005, a tym masz Rama 2500 rocznik nie znany ;-) Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę odsadzenie obu felg, starej i nowej. Jeżeli nowa będzie bardziej wsunięta w nadwozie to opona przy skręcie może obcierać o wnękę koła albo elementy zawieszenia. Jeżeli będzie wysyunięta na zewnątrz to może zacząc obcierać o błotniki lub ich plastiki, tak jak u mnie.

Voytek

Na asfalt - 2005 Ram 1500, Quad Cab, Hemi 5.7L, 4x4, Nitto Terra Grappler

W teren - 1996 Cherokee, 2-drz, 4.0L, Manual, NP231, Lift RE 5,5", 33"Nitto Mud Grappler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pytanie czy szerokość felgi jest ta sama, 20 cali ma szer. 8.5 a jaka ma fabryczna felga??

Bo jeśli fabryka jest węższa, to opona na 20 cali powinna być teoretycznie szersza???

chyba, ze się mylę???

 

a jak zmieniamy rozmiarem w górę, to i chyba szerokość rośne???

 

teraz to już zgłupiałem....

 

 

 

 

 

 

:shock: :shock: :shock: :shock:

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zmieniamy rozmiarem w górę, to i chyba szerokość rośne???
Niekoniecznie. W przykładowym oznaczeniu 295/65 R 17 masz po kolei:

295 - to szerokość opony w MILIMETRACH

65 - to profil (wysokość) opony wyrażony w PROCENTACH. W tym przypadku wysokość opony to 65% z 295 mm czyli mniej więcej 192 mm

17 - to średnica felgi w CALACH

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga 20 cali, 8,5 cala szerokości, nie chcę mieć balona na feldze, co by to jakoś wyglądało wizualnie.
Tu będę sie spierał o wygląd , bo takie samochody wygląd mają tylko na dużych wysokoprofilowych oponach :-P .

A jeśli ma być juz niski profil to nich to np tak wygląda :

Picture001.jpg

 

Ja na Twoim miejscu nie schodziłbym poniżej profilu 60, bo bardzo stracisz na komforcie jazdy. Jeśli już chcesz bardzo, to od razu pomyśl o wymianie amortyzatorów na lepsze. A najlepiej zapodaj felgę 20 i oponę 33"-35". Moim zdaniem RAM Heavy Duty będzie wyglądał komicznie na takiej malutkiej oponce i to na dodatek o niskim profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu tylko 20" może lepiej 26" i spinnery, wtedy będzie się woził jak 15 cent :mrgreen:

zróbmy konkurs jak bardzo można oszpecić pikapa :kasztan:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Mario... strasznie tajemniczy jesteś :-P . A felgi? zostawiasz czy jakieś nowe chcesz zapodać?

no przecie , już pokazywał w innym wątku, takie czarne ładne :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za miłe słowa krytyki i lekko zgryźliwe uwagi...

 

ale czy oprócz tego, czy krytycy potrafia pomóc i odpowiedziec na pytanie odnosnie takiej zmiany??????

 

p.s. dobry pomysł z podaniem rozmiaru opon jaki kto ma na aucie,

 

pozdro

Ł.

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za miłe słowa krytyki i lekko zgryźliwe uwagi...

 

ale czy oprócz tego, czy krytycy potrafia pomóc i odpowiedziec na pytanie odnosnie takiej zmiany??????

 

p.s. dobry pomysł z podaniem rozmiaru opon jaki kto ma na aucie,

 

pozdro

Ł.

 

Poczytaj, obejrzyj - dział OPONY, FELGI

http://www.cumminsforum.com/forum/tires-wheels-forum/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za miłe słowa krytyki i lekko zgryźliwe uwagi...

 

ale czy oprócz tego, czy krytycy potrafia pomóc i odpowiedziec na pytanie odnosnie takiej zmiany??????

 

p.s. dobry pomysł z podaniem rozmiaru opon jaki kto ma na aucie,

 

pozdro

Ł.

http://www.net-comber.com/tirecalc.html

kalkulator rozmiarów, jak by Ci się chciało choć trochę poszperać w necie to byś wszystko znalazł i nie byłbyś narażony na zgryźliwe uwagi. Zwłaszcza że chcesz zrobić z auta dla farmera auto dla rapera z teksasu :mrgreen:

p.s.

pamiętaj o spinnerach :kasztan:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za miłe słowa krytyki i lekko zgryźliwe uwagi...

 

ale czy oprócz tego, czy krytycy potrafia pomóc i odpowiedziec na pytanie odnosnie takiej zmiany??????

 

p.s. dobry pomysł z podaniem rozmiaru opon jaki kto ma na aucie,

 

pozdro

Ł.

http://www.net-comber.com/tirecalc.html

kalkulator rozmiarów, jak by Ci się chciało choć trochę poszperać w necie to byś wszystko znalazł i nie byłbyś narażony na zgryźliwe uwagi. Zwłaszcza że chcesz zrobić z auta dla farmera auto dla rapera z teksasu :mrgreen:

p.s.

pamiętaj o spinnerach :kasztan:

 

 

 

rozumiem, ze Twoje uwagi dotyczą wszystkich użytkowników, którzy maja koła 20 cali?? Nawet jeżeli tak wposażone wyjechały z fabryki??

 

p.s. dzięki za kalkulator, ale nie o to chodziło, za spinnerów jednak zrezygnuję(jeżeli pozwolisz....)))

 

pozdro

Ł.

NO RAM, NO FUN.....

 

Cummins 4x4 HD 06' MEGA CAB - był :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do @corrado, ja też miałem 20" i zmieniłem na 17" jeżeli ktoś ma fabrycznie to inna bajka, bo tak ma a nie bo tak chce mieć, a jak chce tak mieć to jego sprawa mi się to kompletnie nie podoba, dla mnie to jest jakby zamiast polędwicy z grilla ktoś wybrał wieśmaka :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

corrado_vr6, to nie jest ram 1500 , który ma miękkie amortyzatory i sprężyyny a przednie zawieszenie niezależne. Jak myslisz dla czego w Ramach Heavy Duty seryjnie występują telgi 16 lub 17? Po prostu opona o wyższym profilu uzupełnia amortyzację, ktora jest bardzo twarda. Spokojnie możesz przejść na większe felgi np 20", ale pomyśl też o zmianie wielkości samej opony a najważniejsze wymień amortyzatory na lepsze. Jeślichciałeś sportowego asfaltowego konia wyścigowego to trzeba było kupować 1500 hemi , albo SRT10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

corrado_vr6, to nie jest ram 1500 , który ma miękkie amortyzatory i sprężyyny a przednie zawieszenie niezależne. Jak myslisz dla czego w Ramach Heavy Duty seryjnie występują telgi 16 lub 17? Po prostu opona o wyższym profilu uzupełnia amortyzację, ktora jest bardzo twarda. Spokojnie możesz przejść na większe felgi np 20", ale pomyśl też o zmianie wielkości samej opony a najważniejsze wymień amortyzatory na lepsze. Jeślichciałeś sportowego asfaltowego konia wyścigowego to trzeba było kupować 1500 hemi , albo SRT10.

 

Mam w 3500 profil 235/80R17 i jest twardo - w Jueseju pakują nawet 22,5" i placki z profilem 40 :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie na ten temat jest takie. Każdy może montowac to co mu sie podoba, ale 2500 to taczki, a montowanie na nim niskoprofilowej opony spowoduje, że bedą to taczki na drewnianym kole bez gumy. Co zyskasz? Ano to, że auto nie bedzie chodziło na boki, nie bedzie tak myszkowac, ale i tak twarde i niekomfortowe zawieszenie, bedzie jeszcze bardziej dawac sie we znaki. Kwestię estetyki zostawiam dokonującym takich zmian. Po ostatnich jazdach 2500 bullteriera, pozostał bym przy oryginalnych rozmiarach.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.