Jump to content
VISITOR Marek

Klekot silnika 5.4 v8

Recommended Posts

no dobra, rzadko tu wpadam ostatnio, ale mierzyłem się z klekotem i to dwa razy, silnik triton 5.4 3v

jakieś kody wyskakują? check engine świeci? gaz masz?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, volen napisał:

no dobra, rzadko tu wpadam ostatnio, ale mierzyłem się z klekotem i to dwa razy, silnik triton 5.4 3v

jakieś kody wyskakują? check engine świeci? gaz masz?

 

Rzadnych błędów. Na gazie jeżdżę od 7 lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ten klekot pojawia się raz na jakiś czas? np ruszasz i wszystko ładnie śmiga, aż po jakichś światłach klekocze jakby ci 3 gary nie chodziły, po przegazowaniu wraca do normy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, volen napisał:

czy ten klekot pojawia się raz na jakiś czas? np ruszasz i wszystko ładnie śmiga, aż po jakichś światłach klekocze jakby ci 3 gary nie chodziły, po przegazowaniu wraca do normy?

Nie. Klekocze cały czas od odpalenia do zgaszenie cały czas nieważne czy po tracie czy po mieście cały czas jednostajny klekot słyszalny na postoju na wolnych obrotach na N i na D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo niedobrze. jest kilka możliwości

poszukaj na youtube "ford tech makuloco" i jego serię filmów o 11 generacji efek

u mnie dwa razy padł vct solenoid - jeden na samym początku wyprawy do Mongolii, wymienił mi to serwis w Moskwie, a potem, jakieś 18tys km później zaczął znowu klekotać, więc wymieniłem sam oba. jak ręką odjął. generalnie warto wymienić, bo ten silnik zależy w bardzo dużej mierze od przepływu oleju i jak będziesz to ignorować, to w końcu możesz mieć sporo części zamiennych dla mnie 😉

skąd jesteś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, volen napisał:

czy ten klekot pojawia się raz na jakiś czas? np ruszasz i wszystko ładnie śmiga, aż po jakichś światłach klekocze jakby ci 3 gary nie chodziły, po przegazowaniu wraca do normy?

Nie. Klekocze cały czas od odpalenia do zgaszenie cały czas nieważne czy po tracie czy po mieście cały czas jednostajny klekot słyszalny na postoju na wolnych obrotach na N i na D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, VISITOR Marek napisał:

Nie. Klekocze cały czas od odpalenia do zgaszenie cały czas nieważne czy po tracie czy po mieście cały czas jednostajny klekot słyszalny na postoju na wolnych obrotach na N i na D

Już znalazłem dzięki. Za nim zamówię to zmienię zawory stronami i zobaczę czy zacznie klekotac lewa strona

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej nie zacznie, bo olej rozprowadzany jest od prawej strony, jak staniesz przed maską i od niego klekot się bierze

moim zdaniem kup dwa vct ORAZ dwa takie kapturki, które na 200% zniszczysz próbując je wyciągnąć.

plus torx chyba 27 o przyzwoitej długości (dłuższy niż 10cm) ale to będę mógł sprawdzić w sobotę, bo zostawiłem skrzynkę narzędziową

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten torx to do śrubki mocującej zawór w silniku, musi być długi, najlepiej taki śrubokrętowy - nie chcesz chyba, żeby do środka wpadł ci jakiś torxowy bit 😉

po wymianie zaworów od razu zmieniłbym filtr oleju i olej w silniku, żeby te zawory żadnego syfu nie zassały

zrobiłem to, bo ja wiem, może we wrześniu lub w październiku, więc w miarę na świeżo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


  • Similar Content

    • By Marq
      Dzień dobry, jak to zwykle potrzeba zmusza do szukania, no i tak tym razem u mnie. Mam silnik 2.4 w benzynie na gaźniku. Zaczął cholernie kopcić, przegrzewać po ok. 10 min jazdy, nierówno pracować i przygasać. Podejrzewam uszczelkę, ale zdaję sobie sprawę że po ewentualnej rozbiórce mogłoby być sporo roboty bo oleju łyka dużo. Zatem dylemat jak zwykle:robić czy przekładać, a jeśli tak to z czego najlepiej, zdążyłem gdzieś wyczytać że przekładki silnika 3.0 niektórzy zaliczyli, choć tu podejrzewam sporo rzeczy trzeba by wymienić. A może nowsza generacja silników2.4? Może ktoś przerabiał temat.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.